Furrow schreef:Ik bedoel het ook genuanceerder hoor, ik geef ook toe dat ik ts niet begrijp in veel keuzes en daar kom ik gewoon openlijk voor uit. Maar ik hoop wel dat ze nu gewoon een plan volgt/hulp zoekt en dan geloof ik echt dat ze en limo een goed team gaan vormen.
Ook al begrijp ik ts niet, denk ik wel nog steeds met honderd procent overtuiging dat het wel vanaf een goede bedoeling komt.
Ik ben trouwens niet overtuigt dat een braaf ouder paard de oplossing is, zonder begeleiding zal de uitkomst vaak hetzelfde zijn.
Zeeer late reactie
Mijn opmerking was niet zozeer naar jou toe bedoeld eigenlijk, ik vind jou een van de voices of reason in dit topic.
Wat mij een beetje irriteert zijn mensen die TS totaal afkraken, vind ik onnodig en contraproductief. De kans dat mensen daarvan leren is vrij minimaal zeg maar
Anderzijds TS die roept dat ze met haar paard wel een topteam is, wat obviously niet waar is, anders zit je niet al 170 pagina's over iedere zucht en scheet te oreren, lijkt me, en zoek je overal wat achter. Dat klopt dan dus gewoon niet.
Mijn advies is en blijft: een goede trainer zoeken, of een goed lesgeefmens, en er zijn echt heel veel trainers die ook met je mee kunnen kijken of een zadel ongeveer goed ligt, of een paard ongeveer goed gevoerd wordt, en die wss ook gewoon goed kunnen adviseren. En stop met ieder detail op Bokt te posten, er zijn echt mensen hier die ook er verstand van hebben, er zitten hier ook heel ervaren paardenmensen, en er zijn ook mensen die een hele hoop nonsens roepen, maar zolang je zin niet van onzin kunt onderscheiden, blijf je heen en weer geslingerd worden tussen verschillende meningen en komt het gewoon niet tot een goed plan.
Dan: wormen.
Laat een mestonderzoek doen. Nee niet alles zal eruit komen, maar wel veel, en met een goed schema en onderzoek kom je al een heel eind.