[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boyca

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:03

jeutje mina wat een verhaal weer. Ik zie het helemaal voor me want ik zou ook echt dezelfde reactie hebben, zo boos.
Hoppa het bedje in en dan horen we morgen graag alles over het huis.
Heel spannend, weltrusten

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:29

Wat een verhaal! Hopelijk is de rust weer snel gekeerd in de kudde. Echt asociaal van die zwerver vriend. Idd er zal wat gebeuren. Halen die van jullie niet uit als het te erg is? Ik weet dat mijn altijd zachtaardige Fly, wel een trap kan verkopen als ze het echt niet leuk vindt. Had dat nooit gedacht, maar een paar stallen terug was er Zn dominante zwarte hond. Die ook dat jacht gedrag vertoonde. Fly hief dan al haar achterhoef op, als die in de buurt kwam. Wist niet wat ik zag! Overigens naar andere lieve honden nooit. Ook niet als ze heel druk springen oid. Maar die ene die moest ze echt niet! Misschien toch vals ofzo. Logisch dat je je grote zorgen maakt! Helemaal om Poupette en Shadow. Snap echt dat je dan heel kwaad wordt. Kan me dat helemaal begrijpen.

Gefeliciteerd met je huis! Wat een cliffhanger! Je maakt het wel spannend! Super leuk en goed vooruitzicht. Voor nu doe rustig aan!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 00:48

O wat spannend, zomaar een huis gevonden. Hét huis dat zomaar op jullie stond te wachten ;)

Man wat een ellende met die honden, gaat niet lang meer duren hoop ik. Rot om te zien hè, zo’n aanval. Lekker slapen en bijtanken nu.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:32

Jeetje wat een dagje was dat wel voor jullie..

Maaaaaar ik ben zo blij voor jullie dat jullie n huisje hebben gevonden.

Vertel vertel...
Ben echt blij ..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:04

Oh wauw, je vertelt echt zo beeldend! Ik zag je al helemaal over de toeren naar je paarden rennen, met een gebroken rug dus helemaal soepel moet dat niet gegaan zijn :Y)

En dan als laatste het beste: gewoon even een huis gekocht *\o/*

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 11:08

Hi allemaal, wat lief en leuk al jullie enthousiaste reacties! Dank.

Na een onrustig nachtje, door alles wat er gebeurd was, is vanmorgen mijn rug weer ok. Mijn heup was ik eigenlijk vergeten hoe zeer die kon doen, mwah… sprintje trekken heuvel op en terug naar huis rennen was kennelijk niet zijn ding.

Callas staat nog op stal en geeft geen blijk een extra trauma te hebben opgelopen, maar goed dat moet pas weer blijken als ik weer intensiever met haar aan de gang kan gaan, duurt nog 2 weken. Morgen is het 8 weken dus.

En het huis. Tja. Hoe kan het ineens zo snel gaan. Nou, ik ben al een jaar naar een huis aan het zoeken natuurlijk, sinds ons eigen huis te koop kwam op 8 maart vorig jaar. Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik honderden huizen grondig bestudeerd heb. Ik had overal alerts staan bij woningsites. Sowieso kreeg ik ook zonder overdrijven zeker 100 huizen per dag door, maar omdat je niet bij alle alerts de grondoppervlakte kunt aangeven, ging het meeste daarvan de prullenbak in. Als ik een huis vond dat alles leek te hebben, dus een gedoetje in the middle of nowhere zonder buren, zonder drukke weg, met vlak terrein voor een rijbak, met het huis op het zuiden dan maakte ik er een dossier van met klimaat, steden in de buurt, googlemaps, google streerview, paardvriendelijk, zeilmeer in de buurt, you name it, onder de 2 ton, dan legde ik het voor aan vriendje en als die het ook wat vond ging ik bellen met makelaars.

Je wilt niet weten hoe vern**keratief foto's zijn. En meest klapte het af op toch een weg vlakbij en buren. We zijn zelfs naar een huis wezen kijken waarvan de makelaar zei, "neuh, het is echt een rustig landweggetje". Hebben we de hele dag voor in de auto gezeten, blijkt het helemaal geen klein weggetje te zijn, gewoon twee auto's breed en er stond zelfs een bord met "rijd langzaam, denk om onze katten". Mwah. Dat was precies waarom ik niet aan een weg wil wonen. En dan zat er ook nog 50m slechts een grote provinciale weg die ik dagelijks met Callas had moeten oversteken. En gedurende het jaar is er maar 1 geweest die meteen alles had wat we wilden. En toen ik alles erover had uitgezocht, dat was een paar weken geleden begin CoVid, belde ik en bleek hij verkocht. Merde!

