[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:14

Wat heb je met een wow zadel? I zie nu enkele een rare quote van wat ik heb geschreven :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:16

Huh hier stond toch een ander bericht bij ? Ik reageerde net op een bericht van iemand over zadels en nu zie ik enkel mijn bericht staan. Mischien moet ik wel stoppen met bokt, ik krijg hallucinaties...

edit: ok nu zie ik het terug het was als reactie op ralphtdw

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:18

Heeft iemand misschien verwijderd dat gebeurd wel vaker :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:22

Och ik heb ook vaak genoeg vragen gehad waarom een paard juist niet op ijzers stond :')

Rare en onwetende mensen heb je altijd, vooral als het om kijkers gaat ...

Die pik je er meteen uit, stellen domme vragen en kunnen vaak niet goed genoeg rijden.
Ik snap ook inderdaad niet waarom mensen niet gewoon eerlijk zijn, of ze hebben gewoon grootheidswaanzin..

Maar heb dus meermaals meegemaakt dat mensen bellen, zeggen dat ze paard zoeken voor de hogere dressuur.. komen ze rijden, kunnen ze een goed bewegend paard niet eens volgen ... staan.. buts .. staan buts ... etc , en dan vinden ze het gek als paardlief daar van schrikt :')

Ook de welbekende dochter meegemaakt, ja nee mijn dochter rijd echt ontzettend goed volgens haar insctructrice , ja instructrice heeft er veel verstand van , en ja is echt heel goed.
Komen ze kijken naar een paard dat net een paar maanden zadelmak is, laat ik netjes stapje drafje galopje zien en wat figuren.
Vragen ze "is dat alles wat ie kan" (aldus de geweldige instructrice van 75 :') )
Euh ik zeg ja ze is net zadelmak, de piaffe doen we volgende week pas .. djiess..

Ook mensen die voor een 4 jarige komen kijken, met ja nee ik ben een ervaren ruiter, vervolgens aandraven en erachter komen dat diegene amper de teugels goed vast kan houden ...
Beetje zelfreflexie kan geen kwaad :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:24

wij vinden zadel 1 van de belangrijkste dingen voor het paard als dat maar goed ligt.
omdat je gewoon je paard naar de ***** kunt rijden.
en schoft wat helemaal kapot was en nooit meer op gereden kon worden of zijn rug.
wij vinden altijd als je kiest voor de paardensport hoor je goed voor je paard te zorgen en de spullen te hebben die er op passen
soms kan ik er zo kwaad om worden ook met andere dingen hoe mensen met hun paard om gaan ook bij ons aan de club.
zoals paard al tijden kreupel en maar door rijden heel lang

of met een 3 jarige zoveel mee jakkeren dat je iedere week het paard achter uit ziet gaan en er niks aan doen.
en zo kan ik nog wel 100 dingen op noemen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:27

hahahaha ik weet niet waar het fout ging.

Mijn Ervaring met WOW is dat ik die niet fijn vind. Slecht liggend schuivend allemaal losse bij elkaar geraapte stukken waardoor je toch wel een erg apart zadel krijgt. Ik ben zeer tevreden over wintec en Bates zijn kwalitaitief goede zadels voor mensen met een minder groot budget.

zeker bij paarden die nog in de groei zijn is het een goede oplossing inplaats van ieder half jaar een ander tweedehands zadel weer te moeten aanschaffen verwissel je de boom en hoppa je kan weer verder.

Blijft natuurlijk wel dat je de rest ook goed in de gaten moet houden ruimte in het kanaal de kussen of die nog goed zijn enz. Maar dat is bij alle zadels zo.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:27

ja sommige kijkers zijn echt dom.
hebben wij een C pony te koop staan komen ze dachten ze dat het net zo groot als een shetlander was.

belt er een meisje wat voor kleur halster ze er bij krijgen als ze het paard kopen.

kwam er iemand kijken voor ons jonge paard net zadel mak bij ons nog geen stap verkeert gezet gaat het meisje erop komt zij niet met de pas mee en haar sleutels rammelen in haar zak gaat hij er vandoor toen schaamde ik mij dood maar ik zij al van dat heeft zij nog nooit gedaan maar dan geloven ze je niet

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:28

Mijn ervaring is heel anders bij de wow, ik heb nu ruim 4 jaar wow en ik wil niet anders meer. heb nooit schuivers en door de losse delen kan ik altijd iets vervangen mocht dit nodig zijn :j

Maar je moet er misschien als eigenaar wel meer in verdiepen dan andere zadels ik pas ze zelf ook aan en dat bevalt het beste

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:29

Bates is fijn :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:30

Hahah vriend lief zijn aandelen gaan erg goed ineens.. :') ik zeg zo, dus ik mag nu duurder shoppen in duitsland.. Krijg ik alleen terug: Jij bent heel erg stout klein meisje...

:+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:30

Leuk Nicole heb je nu wat op het oog??

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:33

wij hebben een equestor zadel die bevalt ons perfect.
en hebben ook een wintec en kieffer voor het zadelmak maken
en hebben nog een prestige maar de equestor staat ver boven alles uit

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:33

Seven schreef:
Leuk Nicole heb je nu wat op het oog??

