[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:42

Gimme_Joy schreef:
Ik ben van menjng dat een extra onderzoekje geen kwaad kan. Als je sowieso al ontwormt. En een mestonderzoek kost geen drol (haha). Maar ik zeg hiermee niet dat je het moeten doen he! Bij ons op stal wordt het sowieso gedaan, ik heb daar niks over te zeggen :+ . Ik vind het prima.

Maar als het onbetrouwbaar is zou ik het inderdaad gewoon laten

Ach volgens mij is het niet heel betrouwbaar om alleen op mestonderzoek te vertrouwen, maar zeker bij een stal met meer paarden is het niet waardeloos. Stel dat je dan bij een aantal paarden eitjes van een zekere worm vindt, dan weet je dat het handig is om bij de volgende ontworming de hele boel te ontwormen met spul wat in elk geval daartegen werkt.

beatje

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:00

Mijn da is ook niet voor mestonderzoek. Wij ontwormen 4 x per jaar met verschillende middelen.Een paard heeft altijd wormen of eitjes bij zich. Door met enige regelmaat te ontwormen hou je de druk laag. Nu staan bij mij de paarden 24/7 buiten in een kudde . Dat vraagt wel weer een ander worm beleid als 2 paarden achter huis of ene op een manege die in een zandpaddock een uur staat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:19

Furrow schreef:
Ik bedoel het ook genuanceerder hoor, ik geef ook toe dat ik ts niet begrijp in veel keuzes en daar kom ik gewoon openlijk voor uit. Maar ik hoop wel dat ze nu gewoon een plan volgt/hulp zoekt en dan geloof ik echt dat ze en limo een goed team gaan vormen.
Ook al begrijp ik ts niet, denk ik wel nog steeds met honderd procent overtuiging dat het wel vanaf een goede bedoeling komt.

Ik ben trouwens niet overtuigt dat een braaf ouder paard de oplossing is, zonder begeleiding zal de uitkomst vaak hetzelfde zijn.

Zeeer late reactie :+

Mijn opmerking was niet zozeer naar jou toe bedoeld eigenlijk, ik vind jou een van de voices of reason in dit topic.

Wat mij een beetje irriteert zijn mensen die TS totaal afkraken, vind ik onnodig en contraproductief. De kans dat mensen daarvan leren is vrij minimaal zeg maar :+

Anderzijds TS die roept dat ze met haar paard wel een topteam is, wat obviously niet waar is, anders zit je niet al 170 pagina's over iedere zucht en scheet te oreren, lijkt me, en zoek je overal wat achter. Dat klopt dan dus gewoon niet.

Mijn advies is en blijft: een goede trainer zoeken, of een goed lesgeefmens, en er zijn echt heel veel trainers die ook met je mee kunnen kijken of een zadel ongeveer goed ligt, of een paard ongeveer goed gevoerd wordt, en die wss ook gewoon goed kunnen adviseren. En stop met ieder detail op Bokt te posten, er zijn echt mensen hier die ook er verstand van hebben, er zitten hier ook heel ervaren paardenmensen, en er zijn ook mensen die een hele hoop nonsens roepen, maar zolang je zin niet van onzin kunt onderscheiden, blijf je heen en weer geslingerd worden tussen verschillende meningen en komt het gewoon niet tot een goed plan.

Dan: wormen.
Laat een mestonderzoek doen. Nee niet alles zal eruit komen, maar wel veel, en met een goed schema en onderzoek kom je al een heel eind.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 16:45

Nou helaas te weten gekomen dat de prijs voor zadelmak maken bij Feather Light met 500 euro gestegen is. Verschrikkelijk duur vind ik dat nu. Voor die prijs per maand heb je je paard 3 maanden elders in training staan.
Kan het nog gekker?

Zal voor spirit een andere optie moeten zoeken. Want dit kan en wil ik er gewoon niet aan geven. Dan mag hun naam en aanpak nog zo goed zijn, de gewone mens kan het nu gewoon niet meer betalen bij hen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:56

500 euro in totaal of per maand? :oo Ik geef je gelijk hoor, bizarre prijzen! Denk dat ik dat er ook niet voor over zou hebben, ondanks haar enorm goede resultaten.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:58

Bij featherlight op het terrein zit nog iemand die zadel mak maakt maar waar zij zit los ervan. Misschien daar naar kijken? Denk dat dat wel iets voor jou is

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:03

Zou ik ook niet doen. Spirit is een heel normaal paard, heeft geen trauma's of gekke dingen, dus die kan ook gewoon door iemand met normale prijzen beleerd worden.

Als je nou echt een 'lastig' paard hebt kan ik me voorstellen dat je er wat meer voor neerlegt, en daar mogen ze ook meer voor vragen. Maar spirit mankeert niks, dus gewoon rustig verder kijken.

En de prijzen even in de gaten houden, ze kunnen best weer dalen als de klanten wegblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:04

Er zijn wel meer (veeeeel meer) goede mensen hoor.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:13

Ik geef je ook gelijk hoor, ergens zou ik het top vinden dat hij in de buurt zou staan. Dat je na de eerste fase daar nog gezamelijk les kan krijgen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:24

Ghostattack schreef:
500 euro in totaal of per maand? :oo Ik geef je gelijk hoor, bizarre prijzen! Denk dat ik dat er ook niet voor over zou hebben, ondanks haar enorm goede resultaten.

