Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sosha

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:07

Wow Noisy, door het oog van de naald gekropen.
Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:44

Noisy wat heftig!
Gelukkig gaat het goed met jullie!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 18:46

Jeetje wat een heftig ongeluk :oo

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 18:57

Ben weer een beetje onder een steen beland maar wil toch even zeggen Noisy, wat akelig!! Praten helpt zeker en neem genoeg rust (voor hoofd én lichaam!)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 14:17

Hopelijk helpen de spuiten CL :(:)

Dat klinkt als goede vooruitgang PSvanLot :j Wat vond ze van de balkjes, als je er al aan toegekomen was?

Die deken is zo tof Candalisa :)) Heb hem ooit voor Miep gehad, zo jammer dat de pasvorm voor de mijne niet goed was....vind hem zo leuk :D Maffe Syd met haar gekke bekken :')

Hier schoudervoor, schouderbinnenwaarts, wijken en heel klein beginnetje travers erop nu. Achterwaarts gebruikt ze af en toe als staakgedrag (bij last van zadel) dus dat laat ik voorlopig echt nog even zitten, aan de hand/op stem kent ze dat wel al.

Joya is zooooo breed :wow: Blijft een heel knap zadel.

Oh ja, was nog gevraagd hoe lang ik Miep al heb. We zijn al ruim 11 jaar een setje <3 Kan me geen leven meer zonder madam de diva bedenken :P

Jeetje Noisy, wat heftig :(:) Inderdaad echt een leger engeltjes op jullie schouder zo te lezen :\ Sterkte met verwerken en doe inderdaad maar even rustig aan :(:) In elk geval heel fijn dat jullie er zelf lichamelijk zo goed uit zijn gekomen!

Pinda is een kies en een buitenste snijtand lichter inmiddels :)) Gisteren eerst instructrice op Pinda want ik was weer aan het schijtlijsteren :o :+ Nou ja, vooral aan het twijfelen of bij mij geen interferentie zou zijn tussen mijn spanning en Pinda's lichamelijke reactie, en wilde wel duidelijk kunnen krijgen of ze wel of niet nog last heeft. En terecht, rechtsom waar ze de laatste keer last had van haar mond zat nog een triggertje qua verwachting van pijn wat ik zelf niet zonder stress opgelost had kunnen krijgen- in eerste instantie blokkeerde ze wat in draf rechtsom wat ik eng had gevonden maar waar instructrice gewoon rustig vertrouwen kon geven en zo op kon lossen. Toen Pinda eenmaal besefte dat rechtsom geen au doet in het bekkie en ze lekker door mag sjouwen liep ze als een zonnetje :)
Ook zelf nog even gestuurd, dus we kunnen deze week weer verder aan de slag samen :)

Zo leuk, Pinda was echt enthousiast om weer wat te mogen doen, liep toen ze besefte dat mondje weer OK is vrolijk sjouwend enorm haar best te doen. En met afzadelen dan zo'n in- en intevreden snoet, ze was zo blij met zichzelf <3 Schattig :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:21

Heeft Pinda straks nog wel tanden en kiezen over? _O-
Wat goed dat het zo lekker ging. :))

Ja het zadel van Joya is mooi hoor!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 15:54

Vandaag heb ik op het zadel gezeten met Malik eronder! :))
Ik was alleen dus verder niet gestapt ofzo, alleen een paar keer op en af gestapt, hij vond het prima. +:)+

Afbeelding

Daarna begon het te regenen dus waren we snel droog gaan staan, want ik wilde niet dat hij nat werd want hij moest zijn deken op.
Dus ik het hoofdstel afgedaan en opgeborgen in de schuur, loop ik terug, had hij het zadel nog op. _O-
Moet nog ff wennen dat hij meer kledingstukken heeft. :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 17:53

Kledingstukken _O- Maar wat fijn dat hij zo braaf was! Hij kijkt er relaxed bij :))

Pinda gaat voor het kunstgebit *D :+

Gisteravond voor het eerst in een week of 3 weer helemaal zelf gereden, even simpel stap en draf links- en rechtsom. We hebben fijn samen 20 minuutjes lekker gewerkt zonder spanning *\o/* En vanavond mag ze weer leuk Shetlanderdrijven :+ Heb Jipje gisteravond maar vast gewaarschuwd dat hij vandaag overdag zijn energie moest sparen hihi.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 18:22

Heerlijk dat je zo rond kan zonder spanning. +:)+
Malik heeft hier twee kleintjes om te pesten maar de ene laat zich niet wegsturen, die geeft een dreigement terug. :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:35

Haha die kleintjes laten meestal wel van zich horen :))

