Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:38

Nja heel zeldzaam weet ik tegenwoordig niet meer. Zag ze voorheen veel minder :+

Wij hebben nu zelf een bruine arabier. Voorheen een schimmel gehad, die zie je dan het meest.

Vind appelschimmel heel mooi, maar dat is natuurlijk maar tijdelijk. En vliegenschimmel is ook leuk.
Die van mij was toen al behoorlijk wit toen ik hem kocht. Alleen in wintervacht zag je heeeel lichte appeltjes <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:40

Vliegenschimmels hou ik ook wel van, hoe meer 'vliegjes' hoe beter <3
Ik spam dus altijd die vriendin met knappe arabieren haha het liefst zou ze ze ook in elke kleur verzamelen :')

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:56

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:59

Uiteraard is dat een pennydroom :)) al mag het van mij gewoon een brave ruin zijn. Woeste hengst is niet nodig :+

Ik wil over een tijdje wel weer op zoek gaan. Maar voorlopig wacht ik nog op alle rekeningen van de kliniek en moet ik weer nieuw budget opbouwen. :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:59

LunarEclipse schreef:
Een zwarte Arabier is wel een beetje de pennydroom hè? :D Ik ben sinds kort begonnen met het verzorgen een zwarte merrie bij een fokkerij die zich gedeeltelijk richt op het fokken van zwarte arabieren, maar ik vind schimmels stiekem toch mooier.
Ben jij nu trouwens nog van plan om weer op zoek te gaan in de nabije toekomst of laat je het voor nu eventjes zitten? (sorry als ik het gemist heb)

Tarzan: ik zag laatst een Spaans paard, helemaal vos, ook geen witte aftekenen. Ik vond het echt een heel mooi paard (was overigens niet te koop).

Stond er ook eentje op Marktplaats, waarvan men schreef dat het een PRE was........

Ehm, die Zwarte Arabier moet dan wel een hengst zijn hè :D en als het even kan, wild.

Dilan93 schreef:
Uiteraard is dat een pennydroom :)) al mag het van mij gewoon een brave ruin zijn. Woeste hengst is niet nodig :+

Ik wil over een tijdje wel weer op zoek gaan. Maar voorlopig wacht ik nog op alle rekeningen van de kliniek en moet ik weer nieuw budget opbouwen. :=

En met wat mazzel is tegen die tijd de markt op z'n platte bakkes gevallen.
Zou je gegund zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:04

Zou voor mij gunstig zijn, maar ik ga er niet van uit :)

En soms komt er gewoon een leuke kans voorbij. Iemand die er niet de hoofdprijs voor hoeft te hebben en een goed huis zoekt.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:57

Ik vind dit topic zo heerlijk om te lezen dat het echt een hele zoektocht kan zijn. Ik heb vandaag weer een bezichtiging erop gehad wat weer vreemd was. Ruiter was zacht gezegd niet zo aardig. Ik was 10 min te vroeg want moest bijna 2 uur rijden. Paard stond al opgezadeld klaar terwijl ze in de bak bezig was. Had nog gezegd dat ik hem graag zelf opzadelde. Moest nog 30 min wachten. Eenmaal erop zat ze de andere klant af te zeiken. Paard was oké maar door de hele ervaring gaat het niet worden. Van dit soort ervaringen heb ik minder zin in mijn zoektocht

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:31

elinedeau95 schreef:
Ik vind dit topic zo heerlijk om te lezen dat het echt een hele zoektocht kan zijn. Ik heb vandaag weer een bezichtiging erop gehad wat weer vreemd was. Ruiter was zacht gezegd niet zo aardig. Ik was 10 min te vroeg want moest bijna 2 uur rijden. Paard stond al opgezadeld klaar terwijl ze in de bak bezig was. Had nog gezegd dat ik hem graag zelf opzadelde. Moest nog 30 min wachten. Eenmaal erop zat ze de andere klant af te zeiken. Paard was oké maar door de hele ervaring gaat het niet worden. Van dit soort ervaringen heb ik minder zin in mijn zoektocht

Dat snap ik dat je daar op af haakt. Rare praktijken ook om al op te zadelen terwijl specifiek gevraagd is dit niet te doen. En bijzonder dat je je eigen klanten gaat afzeiken :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:38

