[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:56

Gefeliciteerd Monique met jullie nieuwe huis! Gaaf filmpje, wat een ruimte, heerlijk. Ik hoop dat alles goed gaat met de akte e.d. en dat jullie op tijd alles rond krijgen. Voor de paardjes straks ook een hele verhuizing, spannend. Leuk om dit weer allemaal te volgen. Zo fijn dat je straks een bak kunt maken, dat helpt vast met het rustig weer oppakken van Callas.
En om werk zit je voorlopig dus ook niet verlegen! _O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:06

Grappig iets Mo... Ik zat laatst te kijken waar je nu woont en hoever dat van Roquebrun is. Daar hebben mijn ouders jaren op een huis gepast als de eigenaren naar Nederland waren naar hun huis daar om familie te bezoeken. Marc en ik zijn er in die tijd 2 keer geweest, erg mooie, maar best ruige omgeving vond ik toen. Dat was ergens begin jaren '90. Overigens kwam ik daar de eerste keer ( in de zomer) met een aanval van acute reuma vandaan, Marc is toen de hele terugweg in ons pinda-pandaatje in zijn eentje vrijwel achter elkaar door met mij naar huis gereden. De tweede keer hadden we een betere auto, zo'n 5 maanden later en toen bleek achteraf dat Marc de eerste verschijnselen van zijn MS daar kreeg. Niet dat dat aan Zuid-Frankrijk lag natuurlijk, maar goed.
Die zomer zijn we trouwens nog naar Cape d'Agde op vakantie geweest met een vriendin, toen liep Marc al slechter, maar we wisten nog niet dat het MS was. Daar liep ik trouwens een gigantische buikloop op, waarschijnlijk door het eten van Carpaccio. Marc reed al geen auto meer en ik was gelukkig snel genoeg opgeknapt om af te wisselen met vriendin op de terugreis.
Van alle drie de vakanties hebben we trouwens wel genoten, wat is het daar toch mooi!

En nu ga je een stuk naar het westen, fijn dat het daar vlakker is, het is een mooi terrein en tja, dat huis kunnen jullie helemaal naar jullie zin opknappen. Ik duim voor jullie dat het allemaal goed verloopt en dat jullie op tijd die kant op kunnen!

En mooi om te lezen hoe je nu al weer met Callas bezig bent, top hoor!

joey2010

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 06:59

Fijn dat de ondertekening gewoon via de video kan.

Heel leuke spannende tijd gaan jullie tegenmoet met het nieuwe stekje.

Callas lijkt wel sneller uit haar "paniekerige" modus te komen als ze iets niet snapt .
Ze ontspant erna sneller heb ik het idee.
Een camera is inderdaad fijn , want zo kun je terug kijken en zien wat er fout ging en hoe jij erop reageerde , want het gaat soms zo snel allemaal . En misschien kun je ook kleine tekens opmerken die Callas geeft voordat ze gaat " paniekeren" .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 09:26

Hi Veldbloempje, dank voor je felicitaties en ik hoop inderdaad daar in ieder geval serieuzer met Callas aan het werk te kunnen gaan. We zitten daar als het ware op een plateau, dus om de stallen en het huis genoeg plat om in ieder geval een plat veld te maken waar ik galopperen kan oefenen bijvoorbeeld. Als het dan later in een bak omgetoverd kan worden zou dat helemaal geweldig zijn. Maar al meer platte ruimte om te trainen is geweldig.

Hi Jet, Roquebrun is hier een half uur vandaan. Geweldig prachtig daar. Als k het had kunnen betalen ging ik meteen daar wonen. Het grappig is, toen we al in Frankrijk woonden kregen gingen we in deze omgeving op vakantie. De omgeving waar we toen woonden was erg nat (Corrèze) en we zochten warme droge zomers. We zijn toen op het plateau van Roquebrun toen wezen kijken naar een huis. Nou ja, nog meer ruïne dan we ooit opgeknapt hebben maar met 120!!!!!!!!!!!!!!! hectare. De pech was alleen dat je er nooit woonbestemming op kon krijgen. Dus ik snap heel goed dat ondanks jullie lichamelijke pech en ongemakken je het daar heel fijn hebt gehad. En Agde is voor ons te toeristisch inmiddels, we gaan meestal naar een vissersdorpje met een schattig haventje even verderop.

