Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CalipsoLover schreef:PSvanLot schreef:Koud, het is heerlijk!
Hopelijk kun je nu weer vooruit Calipso, wat voor supplement ga je bijgeven?
De osteopaat raadde Myoplast van Equitop aan. Maar ik ben er nog niet helemaal uit, vind het best een duur supplement.
CalipsoLover schreef:Ja, dat las ik dus al op internet. ik vond dus deze op horseflex: https://www.horseflex.nl/product/horsef ... r-complex/
Ze moet het ook op krijgen want Marie is best kieskeurig. Maar deze is ook met Spirulina, zonder toegevoegde suikers en ook iets goedkoper. Met Horse flex supplementen heb ik al ervaring en vind het fijne supplementen.
Sizzle schreef:Wil je ook echt meer trainen?
Als je wilt dat het iets doet moet je je paard wel gericht richting spierpijn trainen voor de overcompensatie. Die je dat niet dan is dat dure urine
Sizzle schreef:Als ze tekort hebben is het natuurlijk zinvol want dan gaat het direkt ten goede van de ontwikkeling
Maar ik heb die indruk niet echt bij Marie?
Als je boven de ADH voert zonder tekorten en zonder extra training dan is dat zonde van je geld.
CalipsoLover schreef:Voor de rest moet ik ze een supplement bijgeven voor haar spieropbouw. Binnen een maand zou het beter moeten zijn... Heeft vooral met spanning te maken. Marie is ook wel echt een paard die ineen kruipt als ze spanning heeft.
CalipsoLover schreef:Ik denk niet echt dat het een kwestie van een 'link' is. Ik ben natuurlijk geen dierenarts. Denk dan dat het vooral wordt aangeraden door de osteopaat om haar spieropbouw tijdens het werk te ondersteunen omdat ze nu wat last heeft van haar spieren (?). Marie groeit eigenlijk constant heb ik de indruk. Marie heeft altijd hooi ter beschikking, krijgt iedere dag een sportmix zonder haver en staat ook nog altijd op een aardig stuk gras tussen 8u-18u én daarboven op ook altijd hooi ter beschikking.
CalipsoLover schreef:Bedankt voor de tip Babootje! Heb het eens overlegd met mijn dierenarts. Allereerst zijn de suikers in de Myoplast niet energie-boostend, de hoeveelheid die je per dag geeft is niet genoeg om daar een kriegelig paard van te krijgen, is meer om er een samenstelling van te maken. Wel zei ze dat het voor Marie weinig gaat doen denkt ze, omdat Marie niet echt iets te kort komt en ze pas echt zoiets aanraden als je paard souplesse of spieren mist en zo ziet Marie er niet echt uit, soepel is ze ook genoeg maar ze kan wel wat meer "kracht" gebruiken, ik denk juist omdat ze zo flexibel is. Maar de dierenarts had dus ook haar twijfels of het echt effect gaat hebben.