Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:33

Stille meelezer hier, zelf niet op zoek. Wellicht een tip voor een aantal hier: Schouten Hippique stopt met de manege en heeft de paarden in de verkoop. Wellicht zit er wat tussen voor iemand hier?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 21:48

oji schreef:
Geen ervaring met die stal, dus daar kan ik niets van zeggen.

Op deze Harley was mijn oog ook gevallen toen ik net bedacht had dat het toch geen veulen zou gaan worden, maar een groene 3-jarige. Volgens mij een leuk dier voor een hele schappelijke prijs. Maar wat mij opvalt is dat hij er per 10-10 opstaat, terwijl ik hem ergens begin september al heb zien staan voor dezelfde prijs. Volgens mij stond er toen ook een video bij (nu op aanvraag).

Hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen, kan een klant zijn die zijn afspraken niet is nagekomen waardoor hij er opnieuw op is gekomen.
Let wel de X-ray op de site zijn van maart. Als je wilt verzekeren is dat niet toereikend. Maar volgens mij een leuk dier. Ik ben niet gaan kijken omdat ik via mijn netwerk mijn nieuwe aanwinst aangeboden kreeg en ik daar meteen verliefd op was . Anders was ik zeker ook bij die Harley gaan kijken.

Ik weet niet of je op mij reageert of op Oehlala, maar bij mij betreft het dus een ander paard dan de Harley..
Overigens valt het mij bij een hoop stallen op dat ik paarden voorbij zie komen die ik al vele maanden eerder ook te koop heb zien staan.. geen idee wat het verhaal dan is.

Wellicht heeft men er ook gewoon een bepaald bedrag voor wil hebben.. komt dat bod er niet, rijdt men ze verder door?!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:11

Flevolander schreef:
oji schreef:
Geen ervaring met die stal, dus daar kan ik niets van zeggen.

Op deze Harley was mijn oog ook gevallen toen ik net bedacht had dat het toch geen veulen zou gaan worden, maar een groene 3-jarige. Volgens mij een leuk dier voor een hele schappelijke prijs. Maar wat mij opvalt is dat hij er per 10-10 opstaat, terwijl ik hem ergens begin september al heb zien staan voor dezelfde prijs. Volgens mij stond er toen ook een video bij (nu op aanvraag).

Hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen, kan een klant zijn die zijn afspraken niet is nagekomen waardoor hij er opnieuw op is gekomen.
Let wel de X-ray op de site zijn van maart. Als je wilt verzekeren is dat niet toereikend. Maar volgens mij een leuk dier. Ik ben niet gaan kijken omdat ik via mijn netwerk mijn nieuwe aanwinst aangeboden kreeg en ik daar meteen verliefd op was . Anders was ik zeker ook bij die Harley gaan kijken.

Ik weet niet of je op mij reageert of op Oehlala, maar bij mij betreft het dus een ander paard dan de Harley..
Overigens valt het mij bij een hoop stallen op dat ik paarden voorbij zie komen die ik al vele maanden eerder ook te koop heb zien staan.. geen idee wat het verhaal dan is.

Wellicht heeft men er ook gewoon een bepaald bedrag voor wil hebben.. komt dat bod er niet, rijdt men ze verder door?!

Dat laatste hoorde ik inderdaad wel eens van stalgenoten. Ze willen er een bepaald bedrag voor hebben en als ze dat niet krijgen houden ze hem (of het,komt ook voor bij spullen) (voorlopig) zelf.

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:22

Ik ken geen paard dat niet kon wennen aan rust, ruimte en vrijheid .

Dus met de manegepony moet het vast goed komen. Je laat nu al merken alert te zijn op het welzijn van de pony. Daar gaat het om.

Kweepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:54

N.a.v. een tip in mijn topic; [WN-AM] Moet ik mijn eisen bijstellen? (AQHA / APHA)
Meld ik me ook hier. :)

En ik heb behalve de vragen in mijn topic nog een vraag. Gaan jullie ervanuit dat de vraagprijs ook de koopprijs is. Vragen jullie of er nog wat met de prijs gedaan kan worden of bieden jullie onder de vraagprijs?

Behalve mijn huidige paard nog nooit een paard gekocht, dus excuses voor de dummy vragen. |o

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:19

misschien wel, maar een groene 3 jarige laten staan al dik een half jaar is niet perse de gewoonste zaak vd wereld op handelsstallen. Nu is hij wel wat klein, maar heeft veel beweging en sprong, dus eigenlijk wel iets vreemd dat hij er nog is, maar goed. Ik denk dat je altijd goed moet keuren als je tot aankoop overgaat.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:33

Flevolander schreef:

