Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:50

Horseloverl schreef:
Is hier ook al gedeeld dat 2 mensen op ponys zijn achtervolgd in Putten?

Vandaag? Jeetje dat meen je niet. Heb je toevallig een bron?

thequeensmum

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:42

Ben ook wel benieuwd, ik woon in Putten en loop er met de hond

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:17

Waar kan ik precies die zichtmeldingen vinden? Heb uit betrouwbare bron vernomen dat de wolf in de omgeving hier is gezien, maar kan er nergens wat over vinden.
Ik wil niet in een app..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:23

Net weer binnen op de app:

Citaat:
Elim 17 oktober
Zojuist gezien

De Wolf is net bij ons op het bospad gesignaleerd op zo'n 20 meter van mijn kinderen Hij bleef staan kijken naar de kinderen waarop ze rustig weg gelopen zijn onze hond is helemaal dol .

Citaat:
3 wolven Noordwolde Zuid/ Wilhelminaoord: 20.45 uur.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:38

Humpiedumpie schreef:
Waar kan ik precies die zichtmeldingen vinden? Heb uit betrouwbare bron vernomen dat de wolf in de omgeving hier is gezien, maar kan er nergens wat over vinden.
Ik wil niet in een app..

Fb groep geen wolf

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:54

Waarnemingen wolven in Nederland en België.
Geen discussies want reageren staat uit.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:35

En toch heb ik een beetje moeite met het "horen zeggen".. Het haalt een groot deel van de objectiviteit weg.. Iedereen kan op die manier wel wat claimen..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 06:42

nine1987 schreef:
En toch heb ik een beetje moeite met het "horen zeggen".. Het haalt een groot deel van de objectiviteit weg.. Iedereen kan op die manier wel wat claimen..

Dan negeer je die meldingen toch gewoon....uiteindelijk is het wel dat we het van due meldingen moeten hebben. Je kan nu eenmaal niet altijd een rechtstreeks lijntje hebben. Ik heb er dus totaal geen moeite mee en mocht zo'n melding zo in mijn omgeving gedaan worden dan neem ik dat voor waar aan en neem ik maatregelen. Beter voor niets dan de melding niet geloven en einde paarden

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 07:45

dierenfan schreef:
nine1987 schreef:

Dan negeer je die meldingen toch gewoon....uiteindelijk is het wel dat we het van due meldingen moeten hebben. Je kan nu eenmaal niet altijd een rechtstreeks lijntje hebben. Ik heb er dus totaal geen moeite mee en mocht zo'n melding zo in mijn omgeving gedaan worden dan neem ik dat voor waar aan en neem ik maatregelen. Beter voor niets dan de melding niet geloven en einde paarden

Precies! Moreel gedrag gaat je dieren nu niet redden!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:34

DuoPenotti schreef:

Deze is inderdaad prettiger dan de pagina Geen Wolf.
Er komen goede meldingen op hoor, maar alles staat in het teken van het afbranden van alle opties tot dieren beveiligen en enkel afschieten is goed.
Ik begin me er langzaam een beetje aan te ergeren dat alle manieren om je dieren iets veiliger neer te zetten direct worden afgebrand en er alleen maar gereageerd wordt dat het niet werkt.
Natuurlijk werkt er heel weinig echt afdoende, maar alle beetje helpen lijkt mij.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:40

Josien_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Deze is inderdaad prettiger dan de pagina Geen Wolf.
Er komen goede meldingen op hoor, maar alles staat in het teken van het afbranden van alle opties tot dieren beveiligen en enkel afschieten is goed.
Ik begin me er langzaam een beetje aan te ergeren dat alle manieren om je dieren iets veiliger neer te zetten direct worden afgebrand en er alleen maar gereageerd wordt dat het niet werkt.
Natuurlijk werkt er heel weinig echt afdoende, maar alle beetje helpen lijkt mij.

Ik heb inderdaad ook moeite met dat afschieten. Aan de andere kant begrijp ik de emotie als je je dieren gewond of zelfs dood aantreft. Ik hoop ook nog steeds op de gouden tip om mijn paarden lekker onbezorgd buiten te laten lopen en de wolven buiten te houden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:57

nine1987 schreef:

Probleem is dat de officiële kanalen de locatie van een wolf geheim houden. Of pas weken later delen dat er één geweest is.

