[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Manadeluca

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:22

Val eens wat meer terug op jezelf, geloof eens wat meer in jezelf…je doet jezelf zo tekort wat dan weer doorweegt naar je paarden toe. Laat de anderen zijn voor wat ze zijn, steek je energie in positieve dingen, laat je niet zo neerhalen door anderen. Vertrouw eens wat meer op jezelf dan steeds de bal bij anderen te leggen. Ik ben er vast van overtuigd dat je zo meer rust zal vinden en dit overbrengt op je paarden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:08

Makkelijk gezegd ,maar negeer alles en iedereen. Jij hebt nu een plan en gaat daar maandag meer over horen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 14:53

k_m schreef:
Ik blijf het toch wel erg vinden dat je echt je laatste centen moet uitgeven nu.. ik zou toch serieus overwegen om te verkopen als er niks uitkomt.. dan kan je weer verder met die centen en evt een ervaren paardje erbij. Maar eerst het onderzoek afwachten..

Verkopen was ik eerlijk gezegd ook al aant denken als de uitslag goed blijkt. En hij dmv training gerust als recreatiepaard verder kan.

Maar wie wil een paard met artrose in de rug?

Een nieuw paard kopen durf ik nu zelfs niet meer aan. Weer die gok of hij gezond is etc. En een gekeurde kost enorm veel geld. Daarnaast heb ik spirit nog.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:05

Ik vind het slim dat je er over denkt! Misschien kan je spirit wel bij de andere paarden zetten waar je nu staat. Kan je 2 jaar sparen en dan hem ineens met goede begeleiding oppakken.

Ben benieuwd wat er bij limo uitkomt..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:03

Art_Ificious schreef:
Ohja mijn zus wou proberen mezelf schuldgevoelens aan te praten.
Ze vroeg of ik al wat wist van limo. En ze zei ook misschien voelt limo zich niet goed op de wei, of komt het omdat je hem zelf bekapt.
Maw mij de schuld geven van alles en eigg ook zeggen dat ik niet de juiste keuze gemaakt heb om de paarden te verhuizen. (zou me niks verbazen als ex-stal genoten hierachter zitten om mijn zus me dat aan te praten, grootste deel waren roddelaars namelijk)
Ze moest eens weten hoeveel dit onderzoek mij gaat kosten, als ze zo graag mij de schuldgevoelens wil geven zal ik haar de rekening wel presenteren. Mijn ma zei al niet op ingaan.

Ik heb het er best moeilijk mee want ik heb echt alleen het beste voor met mijn dieren. En dan gaat je bloedeigen zus je zo schuldgevoelens aanpraten...
Het heeft de hele dag door mijn hoofd gespookt.

Schuldgevoelens of gewoon oprechte vragen?

Want het is me al eens eerder opgevallen dat, zodra iemand commentaar heeft wat je niet uitkomt, het een reactie is die niets toevoegt.

Zoals al eerder gezegd: volg nu gewoon je plan wat je hebt, wacht af wat er uit komt, en dan kun je aan de hand daarvan gaan kijken. Ipv nu al bezig te zijn met de gedachte aan verkoop. En dan is het denk ik ook handig als je voor jezelf een richting uit gaat zetten, ipv steeds te veranderen :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:07

Artrose id rug valt te managen en is niet gelijk een doodvonnis. Hij heeft het niet onder de plaats van het zadel geloof ik en als recreatiepaard hoeft dat dus geen probleem te zijn icm goed training en beweging. Opzich vind ik het goed dat je daar aan denkt, je hebt al aangegeven dat je niet per se hoeft te rijden, als je dan nog 2 jaar kan grondwerken met de andere dan is dat toch ook leuk? En het geld van Limo kan je dan weer gebruiken om te beleren of iets anders. Ik vind dat echt geen stom idee, al zou ik dat alles even on hold zetten tot je daadwerkelijk weet wat er (niet) is.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:13