Zoooooo vies weer hier...Pinda wilde eigenlijk helemaal niet naar buiten om te Shetpesten, zelfs niet met haar dikke teddyjas aan :') Maar de puppyoogjes en slachtoffersnoet mochten niet baten :Y)
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:49

Het lijkt wel een kerstpakje! :D
Hier gaan ze gewoon lekker in de regen staan voor de lol.
En lekker rollen natuurlijk.. :roll:
Malik doe ik met dit weer wel een deken op naar de wei want anders wordt hij wel wat te jolig om langs de weg te gaan.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:08

Hihi vientje die Pinda is al wel veel tanden kwijt he! Koda heeft een dubbele snijtand nu (prachtige foto, hij was niet enthousiast over het feit dat zijn mond open werd gehouden), woensdag komt de tandarts. Ik vond hem de laatste tijd al weer wat happerig en net iets minder fanatiek eten (iets want hij is gewoon een vreetzak :D ) dus ben benieuwd of dat daarna weer veranderd. Overigens merk ik er met rijden weinig van.

Afbeelding

Haha Malik met zijn kledingstukken :D Fijn dat het zo goed gaat! Ik heb een smartex zodat ik de deken alsnog op kan leggen als hij een beetje nat is, ik laat me niet tegenhouden door een beetje regen ;) (maar wel door wind haha, ik haat harde wind)

Ah mooi koppie die Pinda! En leuke kerstsfeer deken :) Hier boeit de regen ze ook geen zak, ik heb Koda dit jaar de deken op zodat hij niet overal modder is. Meestal is het nu gewoon zijn hals, benen, hoofd en stukje buik die vies zijn :') Hij is gek op rollen in de modder :j

Woensdag gereden met neckrope, eerst nog even de sidepull erbij voor de zekerheid maar hij reageerde supergoed dus die mocht af. Hij begint steeds meer te snappen, ik kan inmiddels steeds meer sturen met benen en zit. Goede oefening voor mezelf om echt bewust te kijken en mee te draaien en dan kinnen we heel veel <3 Alle gangen, netjes halthouden, figuren rijden en ook een pasje achterwaarts (maar dat laatste heeft wel altijd een aantal seconden reactietijd nodig). Hij begint nu ook zonder mijn begeleiding meer zijn hals te laten zakken :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:29

Haha niet zo over nagedacht bij die deken bij Pinda, maar das waar ook :') Dit was ooit Miep's Sinterklaas-jas, zij had die look aardig down zeg maar :))

Fijn dat Koda weinig last lijkt te hebben van het wisselen, dat scheelt een stuk. Wat cool van het op neckrope rijden, tof dat hij het zo goed doet! Vind dat echt knap :j

Er gaat niks boven in de modder rollen ja...varkens zijn het :') Mijn dames zijn van suiker, ze zijn heel graag elke dag veel buiten tenzij het regent. Dan is het rollen en met modder plamuren, eventueel een sprintje trekken, hooibak snel leeg kanen en daarna graag weer onder dak :Y) Werken in de regen en modder doen ze beide nu wel braaf, maar niet zonder een héél zielige snuit op te zetten :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:54

Wat leuk rijden met neckrope, super dat hij het goed doet! <3
Dat tandje, beetje piratenlook heeft Koda nu. _O-
Malik heeft de meeste van de tijd geen deken op, dus voor af en toe is het makkelijker de regen even te ontwijken ipv nog een smartex erbij te kopen. :D

Haha ja Miep is wel type Amerigo als ze een rood pakje aanheeft.
Ze blenden graag in met de natuur, mooi modderig kleurtje.
Bij mij is wel ideaal dat ze zelf kunnen kiezen, ze staan niet veel in de stal, overdag af en toe een staand tukje en snachts liggen ze met dit weer meestal binnen.

Toen ik Malik net naar de wei bracht stopte hij midden op de weg, de autos moesten wachten. _O-

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:59

Granoek schreef:
Ben weer een beetje onder een steen beland maar wil toch even zeggen Noisy, wat akelig!! Praten helpt zeker en neem genoeg rust (voor hoofd én lichaam!)

