Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Misschien moeten ze het wil maar laten liggen op de plek waar het gevonden wordt, mits het veilig ligt. En niet meer op vaste plekken leggen zodat de dieren een associatie met auto’s of trekkers en mensen krijgen.
SusanH schreef:Loretta valwild wordt al lang voor de wolf terug aan de natuur gegeven. Ook andere dieren leven er van. Wat is jouw voorstel dan? Mee met de rendac?
tienus63 schreef:Misschien moeten ze het wil maar laten liggen op de plek waar het gevonden wordt, mits het veilig ligt. En niet meer op vaste plekken leggen zodat de dieren een associatie met auto’s of trekkers en mensen krijgen.
Wintu schreef:Mist schreef:Valwild zou ook aan dierentuinen gegeven kunnen worden
Waarom, genoeg kleine aaseters die er van eten.
SusanH schreef:Idd ook voor andere dieren is het belangrijk groot en klein. En bodemleven. Het is niet voor niks dat ze het terug geven aan de natuur.
Afanaisa91 schreef:Ik ben nog aan het bijkomen van de statistische modellen, maar tot nu toe kom ik bij de theoretici in het afgelopen jaar enkel dingen tegen over:
- ontwikkeling en verspreiding van ziektekiemen rondom de wolf,
- en het berekenen waar wolven het meest vee aanvallen (met als conclusie dat ze het niet helder kunnen krijgen, maar grote voorspeller is vee op grasland).
Slechts één studie hield zich bezig met aas, maar dat was puur om ze dmv een middel wat ik ken als ontwormingsmiddel misselijk te maken, en zo te leren geen vee te pakken.
Afanaisa91 schreef:Is dat niet een menselijke denkwijze aan dieren toe bedichten??Slechts één studie hield zich bezig met aas, maar dat was puur om ze dmv een middel wat ik ken als ontwormingsmiddel misselijk te maken, en zo te leren geen vee te pakken.
SusanH schreef:Ik geloof niet dat wolven tam worden door valwild. Wolven worden minder schuw doordat ze co tuni met mensen in aanraking komen en dan keer op keer bevestiging krijgen dat wij niet gevaarlijk zijn. En natuurlijk door domme mensen die ze voeren vanuit een auto