Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:03

Ik gok dat ze er vaak genoeg mee tegen de wand aantikt ofzo om de huid te beschadigen.
Hoef je geen scherpe randjes/ruwe stukjes voor te hebben, hooguit genoeg kracht en herhaling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 17:29

Moet maar eens naar de EJ rijden ergens de komende tijd (we gaan nu toch even niet weg) en kijken of ik iets vind dat luchtig is maar ook de juiste plek beshermd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:31

Dan zou je verwachten dat het door iets van / aan haarzelf open gaat.

Andere hoef die er tegenaan komt?
Misschien juist het randje van 1 van de beschermers dat zich er in graaft?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:44

1 van die van mij bezeert zich elke keer juist aan de kroonraad, zelfs met springschoenen, dikke wolle beschermers die op de grond komen, het maakt niet uit, altijd dezelfde hoef, altijd de buitenkant, ongeacht of het trailer of vrachtwagen is en ongeacht aan welke kant hij staat. Altijd dezelfde hoef, altijd dezelfde plaats, met als toppunt dat er zelfs stukje hoef mee losgekomen is.
Staat tans gewoon rustig, camera in trailer of vrachtwagentje, altijd in de gaten gehouden en we weten niet hoe hij het doet. En altijd op weg ergens naar toe, nooit richting huis…

Dus hij heeft voortaan al neocutigenol met verband eromheen aan voor we vertrekken en dan zijn transportbeschermers, voor die uitzonderlijke keer dat we eens op verplaatsing gaan.
Misschien overwegen waard om met vetwrap een stukje in verband te zetten zoals met bandage? Dat de rest wel gewoon in een luchtige beenbeschermer kan als je niets anders vind ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 22:00

pmarena schreef:
Dan zou je verwachten dat het door iets van / aan haarzelf open gaat.

Andere hoef die er tegenaan komt?
Misschien juist het randje van 1 van de beschermers dat zich er in graaft?

Ik sluit niet uit dat het een wondje is van op weide dat ze steeds ‘open stoot’ (dus het korstje er gewoon af.). Met de beschermers is dat afgelopen zondag niet gebeurt dus wellicht als dat nu kan genezen dat het verder oké is want ze is al vaker mee geweest en ook al een paar keer ‘moeten wachten’ (dat hebben we opgebouwd) en nu op de 1e wedstrijd was ze ineens aan het bloeden maar ik heb echt moeten zoeken naar het wondje. Dus mogelijk is het iets dat ik over het hoofd gezien heb (het heeft veel geregend voor die wedstrijd dus de benen regenen proper.) dat ze nu gewoon open gestoten had maar voor de zekerheid wil ik toch kijken voor geschikte bescherming. Joy heeft die geweldige gewoonte ook dus ze gaan niet verloren zijn. :+

Tussen de proeven door moet ik het makkelijk aan en uit kunnen doen anders was vetwrap een optie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 12:23

Mijn man kwam vandaag thuis met het zadel. :oo
Mijn ouders hebben bijgelegd omdat ik eigenlijk wel toe ben aan een zadel en ik anders toch weer een 2ehands koop.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:24

Wat een lieve man heb jij.
Die hier is van een ander kaliber .....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:26

Zo jeetje die weten wel van wanten, wat een cadeau zeg :oo

Hopelijk bevalt het zadel goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 12:29

Ik ben al een paar jaar bezig over een nieuw zadel maar dat is zo’n ding dat er niet van komt…. Mijn oude is nu 20 jaar oud. Dus nu hebben ze het voor me gedaan. :oo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:34

Van die leeftijd schrik ik niet zo hoor :) Het zou op zich natuurlijk niet het eerste zadel zijn van 20 jaar oud dat mooier blijft dan een nieuwer zadel. Als het nog goed is op een krasje hier of daar na....

Maar deze klonk duidelijk beter passend bij je en dat is altijd fijn natuurlijk +:)+
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-05-23 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:35

Da’s een mooi cadeautje. :D Veel plezier ermee. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 12:37

pmarena schreef:
Van die leeftijd schrik ik niet zo hoor :) Het zou op zich natuurlijk niet het eerste zadel zijn van 20 jaar oud dat mooier blijft dan een nieuwer zadel. Als het nog goed is op een krasje hier of daar na....

Maar deze klonk duidelijk beter passend bij je en dat is altijd fijn natuurlijk +:)+

Hij gaat ook niet weg. Ga hem wel binnen brengen om nog eens na te kijken maar verkopen doe ik hem niet. Je weet nooit wanneer je blij bent met een degelijk reserve zadel.

Prestige geeft wel levenslang garantie op het leder dus in principe hebben ze ook in hun nieuwe zadels wel vertrouwen lijkt me.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:04

Ik vind Prestige sowieso wel een mooi merk :j
Weet niet hoe de kwaliteit tegenwoordig is maar vond het altijd goed in elkaar zitten, mooie modellen, mooie kwaliteit.

