Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 09:06

Hier overigens op aanraden van de zadelmaker nog maar even gewacht met een dressuur zadel. Als ik nog minimaal een half jaar wacht is de kans veel groter dat een zadel ook een tijdje mee gaat ipv dat hij er weer uitgroeit. Vind ik wel fijn meegedacht van haar. Ze had mij natuurlijk ook gewoon 2 keer (of 3) een zadel kunnen verkopen.
Heb nog (steeds) geen wedstrijd plannen. En zou ik wel willen gaan kan ik natuurlijk prima de eerste paar keer gewoon op mijn springzadel rijden. De eerste keren g je toch vooral om gewoon rond te sturen en doorzitten hoef je toch praktisch niet in die B proeven.

De paarden hebben hier oud en nieuw weer overleefd. Toch ieder jaar weer spannend. We waren zelf op een feestje in een dorp verderop maar hebben ze met de camera in de gaten gehouden. Ze draafden wat rond maar verder waren ze relatief heel rustig. Volgend jaar begin in vroeger met de vuurwerk geluidsfragmenten afspelen.

Babootje: jullie in het bijzonder een goed 2017 gewenst. Op een goed herstel!

En alle anderen natuurlijk ook de beste wensen! Heel veel succes en plezier met jullie paarden

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:15

Iedereen de beste wensen voor 2017

Dat is zeker netjes pol de meeste willen gwn aan je verdienen!

Even een vraagje: mag je nu ook door dat flexibel starten als 2 x Z ruiter gwn B starten of is dat dan weer HC ?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:28

Ik heb het voor je opgezocht Dress, volgens mij mag je gewoon B starten .

Afbeelding

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:31

Super dank je wel Moniek Dan hebben ze het veranderd naar nivo ZZl Ga ik lekker B starten heb al genoeg aan mijn eigen zenuwen :=

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:31

Hier de inschalingstabel ;)
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:32

Dat doe je goed Dress.. het moet voor beide wel leuk zijn :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:33

Beste wensen allemaal!

Klinkt wel logisch, Moniek :j

Ik heb volgende week vrijdagavond een leuke zit training op SIM van Greendistance/Akhdhar endurance.
Dat is een volledig mechanisch paard dat alle gangen kan, mits jij met jouw houding/beweging in je lichaam het 'dier' correct in beweging zet, als ik het goed verwoord.
http://www.greendistance.nl/zit/paardrij-simulator
Hier staat meer informatie over de SIMulator.
Heb van stalgenoten al gehoord dat het heel leerzaam is en ook garant staat voor spierpijn :')

En een week later heb ik ook nog een clinic over contact/teugeldruk, ook bij Esther Groen/Green distance.

Ben heel benieuwd wat ik daar ga leren en hoe ik dat weer kan meenemen in mijn rijden op Elmo.

Sorrie, dresjoepie, ik weet heel weinig (niks :') ) over flexibel starten. Ah, Moniek heeft al geantwoord.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:34

Super leuk marije , die clinic hebben wij as zaterdag en dan die teugeldruk meter volgende maand...
Heb het een paar jaar geleden ook eens gedaan.. kreeg ik m geen eens beweging _O- ben benieuwd hoe het me dit keer vergaat :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:01

Wat leuk Moniek!
Ik ben heel benieuwd of ik SIM in beweging ga krijgen.
Lijkt me wel heel leerzaam.
Ik volg een begeleidingsprogramma bij Akhdhar Endurance naar m'n eerste wedstrijd toe.
Hartstikke leuk, veel theorie en zelfstudie opdrachten, en dus ook wat praktijk, oa de SIM clinic en ook 2 groepstrainingen in het bos te paard.
Heel leerzaam :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:30

Dat klinkt idd als erg leerzaam Marije echt super leuk dat je zon traject volgt naar je eerste wedstrijd toe..

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:56

Polo....Dat is erg netjes van je zadelmaker, dan zou ik inderdaad nog lekker even wachten.
Moniek....Succes morgen met de clinic!!
Marije....Je bent lekker bezig zo te lezen, klinkt allemaal erg leerzaam!

Hum is erg moe, hoor van meer stalgenootjes dat ze regelmatig ligt te slapen in de paddock. Kleine was weer goed actief vandaag haha merkte ook dat haar spenen ander stonden dan vorige week.
Van de week even op film vast gelegd hoe mevrouw doet als ze niet snel genoeg haar hapje of aandacht krijgt.

https://www.facebook.com/carmen.herder.3/videos/1249192425158812/

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 08:44

De clinic was weer leerzaam .. maar wel weer confronterend hahaha bracht het er geloof ik nog best redelijk vanaf op dat nep paard ;)
Vond haar wel heel goed , ze is zelf ook nog gedragstherapeut , fysiotherapeut en osteopaat ..
Volgende maand komt ze terug en doen we mee met de teugeldrukmeting .. ben heel benieuwd :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 08:46

Jaa knappe Hum ik zag hem voorbijkomen hahaha lekker met dr koppie schudden " schiet nou eens op ! , zie je me niet ! "

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:43

Leuk zo'n nep paard. Kan heel leerzaam zijn denk ik.
Carmuh: hum denkt schiet op!

