Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:07

Dank je wel Babootje .. grappig dat je dat zegt over zn hoofd .. ik vind eigenlijk dat hij helemaal niet zon mooi hoofd heeft hahahaha wel een heel grappig hoofd maar niet zo mooi _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:47

Ik vind zijn hoofd anders op foto 7 wel heel mooi (chique). De veeg op zn neus maakt het nog meer bijzonder.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:35

Daar heb je wel gelijk in zo op de foto is hij best mooi hahaha , maar soms als ik van opzij kijk lijkt hij best wel lang om het zo maar te zeggen .

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:32

Vandaag weer een hoop mijlpalen voor ons.
Voor het eerst met de trailer op pad geweest en meegereden in een trainingsrit.
Leerzame dag voor ons. Zelf voor het eerst met trailer op pad, guppie voor het eerst op vreemd terrein en met allemaal onbekende paarden in een groep.
En veel geleerd van alle aanwijzingen.
Eigenlijk was dit een groepsles, maar dan buiten.
Dus aandacht voor houding, zit, tempocontrole en tevens ook een heel technisch deel, omdat we heuveltjes op en af gereden hebben en dat dus ook technisch goed moesten doen, dus met de achterhand erbij en los vanuit de schouder.

Had nu een trailer gehuurd en vond het super spannend. Maar de terugweg ging al veel meer ontspannen. Smaakt naar meer.
Nu echt serieus op zoek naar een trailer, kunnen we meer van dit soort leuke dingen gaan doen!

Maartje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:01

Het is al een tijdje terug dat ik hier wat geplaatst had..
We hebben sinds half december een nieuwe instructrice en we gaan echt met sprongen vooruit :j Hij gaat steeds beter lopen <3
We hebben een martingaal om, omdat Flash in galop z'n hoofd zo hoog deed dat je niet zoveel te vertellen meer had.. maar t gaat al een stuk beter en hij doet dat eigenlijk bijna niet meer!
(En nieuwe witte Anky beenbeschermers :D )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:01

Marije: leuk die begeleiding onderweg. Straks lekker zelf op pad. Fijn hoor.
Maartje: fijne foto's!

Hier weer een top springles. Zo leuk om te merken hoe hij eerst in een soort 'holy oliebol' over hindernissen ging en nu vaak denkt 'wacht maar, I got this'. hij begint mee te denken en kijken en kan het heel creatief oplossen in zijn lijf. Het gevoel dat hij dan geeft als hij even doorschakeld of er juist dicht opkomt: yes! Dan kan ik een 'woehoe' niet onderdrukken. Heb af en toe al het gevoel een beetje te vliegen en dat bij hindernissen van 70cm :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:07

Maartje , leuke foto's lekker bezig.
Marije , wat heerlijk dat het goed ging onderweg en jouw vertrouwen daarin gegroeid is :)
Pol, super gaaf dat het kwartje is gevallen, kan me zon whoehoe ook heel goed indenken :D

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:24

Update van Hummer
Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn we L2 dressuur en B springen. Ik vind zelf het springen het leukste. Echter is hij nog erg jeugdig en moet nog veel spieren ontwikkelen en uitgroeien dus de dressuur is puur om tijd te rekken zodat hij sterker kan worden. We blijven nog fijn in de B met het springen totdat hij wat sterker is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:38

Stoer paard is dat geworden Maartje!

Kijk die Hummer eens gaan! Gaaf hoor!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 17:36

Hee die hummer. Jullie gaan lekker! Vind het toch al knap als je een heel parcours door komt.

Wij hebben een eerste doel voor ogen: in juli een oefencross. Hou nog even een slag om de arm omdat het dan gelijk ver met de trailer is en 3 onderdelen. Maar je moet maar een doel hebben. Ondertussen maar eens een dressuur wedstrijd bezoeken en verder gaan met springen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:14

Wauw knappe Hummer :)

Vandaag Horsefood competitie gereden, wat was hij weer braaf en wat liet hij gave stukken voelen.. echt dat hij van de grond ging draven heel gaaf was dat om te voelen. Helaas was het jury commentaar niet goed .. ik kon de jury en die is niet zo gecharmeerd van Hudson en dat laat hij duidelijk merken helaas, ik ben iig super trots op mijn prutser die stinkend zn best deed, helaas liep het ook nog 15 min uit en was aan het einde van de proef zn kaarsje wel een beetje op.
Thuis aangekomen was het zulk lekker weer dat hij lekker even in zn blootje mocht rollen en spelen met zn vriend :D

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:32

Wat jammer dat de jury niet gecharmeerd was van Hudson. Zonde als ie zo zijn best doet en het niet wordt gewaardeerd.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:06

Ik volg stilletjes nog mee :D wat is hummer gaaf en doet hij het goed! Zonde van de horsefood moniek, maar gelukkig heb je zelf fijn gereden.

