Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldenarrow schreef:ikke schreef:Dat is toch ook niet zo moeilijk. Dan geef je aan: dit is mijn budget; heeft het nut dat we verder praten?
Dit. Ik krijg echt alleen maar vragen van mensen die van alles een prijs willen weten en nooit tot koop over zullen gaan.
tita schreef:Djoena ik ga toch niet 30x zelfde verhaal typen
MISTRAL94 schreef:Tja wees als verkoper dan duidelijk en zet gewoon een prijs in je advertentie. Ik heb toen contact gehad met een verkoper klikte goed in het mail contact. Paard leek leuk. Tot je de vraagprijs hoort. Ver boven budget. Zonde van mijn tijd en van de verkoper. Denk ik zet je vraagprijs online dan zal je voornamelijk mensen uit die prijscategorie krijgen (op een paar uitzonderingen na) ik vind dat vage gedoe over een vraagprijs altijd zo bijzonder. Wees gewoon duidelijk, hoe moeilijk kan het zijn..
Gini schreef:goldenarrow schreef:Dit. Ik krijg echt alleen maar vragen van mensen die van alles een prijs willen weten en nooit tot koop over zullen gaan.
Maar eigenlijk wordt er toch gewoon naar hetzelfde gevraagd? De eerste interesse is de prijs, ook in het zinnetje van ikke. Dus omdat het net wat sappiger verpakt is, is het wel oké. En als iemand gewoon vraagt: wat is de prijs?, dan is het niet oké. Ik vind dat het best onnodig moeilijk maken. Je verkoopt iets, dan is het toch niet zo gek dat mensen willen weten aan welke prijs. Ik snap die gevoeligheid bij verkopers daarover niet.
ikke schreef:Hutcherson schreef:Ik vond het bloedirritant als in de advertentie stond :alleen bellen... Of 'prijs na bezichtiging' oid.
Dan wist je dus niks of het dier uberhaupt in je buddget past en dan moest je er dus al tijd in stoppen (bellen, vragen stellen of zelfs langsgaan) voordat je duidelijkheid had.
Zelfs in advertentoes stond dat er niet gereageerd werd op vragen over de prijs. Vind dat toch wel prioriteit nummer 1 om te beoordelen of een paard mn tijd waard is wat dat betreft. Of eigenlijk de verkopers.
Dat is toch ook niet zo moeilijk. Dan geef je aan: dit is mijn budget; heeft het nut dat we verder praten?
goldenarrow schreef:Gini schreef:
Maar eigenlijk wordt er toch gewoon naar hetzelfde gevraagd? De eerste interesse is de prijs, ook in het zinnetje van ikke. Dus omdat het net wat sappiger verpakt is, is het wel oké. En als iemand gewoon vraagt: wat is de prijs?, dan is het niet oké. Ik vind dat het best onnodig moeilijk maken. Je verkoopt iets, dan is het toch niet zo gek dat mensen willen weten aan welke prijs. Ik snap die gevoeligheid bij verkopers daarover niet.
Ik snap niet dat de koper niet even de moeite wil nemen om gewoon even kort een fatsoenlijk verhaal te typen eigenlijk. Als ik mijn paard aan jou verkoop wil ik graag weten wie ik voor me heb, wat iemand voor plannen ermee heeft en wil ik een beetje een idee hebben van hoe hij gehouden wordt. Als jij mij alleen maar vraagt "Wat is de vraagprijs?" dan komt dat op mij over alsof je niet per se interesse hebt in MIJN specifieke paard, maar dat je gewoon puur alleen maar de prijs wil weten om het te weten en that's it. Dat komt misschien ook wel omdat er dan 99/100 keer nooit meer een reactie komt, of iemand toch niet meer geïnteresseerd blijkt (en vooral bij de lagere prijsklasses gek genoeg).
Stuur mij een net en fatsoenlijk bericht, vernoem daar eventueel jouw budget in en dan kunnen we kijken of we daar uitkomen. Als het gevoel goed is, maar het budget misschien niet toereikend is voor de vraagprijs, dan ben ik echt niet de beroerdste om daar dan wat vanaf te doen. De prijs komen we altijd wel uit, maar dan verwacht ik van een potentiële koper zelf ook wat inzet.
Maar ik heb dan ook de 'luxe' dat ik meerdere paarden te koop heb in diverse prijsklassen en dat ik ook eventueel iets anders aan kan bieden dat binnen budget en eisen past waarvan er misschien geen advertenties online staan. Paarden die in principe te koop zijn, maar waarvan het ook geen probleem is als ze hier nog 3 jaar staan en waar dus niet actief mee geadverteerd wordt.
LDRD schreef:Als koper weet je wat een paard in jouw speelveld gemiddeld kost. Als jij dus iets ziet zou je moeten weten wat dat ongeveer zou moeten gaan kosten en of dat binnen jouw budget zou moeten vallen. Dan is gelijk vragen naar de vraagprijs dus toch niet nodig?
MISTRAL94 schreef:LDRD schreef:Als koper weet je wat een paard in jouw speelveld gemiddeld kost. Als jij dus iets ziet zou je moeten weten wat dat ongeveer zou moeten gaan kosten en of dat binnen jouw budget zou moeten vallen. Dan is gelijk vragen naar de vraagprijs dus toch niet nodig?
Ben ik het niet mee eens. Mijn instructrice vertelde vorige week, dat een lesklant van haar een paard zocht. Een ruin geloof niet de jongste meer papier weet ik eigenlijk niet meer ( ze heeft het allemaal wel verteld maar ik ben het alweer vergeten). B met een paar winstpunten. Geen vraagprijs in de advertentie maar wel 15.000 euro willen hebben. Ik zou in eerste instantie denken, dat zo'n paard binnen mijn budget zou vallen.. Mensen zien momenteel echt dollartekens en vragen soms echt waan prijzen.