Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 23:30

Ja klopt maar is al vaker hier ter discussie gekomen. Je deelt een paard wat (nog) niet van jou is, dat doe je niet.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 23:32

StalNollie schreef:
Ja klopt maar is al vaker hier ter discussie gekomen. Je deelt een paard wat (nog) niet van jou is, dat doe je niet.

Sluit ik me wel bij aan.
In tekst kun je t delen, maar niet openbaar welke het is.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 23:35

Hij vindt dat helemaal geen probleem en heeft het zelf al eerder dan ik online gedeeld. Daarom had ik het in mijn eerste bericht nog geen foto gedeeld.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:20

Jeetje ik heb er niet eens gedacht om Google Lens te gebruiken...

Overigens staan de foto's dus openbaar? Online? Wat is het probleem dan? Zou het misschien anders vinden als het om privé foto's van iemand gaat terwijl het paard nog niet gekocht is... :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:56

Waarom is een foto de grens? Ook met tekst kan je een paard via Google terugvinden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 11:37

Als je zegt ik heb een 3 jarige merrie gekocht onder voorbehoud van keuring is er weinig mis mee.

Het staat hier voor eeuwig openbaar en uiteindelijk dys ook de uitslag van de keuring. Dus nee. Je gaat netjes om met privacy gevoelige informatie tot het van jou is.
Ik vind dat normal, respectvol. Maar daarin verschillen nog wel eens meningen. Denk aan zogenaamde 'influencers' die proefrijden van allerlei paarden in een vlog gooien. Ik vind het asociaal om het zo herkenbaar openbaar te bespreken als bokt, Facebook etc.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 14:58

Een paard heeft alleen geen privacy :?

Uitslag van een keuring is dan ook helemaal geen privacygevoelige informatie.

En zo groot is bereik van bokt ook weer niet.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 15:03

Waarom is dit nu een discussie? Persoon in kwestie heeft al aangegeven dat de verkoper het ook al op social media bekend heeft gemaakt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 16:22

Fly_high schreef:
Een paard heeft alleen geen privacy :?

Uitslag van een keuring is dan ook helemaal geen privacygevoelige informatie.

En zo groot is bereik van bokt ook weer niet.

De eigenaar wel. En ja, bokt komt vaak hoog op Google. Het is niet aan iemand op bokt om een keuring openbaar te gooien tenzij er wordt opgelicht. Dat heet fatsoen. En ja, een stuk privacy.

Los van de foto waar t om ging; in het algemeen is het gewoon een stuk fatsoen om het niet te doen. Tenzij eigenaar ermee instemt. Dat hij het zelf plaatst is ook weer anders. Gewoon vragen; bij een ja kun je alles delen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 16:29

Meningen zijn nu wel duidelijk.
Vind het wel jammer dat het bij de vos die gedeeld wordt voor keuring geen 'problemen' geeft, en terwijl ik eerst een bericht zonder foto deel en na akkoord eigenaar en eigenaar die voor mij online deeld waarna ik pas de foto deel, gelijk zo'n discussie oplaait. Zo'n discussie is opzich prima maar nu voelt het erg op de man af.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 20:47

Het verschil met de vos is dat het een foto was waar de (nu nieuwe) eigenaar er mee reed (dus geen foto die al eerder werd gedeeld op internet in een advertentie) en het andere paard was een foto van de advertentie en zo dus terug te vinden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:07

Farjen schreef:
Het verschil met de vos is dat het een foto was waar de (nu nieuwe) eigenaar er mee reed (dus geen foto die al eerder werd gedeeld op internet in een advertentie) en het andere paard was een foto van de advertentie en zo dus terug te vinden.

Hier is duidelijk aangegeven dat de foto gedeeld kon worden.

Echt soms is bokt echt wel een beetje, wie kan het verste piesen en wie is het best en slimst. |o

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:14

Ik hoop dat ie word goedgekeurd! Mooi paardje

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:17

Ik lig niet wakker van de discussie en zou ook nooit aan gedacht hebben om de foto's door google lens te halen. Maar ik snap het wel, stel dat paard wordt afgekeurd en je als verkoper vragen stelt over de keurende DA...

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:43

Gefeliciteerd met je verjaardag, shadowstar! :D

Kletskoekje, ik duim met je mee voor een positieve keuring!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:50

Gewoon niet delen wat niet van jou is (tenzij toestemming). Volgens mij is bokt daar juist heel streng in :j

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:00

Kletskoekje heeft toch toestemming, ik snap de hetze niet.

Ik duim voor je dat die wordt goedgekeurd

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 22:11

Farjen schreef:
Ik lig niet wakker van de discussie en zou ook nooit aan gedacht hebben om de foto's door google lens te halen. Maar ik snap het wel, stel dat paard wordt afgekeurd en je als verkoper vragen stelt over de keurende DA...

Nee op dat idee zou ik ook niet komen.

En KK heeft gewoon toestemming van de verkoper, zoals al een paar keer geschreven is

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:08

Daarom wordt er ook al gezegd 'in het algemeen'
Is allang voorbij die ene keer :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:20

Sorry dat het wat tongen losmaakt.
Toen ik er wat van zei was het niet bekend dat de eigenaar het oke vond.

Maar stel dat er wat dan ook gebeurd nu waardoor koper afhaakt en mensen gaan het paard zoeken komen zo op bokt uit onder voorbehoud van keuren verkocht en blijkt het paard nog te koop te staan. Dat zou bij mijn als koper vraagtekens oproepen en afzien van koop/ interesse.

Deze discussie is eerder geweest en volgens mijn mag je van bokt ook geen fotos van paarden delen die niet van jou zijn / waren zonder toestemming. (Nogmaals toen ik de reactie gaf was het niet bekend dat zei toestemming had)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:21

Maar door het gezeur en gedram heeft nu iemand een rot gevoel terwijl het iets leuks had moeten zijn..

Daarbij, degene die het hier zo gepost heeft die had dat ook even via een pb na kunnen vragen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:35

MarjanB schreef:
Maar door het gezeur en gedram heeft nu iemand een rot gevoel terwijl het iets leuks had moeten zijn..

Daarbij, degene die het hier zo gepost heeft die had dat ook even via een pb na kunnen vragen.

_/-\o_

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:21

Het is juist goed dat men er attent op wordt gemaakt. De volgenden lezen het ook. Het is uiteindelijk aan algemeen punt (regel) en niet op de persoon af. Is het iig voor iedereen weer duidelijk dus hoeft er verder ook niet meer over gezegd te worden.

Side note: bij zoiets handig om gelijk te melden dat er toestemming is. Een tip voor een volgende keer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:35

MarjanB schreef:

Daarbij, degene dit het hier zo gepost heeft die had dat ook even via een pb na kunnen vragen.

Nee sorry die ga ik niet in pb aangeven. Dit is eerder ter discussie gekomen en er zijn wat nieuwe mensen bijgevoegd dus helemaal niet verkeerd dit weer eens aan te halen, ik heb het toch netjes geformuleerd als je daar al meteen een rot gevoel over krijgt......

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:05

Ik hou ook erg van vossen, vooral van die mooie donkerrode en voor mij het liefst zonder witte sokken.
Kol of bles vind ik wel leuk, maar zonder aftekeningen ook helemaal prima.