[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:31

Je toon van je berichten zijn ook veel vrolijker en dat vind ik zo tof Mo!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 18:43

dank Pien, de pijn is heel veel minder nu, dat scheelt ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:03

Dat hoef je niet eens op te schrijven dat is zo duidelijk *\o/*

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 13:23

Vanmorgen sinds heel lang volg het touw gedaan. Dus Callas moet stil staan. Ik heb een lange leadrope. Ik loop met het lange touw achter haar langs en kom aan de andere kant weer bij haar hoofd uit. Ik trek dan zachtjes aan het touw en zij moet het volgen. Oei wat moeilijk! Nee, niet dat volgen dat doet ze perfect. Maar Callas is slim en weet na 1x wat ik wil. Grote will to please en ze vult graag in op het stippellijntje. Helaas was dat niet mijn bedoeling en moet ze niet al gaan volgen als ik nog het touw aan het uitleggen ben. Dat was heel erg moeilijk! Stil blijven staan terwijl je al weet wat er gevraagd gaat worden.

Heel grappig om te zien hoe intelligent ze dan is. Ze weet namelijk precies dat dat touw rond haar betekent omdraaien en volgen. Maar als ik het touw bij haar hoofd op de grond laat liggen en een ground tie doe, en dán om haar heen loop. Blijft ze 100% stil staan. Zoals hoort bij een ground tie.
Pak ik het touw op, meteen wil ze de touw-volg-oefening doen en dus al achter me aanlopen.
Dus dat was even moeilijk voor haar, om te wachten en het touw pas te volgen als ik aan de andere kant van haar hoofd weer stond. Ik heb het geoefend tot ze het goed deed.

Er was nog een issuetje met die oefening, want hèhè poehé dat heb ik goed gedaan hè vrouwtje en dan wilde ze als ze uit de oefening kwam meteen naar me toe lopen. Maar ze moest op afstand blijven staan. Oeioei, ook dat was zo moeilijk. Maar uiteindelijk afgesloten met een paar perfecte oefeningen en uiteraard beloond met een TUNK (tussen-uier-en-navel-knuffel)
Me so happy!

Over knuffels gesproken, ik had jullie nog een filmpje van de oorknuffel beloofd. Gisteren gefilmd.

https://www.youtube.com/watch?v=2XFltNhoQgk

En mag ik jullie ff spammen met foto's van mijn schatjes? Doe ik in een volgend postje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 13:46

Mijn oudste schatje. Shadow. Voor mijn vriend zijn 30e verjaardag gekocht. Als jaarling. Vriendje wordt dit jaar 56. Shadow is dan dus 27 dit jaar.
Afbeelding

Mijn kleinste schatje. Poupette. Een mini van richting 80cm. Ik vind haar zo cute! En ze is ook al denk ik 23.
Afbeelding

Afbeelding

En mijn grootste schat. Need I say more?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:50

T zijn allemaal cuties :D
Blijf erbij...Callas en Spud zijn zussen :D
Afbeelding

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 16:48

Wat heb je een lieve pony stapel! Om stapel op te zijn :j leuk om te lezen dat Callas zo slim is. Slimme paarden zijn vaak ook wat eigengereider en nemen ook meer initiatief in dingen. Ze denken vaak mee of ze denken vaker tegen _O-

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 17:44

Hahaha heerlijke foto's! Vooral van calles met haar enorme haardos! Ze lijkt bijna een barbie paard! Die van mij had altijd een onmogelijk lange voorpluk!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:48

Die voorpluk is inderdaad prachtig! Miracle hier heeft dat ook, dat blijft gewoon genieten om naar te kijken.

Fijn dat je weer lol hebt met Callas, gaat helemaal goed komen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 19:51

hi all, ja ze wordt weer meer knuffelig. Op het filmpje is ze nog best ongeduldig en lompig. Vaak is ze nog veel liever. Het is écht ons kwartiertje qualitytime. Morgen weer wat andere grondoefeningen doen, of misschien longeren.

ps de voorpluk wordt niet langer dan haar neus omdat ze ermee over de grond sleept en hij dus niet langer kan worden. En ik ga het niet invlechten. Het is haar bescherming tegen vliegen en zon.
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 21-03-20 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 19:52

Mooie Callas en mooi ook haar "zus" Spud.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 21:51

hai allemaal, hoe gaat het met jullie allemaal in de corona? Hier is het rustig. Nog steeds na de uitbreek niet van het erf af geweest, we hadden nog heel veel boodschappen in huis. Volgende week via de drive boodsch afhalen. Verder nog steeds op internet zo'n 5uur per dag!!! aan het zoeken naar huizen en bellen met makelaars om info. We kunnen niet bezichtigen. Is wel spannend want over 4 maanden moeten we hier weg zijn. Wetende dat een overdracht sowieso 2 maanden kost, begint het wel eng te worden. Als we pas na half mei kunnen gaan bezichtigen, wordt het steeds krapper in tijd. Afijn, gezond blijven is nu het belangrijkst.