Ik lig er al 4 dagen uit door de vorst. Laat die dooi maar doorkomen!
En zit lichtelijk met mijn handen in het haar vanwege een combi verlatingsangst/ claustrofobie bij mijn guppie. Daar gaat nog wel even wat werk en tijd in zitten vrees ik.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:00

Oh getver pol dat is idd erg lastig ... ik zou zelf echt geen tips hebben want heb hier geen ervaring mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:14

Ai dat is idd een lastig probleem, Pol.
Ik ben verder heel benieuwd naar het mechanische paard. Vrijdagavond weet ik meer!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:28

Het is heel vreemd Marije .. het stappen gaat nog, draf is lastig omdat je niet " vooruit " gaat, Galop bijna onmogelijk hahaha

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:26

Ik heb er echt ook geen ervaring mee. En het komt ook een beetje onverwachts omdat het verder echt wel een stoer paard is. Dacht laatst wat gekke voorwerpen te introduren zoals een paraplu, plastic flappen gordijn en verschillende zeiltjes om overheen te lopen. Vreet hij gewoon alles op ipv er bang voor te zijn. Moest alles tussen zijn tanden uit trekken in plaats van hem overhalen er naar toe te gaan.
Maar oh wee als ik hem even helemaal alleen op stal zet of dus in de trailer. Dan verandert hij in een gespannen, gillend, poepend ding.
Aller lastigste is, je kunt hem er niet mee helpen. Probeer hem nu dus gewoon 'af te stompen'.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:52

Dat is idd een echt lastig probleem.
Hoop voor je dat het je lukt om hem er doorheen te helpen.
Leuk, Carmuh, dat het veulen al lekker groeit in die buik. Wanneer is je merrie uitgerekend?

Moniek, ik kom na vrijdagavond met een verslagje van mijn ervaring op SIM het mechanische paard. Ben echt heel benieuwd wat ik ervan ga bakken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:59

In het ergste geval mag ik gaan sparen voor een kleine vrachtwagen en gaat de shetlander voortaan mee. Mijn oude paard red zich wel in zijn eentje desnoods. Tot mijn huidige auto er uit moet gaan we gewoon nog even door trainen met hem. Daarna zien we wel weer verder.
Hij is alle moeite in ieder geval wel waard.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:38

Vandaag even Mn tel op de bakrand gelegd .. en proef 11 gereden .. moet nog een hoop verbeteren voor zondag maar we zijn op weg .. na de uitgestrekte galop links zet ik hem op de korte zijde even terug omdat hij doordenderde ;) en het achterwaarts moet ik zn hoofd natuurlijk omhoog houden ,, hij wilde ook niet meer naar voren ;)
https://youtu.be/WXxN7H_QMs0

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:17

Polo....Klinkt herkenbaar. De merrie van mijn vriendin die ik nu rijd is ook zo neurotisch als ze alleen is. Als de paarden op de paddock staan en ik neem haar mee om te rijden staat ze de hele tijd heen en weer te lopen in stal. We nemen haar wel gewoon mee op de vrachtwagen, ook alleen en dat gaat prima maar zet haar wel gezadeld erop en als ze eenmaal eraf is gelijk erop en rijden. Als we met haar en nog een op pad gaan en die ander moet eerder starten dan moet ze er ook af want dan word ze echt onrustig. Mijn vriendin heeft haar nu 3 a 4 jaar en word nog niet echt minder haha, je leert er wel mee omgaan.

Moniek....Dat ziet er al fijn uit joh!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:20

Echt lastig pol je hebt iig al van alles geprobeerd!

Ziet er goed uit Moniek Dat gaat wel goed komen! Je moest aankomend weekend toch? Heel veel succes iig Als ik een klein puntje mag aan geven je overgangen zouden misschien wat scherper mogen

Benieuwd naar je verslag Marije Veel plezier morgen iig

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:25

Dank je wel Dress , ik ga het meenemen .. hij was wat loperig en daardoor niet scherp aan de hulpen ik moet hier zelf meer bovenop zitten , ik laat het dan snel gewoon maar gaan :+ ( daardoor moest ik hem ook even op de rem zetten in galop ) ik ga ze meer markeren ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:33

Ik krijg een kromme nek van je video Moniek. Maar het ziet er soepeltjes uit.

Hier komen de ruinen tanden al door en gelijk zijn tong helemaal kapot. Eentje is heel scherp. De tandarts kon gelukkig snel komen en heeft er nu zo goed en zo kwaad als het kon wat af geveild. Het schijnt wel heel vroeg te zijn dat ze al met 4,5 door komen.

Carmuh, ik denk dat het ruimtelijke van een vrachtwagen ook al wel zou schelen. Maar die heb ik helaas niet. Gewoon een 1,5 paards trailer. Het 'fijne' is wel dat ik voor mijn jonkie ook onderdeel van 'de kudde' ben. Als ik er ben als hij weg is bij de andere paarden vind hij het wel prima.

En dan wil ik er eventing mee gaan rijden. %) Dat betekend dat hij er niet altijd gelijk af kan om te gaan rijden. Dan moet ik nog cross lopen en wachten tussen onderdelen. Wordt een leuke uitdaging. Misschien dat een weitje uitzetten daar een oplossing voor gaat zijn. We gaan het zien.

-O- Dat weer! We hebben nu 1/3 van de bak en paddock onder water staan en het stopt nog niet.
En als het nu gaat vriezen heb ik een schaatsvijver |(