[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:26

Beleren gaat om spirit niet om limo he.

@ruitje : dit zijn geen markt conform prijzen meer. En met een jong paard ben je niet 7 dagen in de week bezig. Natuurlijk zal er regelmatig gewerkt worden maar niet 1 maand lang 7 dagen in de week

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:27

Ik vind commerciëlen ook niets iets slecht. Als ik morgen kan verkopen met een hogere verkoopsprijs dan zou ik het gewoon doen.
Het gaat om spirit he, niet limo en was toch maar voor over een jaar toch?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:39

genja schreef:

@ruitje : dit zijn geen markt conform prijzen meer. En met een jong paard ben je niet 7 dagen in de week bezig. Natuurlijk zal er regelmatig gewerkt worden maar niet 1 maand lang 7 dagen in de week

Ohja! My bad, haalde ze door elkaar!

Dat is juist de grap, zolang er een wachtlijst blijft voor die vraag is het dus wel marktconform ;) . Laat je er een paar dagen tussen uit, dan is het nog geen geld om je leven te wagen. Je hoeft je paard niet te brengen he, al vragen ze het zesdubbele. Het is niet hun probleem dat iemand anders dat niet kan betalen en niet de kunde heeft om het zelf te doen :)

Maargoed, was niet mijn bedoeling om dit topic te kapen, lees al tijden mee en vond het belangrijk na zoveel negarieve berichten een ander geluid te laten horen, zal daar nu mee stoppen :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 23:21

NJ ik vind het onmenselijke prijzen. Maar ik heb zoiets van de gemiddelde mens kan het niet betalen, en het zijn nu juist vaak die mensen die meer baat hebben aan een goed opgeleid paard wat nergens van op kijkt want de rijkere mensen met paarden hebben toch ook betere instructie, begeleiding en zelfs sponsoring dan de gemiddelde mens. Beetje jammer dus. Maar goed deze "discussie" mag bij deze ook beëindigd worden.

Spirit heeft nog dik 2 jaar voor die onder zadel mag. :)

Of limo nog in training gaat weet ik niet. Mijn gevoel zegt me dat er maandag zeker iets gevonden gaat worden en dat gevoel had ik ook bij de foto's van de rug. Ik voel eigenlijk ook geen behoefte meer om hem nog onder het zadel te rijden.
Had ook geïnformeerd bij de zadelmaker, maar zij nemen het zadel niet terug helaas. (verkopen. Nogthans ook 2e hands zadels) En een andere zadel verkoper die enkel handelt in 2e hands zadels wil het niet kopen aan 1250 euro (nieuwprijs was 1995) want ze moet er nog dikke winst op kunnen maken. Geen idee wat ik dus moet doen met het zadel. Verkopen zou wel meer geld opleveren voor de onderzoeken van limo.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:29

Zou eerst afwachten op het onderzoek. Het zou zonde zijn als er niet iets uit komt waarvan gezegd wordt je kunt niet meer rijden, en je zadel is al weg. Verkopen kan altijd nog. Ik denk overigens dat je er meer op verdiend als je hem op mp oid zet dan wanneer je via een zadelmaker hem kwijt wilt. Die moeten er ook nog winst over maken namelijk.

Of misschien dat hij later op spirit past, maar valt nog weinig over te zeggem.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:39

ruitje schreef:
Makkelijk rekenen voor een ander. Je mag wel je leven wagen op het project van een ander. 1500 gedeeld door 30 is 50 euro per dag. Daar word je paard voor verzorgd en ben je soms met 2 mensen tegelijk bezig in een scholingstraject. Op dat soort dagen stappen ze dus voor minder dan 20 euro bruto p.p. per uur op.

Kom ik mijn bed niet voor uit :+

Ze hebben er misschien wel 20 staan en dan is het best een aardig centje.
Laatst bijgewerkt door Veronica2 op 29-04-19 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 23:39

ruitje schreef:
Makkelijk rekenen voor een ander. Je mag wel je leven wagen op het project van een ander. 1500 gedeeld door 30 is 50 euro per dag. Daar word je paard voor verzorgd en ben je soms met 2 mensen tegelijk bezig in een scholingstraject. Op dat soort dagen stappen ze dus voor minder dan 20 euro bruto p.p. per uur op.

