Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:35

Ze is nog nooit op de foto geweest. Maar ze waren bang dat ik af zou haken als er iets kleins gevonden zou worden. En dat ze dit dan moeten vermelden bij de verkoop waardoor ze minder waard werd.

Ik heb het geld niet even op de plank liggen om het risico maar te nemen. Dat is dus de reden dat ik mijn paarden bij verkoop al röntgen laat keuren. Zodat ik en de koper niet voor verrassingen komt te staan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:38

Paarden met een bemerking zijn tegenwoordig nog gewoon flink aan de prijs :roll: ik als eigenaar zou het juist willen weten...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:41

Er hoeft natuurlijk niet iets te zijn wat een eigenaar weet. Lastig is wel, stel dat het dier afgekeurd zal worden. Om het dan nog te kunnen verkopen. Dus snap de onrust van een verkoper wel. Maar snap ook heel goed dat een koper denkt zoek het maar uit dan.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:47

tita schreef:
Paarden met een bemerking zijn tegenwoordig nog gewoon flink aan de prijs :roll: ik als eigenaar zou het juist willen weten...

Heel erg jammer !! Hopelijk bedenken ze zich nog ?

Dit inderdaad... hoe duur de paarden nog zijn met een beperking.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:48

N0a schreef:
Ze is nog nooit op de foto geweest. Maar ze waren bang dat ik af zou haken als er iets kleins gevonden zou worden. En dat ze dit dan moeten vermelden bij de verkoop waardoor ze minder waard werd.

Ik heb het geld niet even op de plank liggen om het risico maar te nemen. Dat is dus de reden dat ik mijn paarden bij verkoop al röntgen laat keuren. Zodat ik en de koper niet voor verrassingen komt te staan.

Het punt is dat er best wat paarden een negatief advies krijgt dat uiteindelijk gebaseerd is op het gebrek aan lef van de dierenarts.
Als ze die verkoper bang hebben gemaakt met voorbeeld-verhalen, daar zijn er bosjes van, dan snap ik hun redenatie wel al zie ik dat anders.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:10

Nouja, ik snap wel dat er mensen zijn die gaan mierenneuken op elke onregelmatigheid op de foto's. Maar ik kan opzich wel nadenken. Als een paard een 2 krijgt op iets, maar ze loopt daar al 10 jaar mee. Dan vind ik dat niet zo spannend.

Het is heel jammer. Had het van te voren ook gemeld en ben 2x wezen kijken. Dus jammer dat ze er nu pas mee komen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:09

Als je een paard voor 6500 wilt verkopen, vind ik dat je een röntgen keuring niet kunt weigeren.
Ik zou er als koper iig voor bedanken. Ik denk dan zal er heus wel iets zijn waar je bang voor bent.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:19

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:28

Sosha schreef:
Als je een paard voor 6500 wilt verkopen, vind ik dat je een röntgen keuring niet kunt weigeren.
Ik zou er als koper iig voor bedanken. Ik denk dan zal er heus wel iets zijn waar je bang voor bent.

Mijn gedachten. Maar goed, stiekem hoop ik dat nu elke koper dat gaat vragen en hopelijk komen ze dan weer bij mij terug :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:34

N0a schreef:
Sosha schreef:

Mijn gedachten. Maar goed, stiekem hoop ik dat nu elke koper dat gaat vragen en hopelijk komen ze dan weer bij mij terug :+

Als je stuurt om welk dier het gaat wil ik het ook wel even vragen hoor :p

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:26

N0a schreef:
Ja ik ben echt enorm teleurgesteld. Ik had een hele goede klik met paard en de eigenaren. Ze hebben nog even overlegd met een kenner. Die had aangegeven dat er te veel heibel komt van röntgen keuren. Dus daarom durven ze het niet aan. Zeker omdat ze al 6 jaar goed loopt.

Heb ook aangegeven dat ik niet afhaak bij een klein vlekje. Maar echt de grote dingen eruit probeer te filteren. Ga voor dit bedrag het risico niet nemen dat ik straks met een paard zit wat hoefkatrol heeft oid.

Heel erg jammer en heel erg pijnlijk. Maar het is niet anders.

