Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 10:45

FrNo schreef:
Birdie60 schreef:
Is er ook een app voor brabant?

Ik stuur je een pb

Dank je wel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:06

Is er ook app voor Groningen en Drenthe?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:47

tine10 schreef:
Is er ook app voor Groningen en Drenthe?

Zelfde vraag

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:59

Ja daar zit ik ook op. Even een appje sturen naar dit nummer 06 54918352
Laatst bijgewerkt door Wpaard op 15-10-22 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:01

Groningen wordt meegenomen in de alert groep Drenthe.
Evenals Friesland.
Om je aan te melden zie mijn opmerking op eerste pagina in het topic dat paarden en pony’s zijn aangevallen door wolven.

RSDICBS

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:02

Ik lees hier al een poos mee. En wij zijn sinds deze maand ook begonnen onze stallen te verbouwen zodat al onze minipaarden en veulens op stal kunnen.

In het voorjaar is er bij ons om de hoek een wolf gezien 2 dagen achter elkaar. Sinds dien rustig hier.
Ik verwacht echter dat dit ook helaas gaat veranderen.

Is er ook een app groep voor de Achterhoek? (Gelderland Overijssel)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:03

RSDICBS schreef:
Ik lees hier al een poos mee. En wij zijn sinds deze maand ook begonnen onze stallen te verbouwen zodat al onze minipaarden en veulens op stal kunnen.

In het voorjaar is er bij ons om de hoek een wolf gezien 2 dagen achter elkaar. Sinds dien rustig hier.
Ik verwacht echter dat dit ook helaas gaat veranderen.

Is er ook een app groep voor de Achterhoek? (Gelderland Overijssel)

Vriezenveen is laatst nog aanval geweest, komt wel steeds dichterbij.

Ik woon randje Twente/Achterhoek

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:15

Ik lees hier als oplossing iedere keer opnieuw: paarden op stal zetten. Staan ze hier ook ‘s nachts. Maar, is iedereen dan altijd thuis om ze ‘s avonds vóór schemer en ‘s ochtends bij volledig daglicht binnen en buiten te zetten? En wat met de talloze zichtmeldingen van wolven overdag in relatief bewoond gebied??
Moeten we dan terug naar de situatie dat paarden 24/7 in een gesloten box staan? Was dat geen dierenmishandeling??

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:16

Lukasje schreef:
Ik lees hier als oplossing iedere keer opnieuw: paarden op stal zetten. Staan ze hier ook ‘s nachts. Maar, is iedereen dan altijd thuis om ze ‘s avonds vóór schemer en ‘s ochtends bij volledig daglicht binnen en buiten te zetten? En wat met de talloze zichtmeldingen van wolven overdag in relatief bewoond gebied??
Moeten we dan terug naar de situatie dat paarden 24/7 in een gesloten box staan? Was dat geen dierenmishandeling??

:j

Net als die man vorig week die zijn schapen op stal heeft en net 10 minuutjes buiten.
Uiteraard verklein je het moment, maar niet genoeg.
En krijgen ze meer honger gaan ze echt meer overdag jagen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:10

Paarden bij elkaar laten scheelt ook, hier staan ze allemaal apart wat uitnodigender is dan een kudde van 4 of 5 paarden. Dan ist al een flinke wolf dat die nog probeert én succes heeft. Helaas zal dat niet opgaan voor de kleintjes. Hier zit iemand met dure springpaarden die dag en nacht buiten lopen. Die lopen in groep en ligt nergens van wakker. Als de kudde groot genoeg is werkt het ook zo wss. Tot ze de veulens in de smiezen hebben…

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:19

Wolf alert groep voor Drenthe heeft maximum aantal deelnemers bereikt.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 14:58

tienus63 schreef:
Wolf alert groep voor Drenthe heeft maximum aantal deelnemers bereikt.

:= ik las het ook net, opzich een goed teken dat er steeds meer mensen mee bezig zijn maar wel balen dat er dus geen meer bij kunnen.

Lukasje schreef:

Nee helaas, ik werk ook 40+ uur in de week en is het best puzzelen.
Ik ben nu wel bezig met mijn nieuwe paddock en denk toch dat daar extra draden bij komen puur als winterverblijf voor mijn paarden op de momenten dat ik werk/afwezig ben.
Laatst bijgewerkt door Happinez op 15-10-22 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:00

Idd balen, dieren gaan hier weliswaar weg, maar qua wat gebeurt er op dit punt is die appgroep wel de enige informatiebron op dit moment. Kranten of Bij12 geven die info niet of deels of te laat. Komt/is er een fb groep/mailgroep/oid die de meldingen ook doorgeeft?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:03

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:04

Vanmorgen is er nog een pony aangevallen in Dieverbrug.
Geen letsel maar wel veel stress.

