Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:52

mijn rumba komt trouwens uit Tienen ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:52

nathe schreef:
Natuurlijk verzekerd voor schade die ze berokkenen maar niet voor lichamelijke schade :)
Er zijn niet veel verzekeringsmaatschappijen hier in BE die dat doen.

Ohja, nee dat niet. Maar bij m'n nieuw paard zou ik dat wel doen denk ik. :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:54

Arabiertje* schreef:
Ohja Marktplaats! Haha, ik legde even de link niet van de afkorting. :')

Tienen ligt in vlaams-brabant. :)

Oke, aan de kant van Limburg, of onder Eindhoven, of in de buurt van Antwerpen? Welk gebied van Nederland ligt het dichtst bij voor jou?

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:56

noord-brabant en limburg :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:56

Limburg en antwerpen denk ik. :)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:57

Had je nog niet op marktplaats gekeken haha, staan er genoeg op!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:00

Nee ik heb nog niet gekeken hehe! :') Was helemaal vergeten dat dat ook nog bestond... Ik zat vaak op kapaza, tweedehands, en dan die facebook groep waar dat ze vanalles verkopen van paarden. :9

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:02

sporthorses is ook een leuke tip!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:06

nathe schreef:

Oke, dan moet je op marktplaats eens zoeken in de buurt van Eindhoven of Weert in die contreien. Daar zou ook wel eens wat voor jou kunnen staan.
http://link.marktplaats.nl/513015707
http://link.marktplaats.nl/505760819
http://link.marktplaats.nl/509261576
Dit zijn leuke paarden om te zien. Deze paarden zouden kunnen zijn wat Arabiertje zoekt.

En deze viel mij op vanwege de afstamming: Tangelo van de Zuuthoeven (springen) x Michelangelo (dressuur). Zelf heb ik een puur springengefokte merrie waaruit ik dus een Tangelo van de Zuuthoeve heb gefokt en ik zou er best nog wel wat beweging aan toe willen voegen en heb gedacht aan dressuurhengst Quaterback die ook Alme in de afstamming heb zitten. Maar mensen raden mij af om springen x dressuur te willen fokken. Want dan zou ik een paard krijgen dat niet bijzonder kan springen en ook niet kan dressuren. Maar paard uit deze advertentie schijnt toch goed te kunnen springen. http://link.marktplaats.nl/510225710
Laatst bijgewerkt door Langcara op 21-12-11 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:06

Je kunt ook op Sporthorses kijken, Arabiertje :)

Ik zou zelf wel even heel kritisch naar je doelen kijken :) Als ik zie dat je een leerpaard zoekt, denkt ik daarbij niet aan dat zwarte paard dat je liet zien :n Ik bedoel, als dat paar zo fijn gereden is en op een redelijk niveau loopt, kunnen ze wel wat betere plaatjes schieten.. Nu zie ik een jongetje dat aan een pelhalm hangt en een paard dat niet bij elkaar loopt.

Heel fijn dat je al eens eerder een paard terug hebt gebracht op een vriendelijker bitje, maar als je een leerpaard zoekt, lijkt me dat je geen paard wilt hebben waar je eerst 'correctiewerk' aan hebt? Ze gooien er echt niet voor niets zo'n bit in, bij mij bestaat dan meteen het vermoeden dat het paard toch wel heel sterk is of alleen zo makkelijk met dat bit..

Voor jouw budget (tot 6000 Euro) is er echt wel een leuk wat 'ouder' paard te vinden dat wel iets noemenswaardigs heeft gepresteerd en op dat niveau is uitgebracht :) Ik zou kijken voor een vriendelijk, correct gereden paard waar een aantal fijne knopjes opzitten :) Als zo'n paard al wat 'ouder' is, is je budget best realistisch :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:10

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:15

Ohja bedankt zeg! Daar zitten super leuke paardjes tussen. :P Dat die paarden met sporen gereden worden zal waarschijnlijk zijn voor de hulpen? veronderstel ik?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:19

Langcara schreef:
nathe schreef:

Oke, dan moet je op marktplaats eens zoeken in de buurt van Eindhoven of Weert in die contreien. Daar zou ook wel eens wat voor jou kunnen staan.
http://link.marktplaats.nl/513015707
http://link.marktplaats.nl/505760819
http://link.marktplaats.nl/509261576
Dit zijn leuke paarden om te zien. Deze paarden zouden kunnen zijn wat Arabiertje zoekt.