Ik vind het sowieso al raar dat een paard opgezadeld staat als je komt kijken. Een koper wil toch op zn minst zien hoe het paard in de omgang is lijkt me.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:57

Of als je er net bent en ze hebben ‘m binnen 5 minuten al even snel voor je opgezadeld.. :') ik wil ‘t graag zelf doen, ook kijken hoe het paard reageert met poetsen en hoeven uitkrabben en dergelijke.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:18

Nou precies. Of ik wil het iig zien.
Bij Titane is het de eerste keer voor me gedaan, maar kon wel zien hoe ie reageerde. Tweede keer heb ik m zelf uit de paddock mogen halen, gepoetst en opgezadeld.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:08

Jeika schreef:
Of als je er net bent en ze hebben ‘m binnen 5 minuten al even snel voor je opgezadeld.. :') ik wil ‘t graag zelf doen, ook kijken hoe het paard reageert met poetsen en hoeven uitkrabben en dergelijke.

Meeste mensen die ik krijg willen niet zelf zadelen. Dus het is echt heel diverse en soms erg moeilijk peilen wat kopers willen. Ik ga voort met mijn handen over elkaar staan en vraag wat wil je zien en wie moet wat doen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:18

@Caboby dankjewel!

Is een paard bezoeken in België mogelijk? Onder het mom van noodzakelijke reis? :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:21

Paard goedgekeurs en gekocht!!! *\o/*
Kleine chip in achterbeen maar krijgt daar volgens de dierenarts geen last van. Morgen laat ik het nog door een andere arts checken maar heb er wel een goed gevoel bij dus morgen tekenen. :D

Dan moet hij nog gecastreerd worden, en dan naar Nederland! :)F

Afbeelding
Afbeelding

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:28

xSCWx schreef:
@Caboby dankjewel!

Is een paard bezoeken in België mogelijk? Onder het mom van noodzakelijke reis? :=

Er is geen reisverbod meer ondertussen. :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:35

Captain schreef:
Paard goedgekeurs en gekocht!!! *\o/*
Kleine chip in achterbeen maar krijgt daar volgens de dierenarts geen last van. Morgen laat ik het nog door een andere arts checken maar heb er wel een goed gevoel bij dus morgen tekenen. :D

Dan moet hij nog gecastreerd worden, en dan naar Nederland! :)F

[ [url=m/6I9vRf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gwAbot.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! Gefeliciteerd en heel spannend een paard kopen zo zonder dat je hem in het echt hebt gezien.

Ik weet nu ook wie je bent trouwens. Zag hem voorbij komen op insta :))

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:42

Wat een hunk Captain! <3 gefeliciteerd!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 19:43

Gefeliciteerd Captain!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:04

Gefeliciteerd Captain!! Wat een knapperd.
Is er iemand die ik PB mag sturen? Ik heb een pony op het oog en zou graag ook even mening van een buitenstaander willen hebben.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:17

Wat een knapperd Captain, wauw! Wanneer komt hij?

En SCW, stuur maar een PB hoor :)
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 10-05-21 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:23

Stuur maar pb

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:26

Wauw wat een plaatje Captain! Wanneer komt hij naar Nederland?

SCW, grens is open en stuur gerust een PB :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:29

xSCWx schreef:
Gefeliciteerd Captain!! Wat een knapperd.
Is er iemand die ik PB mag sturen? Ik heb een pony op het oog en zou graag ook even mening van een buitenstaander willen hebben.

Wil ik best naar kijken voor je.

StalNollie schreef:
Jeika schreef:

Meeste mensen die ik krijg willen niet zelf zadelen. Dus het is echt heel diverse en soms erg moeilijk peilen wat kopers willen. Ik ga voort met mijn handen over elkaar staan en vraag wat wil je zien en wie moet wat doen

Als ik expliciet vraag om een bepaalde volgorde dan verwacht ik dat je dat nakomt als we dat afgesproken hebben.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:54

Jeika schreef:

Precies dit en vroeg nog aan de telefoon of dit mogelijk was. Ja was allemaal mogelijk geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:14

Nogmaals gefeliciteerd met je superknappe paard, Captain! *\%/*