Dus de zoekactie ging gewoon weer verder en ik kreeg dagelijks weer alerts. Tot ik woensdag ineens hét huis weer in een alert zag. Ik denk nog, lekker vlot van die makelaar dat ie 'm nog niet van zijn site af heeft gehaald, of tenminste een bordje erdoor met Vendu. Dus ik klik het weg en ga de andere advertenties al af. Toch bleef het knagen en eind woensdag besloot ik gewoon te bellen, vragen staat vrij toch, waarom hij nog op hun site stond. En tja, triest de een zijn dood (lees failliet door instorten van de beurs door CoVid) is de ander zijn brood (lees Mo en vriendje vinden hun droomhuis). Dus de hele donderdag met die makelaar over en weer gemaild voor extra foto's, en alle info die ik wilde. En heeft ze een videobezichtiging met ons gedaan via de whatsapp op mijn pc, wauw ik digidino...

Vrijdag zijn we in een vlaag van verstandsverbijstering toch met haar het huis gaan bezichtigen. Gewapend met ontsmettingsgel mondkapjes verklaringen dat het ging om 1e levensbehoefte, hahaha, verklaring van de makelaar dat we een afspraak met haar hadden, verklaring van de kopers van ons huis dat het aan hun verkocht is, etc, om maar te bewijzen dat we een geldige reden hadden. We zijn tussen de middag gaan rijden omdat we dan minder controles verwachtten en stik zenuwachtig waren we blij iedere keer weer een dorpje verder gekomen te zijn. We zijn helemaal binnendoor gekronkeld en na 3.5 uur waren we er. Geen controle gehad.

En het huis? Dat was thuiskomen! Het heeft alles wat we zoeken, zie bovenstaande criteria. En het is nog helemaal in originele staat behalve de badkamer die is al opgeknapt, niet mijn smaak, maar we kunnen naar de wc en douchen. Verder zit er een nieuw dak op het huis, enorm belangrijke kostenpost die wegvalt gelukkig en datzelfde geld voor de septic tank, want riool is er niet. Verder moet je door de franse rommel kunnen heenkijken en de potentie van een huis kunnen zien. Het is 340m2 woonoppervlakte, dus dat leek ons wel voldoende, LOL. We gaan er uiteraard een keuken in maken, en vloeren waar je niet doorheen zakt op de eerste etage is ook handig, maar verder gaan we alleen schilderen en niet eens zo heel veel verbouwen. De omgeving is heuvelachtig maar geen bergen zoals hier. En er wonen boeren omheen dus makkelijk voor hooi en stro. En er woont een paardenfluisteraar, zoals de makelaar het zei, op een paar kilometer. All good!

Op de terugweg zijn we twee maal aangehouden door de gendarmes, maar we hebben ons eruit kunnen l*llen ondanks dat we geen officieel geldige reden hadden om dit te mogen doen. Een nieuw huis is geen reden... En over 4 maanden dakloos zijn ook niet.

Dus toen we vrijdag waren wezen kijken, was het voor ons al bekeken, dit wordt het huis. We hebben braaf het weekend genomen om alle financiën op een rij te zetten, alle voor- en nadelen noteren (de stand was 10.000 tegen 1. En dat ene nadeel was veel werk, hahaha) en een mail in elkaar te timmeren met een hyperlaag bod van 30.000 onder de vraagprijs met veel voorwaarden en hij heeft maandag 20.000 onder de vraagprijs geaccepteerd! Yay!

Deze week gaan dan als het goed is de voorlopige koopcontracten van ons huis en van het nieuwe huis getekend worden (via een machtiging door de notaris want ook een koopovereenkomst tekenen is geen geldige reden om de deur uit te mogen)

Dus nu breekt er een heerlijke tijd van dromen en voorbereiden aan. Zin in!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 11:09

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:23

Poeh, veel ruimte, veel mogelijkheden.... Veel werk.
Maar goed, stap voor stap kom je er wel.
Gefeliciteerd met deze mooie locatie.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:32

Wauw, ik snap jullie wel. Prachtig plekje met mogelijkheden. Super hoor! En komen jullie nou ook dichterbij pienmanogwattes wonen? Mijn topografische kennis van Frankrijk is niet zo groot.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 11:42

Hi Senna en Jeetje, neuh als je pien_2010 bedoelt, dat is denk ik wel een hele dag rijden. Vorige keer toen ik vanaf het huidige huis naar haar reed, deed ik er ook een dag over. Dus niet dichterbij maar denk ongeveer hetzelfde alleen dan meer zuidelijk nog, nu zitten we meer oostelijk in zuid frankrijk. We zitten nu 1 uur en een kwartier van de Middellandse zee, daar zitten we hetzelfde maar dan van de Atlantische oceaan.

