Liiesjjj schreef:Yep, ik! Vooral veel inlezen en vragen om advies bij vrienden met paarden. Wat mij vooral heel erg heeft geholpen is om op een rijtje te zetten voor jezelf wat je zoekt qua paard. Klinkt logisch, maar ga wat verder dan de leeftijd, stokmaat, ras, kleur e.d. Meer: wat is je doel met het paard en welke karaktereigenschappen vind je belangrijk. Wil je na een maand niet rijden zo weer kunnen opstappen, moet hij door iedereen (ook niet paardenmensen) hanteerbaar zijn, zoek je een vurig paard met veel karakter, wil je de sterren van de hemel rijden in een bepaalde tak of zoek je meer allround. Dat soort dingen.
En verder qua voorbereiding, geld sparen en een stalling en dierenarts zoeken. Veel meer heb ik nog niet gedaan. Zie eerst wel met wat voor paard ik dadelijk thuis kom en ga me daarna wel weer verdiepen in wat dan nodig is zoals een tandarts en zadelpasser e.d.
Bedankt voor de tip. Had idd nog niet nagedacht over wat ik nou echt met het paard wil doen. Ik wil een paard omdat dit een van de weinige dingen zijn wat mij echt ontspant en tegelijkertijd ook energie geeft. Een specifieker doel heb ik niet echt... Ik zal er over na denken.
Echte paardenvrienden zou mooi zijn tegen die tijd. Ben altijd erg op mezelf gericht en de paarden. Zo kom ik tot rust. Misschien tijd om wat te gaan netwerken, niet mijn sterkste kant
Wat vertrouwde contacten die helpen met de aankoop en een goede instructie voor als het paard er is is wel een vereiste.
Wanneer ben jij van plan een paard te halen?
Ik wil eerst een rustiger en stabieler leven. Ik geef dit 3 jaar. Wat doe ik hier eigenlijk, ben veelste vroeg bezig