Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:15

Zoo Captain wat een knapperd, gefeliciteerd!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:28

Ikke : was je op tijd? Kan het daar wellicht aan liggen? Of welke rede gaven ze op

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:35

StalNollie schreef:
Ikke : was je op tijd? Kan het daar wellicht aan liggen? Of welke rede gaven ze op

Nee, ik heb daar geen problemen mee gehad. Ik was op tijd en het is altijd verlopen zoals afgesproken.

Het was een reactie op dat jij je kopers soms niet kan peilen.
Als kopers niks vragen, doe je het zoals jij dat wil; als kopers specifiek zijn en je stemt toe, houdt je je aan je afspraken, is mijn opvatting.

_Tarzan

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:43

Nou, ik ga woensdag naar 2 Spanjaarden kijken.
Een vos en een leuke aansprekende schimmel, ik ben benieuwd :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:09

Dank jullie wel!

Hij moet nog gecastreerd worden en daar dan van herstellen en dan deze kant op. Nog ongeveer een maand verwacht ik!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:03

Wat een gave captain!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:57

Prachtig paard, Captain. Gefeliciteerd!!

Amyciation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:25

Captain, wat een prachtig paard !! Gefeliciteerd!

na een tijdje een stille lezer te zijn geweest, ben ik nu eindelijk ook lid geworden van de club „op zoek naar een paard“ (maar ik heb geen haast).
Wat ik zoek: niet te klein warmbloed (liefst iets "zwaarder" type, 165 of groter), allrounder voor een beetje dressuur, springen, cross country, buitenritten en grondwerk. Liefst tussen de 7 en 12 jaar oud en de kers op de taart zou zijn als het een schimmel was. Vrij rustig karakter, niet zo happig op een superheet / nerveus paard. Begroting 12.000 €.

vorige week bij mijn eerste bezichtiging geweest. Het mooiste paard dat ik ooit heb gezien. 9 jaar oud, maar pas om 6 uur ingebroken en daarna niet mee gewerkt, dus nu weer aan het werk na 2 jaar op de velden.
Hij kent niets dan de absolute basis, had gebarsten hoeven, heeft geen ervaring met naar buiten gaan en zit ook op het absolute maximum van mijn budget. Lief karakter en absoluut mooi, maar dat is het dan. Er is letterlijk geen enkele goede reden waarom ik een paard als dit zou moeten kopen, maar ik denk constant aan hem :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:32

Normaliter ben ik van het devies: volg je hart en ga ervoor, maar 12.000 voor een paard van 9 dat eigenlijk niks kan behalve de basis en waar ook nog een en ander aan werk aan zit, is wel idioot veel, ook in de huidige markt... 6000 euro is wat ik er in de huidige markt voor op tafel zou willen leggen; als ik er écht weg van zou zijn, zou ik tot 7000 willen gaan, maar niet meer dan dat. := Weet je ook waarom er niets mee gedaan is?

Beetje offtopic, dus ik hoop dat je het niet erg vindt: “to break in” is inrijden in het Nederlands, dus “broken in” is ingereden. :) En voor “out in the fields” zeggen we gewoon “op de wei/op het land/in het weiland”.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:37

Amyciation schreef:

na een tijdje een stille lezer te zijn geweest, ben ik nu eindelijk ook lid geworden van de club „op zoek naar een paard“ (maar ik heb geen haast).
Wat ik zoek: niet te klein warmbloed (liefst iets "zwaarder" type, 165 of groter), allrounder voor een beetje dressuur, springen, cross country, buitenritten en grondwerk. Liefst tussen de 7 en 12 jaar oud en de kers op de taart zou zijn als het een schimmel was. Vrij rustig karakter, niet zo happig op een superheet / nerveus paard. Begroting 12.000 €.

vorige week bij mijn eerste bezichtiging geweest. Het mooiste paard dat ik ooit heb gezien. 9 jaar oud, maar pas om 6 uur ingebroken en daarna niet mee gewerkt, dus nu weer aan het werk na 2 jaar op de velden.
Hij kent niets dan de absolute basis, had gebarsten hoeven, heeft geen ervaring met naar buiten gaan en zit ook op het absolute maximum van mijn budget. Lief karakter en absoluut mooi, maar dat is het dan. Er is letterlijk geen enkele goede reden waarom ik een paard als dit zou moeten kopen, maar ik denk constant aan hem :+

Nou dat dus. Who need more?

