[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 15:30

En ondertussen hebben we in zwaar weer gezeten met veel sneeuw. We hadden 10cm sneeuw in een paar uur. Het bleef nog liggen ook. Toch in de middag de paardjes buiten gezet en toen was veel al aan het wegdooien. Het is pas de tweede keer in bijna 5 jaar dat Callas sneeuw ziet. We hebben het gefilmd. Ze heeft voor sneeuwschuiver en sneeuwblazer gestudeerd.

Niets spectaculairs hoor, maar gewoon lekker in de sneeuw. Geen tijd om er een mooi filmpje van te maken, dus gewoon hop zo op yt https://youtu.be/wLqst1xVo3g

Fijn weekend iedereen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:43

Wauw, bizar om te zien nu, sneeuw!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 15:44

Ja het was echt heel raar, het was donderdag dus eergisteren. En dat in Zuid-Frankrijk waar we nu gewoon weer 20 graden hebben.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:45

Wat een brrrr... tis toch écht lente! Lekker groepje ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:11

Oooh hemel, en wij werken in de tuin en tot 3 uur kunnen we nog een uurtje in de zon zon zitten. Wat een verschil.
Ziet er relaxe uit met de paardjes. Geweldig!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 16:17

Gek hè? Het was donderdag zomaar ineens. Er was wel nachtvorst voorspeld van wo op do, maar dat je dan met 10cm sneeuw wakker wordt is heel vreemd. En het was maar 1 dag. En vrijdag hadden we gewoon weer de Zuid-Franse stralende zon en 20 graden net zoals vandaag.

En wat is ze dan vies wit, bah! Het is wel een prinsesje (vindt ze nog steeds zelf) maar niet Sneeuwwitje ;-)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:19

_O-

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:00

Zo wat raar de sneeuw.
En wat lopen ze voorbeeldig mee zeg :D .

Raar om dan 2 dagen erna weer 20 graden te hebben.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 19:26

Hi Sandra, ja rare tijden zijn het hier.

Dank voor je complimentje dat ze zo braaf meelopen. Dat kunnen ze inmiddels wel ja.

Vandaag weer een korte grondwerksessie gedaan. Ik heb met het zeil gesleept en Callas snuffelt er dan achteraan als een speurhond. Ik heb haar jambette op het zeil laten doen, kraakt lekker en ze groef het ding helemaal onder haar buik, geen centje pijn. Lopen we weg waait het ding op, grote schrik. En ik schrok weer zo van haar dat ik vergat haar op de TRT cirkel te zetten. Ik moest gelijk wel erg lachen, misschien dat dat hielp, want ze was erna weer erg braaf.

Ik heb haar mij laten groomen, back up, en weer het volgen van de lijn om haar heen. Ze ging een keer de fout in, maar de andere drie keren bleef ze keurig wachten tot ik het commande gaf dat ze mocht bewegen en de lijn moest volgen.

Daarna heb ik haar gelongeerd en ik blijf dat toch doen zoals ik het bij Voest geleerd heb en dat gaat de laatste tijd erg goed. Dat is dan dus geen TRT, maar als het werkt werkt het. Ze stopte netjes op HO, keerde netjes naar mij toe, bleef keurig staan uit mijn bubble als ik het aangaf en ik kon haar zelfs terwijl ik op mijn plek bleef staan vanuit de stilstand naar de andere hand sturen met het zwiepen van het Voest touw. Was weer blij!

Aanvulling : alles in stap want ik zit op 7,5 week en wil maar niet riskeren dat ze te hard aan mij trekt en ik mijn rug blesseer.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:33

Heel goed! Vaak werkt het toch het beste om diverse methodes te combineren, omdat niet elke methode voor jou als persoon werkt. Of voor het paard waar je mee werkt.
Zo heb ik ooit eens een half jaar lopen klooien met een pony, ze bleef het maar niet begrijpen. Op een gegeven moment iets compleet anders benaderd en eureka! Je hoorde het kwartje bijna bij haar vallen ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 19:58

Hi Judith, ja vooral omdat ik op filmpjes van mezelf zie dat onze miscommunicatie vaak aan mijn lichaamshouding ligt, is het makkelijker om datgene te doen waar ik goed in ben. Dus meng ik de technieken nu.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:47

Mooi om te lezen dat dat dan ook zo fijn werkt, zowel voor jou als voor Callas.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 21:14

ik ben ergens begin jaren '90 bij Voest geweest om zijn techniek te leren. Hij was zo ongeveer de eerste in NL die 'paardenfluisteren' deed. Althans zo noemde men het toen. Ik heb dat toegepast op al mijn paardjes en zelfs op honden, lol, en pas bij Callas ben ik het anders gaan doen. Dus ik heb 25 jaar gevoest ongeveer. Het zit nog voornamelijk in mijn systeem. En toen ik Callas kreeg vond ik dat het nog vriendelijker moest maar ik deed het zonder een manier van werken te volgen, gewoon maar wat ik men hoorde zeggen. Vorig jaar vond ik TRT dat sluit op veel punten goed aan. Ach, ik kom er wel...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:23

