Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:59

veerledec schreef:
Vanuit een recente verkoper gesproken: kans is dat ze met iemand anders voor dezelfde dag al bezig was,en eerst die reactie moet/wil afwachten.

Dat denk ik ook, maar dat even laten weten is dan wel zo netjes toch? :o
Letterlijk 1 minuut daarvoor was ze nog heel enthousiast allemaal filmpjes aan het sturen... snap niet waarom je dat dan wel doet

veerledec

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:03

Nou ja, ik gaf ook netjes antwoorden. Kan zijn dat iemand dan alsnog zelf afhaakt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:10

veerledec schreef:
Nou ja, ik gaf ook netjes antwoorden. Kan zijn dat iemand dan alsnog zelf afhaakt.

Haha nee ik bedoel het niet op jou persoonlijk maar op mijn ervaring dat de verkoper niet reageert en dat ik niet snap dat als ze met iemand bezig is mij dat dan niet even laat weten maar mij wel allemaal filmpjes stuurt (waardoor ik het idee krijg dat ze nog beschikbaar is).

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:17

Autumnn schreef:
veerledec schreef:

Haha nee ik bedoel het niet op jou persoonlijk maar op mijn ervaring dat de verkoper niet reageert en dat ik niet snap dat als ze met iemand bezig is mij dat dan niet even laat weten maar mij wel allemaal filmpjes stuurt (waardoor ik het idee krijg dat ze nog beschikbaar is).

Misschien juist door het omgekeerde ? Als ze zeggen dat ze met mensen bezig zijn, en die willen uiteindelijk niet, kan dat bij de volgende koper misschien vraagtekens oproepen waarom ze het paard niet hebben gekocht. Neemt niet weg dat ze alsnog kan reageren natuurlijk.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:19

Snap ik absoluut, ze is me ook helemaal niks verschuldigd :j maar een berichtje zoals “ik kom er bij je op terug” is wel netjes :o

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:22

Autumnn schreef:
Snap ik absoluut, ze is me ook helemaal niks verschuldigd :j maar een berichtje zoals “ik kom er bij je op terug” is wel netjes :o

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben verkoper geweest maand geleden en ik deed dit inderdaad wel.. nu ben ik koper en erger ik me er aan dat ze niet eens reageren :=

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:27

Sommige verkopers krijgen heel veel reacties, kan me voorstellen dat er dan wel eens een berichtje tussendoor glipt. Of die persoon moet even afwachten hoe de agenda er uit gaat zien, een mens heeft meer verplichtingen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 19:55

Wat zijn zo vragen die jullie stellen alvorens jullie langs gaan kijken?
Er is wel een interessant paard, maar die staat op 2u rijden..

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:06

Farjen schreef:
Wat zijn zo vragen die jullie stellen alvorens jullie langs gaan kijken?
Er is wel een interessant paard, maar die staat op 2u rijden..

Dit ligt eraan wat er al in de advertentie staat en wat je zoekt in een paard.

- leeftijd
- hoogte
- ervaring onder het zadel
- wedstrijd ervaring of ander terrein ervaring
- braaf/karakter ? ( als er sensibel staat vraag ik hoe het paard dit uit )
- al ooit gekeurd?
- stal gebreken / bemerkingen
- braaf bij hoefsmid/dierenarts/trailer

Dit is een beetje wat ik vraag als het niet in de advertentie staat. En mijn doel is een rijpaard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:07

Prijs :D eerste vraag anders spenderen we elkaars kostbare tijd

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:07

tita schreef:
Prijs :D eerste vraag anders spenderen we elkaars kostbare tijd

Helemaal mee eens!!
Maar voor sommige verkopers is dit nogal een dingetje????
Maar t is precies wat je zegt..
Je kan wel een heel verhaal op gaan hangen en allemaal vragen stellen, maar als het toch buiten je budget is, is het pure tijdverspilling

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:26

Als verkoper zijnde vind ik het altijd echt heel asociaal als potentiële kopers alleen maar naar de prijs vragen. Voor mij komt dat over alsof ze alleen maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Toon ook een beetje interesse in het paard, dan komt het al heel anders over.

Maar wij krijgen dan ook vaak reacties met: "Wat is de uiterste prijs?" of zelfs alleen maar: "Prijs?" zonder enige aanhef of afsluiting. De prijs is echt niet geheim ofzo, maar zo ga ik mijn paard toch niet aan je verkopen := Maak een beetje een inleiding wat je zelf zoekt in een paard en met wat vragen over het paard (inclusief prijs), dan praten we een heel stuk fijner.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:33

goldenarrow schreef:
Als verkoper zijnde vind ik het altijd echt heel asociaal als potentiële kopers alleen maar naar de prijs vragen. Voor mij komt dat over alsof ze alleen maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Toon ook een beetje interesse in het paard, dan komt het al heel anders over.

