Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaine

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:55

He verdorie Lieser....had het jullie zo gegund...Nou ja, next!!dan maar he ;-)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 14:15

Pfff, ik moet even mentaal hergroeperen hoor. De buigproef ging niet goed, onder andere.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:11

Ah jammer Lieser.
Onder andere? Monsteren ook niet? Rechtuit en harde volte?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 15:16

Wat jammer Lieser! Je hebt er zo lang op moeten wachten voor ie gekeurd kon en je ben nu toch ook al behoorlijk lang op zoek. Maar geluk bij een ongeluk is, dat als het klinisch al niet goed is, je je de kosten van de X-Ray keuring kunt besparen. Maar enorm balen voor je.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:35

Lieser schreef:
Pfff, ik moet even mentaal hergroeperen hoor. De buigproef ging niet goed, onder andere.

Dat is flink balen zeg….

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:47

:wave:

Wat balen Lieser, ik kan me voorstellen dat je heel teleurgesteld bent.

Wij gaan op zoek naar ons eerste paard, dus ik wil me hier graag eens melden :)

Onze zoekwensen:

- Een groot of stevig paard, we (mijn vriend en ik) zijn allebei tussen de 182-187cm, dus we hebben wel een wat flinker paard nodig als we willen rijden.
- Een bomproof paard, ons doel is een paard waarmee we naar buiten kunnen zonder andere paarden.
- Gezond, al zouden we bijvoorbeeld bepaalde allergieën of CPL of aandoening waarbij we niet fanatiek kunnen rijden (willen we toch niet) oid wel willen overdenken.

En dat zijn de wensen :+
Voor nu is stalling vinden ook gewoon nog erg lastig, omdat we het liefst een paddock paradise of 24/7 weide plek vinden. En zolang we geen stalling hebben, komt er geen paard.

Qua rassen of types hebben we eigenlijk geen voorkeur, zowel warmbloeden als koudbloeden zijn in orde. Ik heb te weinig ervaring voor een echt jong paard, ik ben bang dat ik dat niet kan, dus dat liever niet. En verder moet het niet onmogelijk zijn denk ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:10

Hhilde, moet het paard voor de rest makkelijk te rijden zijn of mag het een “projectje” zijn?
Stalgenoot heeft een leuke grote ruin te koop, eigenlijk geen idee hoe hij buiten is.
Maar moet echt wennen aan een nieuwe ruiter en probeert in het begin wel echt wat uit.

Kweepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:33

Hhilde schreef:

Onze zoekwensen:

- Een groot of stevig paard, we (mijn vriend en ik) zijn allebei tussen de 182-187cm, dus we hebben wel een wat flinker paard nodig als we willen rijden.
- Een bomproof paard, ons doel is een paard waarmee we naar buiten kunnen zonder andere paarden.
- Gezond, al zouden we bijvoorbeeld bepaalde allergieën of CPL of aandoening waarbij we niet fanatiek kunnen rijden (willen we toch niet) oid wel willen overdenken.

Voor nu is stalling vinden ook gewoon nog erg lastig, omdat we het liefst een paddock paradise of 24/7 weide plek vinden. En zolang we geen stalling hebben, komt er geen paard.

Qua rassen of types hebben we eigenlijk geen voorkeur, zowel warmbloeden als koudbloeden zijn in orde. Ik heb te weinig ervaring voor een echt jong paard, ik ben bang dat ik dat niet kan, dus dat liever niet. En verder moet het niet onmogelijk zijn denk ik :=

Zag net iets voorbij komen via FB. Ik stuur je een PB.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 17:43

Hhilde schreef:

Onze zoekwensen:

Ik zou me over aandoeningen als CPL toch eerst eens inlezen voordat je er zo gemakkelijk over praat.....

Balen Lieser! Maar dan weet je wel weer waarom je ernaar laat kijken.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:03

Romy1234 schreef:
Hhilde, moet het paard voor de rest makkelijk te rijden zijn of mag het een “projectje” zijn?
Stalgenoot heeft een leuke grote ruin te koop, eigenlijk geen idee hoe hij buiten is.
Maar moet echt wennen aan een nieuwe ruiter en probeert in het begin wel echt wat uit.

Afhankelijk. Ik heb ooit een ongeluk gehad met een paard en toen mijn bovenbeen gebroken en heb toen helemaal opnieuw moeten leren lopen. Daar heb ik niet nog eens zin in := dus ik zoek een betrouwbaar paard waarbij de kans op bokkensprongen en omhoog komen of flink schrikken klein is.

