Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oehlala schreef:Gefeliciteerd Lieser, spannend nog wel voor de keuring!
Wat een vriendelijke uitstraling, Mila, wat is het voor afstamming?
hier ook donderdag keuren, en dan hopelijk met paard naar huis.
Jet schreef:Ik zou ook denken dat zo'n oud paard van die leeftijd dat misschien nog 10 uur mee loopt in de lessen niet genoeg meer zal opbrengen om alle kosten van het paard te dekken voor de manege. Ik zou denk ik maximaal € 1.500,00 willen betalen en dat is al behoorlijk wat.
Mijn eerste paard was 5, een manegepaard. De manege stopte ermee en mijn ouders hebben haar voor mij gekocht. ƒ 2.000,00 in 1979, niet te vergelijken met nu natuurlijk. Ze is uiteindelijk 17 jaar geworden, kreeg een vreselijke koliek en was helaas niet meer te opereren. Met rijden was ze voor mij niet de makkelijkste, maar in de omgang was ze onwijs lief! En als ik in het donker 8 kilometer langs de weg reed en haar met gehandicaptelessen mee liet rijden en dan weer in het donker die 8 kilometer terug, was het een engel!
Na haar heb ik een paar jaar geen paard gehad, toen kocht ik een oudere merrie van de gehandicapten over. 20 jaar, 17 jaar in die manege rondgelopen en het hele manegeleven moe. Dat was in 1997, ze kostte ƒ 1.000,00. Ik gunde haar sowieso 1 jaar pensioen, al was het maar weidegang en 's nachts op stal. Zij had ook jaren op stand gestaan. Ze had waarschijnlijk wel artrose en ze had af en toe een bloedneus als ze zich behoorlijk inspande. Ik wist het en nam het op de koop toe. Ik reed er wat recreatief mee langs de weg en de eerste maanden was ze zo blij en fris, dat ik niet eens alleen op kon stappen, ze moest goed voor me worden vastgehouden. Ze leefde echt helemaal op. Na een jaar liep ze niet lekker, laten onderzoeken bij de DA en ja, artrose. Aangepast beslag, inspuiten bestond nog niet. Op de buut en tijdje en daarna kon ik weer rustige kortere ritjes maken. Na zo'n 2 jaar kwam de bloedneus af en toe terug, tot het op een keer bleef druppelen. Laten onderzoeken en het bleek een tumor in een bijholte in haar hoofd te zijn. Toen heb ik haar laten gaan.
Dit om maar aan te geven dat ik positieve ervaringen heb met het overnemen van manegepaarden en ik vermoed dat AylaB dat ook gaat hebben met het paard dat ze een goede oude dag gunt. Je verwachtingen zijn laag, je gunt het dier een fijne tijd, ik verwacht dat die het bij jou zeker gaat krijgen! Je kent het paard best goed en ik vermoed dat hij jou ook nog wel herkent, dan komt het wel goed hoor!