Jolynne schreef:Anouk: Hij ziet er op bovenstaande foto toch nog oké uit of ziet hij er intussen al anders uit? Ik zou toch ook wel vaker ontwormen, mestonderzoek toont helaas veel dingen niet aan..en helaas heb ik dat zelf mogen ondervinden met de nodige gevolgen. Naarmate het kouder/frisser word geef ik de paarden altijd wat extra.
Dat klopt inderdaad, je ziet het nog niet echt maar ik voel als ik hem borstel dus zijn ribben weer als ik over die plek heen ga. En we zijn pas aan het begin van het koude seizoen dus ik wil niet afwachten tot het erger word.
Hier zie je het wel, maar dit is ook een moment opname misschien net een foto van het inademen dus zo ziet hij er niet constant uit hoor.

Filmpje van hetzelfde moment;
Babootje schreef:Verder valt me wel op dat je paard heel weinig krachtvoer krijgt. Waarom is dat? Ik zou toch minimaal een kilo voeren bij een jong paard in de groei naast wat hij allemaal nog krijgt. Met 300 gr per dag weet je niet of hij voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgt.
Omdat Vitalbix DC 60 gram / 100kg paard aanraad bij lichte arbeid. (https://vitalbix.com/vitalbix-daily-com ... 62da4-09e7) Dus ik ben uitgegaan van 500kg paard = 300 gram. Mac is 156 dus ik geloof niet dat hij aan 500kg komt + nu trainen we dus helemaal niet even 2 maanden dus dit zou volgens hun voeradvies echt oke moeten zijn.