En deze viel mij op vanwege de afstamming: Tangelo van de Zuuthoeven (springen) x Michelangelo (dressuur). Zelf heb ik een puur springengefokte merrie waaruit ik dus een Tangelo van de Zuuthoeve heb gefokt en ik zou er best nog wel wat beweging aan toe willen voegen en heb gedacht aan dressuurhengst Quaterback die ook Alme in de afstamming heb zitten. Maar mensen raden mij af om springen x dressuur te willen fokken. Want dan zou ik een paard krijgen dat niet bijzonder kan springen en ook niet kan dressuren. Maar paard uit deze advertentie schijnt toch goed te kunnen springen. http://link.marktplaats.nl/510225710

Dit zijn inderdaad de paarden waaraan ik zou denken als "leer paard". Zou even goed nadenken wat je gaat dien Arabiertje... Want hierboven staan stuk voor stuk kwalitatief veel betere paardjes ,dan dat je op je lijstje hebt staan voor komend weekend...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:19

Arabiertje* schreef:
Ohja bedankt zeg! Daar zitten super leuke paardjes tussen. :P Dat die paarden met sporen gereden worden zal waarschijnlijk zijn voor de hulpen? veronderstel ik?

ik rij over het algemeen ook met sporen. Dat zegt niets over het paard. Ik had een rillerige fries onder het zadel die ik met sporen reed (alleen voor zijwaartse hulpen en dat moest ook nog eens heel subtiel) maar ook voor ander friezen. Alleen mijn eigen merrie rij ik er niet mee. Die heeft dat absoluut niet nodig en kan het ook niet verwerken.

Die voskleurige Orame vind ik een heel mooi paard maar Den Haag is niet echt in de buurt voor arabiertje. Ik heb op marktplaats gelet op het niveau dat de paarden gereden zijn en gelet op het budget. Die paarden vallen binnen haar budget en staan nog een beetje bij haar in de buurt.
Maar voor Nath zou het iets kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 21-12-11 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:20

Ohja, nu ik zou niet met sporen rijden voorlopig tot ik mijn benen iets stiller kan houden. Maar dacht al wel dat dat voor hulpen ofzo zou zijn. :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:22

Daar staan mooie paarden tussen in die laatste links! :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:23

die Obilisk is én zwart, en je kunt er zonder een maand op te hebben gereden zo weer op stappen. Dus dat is tamelijk braaf lijkt me.

En de Rohdiamant is ook geschikt voor beginners.
Laatst bijgewerkt door Langcara op 21-12-11 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:23

Ja hé, ik denk dat ik voor de eerste twee paardjes een afspraak ga proberen maken voor dit weekend nog. Misschien dat ik van stal jansen van den hout, nadien kan door rijden naar één van de twee. Moet alleen even uitzoeken hoe ver het rijden is...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:25

Arabiertje* schreef:
Ja hé, ik denk dat ik voor de eerste twee paardjes een afspraak ga proberen maken voor dit weekend nog. Misschien dat ik van stal jansen van den hout, nadien kan door rijden naar één van de twee. Moet alleen even uitzoeken hoe ver het rijden is...

Volgens mij ligt Jansen van den Hout noordelijker. Je kunt de afstanden bekijken op www.routenet.nl
Eigen adres vanwaar je vertrekt invoeren en dan de stad waar de paarden zich bevinden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:31

