Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:40

Alja schreef:
Alhoewel een keuring voor ruiters ook niet zou misstaan :+

_/-\o_ :j

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:43

Nee, dan was ik al lang ingeslapen :') Maar meer aandacht voor de fitheid van ruiters is wel een goed idee. Ik sport naast het rijden nog om mezelf ook recht, soepel en fit te houden zodat ik ze zo min mogelijk in de weg zit en ze geen last hebben van mijn beperkingen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:48

MyWishMax schreef:
Nee, dan was ik al lang ingeslapen :') Maar meer aandacht voor de fitheid van ruiters is wel een goed idee. Ik sport naast het rijden nog om mezelf ook recht, soepel en fit te houden zodat ik ze zo min mogelijk in de weg zit en ze geen last hebben van mijn beperkingen

Miss wil iemand jou als decoratie of weidemaatje?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:49

Zonder training stort ik helemaal in. Continu correct trainen, geen vakantie, extra supplementen en pijnstilling doe ik het het beste op :') Niet beste weidemaatje ook, zo sociaal ben ik niet altijd hahaha

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 10:50

MyWishMax schreef:
Zonder training stort ik helemaal in. Continu correct trainen, geen vakantie, extra supplementen en pijnstilling doe ik het het beste op :')

Oh zo n dure…
Ik zou pzb benaderen :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:04

Alja schreef:
MyWishMax schreef:
Zonder training stort ik helemaal in. Continu correct trainen, geen vakantie, extra supplementen en pijnstilling doe ik het het beste op :')

Oh zo n dure…
Ik zou pzb benaderen :+

Op pijnstilling blijven trainen is wel heel erg sneu, dan toch maar beter inslapen... sorry MWM :n :+

Ik ben meer zo'n type dat fluitend door alle keuringen komt maar zich waarschijnlijk al onderweg naar huis zwaar verongelukt :') prima geschikt voor de sport mits met een geduldig baasje en uitzonderlijk goede verzekering :=

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:10

_O- _O- _O-

Ik lees nog een beetje mee, maar ga stuk om jullie vergelijkingen.

Deze knol zou het heus leuk doen op een buitenritje, een ploeg trekken ook geen probleem (net mijn eigen rijbak gesleept, whahaha), betrouwbaar en nuchter, maar verwacht geen spectaculaire bewegingen of atletische prestaties. En na een half uur ben ik moe :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:44

Ik ben zo flegmatiek als de pest, en heb altijd wat onverklaarbare klachten. Als je mij koopt, heb je echt een goede portemonnee nodig want ik zal nooit helemaal gezond aanvoelen en je zult allerlei peuten en paten bij me halen zonder resultaat :P

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:46

Earth schreef:
Ik ben zo flegmatiek als de pest, en heb altijd wat onverklaarbare klachten. Als je mij koopt, heb je echt een goede portemonnee nodig want ik zal nooit helemaal gezond aanvoelen en je zult allerlei peuten en paten bij me halen zonder resultaat :P

Hier ook. Kwaaltje hier, kwaaltje daar. Maar nooit te beroerd om een snoepje te ontvangen :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:47

Lieser schreef:
Earth schreef:

Hier ook. Kwaaltje hier, kwaaltje daar. Maar nooit te beroerd om een snoepje te ontvangen :)

Nee ik ben wel kieskeurig dus ik eet ook niet alles. Ik verwacht wel goed gevarieerd voer.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 11:57

Ik ben meer een geval "help mijn pony wil niet stilstaan" "help mijn pony is aan het ijsberen op stal en wil niet eten" "help mijn pony bijt" :Y) := Vind het wel geweldig om door te trainen totdat er zweet van mijn bek af druppelt en zal nooit voor de hindernis stoppen :o

Met als ieniemienie klein nadeeltje dat als iemand mij op boxrust zou zetten ik dezelfde dag nog het licht uit hun ogen ga slaan :+

Voor de liefhebber dus :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:52

Ik zou in bubbeltjesplastic naar buiten moeten, want altijd wondjes, kneuzingen en blauwe plekken. En daardoor dikke benen :') Zo hypermobiel als de pest en niet zo sociaal dat ik in een kudde kan. Geef mij maar 1 of 2 soortgenoten en dat gaat 90 procent van de tijd goed, paar dagen sla ik ze de hersens in.

Daarom, wordt toch inslapen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 13:35

Ik ben op de benen goed maar als je van mij rugfoto's maakt wordt ik afgekeurd voor de hogere sport :Y) .

Daarnaast flegmatiek maar wel heel betrouwbaar en in voor een buitenritje, ideaal voor recreatie :D .
Je moet me ook niet te veel voeren, eet alles en word dik van lucht.
Nu ik het zo opschrijf ben ik net een tinker :') .

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:12

Gefeliciteerd Oehlala!!!
Nog even doorduimen dus voor Lieser!

Ha ha hier nog een medisch wanproduct die zelf nooit door wat voor keuring heen zou komen. Verder druk, ril, altijd haast, extravert, brutaal en eigengereid..... nee ik geloof niet dat ik mijzelf als paard zou willen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 14:59

_O- _O-
Ik zou dan echt een pismerrie zijn geloof ik ~~}>
Humeur kan gigantisch wisselen, soms wil ik niemand in mijn buurt, soms heel veel knuffelen.
Wel betrouwbaar en bij de juiste eigenaar ga ik voor je door het stof O:)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 23:21

Wat een geweldige vergelijkingen!
Hier eentje die doodbraaf stilstaat, je altijd slapend aan zal treffen, alleen voor snoepjes zal doen wat je verlangd hahah. Oh, maar geen kinderpony hahah.