Ondertussen heb ik eergisteren mijn vriend weer een hartaanval bezorgd maar wel een fijne longeersessie met Callas gedaan. Ik doe iedere dag een ander stukje grondwerk en dus toen gewoon longeren. Maar alleen nog in stap. Als ze zou trekken aan de lijn dan trekt zij het wel, hahaha, maar mijn rug trekt dat niet. Waar ik nu op hamer is netjes rondstappen en ho op commando en haar naar binnen laten komen en dan stoppen buiten mijn bubble, ging GOED! Was ik zo mega tevreden over!

Waarom bezorgde ik mijn vriend dan zowat een hartaanval? Nou, ik liet Callas als beloning los en liep met de shetjes (in de verwachting dat zij zou volgen) naar het hoge land. Mwah. Ze peerde hem naar een lekker groen stukje tuin. Ik denk, ze komt echt wel. Maar dat dacht zij ook, en dus ging ze lekker grazen. Ik ben zo gaan staan dat ze mij wel kon zien met de shetten en ben haar blijven roepen. Op een gegeven moment riep ik weer en ging ik net zo staan dat ze mij niet meer kon zien met de shetten en toen kwam ze knetterend aandenderen, maar mijn vriend hoorde alleen het denderen en zag mij niet en kwam dus als een gek aanrennen omdat die arme man dacht dat ik weer halfdood op de grond zou liggen. Hij heeft me de laatste 4 jaar 3 keer van het paard gevallen meegemaakt, 3x in de ambulance waarvan 1x op de grond met nierstenen en nu laatst dan van de ladder. Dus hij schrok zich rot, maar gelukkig was er niets aan de hand, behalve een debiele Callas die nu helemaal door dolle was en in het land bleef bokken en stieren met haar staart voor haar doen omhoog. Ik ben vandaag zo vrolijk... zo vrolijk... zo vrolijk...

Gisteren heb ik weer eens een ouderwetse schriktraining gedaan. Ik weet nu waarom het schriktraining heet. Je leert je paard schrikken,hahaha. Nee, eigenlijk ging het best goed. Alle statische objecten sowieso geen probleem. Zeil, ballen, dozen, verpakkingen all good. Snuffelen, soms proeven, ze vond het allemaal best. En ik heb haar de tijd gegeven te snuffen.
Daarna kwam het haar aanraken met de objecten. Ging ook heel goed, al was er af en toe wel een brr. Vervolgens ben ik met geluid gaan werken. Dus petflessen kraken, kloppen op de bal, van die dingen. Hoe scherper het geluid, hoe meer Callas' hoofd omhoog ging. Dus de krakende petfles vond ze echt niet grappig. Ze ging ervan wijken en ik heb haar zo goed als het ging op het trt cirkeltje gezet, maar dat viel niet mee met een object in je hand. Eigenlijk moet je dat met zijn tweetjes doen, maar ik wil mijn vriend niet nog meer belasten.
Na het geluid heb ik dingen boven haar hoofd gedaan en dat ging prima, dat dan weer wel. Daarna kwam beweging. Tja. Misschien was het teveel en zat haar EL vol en had ik moeten stoppen. Of misschien ook niet. Maar veel beweging vond ze toch echt niet grappig. Ik heb toen de shetten bij ons gelaten en heb gevoetbald en dozen geschopt. Poupette vond het ook niet zo leuk, maar Callas durfde toch op dezelfde plaats te blijven grazen. Misschien was het oversprong gedrag, of misschien was ze dapperder met de shetten. Het is in ieder geval duidelijk dat ik dit vaak moet blijven doen.