Ik heb juist altijd geleerd dat hoe aardiger de mensen zijn, hoe meer vraagtekens je voor jezelf er nog bij moet plaatsen vaak >;)

Maar bij dit soort gedrag moet je wel meteen heel veel vraagtekens plaatsen. Voor mij zou dit, ongeacht prijs, een no go zijn. Succes met je zoektocht verder, er komt vast weer iets anders moois op je pad. :(:)

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:27

Nobel01 schreef:
Zondag bij een ontzettend leuk paard geweest.
6 jaar oud, kruipt nog net niet in je broekzak. Wel wat kleiner dan was aangegeven, en flink wat afgevallen door stress. De filmpjes van een paar maanden geleden zag het paard er veel voller uit.
We zijn nu aan het bellen voor keuring te regelen.
Met het karakter zit het wel goed, zelfs voor een 11 jarig meisje, die reed er zo mee weg.
En ook nog een aparte verschijning om te zien.

Oeh succes, ik duim mee voor je! *\o/*

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:33

Leuk Nobel! Houd ons op de hoogte.

Iemand toevallig ervaring met het rijden van een tuiger? Heb er nu een op het oog, maar als ik die gangen zie dan denk ik al pfoe lijkt me niet comfortabel. Kan natuurlijk een vooroordeel zijn.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:48

Liiesjjj schreef:

Iemand toevallig ervaring met het rijden van een tuiger? Heb er nu een op het oog, maar als ik die gangen zie dan denk ik al pfoe lijkt me niet comfortabel. Kan natuurlijk een vooroordeel zijn.

Persoonlijk vind ik tuigers vaak best comfortabel zitten zolang ze me niet te breed zijn.
Maar ik denk dat je dat het best zelf kunt ervaren.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:48

Autumnn schreef:

Wat een goed idee }>

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:01

Sosha schreef:
Liiesjjj schreef:

Persoonlijk vind ik tuigers vaak best comfortabel zitten zolang ze me niet te breed zijn.
Maar ik denk dat je dat het best zelf kunt ervaren.

In dit geval is de merrie niet breed. Heb je zeker gelijk in, ga even verder informeren naar hoe het beessie is. Tot nu toe weet ik alleen dat ze braaf is, zwart en tuiger :Y)

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:02

Sosha schreef:
Autumnn schreef:

Wat een goed idee }>

Mocht je nog iemand zoeken, ik houd me aanbevolen, haha.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:32

Liiesjjj schreef:
Sosha schreef:

Wat een goed idee }>

Mocht je nog iemand zoeken, ik houd me aanbevolen, haha.

Haha thanks! Ik had het ook vooraf gemeld, maar mocht dus niet baten :+

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:50

Jammer genoeg is de PRE die ik vandaag liet keuren niet door de klinische keuring gekomen.. Ze vonden hem niet recht en zagen soms wat onregelmatigheden aan de rechterkant. Nu komt hij wel net een weekje van transport vanuit Spanje en was hij een ijzer kwijt. Ze willen het dus best nog een keer proberen over 10 dagen. Denk dat ik dat ga doen en anders gaan we weer rustig door zoeken. Wel een beetje teleurgesteld maar ik had me er op voorbereid omdat hij de vorige keer al wat stijfjes was. :(

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:00

He balen zeg. ookal had je er rekening mee gehouden toch is het een teleurstelling

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 14:28

ittakesmore schreef:
Jammer genoeg is de PRE die ik vandaag liet keuren niet door de klinische keuring gekomen.. Ze vonden hem niet recht en zagen soms wat onregelmatigheden aan de rechterkant. Nu komt hij wel net een weekje van transport vanuit Spanje en was hij een ijzer kwijt. Ze willen het dus best nog een keer proberen over 10 dagen. Denk dat ik dat ga doen en anders gaan we weer rustig door zoeken. Wel een beetje teleurgesteld maar ik had me er op voorbereid omdat hij de vorige keer al wat stijfjes was. :(

Wat jammer

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:04

ittakesmore schreef:

Ah wat vervelend.. :(:)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:43

Ik heb echt een hele leuke merrie gezien, geappt met de eigenaresse, gevraagd of ik op een bepaalde datum langs kon komen en nu reageert ze niet meer :roll:
Zal ik nog een berichtje sturen of komt dat te opdringerig over? Is ook weer niet m’n bedoeling

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:50

ittakesmore schreef:

He wat vervelend!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:55

Vanuit een recente verkoper gesproken: kans is dat ze met iemand anders voor dezelfde dag al bezig was,en eerst die reactie moet/wil afwachten.