Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hhilde schreef:![]()
Wat balen Lieser, ik kan me voorstellen dat je heel teleurgesteld bent.
Wij gaan op zoek naar ons eerste paard, dus ik wil me hier graag eens melden
Onze zoekwensen:
- Een groot of stevig paard, we (mijn vriend en ik) zijn allebei tussen de 182-187cm, dus we hebben wel een wat flinker paard nodig als we willen rijden.
- Een bomproof paard, ons doel is een paard waarmee we naar buiten kunnen zonder andere paarden.
- Gezond, al zouden we bijvoorbeeld bepaalde allergieën of CPL of aandoening waarbij we niet fanatiek kunnen rijden (willen we toch niet) oid wel willen overdenken.
En dat zijn de wensen![]()
Voor nu is stalling vinden ook gewoon nog erg lastig, omdat we het liefst een paddock paradise of 24/7 weide plek vinden. En zolang we geen stalling hebben, komt er geen paard.
Qua rassen of types hebben we eigenlijk geen voorkeur, zowel warmbloeden als koudbloeden zijn in orde. Ik heb te weinig ervaring voor een echt jong paard, ik ben bang dat ik dat niet kan, dus dat liever niet. En verder moet het niet onmogelijk zijn denk ik
Hhilde schreef:![]()
Wat balen Lieser, ik kan me voorstellen dat je heel teleurgesteld bent.
Wij gaan op zoek naar ons eerste paard, dus ik wil me hier graag eens melden
Onze zoekwensen:
- Een groot of stevig paard, we (mijn vriend en ik) zijn allebei tussen de 182-187cm, dus we hebben wel een wat flinker paard nodig als we willen rijden.
- Een bomproof paard, ons doel is een paard waarmee we naar buiten kunnen zonder andere paarden.
- Gezond, al zouden we bijvoorbeeld bepaalde allergieën of CPL of aandoening waarbij we niet fanatiek kunnen rijden (willen we toch niet) oid wel willen overdenken.
En dat zijn de wensen![]()
Voor nu is stalling vinden ook gewoon nog erg lastig, omdat we het liefst een paddock paradise of 24/7 weide plek vinden. En zolang we geen stalling hebben, komt er geen paard.
Qua rassen of types hebben we eigenlijk geen voorkeur, zowel warmbloeden als koudbloeden zijn in orde. Ik heb te weinig ervaring voor een echt jong paard, ik ben bang dat ik dat niet kan, dus dat liever niet. En verder moet het niet onmogelijk zijn denk ik
Romy1234 schreef:Hhilde, moet het paard voor de rest makkelijk te rijden zijn of mag het een “projectje” zijn?
Stalgenoot heeft een leuke grote ruin te koop, eigenlijk geen idee hoe hij buiten is.
Maar moet echt wennen aan een nieuwe ruiter en probeert in het begin wel echt wat uit.
StalNollie schreef:En dan toch 2x kijken? Weet verkoper
dat hij boven budget is? Anders vind ik het niet netjes van je. Zonde van de tijd van de verkoper.
Friesfanaat schreef:Hoi allemaal,
Wellicht is het al eens eerder vernoemd, maar ik vraag het toch even;
Vanaf wanneer laten jullie een potentieel aan te kopen paard röntgenologisch keuren?
Ik ga binnenkort starten met mijn zoektocht en wil sowieso klinisch keuren, maar röntgen is voor mij wat vaag wanneer dit wel en wanneer dit geen toegevoegde waarde heeft. De paarden zullen in de basissport (doel is Z2 ooit te halen) uitgebracht worden en recreatief![]()
Ik hoor graag!
Friesfanaat schreef:Hoi allemaal,
Wellicht is het al eens eerder vernoemd, maar ik vraag het toch even;
Vanaf wanneer laten jullie een potentieel aan te kopen paard röntgenologisch keuren?
Ik ga binnenkort starten met mijn zoektocht en wil sowieso klinisch keuren, maar röntgen is voor mij wat vaag wanneer dit wel en wanneer dit geen toegevoegde waarde heeft. De paarden zullen in de basissport (doel is Z2 ooit te halen) uitgebracht worden en recreatief![]()
Ik hoor graag!
Hhilde schreef::