Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:56

Nou mezelf over mn beetje angst heen gezet en weer eens in de buitenbak gereden hahaha het was zo mooi weer , vond het spannend maar het het gedaan :D Het werd een rondje voor de fokkers hahaha hij ging toch lopen hahaha.. geen gekkigheid gewoon ruim naar voren , geeft weer vertrouwen voor de volgende keer ;)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:17

Fijn Moniek! Al helemaal klaar voor de kampioenschappen? Dat is volgend weekend toch (dacht ik gehoord te hebben)?

Santana is ook weer helemaal thuis op zijn nieuwe plek. Echt heerlijke stal waar de paarden gewoon altijd en iedere dag de wei op gaan. Training gaat ook fijn dus binnenkort weer wedstrijden plannen.

Dit jaar blijven we lekker L1/L2 starten. Moeilijk genoeg voor ons :p wilde graag selecties rijden maar voor de outdoor kampioenschappen L1 in Utrecht doen ze dit jaar geen selecties -O- , open inschrijving kampioenschap. Misschien overstappen naar kring West-Veluwe.

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:40

Bianca, ja denk het wel .. hij is niet helemaal recht op 2 teugels op het moment maar dat komt wel goed, hij hangt iets in zn rechter schouder maar dat lossen we nog wel op voor volgende week ;)
We gaan ervoor :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:38

Top Moniek!
Hahaha hier is niet zoveel te melden, behalve dat History het goed doet in de Aquatrainer.
Heel veel "praatjes" heeft met stappen.
En dat zijn (half)broertje (zelfde moeder, maar dan van Vivaldi) bij de veiling in Brabant voor 160.000 is verkocht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 06:50

:wow: das veul! :wow:

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:27

Wauw Baboo is dat gewoon familie van History ... hij was ook wel heel gaaf hoor .
Wat heerlijk om te horen dat hij het goed doet , hoe lang is het traject nu nog ?

Gisteren met de les fijn gereden, alleen met de linker uitgestrekte galop gooide hij zn kont helemaal naar binnen, ik denk dat hij een beetje spierpijn had van zn rondje voor de fokkers ;) .. na 3 keer herhalen ging het beter nog niet top maar wel weer rechtdoor iig hahaha

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:06

Was een hele gave ook Babootje <3 Fijn dat het met History goed gaat Zal wel wat energie hebben idd

Hi wil graag al travers oefenen denk ik Moniek ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:55

Dat had ik de dag ervoor meegenomen in draf Dres ;) hahaha dat zal hij toch niet gelijk zelf bedenken in galop ... hahaha maf dier.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:28

Lekker bezig hoor Moniek. En goede stap van de buitenbak. Gewoon 'doen' is toch vaak het beste. Even de juiste omstandigheden er bij zoeken de eerste keer en daarna ook gewoon doen als het niet ideaal is.

Ik pas dat op alles toe met mijn jonkie. Zodra ik er tegenop ga zien iets te doen, doe ik het JUIST. En dan pakt het eigenlijk altijd goed uit. Ik wil echt voorkomen dat we in een ja-maar modus terecht komen.

Fijn babootje dat je een goed gevoel hebt bij de revalidatie. Leuk bedrag voor die halfbroer.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:28

Klopt Pol... ik merk aan mezelf dat ik echt een schijtert aan het worden ben en dat wil ik niet..
Hutseflutsie is zo braaf ik moet het gewoon doen en onderhouden .. anders gaat hij straks wel een keer gek doen misschien.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:58

Ik herken dat wel hoor. Er zijn zat situaties waar ik spannende dingen in kan zien: als het heel koud is, hard waait, paard onrustig is, alleen in het donker moet laden, naar een onbekende plek gaan, geen krukje in de buurt is etc etc.
Maar geef mezelf altijd een schop onder mijn kont, doe het toch en kan zo bouwen aan vertrouwen.

Van de week stond ik op mijn dooie gemak een kwartier in de berm te kletsen in het zadel met de buurvrouw terwijl auto's, kuddes wielrenners, aanhangers en mensen met honden etc voorbij spoedden. Ik dacht er niet eens bij na. En dan ineens denk ik: best knap voor zo'n jong ding. Geduld en verkeersmak. +:)+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:49

Wauw dat is wel heel knap Pol , ik ga eerst nog maar een aantal keer in de buitenbak rijden hahaha die ligt langs de doorgaande weg .. moet ie eerst daar maar even mak worden ... maar wil wel heel graag naar buiten met hem , lekker ontspannen :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:53

Ach, ik denk wauw als ik jou een dressuurproef zie rijden.
Uiteindelijk zijn beiden paarden even ver in de opleiding denk ik dan maar. De focus ligt alleen ergens anders. ;)

Vanavond gaan we weer springen. Ben benieuwd of hij het beter of slechter doet op de trailer nu hij er even niet op heeft gestaan.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:19