Ik zit net als Granoek ook even onder een steen, maar deze zag ik toch nog wel even.
Heel heftig Noisy. En ook al heb je een nuchtere instelling, de (geesdtelijke) klap bij zo'n ongeval moet je zeker niet onderschatten. Het besef dat je zelf niet alles in de hand hebt en dat dat je zomaar je leven zou kunnen kosten is vaak iets dat even een plekje moet krijgen. En inderdaad praten helpt Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:15

Ja dat klopt ook.
Afgelopen woensdag heb ik even gereden. Ging heel goed maar de dag erna had ik toch nog wat spanning in mijn lijf blijkbaar. Ik ben ook iedere avond echt heel moe, gisteren en vandaag niet meegeteld want het is superdruk op het werk ivm <:) :D{ en iedereen, maar dan ook iedereen, wil gourmetten. Waar ik het meeste last van heb nog is dhdaik iedere avond in bed er nog over na lig te denken e het zich in mijn hoofd weer afspeelt. Het is niet beangstigend verder maar ik ben blijkbaar nog aan het verwerken. Gelukkig slaap ik verder wel goed.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:26

Noisy dat heeft natuurlijk wel indruk gemaakt. :(:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:34

Blijft een terugkomend gebeuren die tanden van Pinda. Maar ze kan er nu weer tegen!
"Kerstpak staat haar goed!

Malik maar half uitgekleed :D _O-
Wel fijn dat het zadel met zitten is goedgekeurd door hem.
Hij heeft ook voor een verkeersdrempel gezorgd!

Wat cool S1993 met een neckrope!
Koda ook aan het wisselen.
Jij doet toch ook alles bitloos? Misschien dat je daarom weinig merkt met werken?

Kan mij voorstellen dat het even tijd nodig heeft hoor Noisy :(:) Gelukkig slaap je wel goed ook in je slaap verwerk je dingen.

Had van de week ook een Sinterklaas-gevoel. Op een Spaanse schimmel met volle maan

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:41

Haha, <:)
Coole foto!

Hopelijk is Pinda snel klaar met wisselen. Die deken ziet er heerlijk zacht uit trouwens.

S1993, inderdaad heel stoer met een neckrope. Leuk dat het ook gelijk zo goed ging, dat zegt ook wat over de voorbereiding +:)+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:53

Fransje echt een gave foto!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:40

Gave foto Fransje <:)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:05

Wat gebeurt er een hoop in dit topic! Ik houd het gewoon niet allemaal bij. Voor iedereen met ongelukken; sterkte en ik hoop dat het meevalt.

Roos heeft haar goede kant gisteren weer laten zien. Ze liet zich over haar hele lijf inclusief hoofd aanraken met een groen wapperend tasje. Terwijl ze los stond. Het enige dat ik niet geprobeerd heb zijn haar achterbenen. Die aanraking is zonder obstakels al eng genoeg.

Dit geeft weer hoop voor haar toekomst als buitenrijpaard.

Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:05

Wat goed van Roos!
Het kost vaak gewoon tijd en vertrouwen opbouwen.

Ik heb van Malik maar een jaar lang topic gemaakt, als ik het terug kijk is het maar heel beknopt vergeleken met wat we werkelijk allemaal doen. :=

[EJL-ITP] 2020 met Malik, voor het eerst erop! (met filmpje)

Ik zag dat er ook al een beleertopic voor 2021 is gemaakt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:27

Waar heftig Noisy! Zo zie je maar waar een goede auto allemaal wel niet goed voor is...

Verder wel steeds bij gelezen maar weinig te melden. Waanzinnig druk met werk, en Feyre groeit weer eens zo hard dat we vooral wandelen.

Niet dat dat een straf is...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:44

Berdien mooie foto’s! Wandelen is ook goede bezigheidstherapie!

Dat zijn toch mooie dingen malenka ze staat er heel relaxt bij!

Fransje wow heel gaaf zo!

Vientje pinda staat er wel heel sjiek en warmpjes bij!

Miranda ik kan ook zulke dingen vergeten hoor of vergeten dat mn paard nog in de gang staat ...

Syd heeft nog even paar dagen vrij gehad (niet dat ze dat erg vond hoor) maar vandaag toch weer even aan de bak. Ik merkte dat ik voor mezelf toch een dingetje heb gemaakt van het opstappen dus toch beetje spanning maar helemaal alleen opgestapt en ze bleef super braaf staan!
Ze was wel behoorlijk tutterig op alles... ene hoek was spannend en wilde ze niet langs lopen dus uitgebreid daar aan gewerkt. Ze heeft een behoorlijk uitgesproken mening als iets haar niet bevalt en vind dingen nog wel wat lastig. Noisy is er voor mij opgekropen omdat ik in eerste instantie dacht dat het zadel niet lekker lag maar het was meer dat syd dacht ik vond het moeilijk dus even niet. Ze geeft ook een bok naar het been maar verder ben ik niet bang voor wat ze doet en dat is voor mij al een hele overwinning!

Even haar nieuwe zadel showen
Afbeelding
Afbeelding