Oh dacht inderdaad dat jij interesse had in de harley :+

Wat betreft de vraagprijs bieden of niet. Het hangt er bij mij van af, of ik de vraagprijs netjes vind voor het geboden paard. Bij mijn nieuwste aanwinst vond ik dat er gewoon een nette prijs gevraagd werd voor de huidige markt, was ook vanuit mijn eigen netwerk en wist dat ze me niet het vel over de neus wouden trekken. Dan vind ik het niet netjes om te gaan onderbieden. Mijn merrie die ik 11 jaar geleden heb gekocht heb ik 1000 onder de vraagprijs geboden met als uitgangspunt in het midden uit te komen (wat ook gebeurde). Was met name omdat ik dat de prijs voor het commerciële kleurtje (zwartbruin) vond en ik had aangegeven dat ik niet extra betaal voor kleur :D. Maar had het paard zeker niet erop laten staan, dus als de verkoper niet akkoord ging, had ik de vraagprijs rucksichtslos betaald. Ik ga überhaupt niet kijken bij paarden die ik niet kan of wil betalen, dus als ik ga wel kijken, valt het paard per definitie binnen mijn budget.

Overigens, als er bij een advertentie of eerste contact geen prijsindicatie staat, geef ik ook niet bloot wat mijn budget is. Anders kun je er bijna donder op zeggen dat de vraagprijs het max van jouw budget wordt, ook al had de verkoper eerder een lager minimaal bedrag in gedachten. Maar goed, ik heb eigenlijk altijd nog via persoonlijk netwerk gekocht en geen geadverteerde paarden, dus daar ook nog niet mee te maken gehad.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:55

Kweepeer schreef:
En ik heb behalve de vragen in mijn topic nog een vraag. Gaan jullie ervanuit dat de vraagprijs ook de koopprijs is. Vragen jullie of er nog wat met de prijs gedaan kan worden of bieden jullie onder de vraagprijs?

Behalve mijn huidige paard nog nooit een paard gekocht, dus excuses voor de dummy vragen. |o

Ik ga er vanuit dat de vraagprijs ook de koopprijs is. Ik ben niet goed in afdingen (of salarisverhoging vragen :) ), dus kijk ik alleen naar paarden die ik kan betalen en die de vraagprijs waard (lijken te) zijn.

Kweepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:13

Lieser schreef:
Kweepeer schreef:

Ik ga er vanuit dat de vraagprijs ook de koopprijs is. Ik ben niet goed in afdingen (of salarisverhoging vragen :) ), dus kijk ik alleen naar paarden die ik kan betalen en die de vraagprijs waard (lijken te) zijn.

Dat heb ik dus ook. En voel me zo dom, ik vraag heel voorzichtig aan de handelaar 'uhh is er misschien nog iets met de prijs te doen?' en wil ondertussen door de grond zakken _/-\o_ :evaw:
Het antwoord laat zich dan ook raden...

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:28

Zijn er in dit topic misschien ook mensen met ervaring met het verkopen van kwaliteitsvolle paarden zo rond zz-zwaar niveau? Eventueel naar het buitenland? Ik zou graag wat vragen willen stellen en hoop dat iemand mij op weg wil en kan helpen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:40

Alleen via oude staleigenaar/instructie, paardje. Daar gingen ze regelmatig naar het buitenland.

Ik ga er niet vanuit dat vraagprijs ook koopprijs is. Maar wel dat je er geen enorm bedrag af kan halen. Moet eerlijk zeggen dat we het er bij 1 geprobeerd hebben, nee kregen en toch gekocht voor vraagprijs. Die was te leuk en goed om te laten staan. Anderen hebben we iets af gekregen en sommige waren qua vraagprijs lager als verwacht dus niet eens onderhandeld.

Maar mijn vader is de onderhandelaar, die kan dat goed, de rest van het gezin beginnen er niet aan.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:38

Ik zou ook niet bij paarden gaan kijken waar meer voor gevraagd wordt dan ik bereid ben te betalen. Voor mijn veulen heb ik uiteindelijk minder dan de vraagprijs betaald. Dat was, denk ik, ook een samenloop van de omstandigheden. Er was niet vreselijk veel serieuze interesse van andere kopers, we zaten dicht tegen de inscharingsperiode van opfokbedrijven aan en een stukje gunfactor vanuit de fokkers. Die vonden het leuk dat ik hun enthousiasme deelde voor hun hengst/merrie keuze en ik was in de positie om direct te kunnen handelen, want ik had vlak voor de bezichtiging een opfokplekje weten te bemachtigen.

Maar als ik niks had gevraagd, dan had ik voor deze wel de vraagprijs betaald.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:07

Ik vraag altijd of er nog wat ruimte in de prijs zit of niet. Zo nee dan heeft de verkoper 0 reden om zich beledigd te voelen en zo ja, let the games begin :Y)
Maar geen onzin bedragen (ikzelf schrijf kopers die meer dan 15% onderbieden voor wat dan ook, per direct af) en niet hard erin gaan, licht en luchtig zeg maar O:)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:44

paardje schreef:
Zijn er in dit topic misschien ook mensen met ervaring met het verkopen van kwaliteitsvolle paarden zo rond zz-zwaar niveau? Eventueel naar het buitenland? Ik zou graag wat vragen willen stellen en hoop dat iemand mij op weg wil en kan helpen.

Ik val even binnen, heb een paard te koop staan en kwam even een kijkje nemen of er iemand zoiets zocht.

