Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:11

Bende al zo oud Lin ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:11

Emma, de mensen hier bedoelen het iig allemaal goed.
Jij hebt aangegeven wat je zoekt, en zij zien in dit paard niet dat wat jij zegt te zoeken.
Daar is toch niets mis mee?
Ik ben ook thuis gekomen met een paard dat ik eigenlijk niet zocht. :D
Maar ik heb geen opleiding waar ik een bepaald niveau voor moet hebben.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:12

Je moet toch ook wat in onze reactisch zien je hebt ook heel leuke dieren afgewezen omdat ze voor je school niet genoeg niveau hadden, nu wil je een dier aanschaffen die en niet het niveau heeft en......

Maar zoals ik al zei tis aan jou de keuze te maken wij (ja ik spreek voor de anderen :D ) bedoelen het goed, het zou jammer zijn als je een verkeerde keuze maakt en daar later spijt van krijgt

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:14

Tja.. over mijn schimmel... ik rijd toch wel iets anders op sportpaarden. Die filmpjes waren om een braaf en betrouwbaar recreatiepaard in film te brengen. (zullen we die er dus maar even buiten laten)

Ik heb trouwens niet veel over harachement te zeggen.
Paar moet trouwens op niveau kunnen komen, niet zijn. Maar nu voel ik mij eigenwijs worden dat ik overal tegen in ga.
Snap het ook wel dat mensen willen helpen, maar ik geloof niet dat je een paard kan beoordelen in 34 sec.
Nogmaals ik heb nog niks gekocht!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:20

Tja dan zeg ik er verder niks meer over...maar dan zou ik ook geen filmpjes plaatsen als je toch geen reacties wil :)

Als ik een paard oké vind en vind passen zeg ik het ook, hier of via pb, dat kunnen geslaagde kopers hier wel beamen :j

Offtopic : Vonneke ja :o
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 27-04-12 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:23

ook ik ben iets teleur gesteld in je paardje, sorry emma!
Maar als jij er je goed bij voelt wie zijn wij dan om dat tegen te gaan..

persoonlijk vraag ik me vaak af wat mensen die 1 paard hebben ( of op een manegepaard rijden) en weinig tot geen wedstrijdervaring hebben moeten met een paardensport opleiding imo ogen moet je dan toch al aardig wat gepresteerd hebben en papa een flinke zak met geld wil je echt meer worden dan een stallenuitmester maar misschien is dat mijn kijk erop!

emma zeg dit absoluut niet om jou aan te vallen hoor!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:27

listiglistje schreef:
Tja dan zeg ik er verder niks meer over...maar dan zou ik ook geen filmpjes plaatsen als je toch geen reacties wil :)
Als ik een paard oké vind en vind passen zeg ik het ook, hier of via pb, dat kunnen geslaagde kopers hier wel beamen :j

Filmpje was alleen even omdat ik geen foto had ;) Dus meer voor hoe ze er uit zag dan wat we op dat moment in de les zetten. Had ook het parcours kunnen neerzetten als ik die had. Had dan hele andere reacties gekregen gok ik.
Ik heb toch meer vertrouwen in mijn instructeurs + stalgenoot dan onbekenden op het internet (sorry niets persoonlijks)

De overwegingen voor de opleiding laat ik in het midden (dat is ook mijn eigen beslissing, geen zin om meer persoonlijke dingen op internet te zetten)

Tictac007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:29

Martie schreef:
Ze is onlangs 2e geworden in de M1-dressuur op de Brabantse Kampioenschappen en 4e bij de Nederlandse. Het is een heel donkerbruine van ca. 1.55m met weinig of geen aftekeningen (zou ik eens even naar moeten kijken, nooit zo op gelet ;) ) en een mooie pony om te zien. Ik zie hem altijd braaf en makkelijk in de omgang. Het meisje van wie hij is gaat nu over naar de paarden, daarom wordt hij verkocht. Je kan misschien googlen op Faritz, zo heet de pony.