Hi Sandra, Ik hoop ook dat alle training Callas helpt het leven beter aan te kunnen. Ze wordt ook ouder dus ze moet toch ervaringen opslaan in haar geheugen. Ik hoop maar dat ik haar telkens goede ervaringen kan meegeven en dat ze dat het meest onthoudt ipv de enge dingen. Maar ja, levende wezens onthouden negatieve dingen sneller en langer omdat dat je levensbehoud kan zijn. Die camera gaat er wel komen. Vriend vond het een erg goed idee. Hij is helemaal into technische snufjes...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 15:48

Vond het leuk jullie onze vorige huisprojecten te laten zien, van hoe vóór en na. We doen alles zelf, geen enkele professionele hulp, geen hijskranen, gewoon eerlijk hand- en teamwerk ;-)

Ok hieronder was ons huisje in NL begin jaren negentig. Het had een aangebouwd schuurtje met plat dak. Wij hebben dat schuurtje verlengd en verbreed en er een kap opgezet. Resultaat een huis met 8 kamers (en sauna).

Afbeelding

Afbeelding

Toen emigreerden we naar Frankrijk en kochten we een boerderijte wat niets had. Geen wc geen douche geen keuken en het had een open stal (rechts) onder golfplaten en de hele achterkant van het huis was golfplaat. Ik denk dat we het wel leuk opgeknapt hadden ;-) (ik mis dat huisje enorm trouwens)

Afbeelding

Afbeelding

Ons huidige huis in Frankrijk hebben we niet zoveel aan gedaan toch een fotootje van voor en na

Afbeelding

Afbeelding

En het tweede huis dat op ons erf staat voor en na

Afbeelding

Afbeelding

Nu snappen jullie vast wel waarom wij niet tegen 'wat' werk opzien in het nieuwe huis...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 16:55

Gaaf om te zien Mo!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:11

Jullie zijn inderdaad super klussers. Dus dit zal ook wel weer heel mooi worden! Hebben jullie het gevoel dat dit jullie laatste huis zal zijn, of voelen jullie dat na dit er nog een klus project aankomt?

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:15

Oh dat eerste huis in Frankrijk, ik snap het wel dat je dat mist, wauw wat is dat mooi geworden. Waarom zijn jullie daar weg gegaan als ik mag vragen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 18:26

Dank je Jet.

Nou, Pien, dat is het nu juist. Mijn vriend wilde altijd opknappen, max 5-7 jaar wonen en doorverkopen. Omdat we daarvan leven van die winst. Een ander inkomen hebben we niet. Dus dat hebben we in NL 2x gedaan (hadden we wel een baan ernaast allebei) maar toen we in Frankrijk dat 1e huis met die blauwe luikjes en vakwerk hadden gemaakt, en onze ziel en zaligheid erin gestopt hadden, wilde ik daar niet meer weg. Het was zo'n paradijsje. Daarvan lerende hebben we het huidige huis opgeknapt naar standaard wensen waarvan we weten dat dat goed verkoopt. Dus niet met ons hart. Zodat we niet hechtten aan dit huis en dus weg konden. Maar ik ging eigenlijk telkens een stukje verder dood. Het voelde zó niet mijn thuis en om nog veel meer redenen (o.a. niet uit de voeten kunnen met Callas) ben ik hier niet gelukkig. Daar hebben we ook weer van geleerd, dus het nu volgende huis wordt ons laatste huis waar we weer onze ziel en zaligheid in gaan stoppen.

Klopt @Jeetje, dat was echt een plaatje. Maar omdat het ons inkomen was en ik niet wegwilde hadden we een probleem. Hij wilde wel weg. Na een jaar of acht begon hij steeds meer met tegenzin er te wonen. Toen gingen ze de bossen om ons heen kappen. Toen werd de buurman letterlijk gek en ging ons met de dood dreigen. Dat was de druppel voor hem en we hebben het dan toch nog 15 jaar uitgehouden. En toen was hij het daar zo zat dat hij nog liever alleen weg ging dan daar te blijven wonen. Dus zijn we toen verhuisd naar hier.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:55

Wat zijn jullie goede klussers en wat zijn de huizen mooi geworden zeg! Prachtig! Het nieuwe huis zal ook vast prachtig worden! Leuk om dat zo te zien!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:07

O wauw ik ben echt jaloers op jullie huisjes zeg

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 12:28

Dank voor jullie complimenten MaiNat en Africanlady.