Mijne heeft nog wat tijd nodig gehad. Hard gegroeid en zo zoetjes aan is hij echt aan het werk nu :). Inmiddels ook een passend zadel dus we kunnen gas gaan geven. Uitgangspunt is nog steeds verkopen maar hij blijft soms een beetje bijzonder. Ik heb er schik mee en hij zit niet op de schopstoel. Dient zich vast een keer iemand voor aan. (ben ik niet overigens die op de foto :p)
Afbeelding

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:04

Mooi Vencendor!
Wanneer wordt die vos officieel 5 jaar?

Hummer is van eind april en moet echt er nog in groeien zeg maar.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:07

Vecendor: knappe vos hoor!

Ullysses: Die van mij is van juni en is ook nog volop in ontwikkeling. Is wel al 7 cm groter geworden sinds 3 jaar.

Maar sommige paarden worden nooit volwassen :+ : https://www.facebook.com/hvanpol1/posts ... 9802148632
Mijn 21 jarige zit mijn jonkie te klieren (en draaien de rollen weer om. en om, en........)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:16

Heerlijk Polo13!

Ik vind het soms zo'n verschil op wedstrijd waar nu de 4 jarigen ook B starten. Daar zitten al erg gespierde reuzen tussen. Kom ik aan met mijn lieve puppy.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:32

Leuk dier geworden Vencedor. Hoe groot is hij nu?
Jammer van de jury Monique, maar in ieder geval zelf wel lekker gereden.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:20

Maartje....Leuke foto's!

Vencedor....Hij is leuk! Ben ook wel benieuwd hoe groot hij is.

Ulysses....Knap hoor, hij ziet er goed uit!

Moniek...Dat gevoel van die kleine stukjes vast houden, jammer dat de jury het niet helemaal waardeerde.

Polo...Vind zelf een doel hebben altijd wel fijn, dan heb je echt iets om naar toe te werken.

Hier gaat alle goed. Hum is bezig met de laatste loodjes en staat nu onder cameratoezicht en met een alarm om. Nog zo een 3 weken te gaan.....kan het er wel uit kijken!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:31

Spannend Carmuh , ik hoop dat hij of zij niet al te lang opzich laat wachten .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:44

Gisteren super fijn gelest. Wauw wat wordt hij gaaf, we zijn nu bezig hem van de grond te laten draven , eerst alleen gewerkt aan het verruimen en nu moet ik dat gaan opvangen en hem die energie proberen te laten gebruiken om hem van de grond te krijgen... wel moeilijk hoor en een beetje verwarrend omdat je dat natuurlijk terug krijgt in je handen , maar wauw hij gaat het echt doen . Ook nog aan de wissels gewerkt, zelfs een wissel of 3 / 4 naar rechts gekregen van hem, wel eerst achter om en daarna voor maar dat is niet erg ;) ben echt heel trots op hem :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:48

poeh wat gaan jullie al hard! heel gaaf hoor!

Hier lang niet laten horen. Meer dan een half jaar geleden heeft mijn zus haar bekken gebroken. We hebben Haribo sindsdien uitbesteed. Dit gaat gelukkig heel goed, sinds ruim 2 maand staat hij bij een bokker, die in de buurt woont en dat gaat echt super, 2 weken terug zijn eerste concours in de B en een mega score van 219 pnt.

Morgen mag hij weer op wedstrijd. Ben echt heel blij, ze rijdt heel fijn en neemt hem ook mee op buitenrit en les ed. Hij leert zo heel veel, straks nog lekker de buitenconcoursen. Dan kunnen we voorzichtig gaan kijken of mijn zus hem weer gaat oppakken of toch verkoop.

Afbeelding

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:00

Dat ziet er fijn uit fokfanaat! Fijn dat hij het zo goed doet en hij lekker all-round opgeleid word zo.

Moniek.....dat klinkt inderdaad als een fijne les!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:20

Heftig van je zus fokfanaat ik hoop dat ze weer zelf kan rijden,
Wat een super punten zeg heel gaaf :) klinkt wel alsof hij op een hele fijne plek staat.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:34

Inderdaad. Fijn dat je een goede oplossing hebt kunnen vinden. En hopen dat het met je zus snel beter gaat.
Maar wat een kasteel is dat geworden zeg! Hoe groot is ie nu?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:14

1.78m echt groot, zit nu ook een ijzertje onder.