€1450,- per maand, voor ‘probleem’paarden €1550,-
Incl. 2 grondwerk en 2 rijlessen...

Wachtlijst tot en met zomer 2022, prijzen kunnen nog wijzigen. Ik moest toch ook even slikken..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:26

Lieve help, dat is achterlijk veel geld! Ik heb toch zo het idee dat die wachtlijst wel wat gaat inkorter binnenkort hoor. Wie gaat hier nou voor kiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:27

Wooooooow wat een geld zeg! Mijn hemel!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:28

Balou_k schreef:
Ghostattack schreef:

€1450,- per maand, voor ‘probleem’paarden €1550,-
Incl. 2 grondwerk en 2 rijlessen...

Wachtlijst tot en met zomer 2022, prijzen kunnen nog wijzigen. Ik moest toch ook even slikken..

Heel offtopic maar ik vraag mij echt af hoe rëel het is om een probleempaard een jaar of jaar een half op een wachtlijst te hebben.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:28

Ik zou het bijna afzetterij noemen :x

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:29

Voor die maandprijs zou ik mn paard verkopen en een braaf dier terug kopen denk ik :') Ik snap dat ze niet goedkoop is, maar dit is wel echt heel bizar hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:40

Krijg je daar je paard terug met gouden hoefjes ofzo? :wow:

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:04

dat zijn nogal bedragen zeg halleluja. dat is gewoon een maandsalaris en je krijgt geen grand prix paard terug. snap dat je dat niet gaat doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 19:09

Idd en toen ik het in februari (?) vroeg was het nog 995 voor zadelmak maken. Bizar hoe ze plots zo hun prijzen doen stijgen
+ ze zouden mij contacteren als de prijzen zouden veranderen. Heb tot nog toe niks vernomen.

Dit kan de gewone mens niet betalen. Verwachten ze dan eigg nog gewone klasse mensen of willen ze enkel nog trainen voor de rijke klasse? (zo komt het over op mij)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 19:18

Furrow schreef:
Ik geef je ook gelijk hoor, ergens zou ik het top vinden dat hij in de buurt zou staan. Dat je na de eerste fase daar nog gezamelijk les kan krijgen.

In de buurt zou top zijn. Maar er zijn er helaas niet veel die ook aandacht besteden aan grondwerk en schriktraining. En net dat wil ik er toch ook graag bij hebben.
Of ik moet in de loop van het jaar schriktraining meedoen met spirit als er nog eens enkele in de buurt zijn. Dan heeft hij daar al ervaring mee en weet ik ook beter of hij koel is in zijn hoofd, denk het wel eigg is nu niet snel onder de indruk en als die eens schrikt is die ook snel weer terug nieuwsgierig.

Grondwerk kan ik ook nog wel les in nemen maar wil eigg wachten tot begin van de zomer. Dan is hij bijna 2 en vind ik hem er beter klaar voor om echt wat te gaan doen. Nu doen we al wel eens wandelingen en vaststaan, voetjes pakken/krabben en aanrakingen op het lichaam. Maar daar blijft het ook bij.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:25

Wat een prijzen zeg, dan zou ik het ook niet doen. Zo’n prijs is voor de normale mens echt niet te betalen. Ik zou lekker doorzoeken!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 19:45

Ben tevens te weten gekomen dat de hengsten uit limo's stamboom myotonie vrij zijn.
Nuja heb de test voor myotonie al betaald dus ga ik het alsnog laten testen. :) dacht dat er bij Arabieren ook een vorm van myotonie voorkwam soms (?). En langs moeders kant is er NRPS en (part) Arabier te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:49

Ik ken Feather Light verder niet, maar misschien heeft ze het expres omhoog gegooid omdat ze gigantisch veel aanmeldingen kreeg?
Misschien wil ze op die manier de echte noodgevallen filteren? :+

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:15

Ben erg fan van hoe ze werkt. Maar bij deze prijzen krijg ik toch mijn twijfels.
Vindt het behoorlijk commercieel klinken en of het nog uit liefde voor het paard gebeurt.
Art snap dat je dit te duur vindt hoor zijn geen normale prijzen meer.
Gelukkig heb je voor spirit nog alle tijd. Gewoon keer rond gaan kijken bij verschillende stallen

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:19

Je gaat nu eerst naar de kliniek toch?

Is het niet handiger om dingen een voor een te doen ipv alles tegelijk?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:19

Makkelijk rekenen voor een ander. Je mag wel je leven wagen op het project van een ander. 1500 gedeeld door 30 is 50 euro per dag. Daar word je paard voor verzorgd en ben je soms met 2 mensen tegelijk bezig in een scholingstraject. Op dat soort dagen stappen ze dus voor minder dan 20 euro bruto p.p. per uur op.

Kom ik mijn bed niet voor uit :+

Een hond een dag in pension geven kost al 20 euro :') .

Art: ik zou mij lekker niet druk maken om dit onderdeel totdat je medisch meer weet. Gewoon stap voor stap, het beleren komt erna wel weer :)