Waarom kan hij niet verder bij jou als recreatiepaard als hij na de uitslag rijdbaar blijkt? Ook een recreatiepaard dient correct gereden te worden en heeft net zoals een wedstrijdpaard zijn oefeningen nodig om lang mee te gaan.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:05

Wacht nou eerst de uitslag maar af. Daarna verder kijken aan de hand van wat er uit komt. En als ie alleen gereden kan gaan worden als ie goed getraind wordt, nou dan laat je hem toch eerst een paar maandjes lekker op de wei met af en toe longeren (zou ik met een chambon doen dan zodat ie lekker over de rug gaat lopen) tot jij weer voldoende hebt gespaard om hem wel te laten trainen.

Alles op zijn tijd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 17:46

Artrose zit eigg nog net onder het zadel. Namelijk van de 16e tot met de 18e rib.

Qua training. Ik kan hem wel laten trainen, maar ik kan dit niet zelf onderhouden dus zal hij door mij misschien weer zichzelf gaan vastzetten ofzo. Anyway we zien maandag wel weer.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 23:17

Veel succes morgen met de rit naar de kliniek!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:50

Succes vandaag!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:06

Succes Art!!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:51

Succes vandaag !

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:45

Heel veel succes!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:58

Sucses Art en duim dat er een goede uitslag voor jou en Limo komt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:58

Succes!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:10

Succes!!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 11:39

Bedankt allemaal.
Ik ga iets eten en daarna naar de paarden. Hopelijk laat limo zich gewoon benaderen en kan ik rustig met hem naar mijn weidebazin wandelen.
Maar ik vertrek goed op tijd voor als limo zich toch niet laat benaderen, dan heb ik alle tijd voor rustig te blijven proberen en moet ik mezelf niet opjagen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:12

Niet te moeilijk doen. Halster in de hand er naar toe lopen, evt met iets lekkers. Halster om en klaar. Hij is geen 2 meer... zich niet laten benaderen is onzin, hij weet dat ie de keuze heeft

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:18

Heel veel succes morgen en straks. Laat je niet gek maken en doorzetten. Ook al sta je er een aantal uur, vol blijven houden zodat hij het spelletje niet wint. Jij bent de baas niet hij

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 13:55

Heel veel succes! Komt wel goed

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 14:34

Heeft dus 1 uur geduurd voor ik hem eindelijk had.

Daarna heeft hij zich buiten de wei nog losgetrokken het moment dat ik de wei wou sluiten rent hij ineens vol kracht weg. Ik Was bijna in de beek naast de wei beland.
Gelukkig hoorden enkele mensen met paarden hem lopen over straat en zijn ze buiten gekomen. Aan een andere wei met paarden stond hij stil en heeft iemand hem rustig kunnen pakken.

Had weidebazin al gebeld dat hij losgetrokken was en richting straat liep. Zij was ook al afgekomen. Bij haar thuis even op stal gezet en de trailer klaargemaakt.
Zijn nu onderweg naar de kliniek.

Weidebazin had ik laten zien hoe hij vaak met de achterbenen staat toen limo weer zo stond (ene voor de andere bijna overkruisd) en zij denkt eigg aan ataxie.

De mensen met paarden zeiden da ik altijd hun hulp mag vragen als er iets moest zijn. Vind ik wel fijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:39

Morgen weet je meer. Hoe is Spirit eronder dat zijn maatje weg is nu?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:40

Art_Ificious schreef:
De mensen met paarden zeiden da ik altijd hun hulp mag vragen als er iets moest zijn. Vind ik wel fijn.

Zoals al een aantal mensen hier... := die uiteindelijk nooit gevraagd werden.

Hopelijk verloopt transport beter en kunnen ze morgen gewoon met hem aan de slag

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 15:08

Staat op de kliniek in een heerlijk zacht bed van houtkrullen lekker dik.

Hij ging voor 1 keer eens de trailer heel rustig uit ipv zoals anders eruit springen.