@Ikke: dankjewel voor de tip :) Vandaar dat ik ook schrijf ‘overdenken’. We willen er naar kijken en hebben in het geval van CPL ons bijvoorbeeld al ingelezen. Zware CPL zitten we niet zo op te wachten, maar we hebben bijvoorbeeld wel serieuze interesse getoond in een merrie van 16 met beginnende CPL en amper sokken. Als we echt iets voor ons krijgen, gaan we echt de juiste info inwinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 18:46

Dan is deze denk ik niet geschikt voor wat je zoekt, ik ken het paard niet zo heel goed maar weet dat hij met uitproberen nog wel eens rondjes wil draaien en dan omhoog wil komen.
Met de eigenaresse erop is hij wel gewoon braaf, maar word ook bijna niks van hem gevraagd

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:07

Vandaag voor de tweede keer wezen kijken, ben enthousiast. Dus fingers crossed dat we er uit komen samen (de vraagprijs is boven mijn budget namelijk).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:12

En dan toch 2x kijken? Weet verkoper
dat hij boven budget is? Anders vind ik het niet netjes van je. Zonde van de tijd van de verkoper.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:18

Niet zover boven mijn budget dat het onoverkomelijk is hoor, kom zeg. Bovendien heb ik niet gevraagd om het paard vast te houden oid.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:11

Lieser schreef:

Jeetje, dat snap ik wel. Ben niet heel actief in dit topic, maar lees inmiddels al een tijdje mee met je zoektocht.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:18

StalNollie schreef:
En dan toch 2x kijken? Weet verkoper
dat hij boven budget is? Anders vind ik het niet netjes van je. Zonde van de tijd van de verkoper.

Als iemand 2x komt kijken, dan mag je er wel vanuit gaan dat iemand echt interesse heeft. Iemand kan een paard zoeken met een bepaald budget wat ze willen of kunnen besteden. Dat zijn 2 verschillende dingen. Als je niet meer kunt besteden, dan is het inderdaad niet slim om boven je budget een paard te proberen (mits je weet dat er echt wel onderhandelingsruimte is). Wanneer je rek hebt in je financiële middelen en je kunt en wilt meer betalen voor een geschikt paard, dan is er toch helemaal geen probleem? Weinig verkopers die helemaal niets van de prijs af willen doen, dus vaak kun je elkaar prima tegemoet komen.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:21

Idd hij was ook niet onoverkomelijk ver boven budget maar gewoon iets hoger dan ik ervoor uit wilde geven. Anyways we zijn er uit gekomen kwa prijs! Dus als hij goedgekeurd word heb ik mijn nieuwe opvolger gevonden ☺️

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:26

Carrie wat goed, nu hopen idd op een goede uitslag van het keuren .. :)

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:32

carrie79 schreef:
Idd hij was ook niet onoverkomelijk ver boven budget maar gewoon iets hoger dan ik ervoor uit wilde geven. Anyways we zijn er uit gekomen kwa prijs! Dus als hij goedgekeurd word heb ik mijn nieuwe opvolger gevonden ☺️

Leuk! Op naar een positieve keuring!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:37

Spannend! Hopelijk positief nieuws na de keuring :)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:38

Hoi allemaal,

Wellicht is het al eens eerder vernoemd, maar ik vraag het toch even;

Vanaf wanneer laten jullie een potentieel aan te kopen paard röntgenologisch keuren?

Ik ga binnenkort starten met mijn zoektocht en wil sowieso klinisch keuren, maar röntgen is voor mij wat vaag wanneer dit wel en wanneer dit geen toegevoegde waarde heeft. De paarden zullen in de basissport (doel is Z2 ooit te halen) uitgebracht worden en recreatief :)

Ik hoor graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:42

Friesfanaat schreef:
Hoi allemaal,

Vanaf wanneer laten jullie een potentieel aan te kopen paard röntgenologisch keuren?

Ik ga binnenkort starten met mijn zoektocht en wil sowieso klinisch keuren, maar röntgen is voor mij wat vaag wanneer dit wel en wanneer dit geen toegevoegde waarde heeft. De paarden zullen in de basissport (doel is Z2 ooit te halen) uitgebracht worden en recreatief :)

Ik hoor graag!

Alles vanaf 2/3 jaar.
Heb het eerder niet gedaan bij een 3-jarige en bleek Kissing Spines te hebben, dus daar heb ik van geleerd.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:15

Hier ook vanaf 2,5 jaar en ouder. Als je een gezond dier wilt, dan is het de investering van een XR keuring echt wel waard. Er wordt helaas teveel gesjoemeld en je kunt een verkoper echt niet op zijn blauwe ogen geloven. Als het paard al een XR rapport heeft (recent), dan kun je die aan je eigen DA voorleggen ter controle. Mochten er bij de klinische keuring toch twijfels zijn, dan kun je van een bepaald been of gebied altijd nog extra foto's laten maken.

En als je je paard in de verzekering op wilt laten nemen, dan stellen ze ook de eis dat er vanaf een bepaalde verzekerde waarde ook recente (niet ouder dan 3 mnd) foto's erbij hebt zitten.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:49

Friesfanaat schreef:
Hoi allemaal,

Ik hoor graag!

vanaf het moment dat je een paard ouder dan 2-2,5 koopt waar je mee wilt gaan rijden, ongeacht het bedrag.
Lagere prijsklasse is geen probleem als er een bemerking zit, maar dan moet het wel een bemerking met toekomst zijn zeg maar....
Niet een bemerking waarbij je er zeker van bent dat je vroeg of laat uitgereden bent of giga hoge dierenarts kosten krijgt.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:50

Hhilde schreef:
:

Daar zou ik nog eens goed over nadenken. CPL is best een heftige aandoening. Allergieen en bv zomer eczeem ook. Ook omdat het paard daar flink onder kan lijden en behandelingen heel vaak niet of niet voldoende aanslaan.