Super gaaf en mooi paardje, dat lijkt me wel wat.
Ben benieuwd wat die pony zou kosten.. :)
Ik heb gister middag gemaild naar het adres, maar nog niks terug.
Ik wacht af..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:30

Ik kan best snappen dat je het niet leuk vindt, Emma. Als jij een paard erg leuk vindt en anderen zien dat anders, dan is dat ook niet leuk.
Ik heb ook wel eens helemaal blij een filmpje aan een vriendin laten zien en die was niet zo blij. Bij nader inzien geef ik haar gelijk, het paard voldeed ook niet aan mijn eisen.
Maar ik ben graag eerlijk, ik kan wel zeggen dat ik het een gaaf dier vind, maar dan lieg ik en zo zit ik niet in elkaar. Zoals Needje al zegt, iedereen bedoelt het goed. Ik zou, als ik jou was nog wat verder kijken en wat andere paarden gaan uitproberen. Want als jij dit al een fijn dier vindt, echt ze zijn er nog veel fijner!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:31

Emma staat dat paard ook op mp ofzo? Ik kan er
geen zinvol oordeel over geven het is maar zo'n
kort filmpje

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:35

kippiekipp schreef:
Emma staat dat paard ook op mp ofzo? Ik kan er
geen zinvol oordeel over geven het is maar zo'n
kort filmpje

Nee paard staat niet op mp.

Ik vind het ook prima dat iedereen reageert ect. Maar filmpje doet het paard geen eer aan (zegt iedereen i know)
Het voelt gewoon helemaal goed op dit dier. Heb ook meer bevestigde paarden gereden, dat was toch altijd minder. Klikt nu ook niet echt geloofwaardig omdat ik nu dit paard helemaal geweldig vind.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:38

Persoonlijk vind ik je houding erg verdedigend en negatief :o niet terecht mi! ik zou me niet persoonlijk aangevallen voelen, maar kennelijk voel je het zo wel...jammer!

Iig veel succes met jouw uiteindelijke keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:39

Emma, je moet kopen wat jou het beste past. Jij moet er de komende jaren mee vooruit kunnen.
Hopelijk snel een ander filmpje zodat we ongelijk krijgen en het een heel fijn paard blijkt :)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:42

listiglistje schreef:
Persoonlijk vind ik je houding erg verdedigend en negatief :o niet terecht mi! ik zou me niet persoonlijk aangevallen voelen, maar kennelijk voel je het zo wel...jammer!

Tja... dat kan. Maar zou jij je niet zo voelen als iemand ''je vlam'' zou afkraken? Ik heb wel meer meegemaakt in mijn leven kwa ''negativiteit, dus zo persoonlijk vat ik dit niet op. Maar ik zal even kijken of ik volgende week een beter filmpje kan krijgen, of dit weekend. Voor wat completer beeld. (gaat dan voor alleen de belangstellende)
Zal wel alles meenemen in de beslissing (zo ben ik dan ook nog wel), maar ik ga toch het meeste op me zelf en mijn instructrice af.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:44

Nou ja, als iedereen hier het anders ziet dan jij dan kan jij je ook afvragen hoe dat kan en waar dat aan ligt... Wellicht zie je het paard iets teveel door een roze bril.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:44

Nou ja, volgens mij is het geen afkraken, maar proberen mensen je voor een verkeerde beslissing te behoeden. Ik heb ook even naar het filmpje gekeken en om eerlijk te zijn vond ik het ook niet zo'n fijn beeld :o zo'n kort filmpje geeft natuurlijk maar een beperkt beeld, maar ze lijkt lichamelijk ergens last van te hebben en niet lekker te lopen, dus ik kan me voorstellen dat mensen hier daar een opmerking over maken. Second opinion kan soms heel waardevol zijn toch?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:45