Maar wij krijgen dan ook vaak reacties met: "Wat is de uiterste prijs?" of zelfs alleen maar: "Prijs?" zonder enige aanhef of afsluiting. De prijs is echt niet geheim ofzo, maar zo ga ik mijn paard toch niet aan je verkopen := Maak een beetje een inleiding wat je zelf zoekt in een paard en met wat vragen over het paard (inclusief prijs), dan praten we een heel stuk fijner.

Maar heel hard gezegd, als het paard boven je budget is verdoe je dus je eigen tijd en de tijd van de koper met overige vragen...
Ik vroeg het dan wel netjes met aanhef en afsluiting, maar vroeg ook eerst gewoon de prijs en hooguit 1 of 2 vragen. Als ik wist dat het paard in mijn budget paste, praatte ik verder.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:36

Ik vond het bloedirritant als in de advertentie stond :alleen bellen... Of 'prijs na bezichtiging' oid.
Dan wist je dus niks of het dier uberhaupt in je buddget past en dan moest je er dus al tijd in stoppen (bellen, vragen stellen of zelfs langsgaan) voordat je duidelijkheid had.
Zelfs in advertentoes stond dat er niet gereageerd werd op vragen over de prijs. Vind dat toch wel prioriteit nummer 1 om te beoordelen of een paard mn tijd waard is wat dat betreft. Of eigenlijk de verkopers.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:37

[code][/code]
goldenarrow schreef:

Ik ben dan wel erg benieuwd hoe jij het dan wilt zien. Er zijn, vooral op FB, advertenties zonder vraagprijs. Ik contacteer de verkoper en in jouw geval, vraag ik niet naar de vraagprijs. Je beantwoordt een hele waslijst aan vragen van een potentiële koper, stuurt filmpjes, wisselt misschien wel 06-nummers uit en uiteindelijk blijkt dat jullie budget verre van op 1 lijn ligt. Dat is toch zonde van je tijd, energie en je privé-gegevens? Of vind jij van niet?

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:45

Hutcherson schreef:
Ik vond het bloedirritant als in de advertentie stond :alleen bellen... Of 'prijs na bezichtiging' oid.
Dan wist je dus niks of het dier uberhaupt in je buddget past en dan moest je er dus al tijd in stoppen (bellen, vragen stellen of zelfs langsgaan) voordat je duidelijkheid had.
Zelfs in advertentoes stond dat er niet gereageerd werd op vragen over de prijs. Vind dat toch wel prioriteit nummer 1 om te beoordelen of een paard mn tijd waard is wat dat betreft. Of eigenlijk de verkopers.

Dit dus. Je hebt er bijna een dagtaak aan. Ik vind het aan beide kanten onduidelijk.
Ik heb enkele weken geleden mijn paard verkocht. Je kunt er toch gewoon een vraagprijs bij zetten? Het komt heel geheimzinnig over en ik vind het ook irritant dat het een soort puzzeltje wordt. Als het niet binnen je budget valt, dan wil ik er als koper niet naar kijken. Daar hebben geen van beiden iets aan namelijk.

Ik snap dat je het onbeschoft vind dat mensen alleen naar de prijs vragen. Maar waarom wel filmpjes, wel hele verhalen maar geen prijs vermelden. Het voelt als koper een beetje als sollicitatie.
Ik heb als verkoper wel de prijs vermeld en heb daarna mijn eigen strenge selectiemethode gebruikt om de juiste koper te selecteren: gezond verstand ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:47

Hutcherson schreef:

Dat is toch ook niet zo moeilijk. Dan geef je aan: dit is mijn budget; heeft het nut dat we verder praten?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:52

Hutcherson schreef:

Ik scrolde eigenlijk al meteen door als er geen richtprijs instond, behalve bij 1 advertentie omdat die wel erg leuk was (en nu van mij is :Y) )
Dat je niet reageerd op onzin biedingen snap ik wel. Maar een eventuele prijsklasse ( bijvoorbeeld tussen de 8000 en 10 000) een advertentie vind ik zelf wel erg prettig

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:58

Ik wil iig wel een idee van de prijs hebben, anders stap ik er niet voor in de auto.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 23:21

ikke schreef:
Hutcherson schreef:

Dat is toch ook niet zo moeilijk. Dan geef je aan: dit is mijn budget; heeft het nut dat we verder praten?