Maar wel realistisch blijven hè. hij moet wel gezond zijn van lijf en leden en met jouw omschrijving zou ik zeggen: hij moet je het gevoel geven dat je je bagage erop gooit en naar huis rijdt, ongeacht waar dat huis staat.

Geeft ie dat gevoel, zou ik er een kleine buitenrit mee maken. Gewoon kijken hoe hij reageert.
Het verschil tussen de reactie: Bwuaa, help! Buitenwereld!!!! of: Heee, hallo, Buitenwereld!!!

Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Enne, Mkango heeft natuurlijk wel een punt :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:39

Amyciation schreef:

Mag je vaker bezichtigen voor je beslist? Dat was vroeger heel normaal,tegenwoordig schijn je wel meteen ja of nee te moeten zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:48

Wauw captain, die is zo gaaf <3
Zoiets zou ook echt wat voor mij zijn, maar ik ben al even voorzien van een totaal ander paardje haha.
Maar gefeliciteerd, hopelijk komt hij snel jou kant op :j

Hier ook fan van aparte kleurtjes, geen vos, bruine of bonte trouwens, vind de mijne ook wel gaaf van kleur, in de winter zo goed als bijna zwart en nu begint ze te verkleuren naar bruin maar niet standaard bruin.

Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:58

Amyciation schreef:

Ik vind het echt ontzettend veel geld voor een paard waar niets mee gedaan is :=

Ik zou ook willen weten wat de reden is dat er niks mee gedaan is. Wij kochten een 7-jarige die nog niet ingereden was en dat bleek een hele duidelijke reden te hebben :+

Nu is dit natuurlijk een heel ander type paard (onze was Arabier), maar wij hebben er 2000 voor betaald. Snap dat een potentieel allround paard wat hoger in prijs ligt, maar 12000 vind ik wat overdreven.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:02

@Romy is die van jou niet seal brown ipv bruin (dark bay)?

Ik heb ook zo'n toverbal :D

Afbeelding

Afbeelding

De bovenste foto is van februari en met zo'n kleurtje heb ik haar gekocht, onderste is juni en ze is eind van de zomer nog lichter geworden. We gokken seal brown dus :o

Het is wel heel erg offtopic :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:03

Waar is de tijd gebleven dat je een bruine, zwarte of vos had? En dat bont nog super apart was :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:07

Dat is gewoon zwart-bruin en als je die in de zon zet, zijn ze niet kleur-echt :D maar het is wel een mooie kleur.
Ex-mijn-Welsh-Cob is ook zo, alleen minder bruin om de mond. Die is meer winter-zwart. In de zomer krijgt ie zo'n koperkleurige glans over z'n vacht <3

Fly-high; is dat een merrie? Die kop alleen al....... }>

Alja schreef:
Waar is de tijd gebleven dat je een bruine, zwarte of vos had? En dat bont nog super apart was :+

Je had ook toen al schimmels hè.

Ik heb een saaie bruine. Totdat je d'r aanpakt, dan is ze niet meer saai :D

Amyciation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:13

Haha, bedankt Mkango voor de Nederlandse les :D merkte achteraf ook dat google "(op de leeftijd van) 6" vertaalde naar 6 uur..Ik ben aan het leren, op een gegeven moment hopelijk zonder google translate.

Mee eens, hij is beslist te duur. Door tijdgebrek werd niet goed gewerkt. De eigenaar (en fokker) is nu in de 70 en heeft een stal van ongeveer 80 paarden. Hij zei dat hij gewoon geen tijd had en niet zo lang geleden een ongeluk had gehad, waardoor hij zich realiseerde dat hij het aantal paarden in zijn stal moest verminderen. Ik heb geen reden om hem niet te geloven, het klonk als een waargebeurd verhaal maar wie weet.
Zou je, omdat je 7000 max noemt, beïnvloed worden door goede papieren / goede gangen? Omdat ik denk dat hij dat zeker heeft maar aan de andere kant heb ik geen idee van fokkerij en goede lijnen en op papieren mag je niet rijden.