En een goed reserve-zadel is altijd fijn! Oude zadel verkopen om nieuw zadel (deels) van te bekostigen is vaak natuurlijk wel heel interessant. Maar het is niet bepaald zeldzaam dat mensen om welke reden dan ook een tijd later zichzelf verwensen dat ze hun oude zadel niet meer hebben :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 13:16

pmarena schreef:
Ik vind Prestige sowieso wel een mooi merk :j
Weet niet hoe de kwaliteit tegenwoordig is maar vond het altijd goed in elkaar zitten, mooie modellen, mooie kwaliteit.

En een goed reserve-zadel is altijd fijn! Oude zadel verkopen om nieuw zadel (deels) van te bekostigen is vaak natuurlijk wel heel interessant. Maar het is niet bepaald zeldzaam dat mensen om welke reden dan ook een tijd later zichzelf verwensen dat ze hun oude zadel niet meer hebben :(:)

Met wat ze tegenwoordig nog voor 2ehands zadels geven is dat al een paar jaar niet meer interessant. Of je moet een zadel van meer dan 5k hebben maar mijn prestige zit op 1900 ongeveer (want ponyzadel.) en bovendien ook nog een inch maat die eigenlijk niet verkoopt. Heb mijn oude 10 jaar geleden ook aan 200 oid gekocht. Dus in dit geval zou dat sowieso niet interessant geweest zijn. Heb hier ook nog een oude wintec met hetzelfde issue. Daar maak ik nu zadelmak mee (de gewenning dus.)
Fijn licht zadeltje als tussenstap om te wennen.

Rêve mag zo gaan testen. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:17

Wat gaaf dat je een nieuw zadel hebt en heel lief van je man en je ouders <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:20

Nouja ik bedoel met "interessant" natuurlijk ook niet dat je op een goudmijntje zit ofzo :P
Maar de meeste mensen vinden het toch wel fijn om een paar 100 euro minder uit hun spaarvarken te hoeven halen voor een nieuw zadel, door een oude te verkopen :=

Spannend hoor wat madammetje er van gaat vinden! Is hij qua pasvorm wel een beetje haar ding denk je...?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 13:22

Hij is in principe kwa pasvorm hetzelfde als de oude dus normaal gesproken zou zij er niet veel van mogen merken. :D

Ik snap de redenering maar voor 200 euro heb ik geen betrouwbaar kwalitatief zadel dus dan leg ik hem liever veilig en droog weg dan verkopen. Nu als het uit mijn spaarvarkentje kwam had ik ook pas een nieuwe gekocht als dat bedrag als ‘overschot’ had op het bedrag dat ik op de spaarrekening wil.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:27

Ga je hem nu niet op Reve laten aanpassen? Ik ben in elk geval benieuwd wat jullie er samen van vinden:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:30

Denk dat de meesten hun oude zadel verkopen wegens geen plek om het als reserve te houden of als het totaal niet meer bij hun paard past.

Wel een zeer fijn cadeau van hen zeg. Mijn Kentucky is ook ergens aangekocht in de jaren '90 dus ook al meer dan 20 jaar oud. Ligt nu wel al een paar jaar in de kast. Mocht ik ooit weer aan het rijden geraken vrees ik dat het ook met een nieuwe gaat moeten zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 13:41

Sintara schreef:
Ga je hem nu niet op Reve laten aanpassen? Ik ben in elk geval benieuwd wat jullie er samen van vinden:)

Nee. Ik wil geen volledig aangepast zadel. Ik leg mijn zadels op verschillende paarden. :)

petraaken schreef:
Denk dat de meesten hun oude zadel verkopen wegens geen plek om het als reserve te houden of als het totaal niet meer bij hun paard past.

Wel een zeer fijn cadeau van hen zeg. Mijn Kentucky is ook ergens aangekocht in de jaren '90 dus ook al meer dan 20 jaar oud. Ligt nu wel al een paar jaar in de kast. Mocht ik ooit weer aan het rijden geraken vrees ik dat het ook met een nieuwe gaat moeten zijn.

Ja dat kan ook natuurlijk. Mijn oude prestige stak ik een pad tussen als ik een ander paard reed. Heb hier een verzameling waar EJ jaloers op zou zijn en heb ‘m altijd goed gelegd gekregen. :+
Kwa zadels denk ik nog steeds meer als iemand die meerdere paarden rijd. Als ik voor elk paard een volledig op maat gemaakt zadel moet heb ik een full time job aan zadelmaker afspraken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 15:26

:+: ik kan weer op mijn kont zitten! Hij moet nog een beetje soepel worden maar ik zei bij de aansprong naar galop toen ik gewoon kon blijven zitten spontaan: ‘zalig!’
Rêve loopt ook soepeler en ontspande sneller. Dus geloof dat die het ook kan waarderen. Kan nu ook gaan zitten waar ik ‘hoor’ te zitten.
Afbeelding
Afbeelding
:+:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:35

Knap zadel hoor <3 Fijn dat je weer lekker kunt zitten :D onwijs lief ook van je vent en je ouders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:51

Heel mooi en wat fijn dat t Rêve en jou bevalt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:00

Fijn dat zowel Reve als jij blij zijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 16:03

Hun redenering was dat ik toch weer een 2ehands zou kopen als het voor mezelf is. En dat ik de eerste 20 jaar toch niet vrijwillig zou stoppen met rijden dus dat een keer een echt nieuw zadel wel eens mocht. <3