Vandaag heb ik van alles een beetje gedaan. En waar ik het tevredenst over ben is het slepen met het zeil en het slepen met de skippybal. Dus ik liet Callas volgen aan de lijn en dan met mijn andere hand slepen met die dingen. Vond ze leuk! Ze liep als een snuffelende hond achter die dingen aan. De andere oefeningen heb ik dan herhaald, dus het touw volgen, longeren en stoppen op de cirkel en ik vond haar super. Ben erg tevree!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:13

Oeh, dat klinkt inderdaad als kort dag om een huis te vinden maar je weet het nooit, spannend!
Mooie sessie met Callas ;)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:16

Mooi hoe ze gelukkig goed meewerkt.
Ik vindt het ook altijd leuk om schrikparcourtjes te " bouwen" . En je paardje erdoor sluizen.ik heb wel vaak het idee dat Joey soms denkt van : " jeetje baas , wat heb je me nu weer neergezet. Dit is toch helemaal niet eng hoor, kijk maar met 2 vingers euhhh hoeven in mijn neus loop ik erdoor".
Hij staat er vaak verveeld bij :') .

Leuk dat je weer wat meer bezig kan zijn met de paardjes. Ik heb wel het idee dat Callas dapperder is als de kleintjes in de buurt zijn.

Oei ik kan me voorstellen dat je je vriend een hartverzakking hebt gegeven , maar gelukkig loos alarm.

Verder wens ik je veel succes en dat je snel jullie droom mogen vinden op internet. En zodra t kan het huis te gaan bezichtigen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:16

En tijdelijk huren en dan op zoek naar eigen woning ?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 22:40

Dank je Balance, het komt vast goed. Sandra ik ben toch zo vaak jaloers op jouw Joey, koester hem! Wat een schat is het toch! En Pien, ja dat is ons derde plan iets huren.
Het eerste plan is om op ons domein te blijven zonder dat de toekomstige eigenaren er last van hebben. Het is er groot genoeg voor, dus het zou moeten kunnen en zij hebben ook aangegeven dat dat ok is. Dat is het makkelijkst, paarden op hun eigen helft en wij met de camper erbij. Maar dat zie ik het minst zitten, lijkt me niet fijn voor hen niet en voor ons niet.
Het tweede plan B is een stukje recreatiegrond kopen waar we met de paarden en camper op kunnen staan. bijvoorbeeld zoiets als dit van 5600€ https://www.paruvendu.fr/immobilier/ven ... 1KIVHTE000
Want als ik een huis moet huren, plan C, is dat circa 500€ pm. 3 paardjes ergens in pension richting 400€ pm. En dan van huurhuis naar pensionstal rijden ook nog de nodige eurootjes, kom je op denk ik 1000pm. Die euros kan ik dan beter stoppen in grond, dat houdt zijn waarde wel. En dat hebben we er dan in een half jaar uit.
Het gaat vast goedkomen, maar ik laat me niet meer overhaasten. We hebben gezien waar dat toe leidt...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:06

Nee inderdaad, zorg nou maar dat je iets vind dat je echt wilt hebben. Daar heb je meer aan..
Ik snap mijn vp nooit zo goed met schriktraining achtige dingen. Ze kan de meest debiele dingen hebben en dan heel simpele dingen weer niet. Gillende sirenes en zwaailichten? No problem. Grote machines in het bos? Niks hoor. Honden, zeiltjes, linten of bosmaaiers zijn niet boeiend.
Maarrr stel nou dat de buurvrouw de tv aanzet en er dus opeens een lampje aangaat daarbinnen (zeker 50m verderop dus) ? Brr. Of iemand die opeens aan komt lopen bij de rijbak zonder gedag te zeggen!
Of een hert die in het donker in de wei 100 meter verderop met z'n kont naar ons toe gaat staan. Voor die laatste had ik een verrekijker nodig _O- _O-. Maar dat is dus wel heel griezelig hoor.. De wind, plassen en regen waren eerst ook doodeng maar dat is over. Gewoon uuuuren in buiten gezet dat arme dropje :D. Alleen voor de eerste stap in de nattigheid vraagt ze vrij beleefd of het echt moet, en dan gaat ze braaf met een diepe zucht.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 00:36

Sintara schreef:
Nee inderdaad, zorg nou maar dat je iets vind dat je echt wilt hebben. Daar heb je meer aan..
Ik snap mijn vp nooit zo goed met schriktraining achtige dingen. Ze kan de meest debiele dingen hebben en dan heel simpele dingen weer niet. Gillende sirenes en zwaailichten? No problem. Grote machines in het bos? Niks hoor. Honden, zeiltjes, linten of bosmaaiers zijn niet boeiend.
Maarrr stel nou dat de buurvrouw de tv aanzet en er dus opeens een lampje aangaat daarbinnen (zeker 50m verderop dus) ? Brr. Of iemand die opeens aan komt lopen bij de rijbak zonder gedag te zeggen!
Of een hert die in het donker in de wei 100 meter verderop met z'n kont naar ons toe gaat staan. Voor die laatste had ik een verrekijker nodig _O- _O-. Maar dat is dus wel heel griezelig hoor..
De wind, plassen en regen waren eerst ook doodeng maar dat is over. Gewoon uuuuren in buiten gezet dat arme dropje :D. Alleen voor de eerste stap in de nattigheid vraagt ze vrij beleefd of het echt moet, en dan gaat ze braaf met een diepe zucht.