Ik geef mezelf regelmatig een shop onder mijn bips hoor! Het werkt idd wel om het gwn te doen

Lees ik net dat mijn bit uit de de regelementen is gehaald het gaat om een dun correctie bitje van Bomber Dit ligt zo mooi stil in de mond en past ook in zijn kleine mondje Dus we zullen opzoek moeten naar iets anders

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:02

We hebben History in het begin met een Trust locked bustrens gereden. Duidelijk bit dat rustig in de mond ligt. Daarna overgestapt naar een dubbel gebroken KK Utra Sensogan bustrens. Heel tevreden over.
History heeft ook een heel klein mondje (11,5)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:17

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:34

Pol, lief dat je dat zegt .. ik denk idd dat het ook zo is.. even ver andere focus ;)

Dres, dat is vervelend zeg.. trust heeft idd volgens mij ook fijne bitten wat babootje al zei.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 18:50

Ik kom weer even binnen vallen! Heb weer een aantal drukke weken achter de rug, dus niet zo actief geweest op bokt.

Moniek, wat heb jij lekker gereden de afgelopen tijd zeg! Mooie punten behaald en die buitenritten komen ook vanzelf wel van de zomer.

Babootje, hoe gaat het inmiddels met history? Die merrie geeft trouwens wel hele fijne nakomelingen zeg! Was ook een plaatje om te zien op KSS afgelopen zaterdag.

Dresjoepie, altijd klote om weer opzoek te moeten gaan naar een bit waar ze fijn op lopen, vooral als ze nu juist lekker gaan. Dan wil je eigenlijk niet teveel gaan kloten en proberen.

Pol, knap dat je juist de dingen oefent waar je tegenop ziet. Ik heb daar zelf ook altijd moeite mee en vermijd het dan eerder.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:13

Helemaal eens met Pol.
Ik kijk ook met ontzag naar hoe jij Hudseflutsie door de baan rijdt, Moniek!
Buiten in de relaxstand gaat het super, maar in de bak stoeien we er nog aardig op los.

Vandaag wel een belangrijke nieuwe stap.
Eindelijk een instructrice gevonden die bij mij lijkt te passen.
Gaf na 20 sec al een samenvatting en conclusie van onze issues en ook waardoor het kwam.
En kwam toen met kleine stapjes om het te veranderen.
En wow! Wat een fijn gevoel om zo ontspannen door de bak te draven.
Dit smaakt naar meer. Hoop dat de aangekondigde vorst niet al te veel roet in het eten gaat gooien, hoop snel weer een les te kunnen afspreken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:31

Fijn Marije! Ik vind dat het bijbrengen groen paard ook veel preciezer er op aan komt of het past. Bij een bevestigd paard kun je eens wat experimenteren maar bij een jonge moet iedere opmerking gewoon passen. Je bent al zo zoekende vind ik.

Dat gezegd hebbende: ik heb een top springles gehad. Hij begon echt fijn mee te werken en werd steeds bewerkbaarder. Heel fijn gevoel over zijn instelling vandaag. Kon ondanks zijn jeugdigheid echt al een klein parcoursje springen. Inclusief een dubbel.
Het is nog geen L parcours zoals de hengsten in de hengstencompetitie van zijn leeftijd doen, maar ben toch blij :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:14

Marije , heerlijk dat je iemand gevonden heeft die het goed ziet en ook nog goed kan vertellen .. lekker samen gaan groeien nu .

Pol , klinkt top , die dieren op de hengstencompetitie gaan veel te hard in mijn ogen .. lekker op jullie eigen tempo doorgaan .. blijft hij ook heel van , die dieren op de HC zie je vaak na een paar jaar niets meer van ..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:51

Ik had met sommige hengsten echt medelijden. Die keken echt net zo dwaas uit hun ogen als mijn beestje nog doet. Op zich nog niet eens om het werk zelf. Als ze talent hebben zijn die hindernissen echt wel te doen.
Maar om de entourage de hoeveelheid en soms de manier waarop. Laten ze die beesten ook nog een barage springen -O-

En heel houden is een groot goed. Heb er nog één staan, 21 en er zit nog verbetering in ipv aftakeling. Ik heb graag lang plezier van mijn paarden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:53

yeentll schreef:
Babootje, hoe gaat het inmiddels met history? Die merrie geeft trouwens wel hele fijne nakomelingen zeg! Was ook een plaatje om te zien op KSS afgelopen zaterdag.

Klopt! Met His gaat het volgens mij wel goed. Gaat lekker de Aquatrainer in en verder stappen. Weinig te vertellen. Heeft tijd nodig.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:31

Succes vandaag en morgen Moniek!

Marije fijn dat je een goede instructrice hebt gevonden.

Pol heerlijk zo'n braaf paard.

Babootje succes met de revalidatie.

Hier erg drukke weken op het werk. Hele week niet gereden, iedere avond werken. Vanmiddag hopelijk weer een rondje doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:39

Dank je wel Bianca :)