chimello schreef:Sorry dat ik dit topic niet echt goed heb doorgelezen maar ik heb advies nodig van iemand die daadwerkelijk kan helpen met deze vraag.
Dus als iemand echt advies voor mij heeft, zou ik een DM enorm waarderen want ik begin nu wanhopig te worden.
Helaas zijn er inmiddels al 2x wolven IN onze wei gespot, waar onze dure Cobs ook gewoon in lopen. Wij wonen echter niet in de risico zone (Bilzen, Belgisch Limburg). We wonen dus in België. Om subsidie aan te vragen moet je in de risico zone wonen. Ik heb ook bewijs dat de wolven hier zitten. De jagers hebben ze gefilmd. En vanmorgen hebben ze er weer eentje gezien op klaarlichte dag nu zelfs.
Mijn vraag is nu, hoe kan ik nu subsidie/hulp/advies aanvragen in België(!) en aantonen dat we wel in de risico zone vallen nu? Ik heb Wolf Fencing op 3 oktober gecontacteerd na de 1e keer de wolven gezien te hebben (2 volwassen exemplaren) zonder antwoord. Er is ook geen nummer. dat ik kan bellen.
Ik heb ook Natuur & Bos gebeld en zij kunnen me ook niet helpen. Dus ik weet niet meer wat ik moet doen.
Dit kan dus iedereen overkomen... Als je denkt veilig te zijn, nee. Wij wonen gewoon in een dorp hier. Met koeien, shetlanders, oude paarden, onze merries met veulens, mensen met kippen, katten, kleine kinderen...
Toen wij dit huis kochten was er niet eens sprake van wolven. De weides zijn niet goed afgerasterd hiervoor maar onze merries blijven braaf op hun weide dus de wei was geen prioriteit...
Al ons spaargeld steekt inmiddels in 5 stallen en het huis zelf. Dus nu moeten we met spoed de weide af gaan zetten voor wolven... Waar we niet om gevraagd hebben.
En ik word van het kastje naar de muur gestuurd![]()
Afschieten in België kost je 4 miljoen euro en 5 jaar celstraf dus de vele mensen die ons al verteld hebben schiet ze af, hebben we weinig aan. Daarbij vind ik het erg sneu dat een dier dat wil eten en dit niet gevraagd heeft zo behandeld wordt maar die blijven ook puppies krijgen en als het een strenge winter wordt staan ze nog sneller in onze weide. Gelukkig hebben we ervoor gekozen dit jaar geen merries te dekken dus hebben we volgend jaar geen veulentjes. Maar nu moeten wij de weides dus met duur materiaal gaan afzetten om wolven uit de wei te houden. Wolven die hier niet in een dorpje horen rond te lopen...
Dus als iemand voor mij contact gegevens heeft van iemand waar ik wel terecht kan, ben ik diegene erg dankbaar. Want de laatste 2 weken heeft me niks opgeleverd buiten slapeloze nachten.
De gekkigheid! 4 miljoen euro? Zoveel betalen ze niet eens aan schadevergoeding als een mens wordt vermoord!
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?