Kom ik mijn bed niet voor uit :+

Een hond een dag in pension geven kost al 20 euro :') .

Art: ik zou mij lekker niet druk maken om dit onderdeel totdat je medisch meer weet. Gewoon stap voor stap, het beleren komt erna wel weer :)

Klopt.... helemaal. Paardensport is emotie, voor mij ook. Maar, realistisch rekenen kunnen maar weinig paardenmensen helaas. Geef ze juist een driedubbele pluim voor het gevraagde bedrag en leer van alles wat ze delen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 23:42

op spirit betwijfel ik omdat spirit toch wel ronder en iets breder is dan limo. ;)

Sowieso krijg ik het toch nooit verkocht vóór maandag.
Maar zoals al gezegd heb ik niet de behoefte om limo te rijden. Stel dat er niks uitkomt (maar mijn onderbuik gevoel spreekt duidelijk anders) dan weet ik eerlijk gezegd niet of ik limo wil belasten omdat hij duidelijk aangeeft dit toch niet fijn te vinden. En of ik hem dan niet beter gewoon weidepaard houdt als maatje voor spirit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 00:06

Ik zou eerst maandag eens afwachten en je onderbuik eens stevig toespreken dat ie niet zo stom moet doen. Kan best zijn dat je er gewoon nog van alles mee kan, er is zoveel wat gewoon prima te behandelen is. Ik zou hem niet al gelijk afschrijven, 't is best een leuke pony en het kan best zijn dat als ie goed wordt opgeleid je er nog best leuke dingen mee kan doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 00:37

Avalanche81 schreef:
Ik zou eerst maandag eens afwachten en je onderbuik eens stevig toespreken dat ie niet zo stom moet doen. Kan best zijn dat je er gewoon nog van alles mee kan, er is zoveel wat gewoon prima te behandelen is. Ik zou hem niet al gelijk afschrijven, 't is best een leuke pony en het kan best zijn dat als ie goed wordt opgeleid je er nog best leuke dingen mee kan doen.

Goed opgeleid.... daar heb ik helaas na de onderzoeken geen geld meer voor. Ga nu al aan kliniek moeten vragen of ik in delen mag betalen, zal namelijk wel over de 1.300 euro uitkomen, scinti alleen is bijna 1.000 euro tel daar eventuele echo bij, verblijf en consult.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 00:56

Dat is ook waarom je je daar nu niet druk om moet maken. Eerst naar de kliniek, en dan noem je gewoon wat hij heeft aan klachten en je zegt dat je graag een diagnose wil. En dan kun je aan de hand daarvan kijken wat je gaat doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 01:43

denk dat je ergens iets gemist hebt, scinti staat namelijk gepland voor maandag.

Ga de artsen wel meedelen als ze iets vinden (bv SI aangetast ofzo) ze mij eerst mogen opbellen voor overleg wat de vervolgonderzoeken worden. Ik heb namelijk niet het budget van de wereld en ik weet dat een echo ook enorm duur is. Hoger dan 1.500 euro enkel onderzoekskosten (exclverblijf, consult en medicatie) kan ik niet gaan namelijk.
Heb ook al een lijstje met eventuele vragen voor de arts zoals
- training of dat nog mogelijk is en welke manier dan het best is
- of hij pijnvrij kan leven (als weidepaard eventueel)
- Eventuele supplementen die hem kunnen ondersteunen
- ??
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 30-04-19 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 01:54

Dat heb ik gelezen :) en ook dat al meerdere malen is aangeraden om symptomen te noemen. Vandaar dat ik je dat aanraadde.
En dan kun je daarna verder kijken, want dan weet je gewoon meer. Maar ik vind het echt onzinnig om nu vanuit je onderbuik al van alles te gaan plannen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 02:10

symptomen zijn bekend omdat ik deze per mail al had laten weten. Dit is ook aan de lijn nog eens gevraagd geweest en genoteerd.
Paard wordt sowieso ook eerst gelongeerd voor ze tot scinti kunnen gaan (ivm bloedsomloop) dan zullen ze ook nog eens kunnen zien hoe hij loopt.

