pien_2010 schreef:Je idee vind ik erg verstandig Mo. Tuurlijk had ik ook probleempjes met Chico, maar ik reed gewoon fijn mijn buitenritten. Dat is met Callas nog steeds niet mogelijk en dat zou na al die tijd echt wel mogen onderhand.
Het eerste half jaar heb ik met Callas ook vaak heel fijn gereden, zelfs de enge tunnel met haar gedaan.
En de vier jaar erna heb ik uiteraard ook vaak zat fijne ritten gemaakt, ik reed dagelijks, met schrikmomentjes altijd wel, maar we hebben stoere snelstromende beken doorkruist, dwars door de bergen hier getrokken en over bomen gesprongen.
Het verschil met toen en nu is, dat ik het nu niet meer verantwoord vind voor mezelf. Als ik van een piepklein laddertje al een gebroken rug overhoudt en van een simpele val van een paard een dubbele beenbreuk overhoudt, ben ik misschien te fragiel voor een uitdagend paard. Misschien dat een betere ruiter en jongere ruiter er totaal geen problemen mee zou hebben. Ik ben nog steeds niet bang van haar, ik stap zo weer op, maar ik realiseer me wel dat een bombproof paard, (en daar ging ik ook voor toen ik op zoek ging naar een paard) beter bij mij zou passen.
Maar ja, A gedaan is B zeggen of zoiets.