Dat dus Sintara! Maar volgens TRT geef je je paard met hun methode een houvast om zelf te ontspannen bij wat voor enge dingen dan ook, inderdaad immers je kunt ze nooit trainen op alle enge (mensen)dingen in de wereld. Ik blijf hopen...

En je laatste schets, ja dat zie ik helemaal voor me. Arm vp. Wat doe je haar toch aan, LOL!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 05:26

Hoe zit dat met tiny houses bij jullie? Misschien is dat nog een optie in de toekomst op zo’n stuk land. Dat is immers verplaatsbaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 11:12

Hi Balance, Tiny housje is ook nog een optie. Dank voor de tip. Maar ik denk ook dat we het goed gaan redden met de camper. Die vindt iedereen incl honden heerlijk om in te zijn en dat is beslist geen straf. Als echt alle plannen mislukken dan kunnen we ook nog in het andere huis hier op het domein gaan wonen, maar dat willen we voorkomen. Ook hebben de buren aangeboden dat we daar in hun vakantiehuis mogen wonen, maar dat kan natuurlijk niet gratis want dan missen zij het hoogseizoen, maar ook dat is nog een optie. De toekomst gaat het leren!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:34

Het zou mij niks verbazen als er van het hele hoogseizoen niks over blijft dit jaar. Huis dat leeg staat gaat hard achter uit, betrouwbare oppassers zijn dan wel zo fijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:06

tamary schreef:
Het zou mij niks verbazen als er van het hele hoogseizoen niks over blijft dit jaar. Huis dat leeg staat gaat hard achter uit, betrouwbare oppassers zijn dan wel zo fijn.

Sssshhhhhht nog niet zeggen. Wat komt dat komt , maar op dit moment kan ik deze gedachte nog parkeren (wij leven van een deel vd opbrengsten vd gîte). Voor alsnog verwacht ik dat we juli en augustus en hopelijk September mogen open zijn. Dan spelen we quitte. Niemand is naief hier, maar hopen dat Corona voorbij is in het hoofdseizoen mag!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 13:45

tamary schreef:

LOL biedt je je aan als oppasser, Tamary? Inderdaad moet een huis niet te lang leeg staan dat is niet handig. Maar als het goed is verhuizen wij de laatste week van juli, waarheen weet niemand, hahaha, maar wij moeten er dan uit. De eerste drie weken van juli komen waarschijnlijk vrienden van ons inderdaad op de paarden en dieren passen zodat wij kunnen huizen zoeken of al deels verhuizen. 1 augustus komen de nieuwe mensen als alles goed gaat, dus het huis zal dan niet lang leeg staan, slechts 1 week. Moet kunnen. Met vakantie zijn we zelfs 3 weken weg en dat kan ook.

Ik heb er ook het vertrouwen in Pien dat jij met het hoogseizoen goede boekingen krijgt. Sterker nog, als het isolement eindelijk is opgeheven, laten we in het ergste geval eind april zeggen. Dan wil iedereen eindelijk eindelijk weg weg weg na zo lang isolement. Lekker eruit. En dan gaan ze allemaal bij jou boeken!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 15:02

In juni, juli en deel aug/sept zit ik al vol. Het is alleen te hopen dat mensen mogen reizen. April gaat niet door (10 dagen), dus wordt verschoven waarschijnlijk, mei had ik maar 4 dagen nu geboekt en zal ook niet door gaan verwacht ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 15:07

Hi Pien, hoop voor jou dat ze het inderdaad verschuiven, rot dat ook jij gedupeerd bent.

Even weer on topic, ik zit de hele dag zowat met mijn neus achter de pc en met makelaars te bellen. Maar uiteraard gaan andere dingen ook gewoon door, dieren, huishouden, koken. Dus vanmorgen de paarden gevoerd, honden gewandeld en om 10.30 ga ik naar stal om de paardjes na hun hooiontbijt, via een training met Callas, naar het land te gaan brengen. Da's pech, paarden weg. Had vriendje al gedaan voor me. Ja hartstikke lief natuurlijk, maar Callas weer uit het land halen als ze er net instaat wordt niet in dank afgenomen. Dus heeft ze een vrije dag vandaag.