Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:04

Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat ik de afstamming niet kan bekijken via internet? Ik zoek Siska haar afstamming (heb die wel op stal liggen) maar had net telefoon gehad van iemand die ook de verdere afstamming wilt weten. Ik weet dat haar afstamming (haar vader) vanuit Duitsland is, kan dat er iets mee te maken hebben?

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:18

je bedoelt horsetelex? Daar staan idd niet alle paarden op.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:22

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:25

Dat is toch ook niet helemaal wat je zoekt? Heeft niet echt ervaring in dressuur..
En ik vind het een minpunt dat hij ook met een scherp bit gereden is.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:28

Ik vind het slechte foto's en hij lijkt een beetje mollig (voor een springpaard). :o
Wat betekend dressuur midden? Hetzelfde als klasse m??
Maar he, als jij er een goed gevoel bij hebt moet je gewoon bellen! Je hoeft nog niet meteen te gaan kijken he?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:28

O sorry heeft wel ervaring, heb erover heen gelezen!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:29

Jup hij loopt M niveau. Heb gebeld en gevraagd met welk bit hij momenteel gereden wordt, ze rijd hem regelmatig met een gewoon bitje maar af en toe ook met een pelhalm. (Voor mij in principe geen probleem, heb mijn haflinger ook omgezet van pelhalm naar gewoon bit) Denk dat ik toch eens ga kijken. Hij lijkt me leuk, en voornamelijk braaf!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:33

Had die advertentie ook gezien arabiertje :j Maar vond hem ook nogal dik haha.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:34

Daar kan je aan werken hé DaisNBenj :Y) Ik hou wel van dikkere paardjes haha! :9

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:39

Ik vind hem er wel leuk uitzien hoor arabiertje:) Aan ze gewicht kan je werken.
wanneer ga je kijken?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:42

Ik ga proberen om Vrijdag langs te gaan, Peer is ook wel even rijden dus ik zal die vosse merrie wel moeten afzeggen dan. En hopelijk ben ik dan op tijd voor Fairway... :\ Hatelijk zeg! Als je zelf geen rijbewijs hebt en afhankelijk bent van iemand... Maar hij spreekt mij echt wel aan, ik zag die advertentie en had derekt iets van wow daar moet ik naar gaan kijken!

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:57

Ja, hij heeft echt een aansprekend koppie. En ik vind zwarte paarden altijd wel iets hebben.
Kijken en uitproberen kan nooit kwaad toch?:D

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:59

En er zit ook een jong ventje op, dus betrouwbaar zal die ook wel zijn!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:26

Cath_16 schreef:
Plus dat ik geen goede verhalen heb gehoord over die stal.. Zoals vele stallen met Andalusiers..

Ben ook nog opzoek naar een Andalusier, valt echt niet mee hoor!

Als ik nu een gereden andalusier moest kopen......

http://www.rijthof.nl/merries/liliana.html

Dán heb je een goede. Die palomino die ik eerder zeg leek mij niet 100% andalusier. Te iel, ik weet niet wat ik er aan zag. En bij andalusiers moet je heel goed opletten op wat je koopt. Eentje zonder alle papieren is eigenlijk niet zoveel waard. Andere paarden hebben een paspoort en een stamboekpapier. Maar andalusiers hebben daarnaast óók nog een carta de titularidad. Als zo'n paard dat niet heeft, is niet alles compleet en is hij lang niet zoveel waard.

Deze spreekt mij ook aan.
http://www.baroquehorses.nl/index.php/n ... op/taranto
Helaas kan ik geen hengst houden.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:27

kijk zeker na of hij echt dat niveau heeft gelopen of enkel op training.
M niveau en dan rijden met pelhalm... ondertussen klein ventje leren lichtrijden hangend aan de pelhalm... niet mijn stijl mensen dus...

en je gaat weer op een zwarte af he ;) volledig springafstamming, scherp bit en op foto's nog zeker geen M niveau...

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:30

Dankje voor het mee zoeken! Een hengst kan ik ook helaas niet houden dus dat wordt dan castreren.

Bij onderstaande stallen ligt het zeker in de planning om eens een keer te gaan kijken! Moet daar nog even de tijd voor vrij maken aangezien de ene 200 km rijden is maar wil ik zeker gaan doen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:30

nathe schreef:
kijk zeker na of hij echt dat niveau heeft gelopen of enkel op training.
M niveau en dan rijden met pelhalm... ondertussen klein ventje leren lichtrijden hangend aan de pelhalm... niet mijn stijl mensen dus...

en je gaat weer op een zwarte af he ;) volledig springafstamming, scherp bit en op foto's nog zeker geen M niveau...

Ik vind het paard er ook niet fijn gereden ogen. Hij lijkt ook geen gemakkelijke hals te hebben maar uiterlijk zegt ook niet altijd iets.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:31

Cath_16 schreef:
Dankje voor het mee zoeken! Een hengst kan ik ook helaas niet houden dus dat wordt dan castreren.

Bij onderstaande stallen ligt het zeker in de planning om eens een keer te gaan kijken! Moet daar nog even de tijd voor vrij maken aangezien de ene 200 km rijden is maar wil ik zeker gaan doen.

Cathe, Balingehof ligt meer in de buurt bij jou. Laat hen anders eens kijken als ze in Spanje zijn of ze een paard in jouw prijsklasse en naar jouw gading kunnen vinden.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:34

Balinge hof is 200 km rijden dacht ik, maar heb idd al contact met hun gehad. Heb wel een ruim budget dus kan gelukkig wel redelijk wat vinden. Mijn enige ''eis'' is dat het paard iig zadelmak is.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:35

Is het bij een paard of pony kopen niet plussen en min-nen? Ik krijg steeds meer de indruk dat veel mensen in dit topic alleen maar plussen zoeken en zodra er een min is hier de nadruk op leggen.
Op de foto een 'vreemd' bit in en de reactie is niet; 'vraag eens waarom dat is' maar gelijk negatief. Is dat niet wat te snel opgeven?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:37

een paard dat M niveau gereden wordt heeft normaal geen pelhalm in :)
daarom wordt er direct negatief gereageerd... omdat er iets in het verhaal niet klopt!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:41

Derekt het slechtste denken is ook wat overdreven hé... Dan had ik Siska in de tijd ook niet moeten kopen (wat toen ook iedereen mij af raden, omdat ze op een zwaar bit gereden werd) Dat bit stoort mij in principe niet. De afstamming, heb er geen verstand van en als het paard zo zeer M niveau zou lopen dan zal ik dat wel ontdekken als ik er naar ga kijken. (En ik neem gerust iemand mee die dat er uit kan halen, maak je daar maar geen zorgen over) Ik ben niet op die kleur afgegaan, maar puur op de uitleg die er stond. Dat die zwart is, was toeval en mooi mee genomen ook. :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:42

Dat vind ik ook, als ze een paardje als braaf en ideaal leerpaard aanbieden, maar er steekt wel een een keistraf bit in, dan klopt er al iets niet.
Want als het zo'n braaf paard is, waarom dan zo'n straf bit?

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:42

Ja, maar ze gaat kijken naar het paard(en uitproberen). Dus dan zal ze wel verdere uitleg vragen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:43

een tip is de naam van het paard googlen, dan kom je hem normaal tegen op startlijsten.
Als dat niet zo is dan kun je wel wat achterdochtig worden :)