Ikke, ik wou dat ik dapper genoeg was om dat gewoon te proberen. Had dat vorige week moeten vragen, maar toen had ik zoiets van „nee, dit kan niet werken, hij is te groen voor je”, dus ik ging weg en nu denk ik de hele tijd aan hem.

ja anjali, ik denk dat meerdere keren kijken helemaal geen probleem zou zijn, ze zeiden meteen dat ik welkom ben om nog een keer te komen als ik dat wil. Maar nogmaals, ik denk dat het paard al een paar maanden op de markt is, gezien de gekke markt kan ik maar twee redenen bedenken, ofwel hij is niet zo gezond als mij is verteld of hun verwachte prijs is gewoon veel te onrealistisch :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:18

Dilan93 schreef:
Ik vind het echt ontzettend veel geld voor een paard waar niets mee gedaan is :=

Ik zou ook willen weten wat de reden is dat er niks mee gedaan is. Wij kochten een 7-jarige die nog niet ingereden was en dat bleek een hele duidelijke reden te hebben :+

Nu is dit natuurlijk een heel ander type paard (onze was Arabier), maar wij hebben er 2000 voor betaald. Snap dat een potentieel allround paard wat hoger in prijs ligt, maar 12000 vind ik wat overdreven.

Let wel een 7 jarige met een heel verhaal die al door zeker 5 man is geprobeerd in te rijden zonder succes. En met het eerlijke verhaal er bij. Hierboven( bij de schimmel) riekt meer naar dingen verzwijgen. Tenzij het een merrie is die ondertussen meerdere veulens gehad heeft. In alle gevallen is de prijs overigens absurd.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:25

ikke yes, 200% merrie in een merrie ook nog := }:)

Ik zou het absoluut niet erg vinden om precies zo'n draak erbij te hebben maar dat blijkt lastiger dan ik dacht. Heb nu wel eea op het oog dus wie weet... ;)

Die 10 jarige en oudere paarden die tot nu toe niet opgepakt zijn vanwege bullshit redenen / "corona" laat ik maar staan, wel bijzonder wat mensen er wel voor durven te vragen >;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:30

kyrkelover schreef:
Dilan93 schreef:

Let wel een 7 jarige met een heel verhaal die al door zeker 5 man is geprobeerd in te rijden zonder succes. En met het eerlijke verhaal er bij. Hierboven( bij de schimmel) riekt meer naar dingen verzwijgen. Tenzij het een merrie is die ondertussen meerdere veulens gehad heeft. In alle gevallen is de prijs overigens absurd.

Ik had ook het tijdgebrek niet meegekregen idd. Vandaar dat ik me ook af vroeg waarom ie nog niet ingereden was.

Bij een fokmerrie, oké, snap dat inrijden dan wat later gebeurt. Maar in andere situaties zie ik eigenlijk nooit paarden die pas op hun 9e ingereden/ doorgereden worden, omdat ze uit mogen groeien oid.

Nu had Matt natuurlijk wel al dat ie qua grondwerk wel vanalles kende. En was er een reden dat ie ook verkocht werd.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:35

Kiwiaa schreef:
Vos is ook nog niet zo lang toegelaten dacht ik, dus logisch dat je dat niet zo vaak ziet. Maar ik stuur je even een Pb, een kennis van me fokt specifiek op vosse PRE's misschien heeft zij nog wel wat staan.

hoi zou jij mij ook een PB willen sturen? ik ben gister compleet buiten mijn comfort bij een pre wezen kijken. Super leuk ding.. Maar vossen doen echt mijn hart sneller doen kloppen. Dus wie weet zit er ook wat leuks voor mij tussen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:47

Fly_high schreef:
ikke yes, 200% merrie in een merrie ook nog := }:)

Ik zou het absoluut niet erg vinden om precies zo'n draak erbij te hebben maar dat blijkt lastiger dan ik dacht. Heb nu wel eea op het oog dus wie weet... ;)

Die 10 jarige en oudere paarden die tot nu toe niet opgepakt zijn vanwege bullshit redenen / "corona" laat ik maar staan, wel bijzonder wat mensen er wel voor durven te vragen >;)

Nope, het is heel simpel, zo'n draak kiest jouw uit, deal with it }> Zo ben ik ook aan Tante Taart gekomen.

Ik zou een 10-jarige met weinig km niet per se laten staan, maar dan moet de rest van het verhaal wel kloppen.
Waar iedereen maar aan voorbij gaat: een paard moet het willen doen; voor jou!! De rest is bijzaak.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:14

Wow Captain, stoer paard ! Heb je zelf contact op genomen met stallen in Spanje, of via een tussenpersoon?

Ben heel benieuwd hoe hij beweegt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:15

Zelf contact opgenomen. :j Wel via iemand die mijn beste vriendin weer kende.

Hij kan leuk bewegen. :D Krijg echt overal filmpjes van, wat ik maar wil!
Afbeelding

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:21

dat is wel een fors bedrag voor een paard dat niet zoveel kent, en interessant gefokt is voor ruinen sowieso van ondergeschikt belang.

wat een gave pre hierboven! veel olezier ermee.