Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liiesjjj schreef:Ben net weer wezen kijken bij de jonge tuiger merrie. Ze is nog jong, onervaren en ze vind het allemaal nog best spannend. Maar zo braaf, werkwillig en mensgericht.
Volgende week vrijdag laat ik haar klinisch en röntgenologisch keuren. Ben nog nooit bij zo’n keuring geweest, ben benieuwd hoe dat gaat. Als ze daar doorheen komt, rijdt de verkoper meteen met haar door naar de stal die ik heb uitgekozen. Hoop het zo! Fingers crossed.
Liiesjjj schreef:Jaaaa, zo spannend!![]()
Vraagje. Zouden jullie alleen de benen röntgenologisch laten testen of ook rug en nek?
Cheyenne0252 schreef:Liiesjjj schreef:Jaaaa, zo spannend!![]()
Vraagje. Zouden jullie alleen de benen röntgenologisch laten testen of ook rug en nek?
De keurig die bij mij gepland staat is klinisch + röntgenfoto’s van de benen. Hals en nek laat ik niet doen. Bij een ouder paard had ik het wel gedaan maar deze is 2,5.
Liiesjjj schreef:Kan je niet ook gewoon aangeven dat hij eerst klinisch door de keuring moet komen. Vervolgens mogen de benen op de foto en als dat ook goed is de rug en hals. Zou het zonde vinden om bijvoorbeeld voor rug en hals foto’s te laten maken als de benen al niet best zijn.
Esther_r20 schreef:Liiesjjj schreef:Kan je niet ook gewoon aangeven dat hij eerst klinisch door de keuring moet komen. Vervolgens mogen de benen op de foto en als dat ook goed is de rug en hals. Zou het zonde vinden om bijvoorbeeld voor rug en hals foto’s te laten maken als de benen al niet best zijn.
Zo spreek ik het ook af. En per been even beoordelen. Zodat als er wat fout wordt gezien meteen wordt gestopt. Zonde van het geld anders
Esther_r20 schreef:Liiesjjj schreef:Kan je niet ook gewoon aangeven dat hij eerst klinisch door de keuring moet komen. Vervolgens mogen de benen op de foto en als dat ook goed is de rug en hals. Zou het zonde vinden om bijvoorbeeld voor rug en hals foto’s te laten maken als de benen al niet best zijn.
Zo spreek ik het ook af. En per been even beoordelen. Zodat als er wat fout wordt gezien meteen wordt gestopt. Zonde van het geld anders
Cheyenne0252 schreef:De keurig die bij mij gepland staat is klinisch + röntgenfoto’s van de benen. Hals en nek laat ik niet doen. Bij een ouder paard had ik het wel gedaan maar deze is 2,5.
Cheyenne0252 schreef:Ik snap het met 10+ - 20+ enzovoort. Maar die van mij kost dat niet. Dus ik vind het helemaal prima met een klinische en rontgen keuring. Iedereen z’n eigen mening en ervaring maar ik heb dit op aanraden van de da gedaan. Als er tijdens de keuring vraagtekens zijn dan tuurlijk, maar niet al van te voren.
Liiesjjj schreef:Ben net weer wezen kijken bij de jonge tuiger merrie. Ze is nog jong, onervaren en ze vind het allemaal nog best spannend. Maar zo braaf, werkwillig en mensgericht.
Volgende week vrijdag laat ik haar klinisch en röntgenologisch keuren. Ben nog nooit bij zo’n keuring geweest, ben benieuwd hoe dat gaat. Als ze daar doorheen komt, rijdt de verkoper meteen met haar door naar de stal die ik heb uitgekozen. Hoop het zo! Fingers crossed.