Vandaag heb ik het nieuwe kaakgekruiste hoofdstel dat ik nét voor ik van de lader viel besteld had, geprobeerd op Callas. Omdat ik er nog niet op wil zitten, dacht ik ik ga 'mennen'. Na wat gehannes omdat ik de neusriem niet had losgemaakt en ik dus het hoofdstel niet aan kreeg, ik zag het meer als een halster, kreeg ik het dan wel om. Ik had het al eerder alleen even snel gepast voor de foto en de kleurtjes, nu wat grondiger omgehangen. En het past goed, alhoewel ik hem wel vind knijpen bij haar oren. Alsof het kopstuk langer moet zijn.

En toen het sturen en stoppen. Ze begrijpt het sturen meteen. Het voelt kennelijk heel natuurlijk voor haar. Dat is top. Het stoppen, terwijl ze zo braaf op commando luistert, ging een paar keer helemaal niet. Toen ik haar dan op een cirkel stuurde, luisterde ze wel naar de cirkel, maar niet naar het stoppen en de ene kant van het kaakgekruiste liet niet los. Een andere keer zat mijn klip van de leidsels klem in de ring. Het is een leerproces. Hoofdstel nog eens bestudeerd en geconcludeerd dat een van de kaakriemen gedraaid was geraakt. Nadat ik dat in orde had gemaakt ging het een stuk beter en kwam de release ook beter af.

Voor een volgende keer sturen achter het paard, moet ik wel alles invlechten wat ik kan nu niet goed zien door haar manen op links of de release op links ook echt goed werkt. Uiteindelijk heb ik het afgesloten met een paar goede stuuroefeningen en een paar goede halthoudingen, zelfs terug op weg naar stal. Ik ben weer tevreden! Kan niet wachten tot ik eindelijk weer mag rijden, 10 dagen nog...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 09:27

Iedereen die mijn topic volgt, weet dat Pien vaak reageert en altijd meeleeft. Vanmorgen om 8u is haar paard De Chic geëuthanaseerd nav een gaskoliek. Minder dan een jaar geleden heeft Pien nóg een paard verloren aan koliek. Uit respect voor Pien ga ik even geen vrolijke updates plaatsen.

Ik hoop dat jullie Pien een hart onder haar riem willen steken, dat kun je dan misschien via een pb pien_2010 doen of via dit topic
Jet @ [HK] Wie heeft er een merens?!

Pien, lieverd, heel veel sterkte.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:35

Mo, ik las het inderdaad, arme Pien! Logisch dat je even pas op de plaats doet, het is verschrikkelijk voor Pien ( en voor haar man en voor Polie).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:42

Monique1963 schreef:
Iedereen die mijn topic volgt, weet dat Pien vaak reageert en altijd meeleeft. Vanmorgen om 8u is haar paard De Chic geëuthanaseerd nav een gaskoliek. Minder dan een jaar geleden heeft Pien nóg een paard verloren aan koliek. Uit respect voor Pien ga ik even geen vrolijke updates plaatsen.

Ik hoop dat jullie Pien een hart onder haar riem willen steken, dat kun je dan misschien via een pb pien_2010 doen of via dit topic

:(:)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:53

Ik had t ook al vernomen.

Pien ook hier heel veel sterkte gewenst..
Dag lieve mooie Chic.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:10

Monique1963 schreef:

Jullie zijn lief dank jullie wel, goh dat je dit bericht in je topic plaatst vind ik zo lief.

Mijn beste vriendin appte terug dat haar lieve man op dit moment in het ziekenhuis tegen de corona aan het vechten is.
Dat relativeert wel heel heel erg. En hoe sterk werkt dan kunst. Want toen ik dat las zag ik voor mijn ogen onderstaand schilderij de schreeuw van Edvard Munch. Zo voelt het leven voor nu.

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:33

O nee Pien!! ;(
Wat vreselijk.. na het overlijden van jouw grootste vriend nu dit..
Heel veel sterkte! :(:)

Eefje1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:04

hoi Pien,hiervoor kom ik toch even onder mijn meeleessteen vandaan!Wat ontzettend verdrietig is dit!Ik wil je even laten weten dat ik met je mee voel! heel veel sterkte!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:24

heel veel sterkte Pien, ook voor je vriendin en man

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:59

Sterkte Pien

libert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:04

Echt heel verschrikkelijk.
Sterkte Pien

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:33

Neeeee, Pien, wat vreselijk! Heel veel sterkte met dit zo plotselinge verlies! Er zijn gewoon geen woorden voor

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:02

Ojee Pien, wat erg. Ik wens je heel veel sterkte toe met dit onverwachte verlies.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:08

Ah nee! Sterkte Pien.