Dit. Ik krijg echt alleen maar vragen van mensen die van alles een prijs willen weten en nooit tot koop over zullen gaan. Daar ben ik veel meer tijd aan kwijt met alles beantwoorden dan wanneer iemand gewoon een net berichtje stuurt, eventueel een budget er in noemt en gewoon ook wat interesse in het paard toont. Als je budget ontoereikend is dan laat ik je dat heus wel weten, zonde van de tijd anders. Maar bij een echt serieus iemand wil ik ook best wat onder mijn prijs gaan zitten als het dier dan wel naar een leuke plek gaat.

En ik zeg nergens dat je niet naar de prijs mag vragen, maar leid het in ieder geval een beetje in. Als ik je naam niet eens weet dan hoef je mijn prijs ook niet te weten, bij wijze van :) (en ja, dit gebeurt echt helaas...). En nee, ik heb echt niet alleen maar paarden van 20k+, ook in de lagere prijsklasse, maar juist die laatste groep trekt vaak de verkeerde personen aan die alleen maar de prijs willen weten en verder niks. En als je de prijs er wel bij noemt willen ze alleen de uiterste prijs weten.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:56

Alleen maar de prijs willen weten, vind ik ook wel een beetje onbeschoft overkomen.
Ik meld altijd wel mijn ervaring en mijn wensen/eisen. Ook wat ik met het dier wil doen en waar het terecht zal komen. + eventuele vragen die ik nog heb.

Ik zoek niet in de hogere prijsklasse, maar ik kan me voorstellen dat het bij een verkoper ook niet veel vertrouwen wekt als je niet bereid bent geld voor het paard uit te geven. De aankoop is nog maar het begin.

Maar sommige vragen op dit moment echt te veel voor niet veel bijzonders (of zelfs twijfelachtig) en als hun idee van een prijs velen malen hoger ligt dan wat ik er voor zou willen geven, dan weet ik dat liever voordat ik ga kijken.

Een uiterste prijs aan een verkoper vragen vind ik echt raar.
Als je de vraagprijs te hoog vind, kan je altijd een lager bod uitbrengen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:14

Beste,

Wat heeft u een aansprekend paard ik ben heel erg weg van haar

Ik vind asociaal om gelijk de vraagprijs te vragen maar toch doe ik het
Dadelijk word ik lekker gemaakt en valt paard buiten mijn budget wat zonde is van onze kostbare tijd

Mvg

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:23

Als mensen niet willen dat je de vraagprijs vraagt dan moet je hem er gewoon bij zetten.
Wat heeft het voor zin om alles te vertellen/vragen en dan blijkt het paard totaal buiten je budget te vallen.

Ik vind al die advertenties zonder vraagprijs echt irritant.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:27

Het vragen om een vraagprijs op voorhand vind ik ook heel normaal. Maar alleen een berichtje sturen met prijs? Ja, dan sta je als koper zijnde wel al met 10-0 achter. Beter het in een kort stukje tekst verwerken. Iets in de trant dat je zeker interesse hebt, maar je eerst wilt weten wat de vraagprijs is voordat je in alle enthousiasme vragen gaat stellen.

Even een andere vraag: hoe staan jullie tegenover het uitbrengen van een lager bod? Ik zie dan leuke dieren voorbij komen waarvan ik de prijs wat aan de hoge kant vind. Of een paard wat het geld wel waard is, maar net een paar honderd euro boven je budget valt. Ik reageer dan niet op deze advertenties. Doen jullie dat wel om vervolgens een wat lager bod uit te brengen?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:38

Op volgorde:
Stokmaat?
Braaf op de weg? (bomproef, kijkerig, alleen op pad kunnen)
Sociaal naar andere paarden?
Heeft hij/zij gebreken?
Geschikt voor 24/7 buiten op een PP met schuilstallen?
Dan vertel ik waar het paard terecht zou komen en wat ik het paard te bieden heb.
en als ik daar antwoord op heb en het ligt in mijn straatje vraag ik pas om de vraagprijs.
Als de vraagprijs boven mijn budget ligt doe ik een lager bod met als kanttekening dat de vraagprijs boven mijn budget is. Soms kom ik advertenties tegen waar bovengenoemde vragen al in staan beschreven en dan leg ik alleen uit waar het paard terecht komt en vraag ik om de prijs.

Als verkoper kan ik het erg goed waarderen als er in de eerste berichten een beschrijving staat waar de pony/het paard terecht komt en als er niet direct naar de prijs gevraagd wordt. Ik probeer dat ook zo over te brengen als ik interesse heb in een paard. Vaak is het al moeilijk zat om een paard te moeten verkopen.