Natuurlijk kom je er wel. Kijk vanwaar je al gekomen bent en wat voor band je al met Callas hebt.
Ook in het sneeuwfilmpje zie je dat Callas schrikt van iets 'onbenulligs'. Dus tja Callas is ook gewoon een karakter, dat moet je ook niet vergeten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 21:40

Ja klopt, ik zag het pas toen ik het filmpje zelf terugkeek. Ik merk het vaak niet eens meer op dat ze schrikt. En wat je ook ziet is dat ze nog steeds als ze schrikt bescherming achter mij zoekt. Een van mijn eerste filmpjes met een bal vond ze dat ook eng en schuilde ze ook steeds achter me. En ook dit keer zie ik echt niet waar ze van schrok. Het moet iets zijn geweest met mijn vriend die filmend achter ons liep met Poupette. Ach ja, hij zei ooit, je hebt een schrikpaard en daar moet je het mee doen... het waren wijze woorden.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:42

Zo is het maar net ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 21:12

Jemig wat een dag!

ik zit nog ff bij te komen van een akkefietje. Ik ben boven en daar hebben we geen dubb beglazing. De buurhond van beneden zit maar te blaffen dus ik hoorde dat goed. Ik denk nog, dat rotbeest, ik ben blij dat ik over 4 maanden hier weg ben. Maar eigenlijk blaft hij nooit zo lang. Dus onderbuikgevoel, wat is er aan de hand? Dus ik doe het raam open om te kijken of ik kan zien waar hij voor blaft, hoor ik in de verte meerdere honden heel hoog blaffend gillen. GVD mijn paarden! Het is nou al de zoveelste keer dat die K-honden op de paarden lopen te jagen. Ik rennen naar het weiland. Ja hoor, de paarden stonden helemaal met zijn drietjes op een klutje te dansen en springen en die honden eromheen blaffen. Ik gillen naar die honden en het lukte, ze dropen af. Ik terugrennen naar huis, autosleutels gepakt en naar de hippies/krakers in het dal gescheurd want die honden zijn van een vriend van hun die daar komt. Echt de slipsporen staan op het erf zo hard scheurde ik. Ik was zó kwaad. We zijn al 4x met ze wezen praten. Ik heb zo staan schreeuwen en gillen naar die mensen, heb ik nog nooit gedaan, ik zit nog te shaken! Ik kreeg wel een kopje thee om rustiger te worden. Die krakers zelf zijn ook wel aardig maar die vriend van hun die daar komt met die honden is onbeschoft. Ik stond bijna te janken zo kwaad was ik. Shadowtje dat oude mannetje kan er wel een hartaanval van krijgen. Ik probeer het zó goed te doen met Callas, maar het helpt niet echt als er dan van die honden op ze jagen. Zo frustrerend en ze zal zich maar verstappen, zit ik met de ellende. Pfff. Ik dacht pas later, oh oh corona! zomaar bij vreemde zwervers naar binnen denderen, niet handig.

Ervoor was mijn eigen hond in huis als een gek aan het blaffen, dat doet hij wel eens als de kat een hagedis of muis heeft gevangen die nog levend zijn en de kat ze in huis loslaat en die beestjes zich onder de bank verstoppen, dan gaat de hond als een gek om de bank rennen en blaffen. Maar hij bleef maar bezig. Dus dat was gek, dus wij rennen allebei naar beneden, had mijn kat een epileptische aanval en hond sloeg dus alarm voor ons te waarschuwen. Kat is na zo'n aanval altijd helemaal van het padje af, letterlijk. Ze weet niet meer waar ze is, doet allemaal gekke dingen die ze nooit doet en haar pupillen zijn dan echt stoned. Daarna is ze heel zielig en heeft ze heel veel liefde en knuffels nodig. Dat was ook redelijk stressvol.

Maar het aller stressiest vandaag was
Spoiler:
dat we een huis gekocht hebben!!!!!!!!!!

Wat een dag...

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:17

Waar ontzettend naar van die honden...
En je kat ook, zo sneu! Hoe oud is die?

En gefeliciteerd! Schroom niet om meer te vertellen ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:21

Wat een bericht van uiterste.

Zullen we het eens over je huis hebben. Vertel vertel!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:23

Wow! Dat is een dag vol heftige emoties!
Gefeliciteerd! Enne, we vinden het helemaal niet erg als je ons spamt met foto's en verhalen *\o/* *\o/* *\o/*

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:30

Heel verhaal en dan in een spoiler dat jullie een huis hebben gekocht. Wat ontzettend fijn!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 21:32

Nou, ik ga jullie vast wel spammen, maar nu ga ik plat want ik heb mijn rug vervelend pijn gedaan omdat ik zo rende daarstraks. Niet grappig. Hoop niet dat ik nu weer weken achterop ben.

En poes is 15 nu. En ze heeft het al vanaf kitten.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:43

Nou dat is me dan een dagje wel zeg!!

Heel benieuwd naar jullie huis, maar eerst maar even een pas op de plaats Mo! Hopelijk geen terugval door je sprint! :(:) :(:)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:46

Potverdorie dat is nog eens een cliffhanger........nu willen we allemaal weten wat voor een leuk huis jullie gekocht hebben :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:47

Oei, hoop dat het meevalt na een nachtje goed slapen (met pijnstiller!)