Helaas blijft limo tevens erg schrikkerig voor het deken. Ene moment staat hij rustig te grazen, en andere moment rent die ineens de wei door en durft die daarna zijn hals niet te laten zakken omdat hij het deken dan voelt/hoort schuiven en gaat weer rennen.
Beetje frustrerend wat hij durft nu dus ook zijn voer niet te eten uit zijn voebak die ik op de grond zet. Is door zijn voerbak gelopen door zo te schrikken, gevolg... bodem stuk.
Hem de vitaminebrok uit de hand voeren gaat wel redelijk , net als een emmer vast houden en hem zo laten eten. (behalve als spirit nadert dan rent limo ook weg omdan niet meer terug te komen zolang spirit bij me staat).

Had gehoopt dat hij rustiger zou zijn na enkele dagen met het deken op. Maar nog steeds zo schrikken... :?
Heb het idee dat hij qua lopen ook niet soepeler is. Na wat te hebben gerend lijkt hij weer licht kreupel in de achterbenen.
Ook heb ik de indruk dat hij niet durft gaan liggen of rollen, deken is bovekkant nog helemaal schoon namelijk. (geen zand ofzo op te bespeuren)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:27

Featherlight is gewoon rete commercieel maar ik denk dat ze zichzelf de markt uit gaan prijzen. Ze doen best leuk werk, maar zo bijzonder vind ik het nou ook weer niet. Is gewoon een hype op het moment met een goede marketing. Maar dit zijn prijzen die de gemiddelde hobbyist toch niet gaat opbrengen. Professionals hebben hun diensten echt niet nodig dus ik denk dat ze zichzelf in de vingers gaan snijden.

Maar goed dat is een andere discussie. Er zijn echt zat goede adresjes waar je tzt Spirit naar toe kan brengen voor normaal geld. Waar ze ook met geduld opleiden en hem aan van alles laten wennen. En nee niet voor een dubbeltje op de eerste rang, dan krijg je vaak ook niets maar zo rond de 700-800 per maand kun je echt hele goede training vinden, door mensen met heel wat meer ervaring als featherlight.

Maar je gaf aan dat je een lijstje met vragen had voor de kliniek voor het onderzoek. Misschien kun je die hier delen, zodat we mee kunnen denken wat te vragen en waar je op moet doorvragen, zodat je zeker weet dat je niets vergeet of achteraf denkt.

Ik zou ook zeker aangeven wat je maximale budget is voor onderzoeken, zodat ze ook kunnen nadenken wat binnen dat budget de hoogste kans geeft om daadwerkelijk tot een goede diagnose te komen voor de problemen die je ervaart en ze niet op alles gaan doorgraven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:07

Dat was min of meer wat ik bedoelde te zeggen eerder :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:34

genja schreef:

En ook geen uur lang voor 30 euro uurtarief.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 07:07

Art_Ificious schreef:
denk dat je ergens iets gemist hebt, scinti staat namelijk gepland voor maandag.

Ga de artsen wel meedelen als ze iets vinden (bv SI aangetast ofzo) ze mij eerst mogen opbellen voor overleg wat de vervolgonderzoeken worden. Ik heb namelijk niet het budget van de wereld en ik weet dat een echo ook enorm duur is. Hoger dan 1.500 euro enkel onderzoekskosten (exclverblijf, consult en medicatie) kan ik niet gaan namelijk.
Heb ook al een lijstje met eventuele vragen voor de arts zoals
- training of dat nog mogelijk is en welke manier dan het best is
- of hij pijnvrij kan leven (als weidepaard eventueel)
- Eventuele supplementen die hem kunnen ondersteunen
- ??