Even inspringen op de beginpost hoor, moeilijk een paard te vinden? Wat dacht je van een paard te verkopen??!! Ik heb nu bijvoorbeeld een geweldig braaf, nagenoeg bomproof, vriendelijk paard te koop staan, kan nog wel wat (L2 dress en L springen) maar geen wereldtopper. Gewoon een lekker recreatie paard, perfect voor kinderen (ondanks zijn hoogte) of ruiters zonder hoge wedstrijd ambities, pas 10 jaar en een net kwpn papier erbij. Maar geen hond die ernaar kijkt, omdat de markt op zn gat ligt al flink in de prijs gezakt (vraag nu nog maar 2000 voor hem) en nu pas begint het op gang te komen (hij is overigens nog steeds te koop), terwijl ik hem enkele jaren gelden zeker voor het dubbele had kunnen verkopen.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:33

Bonita: Dat ervaren wij ook zo. Of de mensen willen een gratis paard en beloven een goed
thuis. Of er reageren te veel kinderen. Of ze willen maar een zeer lage prijs geven ervoor.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:36

Idem. Een paard verkopen is 10x zo moeilijk. MAar ik moet er bij zeggen dat ik ook geen moeite heb met het vinden van een paard als ik er naar zoek. Ik vind het nu helemaal niet moeilijk meer, niet meer met de huidige prijzen. De paarden die hierboven beschreven staan in de links die ik zo net gegeven heb van marktplaats, zouden een 4tal jaar geleden veel duurder zijn geweest en 8 jaar geleden nog veel duurder. De prijzen zijn gewoon gezakt. Het aanbod is in feite te groot. Meer paarden dan dat er ruiters zijn om op te rijden.

Als hier de stal af is, ergens in mei, zou ik nog wel een heel braaf paard erbij willen hebben voor mijn vriend. Die is helemaal beginner en die moet het nog volledig leren. En dan moet ik een paard hebben waar ik hem aan toe durf te vertrouwen. Dan zet ik hem aan de longeerlijn en dan mag hij zich vasthouden aan een touwtje om de hals om eerst eens te leren lichtrijden en balans te krijgen, zónder het paard daarbij te hinderen in de mond. Daar is mijn hete impulsieve merrie niet geschikt voor.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:40

Kan iemand mij uitleggen hoe jullie een paard op proef mee geven? Is dat één week, twee weken? Vragen jullie vraagprijs? Wat gebeurd er als het paard tijdens de proef iets voor krijgt? Voor wie zijn deze kosten dan?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:41

Inderdaad DaisNBenj, in mijn optiek is een ECHT lief en betrouwbaar paard MET ervaring (trailer, wedstrijd, strand) zoveel meer waard voor 80% van de ruiters dan een prachtig mooi hittepetitje. Dit lieve paard is een opknap-projectje en was veel te mager en had al een schitterende wintervacht toen ie kwam, daardoor ziet hij er niet uit als wedstrijdpaard, maar daar kijkt men niet doorheen, hij is wat schraal (moet nog een kilo of 20-25 aankomen) en is wat harig dus "we kopen hem niet". dat dr dochter van twaalf er op naar het strand kon en dr andere dochter van 14 die alleen manege-ervaring had er net in de bak mee aan het wijken was, zelfs een sprongetje had gemaakt en een half uur mee heeft staan knuffelen en tutten is dan niet meer belangrijk.. "Ja voor 1000 nemen we hem wel van je over". Pardon?!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:44

Arabiertje* schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe jullie een paard op proef mee geven? Is dat één week, twee weken? Vragen jullie vraagprijs? Wat gebeurd er als het paard tijdens de proef iets voor krijgt? Voor wie zijn deze kosten dan?

Bij mij is het vaak zo dat ze zo vaak mogen komen rijden als ze willen, als ze willen ook buiten. Je leert een paard toch pas echt kennen als ie bij je op stal staat en de eerste 3 maanden zijn om. Met proefrijden gaat het vaak mis.. En mijn ervaring is dat je als verkoper dan altijd met de gebakken peren zit.
Ik hou altijd in mijn achterhoofd dat er 20% van de prijs af zou moet kunnen dus vraag is 2000,- als ik er ECHT 1600,- voor wil hebben (haha, of doe ik nu mijn verkooptechniek uit de doeken) en bij mij gaan ze niet zomaar weg, heb tot nu toe nog nooit een paard tegen mn zin naar iemand verkocht 'omdat er verder niemand op af kwam'.