Maar je mag mij een PB sturen! Ik heb eerder dit jaar mijn LT-paard verkocht naar Amerika.

Ik vind dat je best mag vragen of de prijs nog bespreekbaar is. Als je een paard tegenkomt dat boven je budget is kun je imo prima bellen. Gewoon eerlijk aangeven (voordat je gaat kijken) dat jouw budget X lager is en vragen of het de moeite is om daarvoor te komen kijken. Zeker bij paarden die al wat langer te koop staan (omdat de prijs misschien gewoon te hoog is..) kan dat best eens goed uitpakken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:48

Degene waar wij niks vanaf kregen was ook boven budget,maar dat wist de handelaar idd van te voren. We kwamen ook eigenlijk voor andere dieren, maar die boven budget zei hij van dat dat waarschijnlijk een hele goede match was. En meteen dat hij er wel boven lag. We hadden hem al op advertentie gezien en wilden hem sowieso ook zien. Dus in overleg, ondanks de prijs, gekeken en meteen raak haha

Maar dat is wel een verschil tussen een budget hebben wat je maximaal kan betalen of wat je wil betalen met eventueel wat rek. Als je niet meer kan betalen heb je die rek niet en is het lastiger om boven budget te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:19

Ik meld me ook.
Rustig rond aan het kijken, weet alleen nog niet precies wat ik zoek haha.
In ieder geval een paard wat iets van de wereld heeft gezien, ideale leeftijd zo tussen de 6 en 12 jaar met wat wedstrijd ervaring.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:30

Ik meld me ook, ik lees al een tijdje mee. Ben op zoek naar een opvolger voor mijn ( bijna) 20’jarige merrie. Zoek een allrounder tot max een jaar of 13. Ruin of merrie normale prijsklasse en vooral gewoon een relaxt type, moet wel vanaf 170 zijn aangezien ik zelf ook lang ben.

Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag. Overigens weet ik dat ik in de vijver vis waar iedereen in vist maar je weet maar nooit.

Komt aan huis te staan met mijn merrie en een Shetlander. Overdag buiten, snachts op stal.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:41

Moderatoropmerking:
reactie verwijderd vanwege niet voldoen aan regels OP

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:51

MyWishMax schreef:
Maar dat is wel een verschil tussen een budget hebben wat je maximaal kan betalen of wat je wil betalen met eventueel wat rek. Als je niet meer kan betalen heb je die rek niet en is het lastiger om boven budget te kijken.

Dat is zeker waar. Mijn max. ligt altijd hoger dan het budget dat ik er aan uit wil geven. Ik geef het verschil daartussen liever uit aan het paard wanneer het al in mijn bezit is. Bijvoorbeeld met goed passend tuig kopen doe ik weer veel minder moeilijk over de prijs.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:54

fokfanaat schreef:
Moderatoropmerking:
reactie verwijderd vanwege niet voldoen aan regels OP

Hengst of merrieveulen? Mijn dochter zoekt nog een fijn veulen. Je mag altijd pb sturen met meer info.

Onze 3 jarige (niet te koop) is onverwachts mee geweest naar VWF in Delft afgelopen zaterdag en kwam thuis met een nette score boven de 100 en mooi protocol. Moet wel zeggen dat ik de entourage wel heftig vond voor die 3 jarige guppen hoor. Maar hij liet zich super bewerken. Hij loopt ook maar 2 a 3 x per week 15 min onder het zadel. Ik zag er veel die echt al flink gereden werden voor de leeftijd, dat was dan wel weer jammer. Maar ja, grote namen grote verwachtingen he….,

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:58

Ik lees mee, niet omdat ik op zoek ben, wel doe ik veel verkoopfotografie dus hoor / weet soms iets voordat het te koop staat. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:59

Vwf is gaaf maar wel heftig inderdaad! Qua entourage maar ook hoe sommige er al bijlopen, ja. Gefeliciteerd met de score!

Tuig enzo was bij ons altijd een ander potje als aanschaf potje. Dus zelfs degene boven budget ging niet ten koste van spullen die aangeschaft moesten worden. Gelukkig niet want was toch wel een flinke hap uit budget voor spullen geweest :') Maar gewoon wat wij wilden uitgeven, alleen bleek dit paard zo goed te passen en qua kwaliteit zo goed dat hij eigenlijk goedkoop was en de vraagprijs ruim waard. Voor datzelfde geld hadden we geen vergelijkbaar paard kunnen vinden. Bij goedkoper paard was er ook niet meer over geweest voor spullen. Maar ik had de luxe dat dat kon, los aanschafpotje, potje voor spullen en potje voor da enzovoorts die los van elkaar waren.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:25

Hier helaas geen goede uitslag. Paard kwam niet door de keuring |(

Kweepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:35

Lieser schreef:
Hier helaas geen goede uitslag. Paard kwam niet door de keuring |(

Oh wat jammer. Mag ik vragen wat de bemerkingen waren?

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:38

Wat jammer Lieser :(