Oke dat is een hoop geld maar je kiest ook voor Equitom wiens receptie uit marmer bestaat :Y) schrik niet dat ie een stuk duurder zou kunnen zijn dan een andere kliniek... je staat er nou voor, doe jezelf maar even zeer en ga nou gewoon. Dat zadel zou ik nog niet verkopen want er is nog niemand die gezegd heeft dat die nooit te rijden is. Indien wel kan je het alsnog verkopen en heb je die scintigrafie er ook weer uit. Vaak spreken zij ook over prijzen ex btw. Heb je dit ingerekend?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:36

Oakland1990 schreef:
Oke dat is een hoop geld maar je kiest ook voor Equitom wiens receptie uit marmer bestaat :Y) schrik niet dat ie een stuk duurder zou kunnen zijn dan een andere kliniek...

Equitom is niet duurder dan eender welke andere kliniek met dezelfde faciliteiten/mogelijkheden van onderzoek (weet ik dan toevallig).

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:42

Babootje schreef:
Oakland1990 schreef:
Oke dat is een hoop geld maar je kiest ook voor Equitom wiens receptie uit marmer bestaat :Y) schrik niet dat ie een stuk duurder zou kunnen zijn dan een andere kliniek...

Equitom is niet duurder dan eender welke andere kliniek met dezelfde faciliteiten/mogelijkheden van onderzoek (weet ik dan toevallig).

Precies dit. Ben ervoor vanaf Groningen gereden met notabene een afgekeurde pony die op pensioen stond. Equitom bleek de enige te zijn die zijn probleem kon behandelen en als ik 3 andere klinieken in Nederland niet bezocht had waar hij achteraf geen donder aan had was ik helemaal goedkoper uitgeweest. Pony is er 2x geopereerd en heeft er een maand gestaan. Elk paard van mij die wat zou hebben gaat zonder pardon naar Tom toe heb ik sindsdien besloten.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:22

Equitom is subliem qua chirurgie, daar staat Tom zelf dan ook bekend voor. Iets anders hoor je mij niet zeggen, maar dat heeft wel zijn prijs. Maar scintigrafie is scintigrafie en die kunnen ze bv bij Someren net zo goed maken, wellicht aan een andere prijs. Gezien de afspraak nu staat is het ook niet het moment om nog naar een kliniek te zoeken, maar ts had bij verschillende klinieken prijzen kunnen opvragen als het budget een issue is

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:42

Kan dat tegenwoordig bij zoveel klinieken dan? Toen wij ernaar zochten een aantal jaar geleden kenden de omgeving en wij eigenlijk maar 1 kliniek die het deed in NL.

Maar ze heeft het budget aangegeven, als ze dat daar nogmaals doet dan is dat in ieder geval duidelijk. En een budget hebben vind ik niet gek, hoor. Wij hebben nooit een duidelijk budget voordat we naar de DA gaan, maar bespreken toch echt wel prijzen voordat we akkoord geven. Sommige dingen vinden wij te duur. Ik vind het altijd erg vervelend als er tegen particulieren over ex BTW gesproken wordt, daar heb je niks aan. ;)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:56

Tegenwoordig kan je op verschillende klinieken terecht hiervoor. Snap wel dat het dichtbij is en makkelijk.

Prijzen ex btw was voor mij ook een verrassing toen ik de rekening kreeg bij Equitom... de vooraf opgegeven prijs klopte dus wel, alleen kwam daar dus nog 21% bovenop waar ik niet op gerekend had.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:49

Oakland1990 schreef:
Equitom is subliem qua chirurgie, daar staat Tom zelf dan ook bekend voor. Iets anders hoor je mij niet zeggen, maar dat heeft wel zijn prijs. Maar scintigrafie is scintigrafie en die kunnen ze bv bij Someren net zo goed maken, wellicht aan een andere prijs.

Nou ga dat maar eens na dan. Een scintigrafie kost bij alle klinieken die over die apparatuur beschikken om en nabij hetzelfde. Er kan mogelijk verschil zitten in het uurtarief van de arts zelf voor diagnostiek, maar die verschillen zijn niet om over naar huis te schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:52

Moet zeggen dat wij 2 jaar terug 1500 euro voor een scintigrafie (en een overnachting) hebben betaald bij een andere kliniek, geen idee of die prijzen dusdanig gezakt zijn of dat het zo'n verschil was...