de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:33

Wat grappig, ik heb hier al een tijdje een volgtopic over mijn 2011je, maar had dit topic totaal gemist!
[***] is ook uit 2011 en is net een of twee maand vier. Hij heeft als het aan mij ligt net zijn laatste verhuizing achter de rug en nu kan hij een ruim half jaar ouder en sterker worden voordat we hem in de zomer als hij bijna vijf is onder het zadel gaan nemen. Het zadel ligt al klaar (boomloos, dus dat groeit mee), nu alleen nog geduld kweken. 8-)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:37

Heel goed wendy1987! Ik heb die stap ook genomen. Ik ga aankomend weekend verhuizen. Hoef dan weinig meer zelf te doen, en heb meer tijd voor het rijden (en m'n huishouden :+ ). En ik kan straks ook lekker het bos in. Ik heb er onwijs veel zin. Ben al maanden aan het wachten, ik wou eerst mijn veulentje afgespeend hebben. Die is vorige week weg gegaan. Dus nu kunnen we!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 19:00

Ja echt heerlijk! Ik sta nu op volpension. Maar ze doet gewoon af in deze groep. Dus wil de mogelijkheid hebben dat ze eventueel alleen kan, of met de shet van daar. Mocht het wel goed gaan kan ze wel met de 2 andere staan.
Maar inderdaad heerlijk! Moet wel zelf gaan mesten, maar voeren en binnen/buiten zetten wordt allemaal gedaan. Echt heel fijn en mesten is het werk niet, ze is heel netjes verder. (of dat was ze wel altijd :') )
Ik baal wel echt dat haar spieren weer kwijt zijn nu.. Nu moet ik weer wachten met erop stappen van mezelf.. Maargoed, lekker trainen, voer erin, verhuizen en wandelen door het bos doet ook al goed denk ik.. Dan maar nog een wintertje rustig aan hobbyen :') Wacht nu toch al lang, kan ik ook nog wel langer wachten.. :)) Maar het vooruitzicht met galopjes over de hei, heerlijk!

Afspenen allemaal goed verlopen Setteli? :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:09

Ja afspenen ging prima. Hengstveulen heeft een vriendje in de opfok en Jazzy was hem na 1,5 dag vergeten. Wel is ze nu meer aan Phoebe aan het hangen. Toen ik gisteren terug kwam van wedstrijd was ze heeeel erg blij dat Phoebe er weer was. Straks zijn er meer paarden, dus dat is ook makkelijker.

Ik moet nu alles zelf doen en ik kom daar niet meer aan toe naast een 40 urige werkweek. Dus ik heb straks zeeën van tijd!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:38

Pff dat jullie naast een fulltime baan ook alles nog zelf doen met de paarden.
Ik heb Gadget in vol pension staan, maar dan nog ben ik bijna elke avond wel bijna 2 uur bezig, als ik ga rijden natuurlijk.

Zonet weer ff in de bak gereden, eerste twee rondjes keek ze naar alle sterren in de hemel, maar daarna liep ze de sterren van de hemel :D
Ik ben happy, bit goed, zadel goed, peerd goed, we are back on track!
Nu trainen om eind november mee te kunnen doen aan de oefenwedstrijd.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:25

Ook hier gaan we als een sneltrein! Vandaag met mijn nieuwe zadel gereden, ging heerlijk <3

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:38

Ik ben ook een aantal keer verhuist van stal.
Dan beloven ze van alles maar sta je er dan blijkt er niet veel van waar.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:25

Ennn...Anneruth...wat zei het nachtje slapen tegen je?..wel of niet doen??

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:42

afgelopen weekend deel genomen aan een aanlegwedstrijd voor jonge paarden. Naar mijn gevoel fijne proef gereden :) de beoordeling viel wel tegen :n waar ze normaal 8 of zelfs 9 op scoort, kreeg ze nu maar 6,5 of 7 voor ??
Maar was wel een hele ervaring voor ons! :j het was een imposante rijhal en heb haar netjes rond kunnen sturen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:24

Wat jammer Nathiie, dat het niet resulteerde in wat je verwachtte! Anderzijds lopen daar ook vaak zulke getalenteerde paarden tussen...

