slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 07:58

ik heb geen problemen met inslapen als het bij een goede dierenarts gebeurd.........

duh het is logisch dat je een goede dierenarts/slager wilt in deze gevallen,toch?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:56

Mistic schreef:
Maanling schreef:
Mag ik vragen hoe dat werkt, zo'n noodslachting op locatie? Wordt er dan ook met een pistool in het hoofd geschoten?

Er wordt sowieso nooit een pistool gebruikt. Hier zijn speciale apparaten voor waar een pin in zit. Deze pin beweegt met een gigantische snelheid de schedel in en is er weer net zo snel uit.

Ook met een noodslachting zou je paard nog voor consumptie gebruikt kunnen worden.
Dit ligt helemaal aan de situatie. Maar de slager kan je paard dus gewoon vervoeren naar de slachterij.
Dan heb je dus geen last van het feit dat er een kadaver ligt aan de kant van de weg.

Overigens gebeurd een noodslachting altijd onder toeziend oog van een dierenarts.

Ja ik weet, maar dat 'ding waar pin uitkomt' noem ik voor het gemak maar even pistool. Maar bij een noodslachting gaat dat dus ook zo.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:31

Lolleke schreef:
beantsje schreef:
Gebeurt dat tegenwoordig nog?

Yup, niet vaak maar er gebeuren zeker nog noodslachtingen.
Inderdaad onder toeziend oog en met meerdere standaarden en voorwaarden.
Maar het is een optie.

Ook om je paard thuis te laten slachten (in niet nood) maar dat kost wel redleijk veel.

mijn paard heb ik thuis moeten laten slachten...
er kwam een noodslager maar er was geen begeleiding van een dierenarts bij. de dierenarts is van te voren gekomen en heeft aangegeven wat er met het dier was (wat uiteindelijk niet zo bleek te zijn) en heeft verteld welke medicatie ze heeft gehad. toen het gebeurde was de dierenarts weer weg.
het koste mij 220 euro,en ik kreeg er een klein bedrag voor terug, wat de dierenarts kosten nauwelijks dekte.
ze halen ter plekke het bloed eruit, dat lag allemaal in de bak. waarom ze dat deden weet ik eigenlijk niet.
ik kon op dat moment niet anders, ze kon niet meer lopen, had het zelf al helemaal opgegeven.
we hebben lang gewacht (lees: een aantal dagen) voordat we deze keuze maakte, op de laatste dag lag ze en kon ze niet meer opstaan. de dagen ervoor liep ze rond en kon ik het haar nauwelijks aan doen, zo jong nog (3 jaar oud) en dan al deze wereld moeten verlaten. maar het was niet anders.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:16

pel wat was er met jouw paardje dan?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:26

Pel, het bloed moet er meteen uit vanwege het kwaliteit van het vlees. Als je dat niet doet is het namelijk niet mee geschikt voor consumptie.

Het bloed schijnt overigens erg goed te zijn voor rozen.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:26

zenuwverknelling in de rug..de slager heeft alles kunnen onderzoeken en er bleek geen sprake van een ziekte in haar jongere jaren. de zenuw was zo verknelt dat hij aan de ruggengraad vast zat en absoluut niet meer kon lopen. vandaar ook de verlamming.
(het is inmiddels een bijna een jaar geleden en ik weet de precieze details niet meer, wil het liever vergeten)
de dierenarts ging uit van rhino of een gelijkmatige ziekte.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:18

jeetje wat een ellende. Hopelijk heeft het je een beetje bevestiging gegeven toen je achteraf hoorde wat ze precies had.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:00

ja, deze noodslager was een hele fijne vent. had heel veel respect voor het paard en behandelde mij ook super. het deed me wel goed om te weten dat ze hier absoluut niet mee had kunnen leven, want stel dat het wel te verbeteren viel. dat was dan heel hard aangekomen. zenith was echt mn droompaard. maar het is nu veel beter voor haar Knipoog gelukkig maar..

Love_Nola_xx

slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:41

Ik heb geen idee wat ik zou kiezen. Ik heb een filmpje gezien hoe ze die paarden meenemen en voor dat ze gedood worden gemaakt, worden ze best hard aangepakt. Ik vind het gewoon zielig. Ze zullen echt een andere aanpak moeten kiezen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:47

het is niet de bedoeling nog te reageren in een topic wat al langer als zoveel maanden stilligt,je krijgt een vette rode melding als je toch wil reageren.......dat valt neem ik aan wel op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:54

En daarom hier idd een slotje. Onderhand is echt alles wel gezegd Lachen