Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:22

Gaaf hoor Captain. Ook fijn dat ze veel filmpjes en foto's willen doorsturen :D

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:49

Wat een mooierd captain! Heel veel plezier ermee, en dat wordt vast een top fotomodel :D

12K voor een paard op dat niveau vind ik ook wel erg veel... had beetje zelfde twijfels, 16,5K voor heel basis gereden 11 jarige ruin. Loopt wel mooi. :+ Maar toch maar niet, ik val er toch wat te hard over. Wou wel echt mijn droom terug opnemen om te starten en eens te kijken waar ik kan geraken met goede begeleiding, om te beginnen met eentje van 11, mja. Tegen dat ik die aan het lopen heb kan die met pensioen, mijzelf kennende :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:57

Ik ga waarschijnlijk vandaag kijken naar de pony die ik op het oog heb. Het is ineens even een achtbaan, ik zou maandag pas gaan kijken maar ik wil eerste keus en moet deze pony op zijn minst gezien hebben. Dus ben nu hemel en aarde aan het bewegen om te kunnen gaan haha

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:01

oh, ik krijg al stress van het te lezen! :') spannend, hopelijk wordt het wat

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:03

xSCWx schreef:
Ik ga waarschijnlijk vandaag kijken naar de pony die ik op het oog heb. Het is ineens even een achtbaan, ik zou maandag pas gaan kijken maar ik wil eerste keus en moet deze pony op zijn minst gezien hebben. Dus ben nu hemel en aarde aan het bewegen om te kunnen gaan haha

Succes! Hoop dat het wat is. Maar probeer je niet te laten opjagen door eventuele andere kopers ;)

Lijkt me echt niet tof om zo'n beslissing gehaast te moeten nemen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:05

Dilan93 schreef:
xSCWx schreef:

Succes! Hoop dat het wat is. Maar probeer je niet te laten opjagen door eventuele andere kopers ;)

Hier ga ik in mee, is wel een manier om een paard te verkopen voor meer..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:07

Hij heeft een vaste prijs maar het is echt zo’n pony die momenteel direct verkocht is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:08

Captain schreef:
Dilan93 schreef:

Hier ga ik in mee, is wel een manier om een paard te verkopen voor meer..

Of jezelf behoeden voor een hoop ellende.

xSCWx, ik denk dat je daar verstandig aan doet. Geef je oogjes en oortjes goed de kost!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:37

Helaas ik ga vandaag niet, het lukt niet. Er is iemand die heeft 1e keuze en ik heb 2e keuze. Als deze pony onder m’n neus verkocht wordt ben ik er wel beroerd van. Hij is alles wat ik wil, zelfs inclusief minimaal mankement (mijn beesten hebben vaak wel wat bijzonders :') ). Als hij niet verkocht is ga ik maandag kijken, maar ja kan jullie nu al vertellen dat hij tegen die tijd wel weg is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:41

Jammer! Maar dan heeft het niet zo mogen zijn..
Zo sta ik er in, je komt er dan vast een tegen die nog veel beter bij je gaat passen!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:45

xSCWx schreef:
Helaas ik ga vandaag niet, het lukt niet. Er is iemand die heeft 1e keuze en ik heb 2e keuze. Als deze pony onder m’n neus verkocht wordt ben ik er wel beroerd van. Hij is alles wat ik wil, zelfs inclusief minimaal mankement (mijn beesten hebben vaak wel wat bijzonders :') ). Als hij niet verkocht is ga ik maandag kijken, maar ja kan jullie nu al vertellen dat hij tegen die tijd wel weg is.

Misschien, misschien niet. Je weet niet of de kijkers alleen bij deze zijn gaan kijken. Of dat zij vallen over het mankement. Of toch geen klik hebben.

En is ie wel verkocht, dan kom je een ander fijn paard tegen dat bij je past :)

Voordat ik Titane tegen kwam, zag ik ook een heel leuk dier staan. Maar kon helaas niet op tijd gaan kijken. Baalde toen ook als een stekker, maar een week later kon ik bij Titane gaan kijken. En hier was ik wel op tijd, een aantal weken later was ie van mij :j

Wat Captain zegt, dan mocht het niet zo zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:48

Ja zo sta ik er ook wel in; als het zo moet zijn, dan moet het zo zijn. Maar ik hou al sinds november dagelijks marktplaats/fb en alles in de gaten (eigenlijk niet echt actief op zoek want hij hoeft van mij niet morgen op stal te staan, ik heb geen haast), en bij deze pony had ik echt direct dat: wauw dit is ‘m gevoel. Bij andere pony’s had ik altijd wel wat op te merken en deze gewoon niet... zucht.
Maar jullie hebben gelijk, er zijn meer vissen in de zee. Ik heb nog een minimale hoop dat ik maandag kan gaan kijken en anders gaat de zoektocht verder

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:08

xSCWx schreef:

Wat zoek je precies?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:38

Een pony rond 1.50m, zeker niet kleiner dan 1.45 en groter dan 1.55m. Liefst ruin, cool karakter, verkeersmak. Voor buiten ritten, hoeft geen dressuur/spring wonder te zijn.