Nee momenteel niet echt wat op het oog.. NRPS hk is kwa pony's erg weinig aangemeld en meer en deel ken ik ervan wat wel is aangemeld..
Ik laat die persoon wel gewoon voor me rond kijken daar in duitsland als ze wat tegen komt wat ze denkt dit lijkt me wel iets voor haar mailt ze dat gelijk door..
Laatst een valk hengst, goedgekeurd kon goed bewegen maar niet mijn type, althans leuke pony maar voor dat geld wil ik niet bij me zelf ''Leuke pony'' maar ''JAAAAA *\o/* *\o/* ik wil nu gelijk in de auto springen'' graag :')

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:34

Ik heb mijn voorgaande paarden enkel verkocht aan mensen die ik kende, voorkomt een hoop ellende blijkbaar :=
Oh nee en die overrated supergetalenteerde dochtertjes die met hun zo alwetende ouders inclusief halfgare instructrice die op de stoep staan.
Denk dat ik daar niet veel last van ga hebben met mijn joekel. Zullen weinig kleine meisjes aankloppen voor een reus van 1m75 *\o/* , maar zit dan wel met het probleem dat er voor hem nie tzo veel mensen zullen aankloppen

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:35

Hoewel geen ervaring met wow, kan ik me in het concept wel vinden. Maar voor de meeste paarden is voor minder geld ook een passend zadel te vinden. Bedoel alleen dat je bij een nieuw paard niet 3000 hoeft te rekenen voor een nieuw zadel. Maar zou altijd een bedrag meenemen in je budget. Maar goed ik ben vaak wel van de dure smaak :D dus ik ga er altijd vanuit dat het veel geld gaat kosten :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:36

wanneer er weer eentje komt en ze heb ze een tijdje en net na de 5 ongeveer zijn wil ik voor een Arno brandt gaan heeerlijke zadels <3

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:36

paarden houden is nu eenmaal duur is mijn ervaring:D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:37

Laura1982 schreef:

Al mijn geld gaat er aan op -O- maar dit doen ik met liefde <3 haha

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:37

Johnnydepony schreef:
Hoewel geen ervaring met wow, kan ik me in het concept wel vinden. Maar voor de meeste paarden is voor minder geld ook een passend zadel te vinden. Bedoel alleen dat je bij een nieuw paard niet 3000 hoeft te rekenen voor een nieuw zadel. Maar zou altijd een bedrag meenemen in je budget. Maar goed ik ben vaak wel van de dure smaak :D dus ik ga er altijd vanuit dat het veel geld gaat kosten :+

Ik ook, maar dan houd ik ze ook +10 jaar :P

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:38

Nicole schreef:
Laura1982 schreef:

Al mijn geld gaat er aan op -O- maar dit doen ik met liefde <3 haha

hihih je bent echt niet de enigste die dat probleem heeft.
ik heb ineens geld over aan het einde van de maand lol

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:39

Ik heb mijn voorgaande paarden enkel verkocht aan mensen die ik kende, voorkomt een hoop ellende blijkbaar :=
Oh nee en die overrated supergetalenteerde dochtertjes die met hun zo alwetende ouders inclusief halfgare instructrice die op de stoep staan.
Denk dat ik daar niet veel last van ga hebben met mijn joekel. Zullen weinig kleine meisjes aankloppen voor een reus van 1m75 *\o/* , maar zit dan wel met het probleem dat er voor hem nie tzo veel mensen zullen aankloppen

jaren terug had ik mijn ggk hengst te koop staan.
maar aangezien ik toen erg onzeker was met rijden en dacht dat ik niks kon haha en ik kreeg lotje schoots en nog meer van die ruiters heb ik het uitbesteed aan een ander.
maar achter af baalden mijn ouders als een stekker omdat ik beter er op reed en ik natuurlijk de pony al een aantal jaren kan.
en ik hou nooit zo van een paard te verkopen word een beetje zenuwachtig en onzeker ervan niet dat ik wat te verbergen heb maar gewoon.
(maar heb ik met meer dingen hihi)
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 21-11-12 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:39

Als ik zonder dieren val dan ga ik eindelijk eens op wereldreis kunnen gaan, geld en tijd zat dan

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:39

ralphtdw schreef:

Ik heb ook een equestor gehad maar die kreeg ik niet goed op de rug van de merrie en omdat inge zoo moeilijk te bereiken was heb ik hem naar 4 maanden weer verkocht aan een bokker die was er heel tevreden mee :j

Ben heel benieuwd waar je nu mee thuis gaat komen Nicole

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:41

Seven schreef:
ralphtdw schreef:

Ik heb ook een equestor gehad maar die kreeg ik niet goed op de rug van de merrie en omdat inge zoo moeilijk te bereiken was heb ik hem naar 4 maanden weer verkocht aan een bokker die was er heel tevreden mee :j

Ben heel benieuwd waar je nu mee thuis gaat komen Nicole

Nou hier zelfde :D Het kan zo zijn dat er volgende week wat staat maar ook zo pas over een half jaar.. Ben veeel te kieskeurig.. :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 17:42

Nou ben echt heel benieuwd zal sowieso een plaatje zijn :D