Abercrombie, zal voor je duimen! Grease heeft 2 weken geleden ook flink kreupel gestaan. Niets te vinden, weekje rust en hij loopt weer top.
Inderdaad veel verhuisberichten! Wij zijn inmiddels ook verhuisd, vraag hadden jullie paarden er ook last van? Die van mij heeft echt 3 weken nodig gehad om te wennen! Inmiddels heeft hij een vriendinnetje en is hij nog nooit zo happy geweest!
Voor degene die twijfelen over de wedstrijden, gewoon doen! Je mag je paard toch lekker weer mee naar huis nemen! Goed voor de ervaring en eens moet de 1e keer zijn
Ik ga ook duimen abercrombie! Hoop voor je dat het gewoon weer goed gaat!
Verhuizen, ik kan ook niet wachten! Bijna!! Gisteren was ze nog steeds slomer dan normaal.. Binnenkort scheermachine eroverheen, dan is de haren iig vast kwijt, langs de tandarts, en dan maand erop ook maar de osteopaat erbij.. Dan hebben we het hele riedeltje weer gehad. Plus een andere stal, dan zal ze vast wel weer opknappen.. Ze loopt verder niet kreupel niets, maar ze is gewoon net wat slomer dan ik van haar gewend ben.. Ach, ik zal ook wel spoken gaan zien misschien....
Bedankt voor het duimen. Moet nu effe werken tot 13u daarna ga ik zsm naar stal toe.
manubres
Geplaatst: 03-11-15 00:25
Weer even bijgelezen. Verhuizingen...tevredenheid en ook paarden die effe moeten wennen...is normaal denk ik.
Balen anonymous van een linkergalop die niet wil, dat 1 zo'n ding je van een wedstrijd houdt.
Abercrombie, jee, altijd schrikken een kreupel paard...hopelijk valt het mee.
Setteli gaat lekker met de winstpunten...knap hoor!
Picassox...wat heerlijk zo'n instructrice die je vleugels geeft!
Chicago was afgelopen week beetje baldadig, maar vandaag liep hij heerlijk. Kan er steeds meer aan rijden en merk dat hij nu langzaam sterker wordt...al mag het van mij nog wel sneller...haha. Vandaag wat intervaltraining gedaan en dat beviel prima. Oefening vragen en als hij de oefening naar behoren doet gelijk lange teugel en rondje stap of draf lange teugel. Zo heb ik voor het eerst een vrij goede middendraf gereden, stukjes wijken en een stukje mooi schouderbinnenwaarts gedaan (deed het al wel in stap, maar draf nog niet). Merkte dat hij heel gemotiveerd en enthousiast van deze manier van trainen werd. Normaal is hij wat meer liever lui dan moe, maar nu dacht hij steeds..."effe mijn best doen en kan ik weer ontspannen...haha".
Grappig Manubres! Blijkbaar heeft het veel zin om tussendoor hem even de rust te laten ervaren. Sinds ik het ook doe ervaar ik ook positievere resultaten!
Ben gisteren avond uiteindelijk pas tegen 20u naar stal gegaan. Man was laat thuis van werk.
Voor zo ver ik kon zien was het al flink verbeterd. Wel lastig zien in het kunstlicht met een zwart paard in t doker maar goed stokkreupel was ze niet meer.
Hoorde ook van een stalgenoot dat haar nieuwe weidemaat flink op haar had staan klappen. Dat heb ik zelf niet gezien. Zou wel kunnen verklaren waarom ze zo kreupel was.
Golden Girl zit ook erg lekker in de vel, is echt fris gewoon.Nog nooit gehad maar ze is wakker zat.Loopt wel super dus dat is prima. Je kan er echt mee aan t werk nu en dat is dan wel leuk!
Fijn dat het mee lijkt te vallen Abercrombie....Prachtige foto van prachtige meiden! Die van mij is al echt een bolliewoliie, terwijl hij deken op heeft....maar staat wel dag/nacht buiten (loopstal).
Peetje82 lekker als ze goed in hun vel zitten, dan is het baasje ook blij
manubres
Geplaatst: 03-11-15 11:51
Picassox schreef:
Hoe ging het Abercrombie?
Grappig Manubres! Blijkbaar heeft het veel zin om tussendoor hem even de rust te laten ervaren. Sinds ik het ook doe ervaar ik ook positievere resultaten!
Veel verhuisberichten lees ik, ik hoop dat jullie allemaal je plekje vinden kunt op de nieuwe locatie. Ik heb sinds 3,5 jaar paard aan huis, en 2 stallen die ik verhuur voor pension. Erg fijn om paarden aan huis te hebben, wel erg druk eb zwaar af en toe, maar ik doe het graag. Hier ook altijd een tijd onrust als er een nieuw paard komt!
Guus heb ik 3 weken geleden geschiren, deken model. Het was echt nodig. Deken model vind ik fijn, geen gedoe met uitrijdekens en ze zijn over het algemeen wat minder fris. Het ziet er alleen niet zo mooi uit vind ik, maar goed ik ga toch nog niet op wedstrijd.
Mijn oude paard deed ik ook deken model. Die had die warmte van die vacht ook nodig op zijn rug.
vibabu
Geplaatst: 03-11-15 20:32
Die van mij zit zo dun in d'r velletje dat ik haar nooit ga hoeven scheren gok ik heel fijn! Ik vind m'n vosje steeds leuker worden, ze zit vol in d'r uitprobeer fase maar het lukt om het snel op te lossen en haar voor te zijn en dan moet ik gewoon lachen. Zo ontzettend leergierig is ze, ben begonnen om wat pasjes te wijken, gaat nog niet altijd goed maar als ze na een paar passen doorheeft wat de bedoeling is stopt ze er niet meer mee. Daarnaast ook regelmatig met andere paard lekker naar het strand waar ze haar ogen uitkijkt. Vooral de woonwijk vind ze leuk. Duinen om in het paadje te blijven vind ze errug lastig
Abercromie, gelukkig wat beter, lastig hoor!Hopelijk snel weer goed!
Blondie ging weer ruig gister, wel fris maar ze gaat wel sjouwen!
urosa
Geplaatst: 04-11-15 12:43
Mag ik mij ook melden? Ik rijd voor de fokker een gelderse voorl. keur merrie genaamd Gieke (Sirius x Vitens x Troubadour) Ze is nu 3,5 maand ohz.. ze is 3 weken zadelmak gemaakt door mijn instructrice en daarna heb ik haar overgenomen.
Ik heb inmiddels al 2 onderlinge wedstrijden gereden, aankomende zondag staat de 3de op het programma en volgende week heb ik onze eerste springles. We zullen aankomend jaar officieel dressuur starten en wellicht springen ook. Voor de rest hebben we ook al een buitenrit gemaakt en gaan we dit vaker doen
Welkom! Knappe merrie zeg! En nog veel knapper dat je al wedstrijden rijdt terwijl ze nog maar zo kort onder het zadel is, ik had het je niet nagedaan!
Picassox: nou het is echt een held op sokken en behoorlijk kijkerig, vandaar de keuze haar in het begin al veel te laten zien, de eerste hadden we 169, bol van de spanning, maar de tweede zijn we al 3de geworden met 187. Ik heb wel het idee dat het haar helpt Beide keren had ik ook leuk jurycommentaar, vriendelijk gereden, leuk om naar te kijken en goed opgelost. Dat geeft dan ook weer een boost