Wat leuk trouwens dat meer de paarden zelf helemaal doen! Ik heb mijn paarden eerlijk gezegd nog nooit in pension gehad, dus ik zou niet weten hoe dat zou zijn. Andere kant lijkt het met ook wel heel lekker om gewoon de deur van de stal uit te lopen en klaar te zijn, maar ach... Ik heb er weer andere dingen voor terug.

Al moet ik eerlijk bekennen dat nu ik meer dan een volledige baan heb, 2 hbo-studies doe (één in de avonden, één in de weekenden), 2 paarden en 10 lesklanten het soms wel wat te veel van het goede is. Dat is het sowieso wel, maar doordat ik ook beide paarden helemaal zelf doe (staan achter het huis), sta ik vaak om 05.30 al te longeren/mesten/voeren enzovoort. Ah fijn, over een paar maanden afgestudeerd aan één van de twee studies waardoor ik hopelijk een klein beetje lucht krijg in de avonduren!

Ik merk ook erg aan George dat hij zich wat verveeld. Hij staat op het land samen met een oudere Fjord die niet met hem wil spelen. Sinds een aantal weken, nu ik maar 2 keer in de week kan rijden, is hij een beetje boevig. Hij ontsnapt steeds vaker, rent keihard door de wei, stiert achter de honden aan die per ongeluk 'zijn' weide betreden, graaft de waterleiding van de buren uit ( :') ) en zo nog veel meer... Blijkbaar is hij het niet eens met werkvermindering! Overigens staat hij wel gehele dag buiten (14 uur) en 's nachts binnen. Jullie nog tips om hem bezig te houden? Skippyballen/Jollyballen en dergelijke doet hij niks mee zo lang er geen mens is die het in beweging houdt! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:13

:D Haha dat klinkt wel heel boevig!die van mij staat met 2 ruinen waarvan 1 van mijzelf is. Puppy is heel druk bezig om te bepalen wie waar mag staan en met wie gesnuffeld mag worden in een andere paddock, totdat die andere 2 het zat zijn en dan krijgt pup weer een boze blik en dwarrelt af. Die vermaakt zich dus wel.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:48

Nathiie schreef:
afgelopen weekend deel genomen aan een aanlegwedstrijd voor jonge paarden. Naar mijn gevoel fijne proef gereden :) de beoordeling viel wel tegen :n waar ze normaal 8 of zelfs 9 op scoort, kreeg ze nu maar 6,5 of 7 voor ??
Maar was wel een hele ervaring voor ons! :j het was een imposante rijhal en heb haar netjes rond kunnen sturen!

Ik reageer hier niet meer zo veel maar die aanlegtesten is vaak een hele andere manier van rijden en beoordelen dan in een gewone proef. Hier moet je gewoon veel ervaring in opdoen dan leer je vanzelf wat ze graag zien.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:26

Jammer Nathiie, maar het is wel weer een mooie ervaring die jullie meenemen. :j

Haha Picasso, wat een boef. :')

De kogel is hier door de kerk, aanstaande zondag gaat Gibbie verhuizen naar een andere stal.
Mijn huidige stal ben ik heen gegaan omdat we dan lekker aan het bos stonden, er standaard hooi gevoerd werd ipv voordroog, stal naast ons waar we konden springen en wedstrijden rijden in de winter, grotere paddocks in de wintermaanden en langer buiten. Werd allemaal geregeld door 1 vrouw die de stallen, bak en weilanden huurde van de eigenaar van het huis. Maar die zijn met mot uit elkaar gegaan en toen hebben wij (ik en 3 andere stalgenoten) het overgenomen en zijn we alles zelf gaan doen.
Leek ideaal, we hadden goede afspraken wie wat zou doen. Maar uiteindelijk blijkt het gewoon niet te werken.. Elke keer weer discussies en gezeur... Ik betaalde al best geld voor een stal waar ik alles zelf moest doen, hier kwam brokken nog boven op. Maar dat was tot daar aan toe want je mocht onbeperkt hooi voeren aan je paard en nu was er besloten door de rest dat de paarden bij het binnen komen nog maar 2 plakken hooi mogen hebben tot ze de volgende ochtend ze weer naar buiten gaan. Meer mag wel maar dan moest je per plak hooi €1.- gaan betalen. Dat zou betekenen dat ik nog eens €60.- extra moest gaan betalen per maand om Gibbie hetzelfde te bieden als nu en nu was de maat vol. Ik ben van de week ergens gaan kijken en daar ga ik naartoe. Zondag al.

