Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Tarzan schreef:Mag ik mij hier ook melden?
Nadat ik mijn once-in-a-lifetime paard helaas heb moeten laten inslapen door koliek wil ik toch weer voorzichtig op zoek naar een nieuwe vriend voor het leven.
Ik had vrijdag avond mijn "droompaard" gevonden, zou vandaag als eerste gaan kijken maar helaas was hij zaterdag verkocht. Ik baal als een stekker want hij was gewoon precies wat ik zocht![]()
Dus ik blijf uitkijken naar het perfecte paardje voor mij.
Wat ik ongeveer zoek.
Het liefst een spanjaard, maar een leuke (kruising) van heel wat anders kan ook.
Ruin/hengst, ik ben geen merrie mens
Paard met veel body
Liefst niet te groot, rond de 1.60 is voor mij prima
Leeftijd heb ik geen voorkeur in
Het allerliefst een vos maar mocht het plaatje kloppen kijk ik wel door de kleur heen.
Paard hoeft echt puur basis gereden te zijn, niks geks ofzo.
Ik zoek vooral een nieuw maatje voor het leven om zelf wat "dressuurmatig" mee te hobbelen en fijne buitenritjes te maken.
Mochten jullie wat weten hoor ik het natuurlijk graag
pantarhei schreef:Mwah, het kan van alles zijn, zeker bij een jonkie kan er ook sprake zijn van simpelweg nog niet helemaal comfortabel met opstappen. En ik ken er ook een die het eng vindt als je erop klimt vanaf een mounting block, die vliegt dan ook bokkend weg, terwijl er niets aan de hand is als iemand hem vasthoudt en je een voetje geeft. Dier is gewoon heel erg highly strung, maar mankeert niets.Eens flynhigh, ik denk dat gelijk rodeo een medische oorzaak heeft of daarna is ontstaan
pantarhei schreef:Eens flynhigh, ik denk dat gelijk rodeo een medische oorzaak heeft of daarna is ontstaan
Mkango schreef:pantarhei schreef:Mwah, het kan van alles zijn, zeker bij een jonkie kan er ook sprake zijn van simpelweg nog niet helemaal comfortabel met opstappen. En ik ken er ook een die het eng vindt als je erop klimt vanaf een mounting block, die vliegt dan ook bokkend weg, terwijl er niets aan de hand is als iemand hem vasthoudt en je een voetje geeft. Dier is gewoon heel erg highly strung, maar mankeert niets.Eens flynhigh, ik denk dat gelijk rodeo een medische oorzaak heeft of daarna is ontstaan
Kiwiaa schreef:Nee 'kleine' spanjaarden zijn relatief makkelijk te vinden, het is eigenlijk ook gewoon een redelijk klein ras hé. Ik maak het mijzelf graag moeilijk![]()
Vos is ook nog niet zo lang toegelaten dacht ik, dus logisch dat je dat niet zo vaak ziet. Maar ik stuur je even een Pb, een kennis van me fokt specifiek op vosse PRE's misschien heeft zij nog wel wat staan.
Wel jammer inderdaad dat hij zo vlak voor je neus verkocht ishoop dat die andere iets is! Wel fijn in elk geval dat hij nog niet officieel te koop staat, dan heb je toch net wat minder druk.
Getup schreef:Hoe jong is ze ? Die groeit nog wel wat.
En echt: regel nummer 1: stap nooit als eerste op n paard zonder m ohz gezien te hebben.
_Tarzan schreef:Kiwiaa schreef:Nee 'kleine' spanjaarden zijn relatief makkelijk te vinden, het is eigenlijk ook gewoon een redelijk klein ras hé. Ik maak het mijzelf graag moeilijk![]()
Vos is ook nog niet zo lang toegelaten dacht ik, dus logisch dat je dat niet zo vaak ziet. Maar ik stuur je even een Pb, een kennis van me fokt specifiek op vosse PRE's misschien heeft zij nog wel wat staan.
Wel jammer inderdaad dat hij zo vlak voor je neus verkocht ishoop dat die andere iets is! Wel fijn in elk geval dat hij nog niet officieel te koop staat, dan heb je toch net wat minder druk.
Jij zoekt een grote spanjaard die lastig te vinden zijn en ik zoek een kleur die zeldzaam is bij de spanjaarden, leuke zoektocht beide![]()
Ach een mooie schimmel laat ik niet staan voor de kleur, maar het totaal plaatje moet kloppen.
Ik ben meer van de korte flinke buffels met korte poten![]()
Fly high, oh balen zeg dat je zo twijfelt! Maar is de stokmaat echt een 'probleem'?
En snap dat je geen paard koopt als je niet meteen die 'klik' voelt.