Trekpaard84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 15:32

Ik ben mijn oude account kwijt dus speciaal voor dit topic een nieuwe aangemaakt. Verschillende wolf gerelateerde topics hier doorgespit.
Wat een ellende toch allemaal en wat roept het stress en onzekerheid bij mij op. Afgelopen jaren bezig met aanleg pp met 24/7 buiten. Nu toch maar binnen in de nacht voor het geval dat...

Kan iemand mij misschien nog info geven over een app groep voor brabant. Als dat al zinvol is. Zit in de buurt van Uden.

Buiten de paarden op stal zetten met donker, weet iemand of zo'n apparaat dat hoog frequente signalen uitzend iets doet? En of de paarden daar hinder van hebben? Hier nog meldingen in de buurt op dit moment maar wil zo veel mogelijk voorbereiden voor het geval dat.
Breek ook mijn hoofd over omheining opties maar daar zitten veel haken en ogen aan als ik op fb beelden zie van immense bajes hekwerken waar overheen gesprongen word. Zucht....

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:15

HorsePassion schreef:

En zojuist weer een gezien in het holtingerveld.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:20

In deze groep worden vooral meldingen gedaan uit NL. Hoe blijven de mede-Belgen op de hoogte van de meldingen bij ons? Tips zijn welkom

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:22

Lukasje schreef:

Ik werk vier dagen in de week in tweeploegen en zet ze dan de ene week 's nachts om 04.30 uur naar buiten , de andere week kan ik ze dan om 23.30 binnen halen. Maar op de dagen dat ik niet hoef te werken, zet ik ze binnen voor de schemer.

Wel ben ik van plan zodra het weer minder mooi wordt, ze toch vaker binnen te laten staan.
Mijn paard is toch al niet erg happy om in de regen te staan.

Als er meldingen in de buurt komen, dan denk ik dat ik ze op mijn werkdagen alleen even buiten zet als ik er ben. De andere dagen ligt denk ik aan de situatie (vallen ze in de buurt ook overdag aan/ laten ze zich overdag zien? )

Ik weet dat ik daarmee een risico loop.
(Maar anders hadden ze nu al een paar jaar heel veel binnen gestaan terwijl er nog geen wolf gevestigd is)

Trekpaard84 schreef:
Ik ben mijn oude account kwijt dus speciaal voor dit topic een nieuwe aangemaakt. Verschillende wolf gerelateerde topics hier doorgespit.
Wat een ellende toch allemaal en wat roept het stress en onzekerheid bij mij op. Afgelopen jaren bezig met aanleg pp met 24/7 buiten. Nu toch maar binnen in de nacht voor het geval dat...

Kan iemand mij misschien nog info geven over een app groep voor brabant. Als dat al zinvol is. Zit in de buurt van Uden.

Buiten de paarden op stal zetten met donker, weet iemand of zo'n apparaat dat hoog frequente signalen uitzend iets doet? En of de paarden daar hinder van hebben? Hier nog meldingen in de buurt op dit moment maar wil zo veel mogelijk voorbereiden voor het geval dat.
Breek ook mijn hoofd over omheining opties maar daar zitten veel haken en ogen aan als ik op fb beelden zie van immense bajes hekwerken waar overheen gesprongen word. Zucht....

Ik stuur je een pb

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:26

Kalea schreef:
In deze groep worden vooral meldingen gedaan uit NL. Hoe blijven de mede-Belgen op de hoogte van de meldingen bij ons? Tips zijn welkom

https://www.facebook.com/groups/843993169379822
Hier worden ook meldingen van België geplaatst.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:27

Happinez schreef:
HorsePassion schreef:

En zojuist weer een gezien in het holtingerveld.

Ja, precies op de hardlooproute van mijn man. Hij ging niet vandaag vanwege de regen.
Voelt toch niet zo fijn…

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 16:32

Kalea schreef:

De Belgen worden bij de groepen voor Tholen/Maasduinen gevoegd.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 18:20

Trekpaard84 schreef:

Je hebt pb

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 19:59

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:00

Nee, niet vannacht, dat is een oud bericht.