Edit: rollercoaster continues, we gaan zo rijden richting het paard :+

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:49

Hier begint de zoektocht ook een beetje frustrerend te worden. Ik had een pony gekocht, maar dat is bij het transport naar mij toe compleet mis gegaan dus dat ging op het laatste moment niet door. Nu wilde ik een manegepaardje kopen maar die is helaas niet te koop -O- deze week ga ik bij 2 kijken... hopelijk is dat wat.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:51

xSCWx schreef:
Een pony rond 1.50m, zeker niet kleiner dan 1.45 en groter dan 1.55m. Liefst ruin, cool karakter, verkeersmak. Voor buiten ritten, hoeft geen dressuur/spring wonder te zijn.

Ben benieuwd. Succes!

Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij alles wat ik ging kijken wat op papier helemaal fantastisch was voor mij. Viel het altijd tegen :')

De laatste toch maar gaan kijken ook al was het alles wat ik niet zocht. En daar was ik al verkocht toen ik hem in de paddock zag staan :+

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:14

Gefeliciteerd Captain!
Maar heb je hem nu gewoon vanaf foto's en filmpjes gekocht? :oo

edit; ik zie nu pas je topic. Ja dus! Wat spannend zeg! Ik ga het topic volgen :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:45

xSCWx schreef:

Hoe was het?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:00

Heeft iemand hier ervaring met een freiberger? Of weet iemand een goed adres waar ze ze te koop hebben?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:06

Bij ons op stal staan er 2. Ik vind ze echt superleuk! Heb er geen ervaring mee hoor, maar wou toch even zeggen dat ik op 1 van beide een beetje verliefd ben <3

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:08

lies schreef:
Bij ons op stal staan er 2. Ik vind ze echt superleuk! Heb er geen ervaring mee hoor, maar wou toch even zeggen dat ik op 1 van beide een beetje verliefd ben <3

Haha ik vind ze ook aantrekkelijk, kwa bouw en karakter.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:14

Amyciation schreef:
Captain, wat een prachtig paard !! Gefeliciteerd!

na een tijdje een stille lezer te zijn geweest, ben ik nu eindelijk ook lid geworden van de club „op zoek naar een paard“ (maar ik heb geen haast).
Wat ik zoek: niet te klein warmbloed (liefst iets "zwaarder" type, 165 of groter), allrounder voor een beetje dressuur, springen, cross country, buitenritten en grondwerk. Liefst tussen de 7 en 12 jaar oud en de kers op de taart zou zijn als het een schimmel was. Vrij rustig karakter, niet zo happig op een superheet / nerveus paard. Begroting 12.000 €.

vorige week bij mijn eerste bezichtiging geweest. Het mooiste paard dat ik ooit heb gezien. 9 jaar oud, maar pas om 6 uur ingebroken en daarna niet mee gewerkt, dus nu weer aan het werk na 2 jaar op de velden.
Hij kent niets dan de absolute basis, had gebarsten hoeven, heeft geen ervaring met naar buiten gaan en zit ook op het absolute maximum van mijn budget. Lief karakter en absoluut mooi, maar dat is het dan. Er is letterlijk geen enkele goede reden waarom ik een paard als dit zou moeten kopen, maar ik denk constant aan hem :+

Hey! Wat leuk je ook hier te zien! Wist je dat er bij ons op stal ook 1 te koop komt? Is wel een bruine merrie, weet de prijs niet, maar die zou je denk ik wel een paar keer mogen proef rijden evt van die eigenaresse denk ik?

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:22

Ik heb mijn eerste Ijslander gekocht, heb al 2 tinkers maar nu een nieuw avontuur erbij met een ijslander, donderdag halen we haar op! Ze was zo braaf en nergens van onder de indruk, echt genieten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:34

kojack schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een freiberger? Of weet iemand een goed adres waar ze ze te koop hebben?

In Olst zit een betrouwbaar adres. Ze zijn wel aan de prijs, maar wat niet tegenwoordig :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:50

Gister toevallig medebokker Fly-High hier geweest en was echt een verademing. Zeer fijne ruiter en ze zou zo op ieder paard van mij mogen stappen :j . Mag ook eens gezegd worden na mijn geklaag over proefrijders :P