En veel werk, ja heerlijk! Dit gaat ons vijfde huis worden (3e in frankrijk) en alle huizen hebben we zo gekocht in die staat, ook in NL en opgeknapt. Het huis waar we nu wonen, was het enige dat meer opgeknapt was en dan gaan we eigenlijk een beetje dood. Niets te doen, niets om handen, niet je eigen draai eraan kunnen geven want het was al netjes, blech. Nee, we moesten 4.5 jaar geleden op stel en sprong een huis hebben omdat het andere verkocht was en dit was het beste wat we konden vinden met al onze wensen. Maar soms heb je gewoon geen klik met een huis. Dus we wisten al meteen dat we hier niet forever bleven wonen. Dat huis waar we nu heen gaan dat voelde gelijk welkom. En wij gaan het weer in ere herstellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:01

Wat een mooie plek! Heel heel erg mooi. Ik vind het fijn Mo dat jullie zo gelukkig zijn met het huis en ik wens jullie heel veel succes ermee.
Ik zie op dit moment vooral het enorme werk dat er in zit met de daarbij horende onkosten post :oo maar het is fijn dat jullie daar niet tegen op zien.
Ik heb het opgezocht en inderdaad zitten jullie nog een flink einde van ons vandaan. In ieder geval ga je heel afgelegen wonen met genoeg grond. Dat is fijn.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:16

Wat een fantastische plek Mo!! *\o/*

Hoe gaan jullie dit aanpakken? Meteen verhuizen met de hele beestenboel en van daaruit klussen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 12:20

hey allemaal weer, dank voor jullie reacties, ja de plek is mega. Wij zeggen altijd het huis kun je aanpassen de plek niet. Hoe we het gaan aanpakken Namiro, goede vraag. We hopen na het voorlopige koopcontract getekend te hebben met de eigenaar overeen te komen dat wij er regelmatig heen gaan om op te ruimen. We mogen dan natuurlijk nog niet verbouwen of verven, maar opruimen kan geen kwaad. En snoeien en maaien. En we willen dan ook een heining rond het weiland plaatsen. Daar is ook niets aan verloren we hebben hier palen zat liggen. We mogen er dan pas 1 aug in, tenzij we anders gaan overeen komen en op die dag nemen we de hele beestenboel mee. Mocht het toch niet handig zijn, dan gaan de drie paardjes daar in pension bij die paardenfluisteraar. Zoiets...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:13

Wat een leuk huis, lekker veel ruimte en veel grond. Wel heel veel kluswerk zo te zien.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:14

Wat geweldig!! Gefeliciteerd en wat een lap grond en een groot huis. Wel wat werk aan zo te zien, je snapt niet dat die Franse daar zo wonen. Fijn dat er aan de zoektocht een einde is gekomen. Nu lekker vooruit kijken. En een Paardenfluisteraar is altijd handig in de buurt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:25

heel erg gaaf! Schitterende plek en prachtig die oude details in het huis

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:06

Wauw wat een leuk huis. In ere herstellen en lekker de authentieke stijl behouden. Geweldig ook het land erom heen.
Veel schuren zie ik. Handig dan weer voor de paarden en als opslag ruimte voor rf hooi en stro.

Man maar wat een schitterend uitzicht hebben jullie daar.

Is dat half ronde gesteente een soort van waterput?
Sorry ik kan geen Frans. :o .

Prachtige plek hoor.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:26

Monique1963 schreef:
hey allemaal weer, dank voor jullie reacties, ja de plek is mega. Wij zeggen altijd het huis kun je aanpassen de plek niet. Hoe we het gaan aanpakken Namiro, goede vraag. We hopen na het voorlopige koopcontract getekend te hebben met de eigenaar overeen te komen dat wij er regelmatig heen gaan om op te ruimen. We mogen dan natuurlijk nog niet verbouwen of verven, maar opruimen kan geen kwaad. En snoeien en maaien. En we willen dan ook een heining rond het weiland plaatsen. Daar is ook niets aan verloren we hebben hier palen zat liggen. We mogen er dan pas 1 aug in, tenzij we anders gaan overeen komen en op die dag nemen we de hele beestenboel mee. Mocht het toch niet handig zijn, dan gaan de drie paardjes daar in pension bij die paardenfluisteraar. Zoiets...