Ze zijn volgens mij geschrokken op stal dat ik zo snel wat geschikts heb gevonden en weg ga maar gelukkig begrijpen ze me wel.

Ik ga nu weer dichterbij staan, voor minder geld en alles wordt voor me geregeld. Ik ben onwijs blij met de keuze. :j

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:48

Goed gedaan :j

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:04

grote veranderingen allemaal!succes en plezier met jullie keuze!

Golden Girl is zo hengstig, echt niet normaal, k heb ze zelfs nog nooit hengstig gezien!!
Ze was vorige week ook NET niet zeg maar, in alles... vandaag liep ze weer super fijn.
Morgenavond gaat ze mee naar de oefenavond voor de KWPN Interland fokdag die ik jaarlijks organiseer.
Zo leerzaam voor die jonge beesten, en leuker om te doen als zo'n stomme proef :') :j

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:31

Denk idd dat ik wat te proefgericht gereden heb. Volgende maand staat er opnieuw een aanlegtest op het programma en dan proberen om met wat meer durf te rijden.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 00:02

Zo ik heb een echte merrie volgens mij. Mevrouw wilde niet aan mn been voorwaarts. En ik had natuurlijk geen zweepje. Na een iets wat duidelijker signaal met mn been beet ze mij gewoon in mijn tenen >;)

Gelukkig was er iemand in de buurt om een zweepje te pakken en toen was t snel over.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:36

oooh dat is echt vals!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 08:39

Zooo dat is echt evil >;)
Is ze hengstig? Of tegen de hengstigheid aan?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:33

Ik heb geen idee. Hoorde vanmorgen van bijrijder dat ze het maandag ook probeerde maar toen heeft bijrijder haar de hoek om getrokken ipv rechtuit weg gestapt en toen trapte ze er in. Nu probeerde ze het gewoon nog een keer. Ze is rete slim.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:50

Leuk Peetje. :j

Nathie spannend!

:oo Oh wat vals Abercrombie! Dat is echt gemeen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:59

Haha wat een draak Abercrombie!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:05

Ja het is echt een merrie merrie denk ik. Maar goed ben allang blij dat ze verder niets doet en na een tik met de zweep wel gewoon voorwaarts gaat. Dan valt het eigenlijk nog wel mee.

Vanaf nu dus maar met zweepje rijden. Wordt ook tijd om de lessen verder op te pakken, alleen instructrice heeft weinig tijd ivm nieuwe baan. Dus moeten misschien maar overwegen om andere instructie te zoeken. Zowel bijrijder als ik moeten met deze toch wel 1x in de week les hebben.

Helaas zitten er bij ons in de buurt weinig instructrices of instructeurs die ook op springen gericht zijn. Dat is uiteindelijk wel de kant waar ik heen wil met deze.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:34

En 2 instructeurs is geen optie?

Ik heb een dressuurinstructrice en een springinstructeur...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:30

Ik vind dat eigenlijk niet wenselijk. Liever 1 instructeur. Maar goed voor alsnog hebben we de knoop nog niet doorgehakt over het wel of niet zoeken naar iemand anders. Het is gewoon heel jammer dat we het niet meer zo makkelijk gepland krijgen met onze huidige.