Dan is het toch fijn dat er anderen zijn die dat oppakken. Soms ook met foto erbij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:03

Ik ben wel voorstander van afschieten bij dieren die in de weilanden roven.
Dat is gewoon te dichtbij.
En dat in Nederland dan eerder geschoten zal worden dan in landen met grote bossen is dan jammer maar niet anders.
Maar de discussie heb ik hier al genoeg, waar het altijd nog best beleefd en netjes gaat. Geen zin dat bij een facebook pagina te zien.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:18

Ik heb op zich niets tegen het "afschieten" an sich, ik denk dat regulatie door jagers een belangrijke rol zou moeten spelen in het samen leven met de wolf.
Maar wel tegen het roepen dat we ze moeten afschieten op elk bericht of vraag die er geplaatst wordt.
Dat gaat vooralsnog niet gebeuren, dus denk mee in andere oplossingen en blijf niet alleen maar brullen denk ik dan.

De discussie hier is inderdaad prettiger en ik leer er ook veel van.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:30

Beter nu gaan afschieten dan wachten tot nog veel grotere ramp. Af schieten is namelijk vak werk en ander soort kogels (en geweren?) Voor nodig dan bij klein wild heb ik me laten vertellen. Het is zo makkelijk nog niet. Zelfs daar waar men wel de populaties probeert te beheren loopt het 'uit de klauwen'

Het probleem wordt door velen gigantisch onderschat.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:41

En nu halen jullie precies aan waarom er pas na weken via officiële kanalen locaties bekend worden. Er is een hele grote groep die voor het afschieten is. En daar zitten ook mensen tussen die er geen probleem mee hebben om een wolf zelf af te schieten. Dat is tot de wetgeving wijzigt een misdaad. Het delen van de locaties kan daarvoor een aanzet zijn...

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:24

JewEmm schreef:
En nu halen jullie precies aan waarom er pas na weken via officiële kanalen locaties bekend worden. Er is een hele grote groep die voor het afschieten is. En daar zitten ook mensen tussen die er geen probleem mee hebben om een wolf zelf af te schieten. Dat is tot de wetgeving wijzigt een misdaad. Het delen van de locaties kan daarvoor een aanzet zijn...

Zolang ze niet betrapt worden, is er geen bewijs :D

Van mij mogen ze meteen allemaal geschoten worden! Helaas geen jachtgeweer hier en goed richten kan ik ook niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:46

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:37

Vreselijk dit. We zijn het hier wel met elkaar eens.
Aantal aanvallen en vee slachtoffers zullen alleen maar toenemen. De weerstand ook.
Dit komt de wolf ook niet te goede, snap niet dat de wolf liefhebbers dit niet inzien. Dit gaat gewoon niet werken in Madurodam Nederland.
Ik heb ze gezien in grote natuur parken in Amerika. Daar kun je nog iets bij voorstellen. Maar in Nederland?

De wolven zullen zich pijlsnel voortplanten. Volgend jaar, zijn de aantallen dan verdubbeld? Drievoudig of viervoudig vermeerderd?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:22

tienus63 schreef:
Net weer binnen op de app:

Citaat:
Elim 17 oktober
Zojuist gezien

De Wolf is net bij ons op het bospad gesignaleerd op zo'n 20 meter van mijn kinderen Hij bleef staan kijken naar de kinderen waarop ze rustig weg gelopen zijn onze hond is helemaal dol .

Citaat:
3 wolven Noordwolde Zuid/ Wilhelminaoord: 20.45 uur.

Ik weet niet of jij achter de app zit maar ik wordt zo naar van al die foto's van gewonde en gedode dieren.
Is het echt niet mogelijk om in de app alleen de zichtmelding en locatie te plaatsen en evt. van wat er gebeurd is maar aub laat die walgelijke foto's achterwege.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:31

Ik heb verder niets met die app te maken.
Maar je kunt bij je whatsapp instellingen aangeven of media automatisch gedownload moet worden of handmatig.
Bij de laatste optie zijn de foto’s geblurd en worden pas zichtbaar als je op het pijltje klikt.

Ik word ook onpasselijk van de meeste foto’s.
Helaas is het de werkelijkheid.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:46

tienus63 schreef:
Ik heb verder niets met die app te maken.
Maar je kunt bij je whatsapp instellingen aangeven of media automatisch gedownload moet worden of handmatig.
Bij de laatste optie zijn de foto’s geblurd en worden pas zichtbaar als je op het pijltje klikt.

Ik word ook onpasselijk van de meeste foto’s.
Helaas is het de werkelijkheid.

Dank je. Ik wist niet van die mogelijkheid.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:58

Deze zag ik voorbij komen. Is in/bij het bos waar ik graag wandel met de hond en waar ik eerst op pension stond met paard en veel buitenritten maakte. Ik merk dat ik niet zo goed meer het bos in durf daar, wat ik super jammer vind.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:26

Ik heb geen Facebook, nog andere opties?