De huidige eigenaar woont daar niet meer neem ik aan?
Dat zou super zijn als jullie al wat voorbereidingen kunnen treffen tussentijds. Land omheinen heeft niemand last van en er zijn Schuren genoeg om een (tijdelijk) onderkomen voor de paarden te realiseren.
Leuk hoor!!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:37

Prachtige plek <3 <3 en heel veel werk, fijn dat jullie dat allemaal kunnen, heel veel succes en we horen ongetwijfeld hoe het verder gaat *\o/*

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:10

Heel gave plek! Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie er verliefd op zijn geworden.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:20

*Stille meelezer meldt zich kort* Proficiat! Prachtige plek, succes! *kruipt weer onder meeleessteen*

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 20:29

Hey allemaal, wat een leuke reacties dank jullie wel! Zou Callas er ook gelukkig worden? Het is er in ieder geval minder steil. En ze krijgt een bak. Of althans in ieder geval een plat groter afgezet veld dan nu om in te trainen. Hoop dat ze dat ook leuk vindt. Vandaag gelongeerd als in gewoon normaal longeren. Vooral met stemcommando's bezig geweest. Ik vond dat ze wat stijfjes liep en vroeg me af hoe lang die honden gisteren op de paardjes gejaagd hebben. Afijn, ik heb weer wat ontdekt. Aan de lange longeerlijn ben ik kennelijk niet zo nadrukkelijk aanwezig en luistert ze veel beter dan aan de korte leadrope. Dat van die grote bubble en zo...

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:37

Lees altijd stilletjes mee, maar wou je toch even feliciteren met jullie nieuwe stekje. Heel erg gaaf! En snap helemaal dat jullie hier gaan wonen.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:09

Wat geweldig gefeliciteerd! Wat een super goed nieuws in deze barre tijden

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 19:58

Dank iedereen voor de felicitaties. Vandaag hebben we via videoconferentie de voorlopige koopacte getekend voor de verkoop van ons huis. Nu kan ook de voorlopige koopacte van het nieuwe huis getekend gaan worden. Dus nu wachten we daarvoor op een video-oproep een dezer dagen.

Ondertussen heb ik eindelijk mijn spart2 airbagvest besteld. over twee weken wil ik graag weer beginnen met rijden.

Vandaag weer een van alles wat sessie met Callas gedaan. Ik ben begonnen met slepen met een bigbag, lekker krakend en feloranje. Net als de vorige keer volgt ze het als een hondje met haar neus op de zak. Ook als de vorige keer heb ik de zak op haar gelegd, daar ontspant ze nog steeds niet onder. Heb haar naar de zak laten kijken door haar te laten flexen wat ze keurig doet. Ze heeft hem dus op haar rug gezien en kan het niet ontkennen dat ie daar ligt. Erna van haar af laten glijden en ze doet het hartstikke goed, maar het geeft wel een brr als het tegen haar achterbenen komt.

Dus de zak achter haar gelegd, maar zelfs de zak achter haar krijgen is een hele truc want ze gaat ervoor wijken. Paar keer gelukt haar te laten stil staan en ze iets achteruit te laten gaan tegen de zak aan, maar dat is nog teveel. Onder haar buik is ok, als ze met haar voorbenen achterwaarts erover heen gaat is er niets aan de hand. Knap paard!

Toen ben ik weer gaan slepen, maar dit keer niet Mo, zak, Callas, maar Mo, Callas, zak. Dat was wel een stuk enger en ze blijft wijken als hij langszij komt. Dus dit ga ik blijven doen net zolang tot ze het ok vindt.

Afgesloten met longeren op zijn Voests en ik liep toch weer tegen het issue aan van dat ze zelf van hand verandert als ze het te lastig vindt kennelijk, dus veel geoefend met stilstaan en dan níét van hand veranderen maar juist doorgaan dezelfde kant op. Het wekte geen wrevel op, dat is al heel wat. Dus toen ze een paar keer netjes had stilgestaan, een uitgebreide knuf gedaan en ze naar het land gebracht.

Bij het nieuwe huis zou ik wel daar waar ik een trainingsveld krijg een camera willen die gewoon de hele tijd filmt via het wifi en dan kan ik het later terugkijken. Toch maar vriendje eens porren.