Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KarinvdM schreef:Ik kan best snappen dat je het niet leuk vindt, Emma. Als jij een paard erg leuk vindt en anderen zien dat anders, dan is dat ook niet leuk.
Ik heb ook wel eens helemaal blij een filmpje aan een vriendin laten zien en die was niet zo blij. Bij nader inzien geef ik haar gelijk, het paard voldeed ook niet aan mijn eisen.
Maar ik ben graag eerlijk, ik kan wel zeggen dat ik het een gaaf dier vind, maar dan lieg ik en zo zit ik niet in elkaar. Zoals Needje al zegt, iedereen bedoelt het goed. Ik zou, als ik jou was nog wat verder kijken en wat andere paarden gaan uitproberen. Want als jij dit al een fijn dier vindt, echt ze zijn er nog veel fijner!
Evelijn schreef:Zo allemaal gedoe... ik geloof best dat Emma prima wegreed met die merrie en dat is juist de valkuil... het lijkt in vergelijking al heel wat. Als je bij Dolfing beetje netjes rijdt en wat ruitergevoel hebt dan kan vaak uit sommige paarden meer halen dan andere (manege)ruiters... als je dan daar complimenten over krijgt (wat begrijpelijk is) kan je weleens je doel uit het oog verliezen.
Ik heb niet vaak bij Dolfing gereden (vroeger wel bij Jaap, heel vroeger) maar ik weet wel als je daar beetje gevoel ervoor hebt je ervaak meer uitkrijgt... en Jan dat ook snel herkent [trouwens als hij je niet vindt kunnen rijden ook] Dan lijkt het snel heel wat maar eigenlijk sta je nog steeds onderaan de ladder van je ontwikkeling als ruiter.
bertine37 schreef:ik doe toch nog maar geen foto.sorry...
Nellekeee schreef:Ik had na aanleiding van de reacties een heel verschrikkelijk paard in gedachte maar dat valt me alles mee. Paard is in basis absoluut niet goed, maar vind haar er wel leuk uitzien. Dat klapperen met het hoofd doen veel paarden als ze last van de tanden hebben en als het goed is kijkt een DA daar naar bij klinische keuring. Met veel lessen denk ik als ze lichamelijk niks mankeert dat het wel goed komt alleen Emma wanneer moet ze op welk niveau zijn? En wat moet ze kunnen in hoeveel jaar? Als je dit paard niet nodig had voor een opleiding zou ik zeggen als ze goed is en jij voelt je er prettig mee; doen. Alleen voor zo'n opleiding die denk ik in september gewoon begint? Zou ik niet een paard kopen die rondloopt als een net zadelmak dier, omdat je het je zelf dan onnodig veel moeilijker maakt als dat je een paard koopt die al wat puntjes in de L heeft waar je zo een goede B proef mee kan rijden. Ook dit is absoluut geen aanval maar een advies
emma525 schreef:Nellekeee schreef:Ik had na aanleiding van de reacties een heel verschrikkelijk paard in gedachte maar dat valt me alles mee. Paard is in basis absoluut niet goed, maar vind haar er wel leuk uitzien. Dat klapperen met het hoofd doen veel paarden als ze last van de tanden hebben en als het goed is kijkt een DA daar naar bij klinische keuring. Met veel lessen denk ik als ze lichamelijk niks mankeert dat het wel goed komt alleen Emma wanneer moet ze op welk niveau zijn? En wat moet ze kunnen in hoeveel jaar? Als je dit paard niet nodig had voor een opleiding zou ik zeggen als ze goed is en jij voelt je er prettig mee; doen. Alleen voor zo'n opleiding die denk ik in september gewoon begint? Zou ik niet een paard kopen die rondloopt als een net zadelmak dier, omdat je het je zelf dan onnodig veel moeilijker maakt als dat je een paard koopt die al wat puntjes in de L heeft waar je zo een goede B proef mee kan rijden. Ook dit is absoluut geen aanval maar een advies
Het paard moet per jaar 1 niveau omhoog, dus volgend zomer moeten we in de L zijn.
emma525 schreef:Zal het even via het papier opschrijven:
instructeur niveau 3: Of M2 dressuur + L springen (2de mag naar het M)
Of M springen + L dressuur (2de mag naar het M)
instructeur niveau 4: Of Z2 dressuur + L springen (2de mag naar het M/Z)
Of Z springen + L dressuur (2de mag naar het M/Z)
manager paardensportbedrijf: min. eisen van niv. III (mag ook van niv. IV)
Nellekeee schreef:emma525 schreef:Zal het even via het papier opschrijven:
instructeur niveau 3: Of M2 dressuur + L springen (2de mag naar het M)
Of M springen + L dressuur (2de mag naar het M)
instructeur niveau 4: Of Z2 dressuur + L springen (2de mag naar het M/Z)
Of Z springen + L dressuur (2de mag naar het M/Z)
manager paardensportbedrijf: min. eisen van niv. III (mag ook van niv. IV)
Duurt die opleiding 3 of 4 jaar? Je moet dus of minimaal M springen of minimaal M² dressuur in die tijd. In Deurne heb je denk ik veel goede begeleiding dus in principe moet het mogelijk zijn, maar je kiest voor de dressuur in ieder geval geen paard die het met 2 vingers in de neus doet. springen heb ik niet zoveel verstand van misschien dat ze wel zo een M parcours rondloopt. Zoals ik net als zei, ik ken t niveau van deurne niet maar maak het jezelf niet onnodig veel moeilijker. Een 11 jarig paard die al M is geweest zou mijns inziens een stukje makkelijker voor jezelf zijn.
emma525 schreef:Ik ga niet naar Deurne, veel te ver weg. Ben op moment met springpaarden bezig. Dus dat zou dan M of Z springen moeten worden. Opleiding duurt 4 jaar.