Dat moet je ook zeker doen emma!
het is voor ons makkelijk oordelen vanaf deze kant van de computer :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:46

emma525 schreef:
listiglistje schreef:

Tja... dat kan. Maar zou jij je niet zo voelen als iemand ''je vlam'' zou afkraken? Ik heb wel meer meegemaakt in mijn leven kwa ''negativiteit, dus zo persoonlijk vat ik dit niet op. Maar ik zal even kijken of ik volgende week een beter filmpje kan krijgen, of dit weekend. Voor wat completer beeld. (gaat dan voor alleen de belangstellende)
Zal wel alles meenemen in de beslissing (zo ben ik dan ook nog wel), maar ik ga toch het meeste op me zelf en mijn instructrice af.

Waarom denk je dat je van mij en mijn paard nergens foto's of filmpjes vind? Juist........

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:53

wil iedereen dan ook zo leuk zijn om te lezen dat al jullie opmerkingen mee worden genomen. ;)

edit: ik ga naar bed, even weer alles verwerken en doornemen. Morgen bespreek ik het met mijn instructrice.
Laatst bijgewerkt door emma525 op 27-04-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:00

@ emma.. als ik het zo zie.. beheerst dit paard de basis nog niet.. en dus vraag ik mij ook af of je dit paard kan gebruiken voor je opleiding.. ik ben erg benieuwd naar het filmpje van het parcour die je misschien de volgende keer laat maken. Het is natuurlijk maar 30 sec. misschien verbaast ze ons wel de volgende keer :D Ik kraak je niet af, ik vertel alleen wat ik zie.. je gevoel is heel belangrijk.. maar houd wel in je achter hoofd dat je een paard zoekt waarmee jij je opleiding kan afronden.

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:07

emma525 schreef:
Het is wel een super fijn en betrouwbaar paard, waar ik mij ook prettig op voel.

ik vind het het belangrijkste wat jij er van vind. als jij het vertrouwd vind,dan is dat zo.
niks is belangrijker dat de ruiter zich er prettig op voelt.
succes verder en ga op je gevoel af.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:09

Welke opleiding wil je eigenlijk gaan doen Emma? Pesse?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:18

Het meest belangrijk vind ik dat je zelf een goed gevoel bij een paard hebt en dat het paard gezond is natuurlijk :) Jij moet er toch dagelijks mee aan de gang gaan, dagelijks tegenaan kijken en dagelijks plezier aan beleven ;) Wanneer je echter een bepaalde opleiding wilt gaan volgen en daarvoor een paard nodig hebt, zou ik ook wel heel kritisch kijken naar de eisen die de opleiding aan de combinatie stelt!

Ik ben best benieuwd naar een ander filmpje. Ik vind het paard hier erg onrustig in de aanleuning (zodra ze zakt, drukt ze vervolgens meteen haar rug weg). Maargoed, dertig seconden geven een zeer beperkt beeld.

Ik kwam trouwens de eerste keer ook niet thuis met wat ik aanvankelijk zocht := Maar ik heb uiteindelijk zo veel plezier met dat paard gehad, het was echt mijn maatje.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:23

Zo ik zie dat Emma aardig wat reactie's krijgt op der filmpje. Nou mensen ik kan jullie vertellen, ik heb haar zien rijden op het paardje. Hoorde van vele kanten dat Emma hem erg leuk reed in tegen stelling tot andere mensen die er op hadden gereden. Ik heb het filmpje ook even gekeken en kan zien dat wat er in dit filmpje staat een "slecht" stukje was. Over het algemeen zag het er goed uit en sprong ze netjes haar parcourtje rond.
Met de rest ben ik het wel eens dat ik niet denk dat dit het geschikte paard is voor de paardensport opleiding, maar wou wel even zeggen dat Emma hem leuk reed.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:24

Oh je hoort mij niks over haar rijstijl zeggen :) Daar heb ik niet eens naar gekeken :]