Ik zie een aantal geslaagd voor de keuringen, super fijn! En een aantal nog in afwachting van de keuring, succes nog.

Ikzelf ben samen met mijn beste vriendin en stalgenootje ook geslaagd, een super leuke 4 jarige KWPN merrie van Glenfiddich VDL x Haarlem. Super mooi, lief en nuchter en heeft al wat ervaring met de buitenwereld. Glansrijk door alle keuringen, als enige opmerking iets dik xD. Maar daar gaan we aan werken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 08:41

Ik vind het trouwens wel gek dat ik niet meer elke dag marktplaats, sporthorses en ehorses in de gaten hoef te houden ... Hopelijk blijft dat zo :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:39

Iedereen gefeliciteerd met jullie aankopen, zo te lezen kunnen een hoop van ons hun zoektocht stop zetten.

Ik ben inmiddels wat serieuzer bezig om rond te kijken. Ik heb inmiddels 1 paard bezichtigd waar ik erg over te spreken ben. Echter weet ik niet of het uiteindelijk tot een aankoop gaat komen ivm vraagprijs. Vandaar dat ik ook wat verder aan het rondkijken ben, en ik zag van de week een paard op SH waar ik op gereageerd heb. Momenteel verblijf ik in Spanje, maar mocht hij nog beschikbaar zijn overweeg ik te gaan kijken als ik terug ben. Echter is het wel een handelsstal waar ik op FB toch wat over te lezen kan vinden... Iemand ervaring met deze stal in Hulten?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 18:45

is dat Jellema? Daar kun je wel gewoon kopen, keuren zou ik sowieso doen. Is het de Harley ruin?

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:04

Klopt inderdaad, gaat om die vos die hij te koop heeft. Zit een keuringsrapport bij van sept zonder bemerkingen(ook röntgen uiteraard). Er is wat te lezen over mensen die nat zijn gegaan met de aanschaf van een kinderpony. Echter denk ik zelf dat ik niet in de categorie "onervaren koper" val..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:09

Ik zou alsnog wel zelf keuren en niet af gaan op een keuringsrapport wat erbij zit. Sowieso klinisch en ik denk dat wij zelfs de foto's opnieuw zouden laten doen of iig laten beoordelen door eigen da.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 19:22

MyWishMax schreef:
Ik zou alsnog wel zelf keuren en niet af gaan op een keuringsrapport wat erbij zit. Sowieso klinisch en ik denk dat wij zelfs de foto's opnieuw zouden laten doen of iig laten beoordelen door eigen da.

uiteraard.. scheelt dat ik sowieso even mijn thuisfront kan laten kijken naar de foto's indien interessant. Maar er wordt hier überhaupt niet gekocht zonder klinische keuring waar ik met mijn neus bovenop heb gestaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 20:06

Jellema ken ik nog als klein jochie :+

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:52

Geen ervaring met die stal, dus daar kan ik niets van zeggen.

Op deze Harley was mijn oog ook gevallen toen ik net bedacht had dat het toch geen veulen zou gaan worden, maar een groene 3-jarige. Volgens mij een leuk dier voor een hele schappelijke prijs. Maar wat mij opvalt is dat hij er per 10-10 opstaat, terwijl ik hem ergens begin september al heb zien staan voor dezelfde prijs. Volgens mij stond er toen ook een video bij (nu op aanvraag).

Hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen, kan een klant zijn die zijn afspraken niet is nagekomen waardoor hij er opnieuw op is gekomen.
Let wel de X-ray op de site zijn van maart. Als je wilt verzekeren is dat niet toereikend. Maar volgens mij een leuk dier. Ik ben niet gaan kijken omdat ik via mijn netwerk mijn nieuwe aanwinst aangeboden kreeg en ik daar meteen verliefd op was . Anders was ik zeker ook bij die Harley gaan kijken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:06

AylaB schreef:
@Eef_Bam

Lastig, ik zal zeker met dit in mijn achterhoofd een goede overweging maken.

Het is nu een beetje 50/50. Aan de ene kant wil ik de gok wagen (dus drukke manege/pension stal zoeken om haar oude omgeving na te bootsen en voorlopig voldoende actief blijven) maar ik vind het wel lastig om de goede keus te maken.

Ik wil er niet voor zorgen dat ze extreem onder de stress zal lijden. Maar aan de andere kant, vind ik de manier waarop ze nu wordt gehouden ook niet ideaal.

Waarom wil je iets nabootsen.
Ik kocht mijn pony in 1993 die heeft altijd op grote pensionstallen gestaan en werd luchtzuiger
Op 31ste met pensioen en ik was verhuisd naar Breda. Pony stond nog op een grote drukke pensionstal want die durfde ik niet te verhuizen.

In mijn kraambed (lag in ziekenhuis ) brandde de stal af tot de grond het was winter 2015.
Alle paarden moesten geëvacueerd worden 36 stuks, ik kon niks doen, gelukkig kon mijn pony bij mijn paard staan in Breda.
Hij heeft 2 weken geslapen en stopte acuut met lucht zuigen.
Blijkbaar vond hij drukke pensionstal niks terwijl ik dacht dat ie van reuring hield helaas is hij januari 2018 ingeslapen.

Een oude manege pony kopen en goed leven geven staat nog wel op mijn to do list (ooit)
Ik zou er voor gaan en lekker genieten verhaal van Jet is ook zo lief