Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:37

Ik denk dat iedereen je wel kan bedonderen :). Je moet er gewoon goed zelf bij blijven, NAdenken en niet alles maar geloven wat een verkoper je verteld.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:39

Romanoff schreef:
Ik denk dat iedereen je wel kan bedonderen :). Je moet er gewoon goed zelf bij blijven, NAdenken en niet alles maar geloven wat een verkoper je verteld.

Als ik echt serieus over een paardje ben wil mijn instructrice graag mee. Dat vind ik altijd een fijne second opinion, kent ook de handelstrucjes.
Verder kijken of je meerdere keren mag rijden. En een keuring erover.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:42

Tja, mijn hooppert heb ik na 1x proefrijden van 30 min, keuring afgesproken en klaar. Haha.
Misschien wat kort door de bocht, maar had al meerdere paarden gezien. En bij mijn Flo hadi k toch wel meteen het goede gevoel, alsof we al langer een combi waren.
Pjoeh, nou hahha, dat zijn we nu vanalles maar behalve dat :D, maar goed. KOmt ook wel weeeer goed :j

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:44

Romanoff, die van jou stond ook te koop toch? Of heb je hem weer uit de verkoop; omdat je schrijft komt wel weer goed?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:45

tjah, ik ben ook koppig. Begrijp ook wel dat als je een leuk paard ziet, dan jan (hoe toepasselijk) en alleman je vanalles kan wijsmaken, maar als je een bord voor je kop hebt.....
en geloof me.. ik bevind me vaak in die positie :')
9 van de 10 keer luister ik dan ook naar vriendlief, want die kan dit altijd heel goed inschatten.

alleen dan mag ik idd niet aankomen bij vriendlief 'heb er zo'n spijt van'. Met de billen bloot en op de blaren zitten dan jah :j

Toch succes Arabiertje, en nu keuzes maken met je verstand ipv je hart ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:46

Ik kan het mezelf niet kwalijk nemen dat ik het allesinds niet geprobeerd heb. Ik heb haar denk ik drie mooie maanden kunnen bieden...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:49

Nellekeee schreef:
Romanoff, die van jou stond ook te koop toch? Of heb je hem weer uit de verkoop; omdat je schrijft komt wel weer goed?

Die heb ik er weer uit gehaald. Ik kon/kan hem niet wegdoen. Elke dag begon ik er steeds meer aan te twijvelen en weet zeker als ik hem nu had verkocht echt vreselijke spijt zou krijgen.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:55

Romanoff schreef:
Nellekeee schreef:

Die heb ik er weer uit gehaald. Ik kon/kan hem niet wegdoen. Elke dag begon ik er steeds meer aan te twijvelen en weet zeker als ik hem nu had verkocht echt vreselijke spijt zou krijgen.

Vind het ook een erg leuk dier en mijn vader zegt altijd; als je iets echt wilt dan kun je het! Weet natuurlijk niet waar het precies misging met jullie maar met goede hulp kom je ver.

sunday

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:56

Weet er iemand een plek waar je een grote struize fjord kan kopen?
Is voor een ruiter die +- 1.73 groot is.

Hebben al op kapaza en toestanden zitten kijken.
Moet een brave zijn en geen bokzak. Daar de ruiter wat rugproblemen heeft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:09

Arabiertje* schreef:
Heb je gelijk in, ik denk alleen niet dat het goed gaat komen. Ik heb zo een voorgevoel dat er hier nog enorm om gestreden gaat worden, waarom weet ik niet. Ik ben wel de persoon die zo koppig was en niet luisterde hé, ik denk dat ze me dat kwalijk gaan kunnen nemen. Aangezien je in de twee weken proefperiode de kans hebt om ze terug te doen, en ik dat niet gedaan heb. Dus heb ik wel een poot om op te staan?

:n en dat weet je zelf donders goed. Bovendien om helemaal in je recht te staan moet zo'n dier rontgen gekeurd worden en uitgebreide bloedtest, en als kan hals en rug erbij. Op de dag van aankoop.

En JvdH helpt je door ander paard aan te bieden en dan voldoen zij aan hun eisen.

Burella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:14

Bedankt allemaal :D Ik kom net terug van stal. Wanarusa (ze heet officieel Wanarusa H maar weet nog niet hoe ik haar ga noemen) stond vanochtend al vrij rustig in haar nieuwe stal. Ze hinnikt alleen nog wel veel. Toen ik weg ging stond ze mooi rustig buiten om zich heen te kijken. Ik ga haar eerst nog een paar dagen de tijd geven om te wennen en afhankelijk van hoe ze het doet ga ik haar daarna langzaam aan oppakken.

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een braaf leerpaard dan weet ik nog wel een 10 jarige ruin te staan. Super braaf, Z1 dressuur en L springen geklasseerd. Hij is 1.75 hoog, maar daar merk je niets van als je er op zit.. Kan goed bewegen, licht in de mond en gewoon super braaf. Dit paard zou ik eerst kopen maar ik wilde uiteindelijk toch een merrie gezien je daar altijd nog een veulentje uit kunt fokken(en al helemaal nu ik een prok gekeurde stermerrie op stal heb staan :D). Maar het is wel echt een heel leuk en vooral lief dier!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:21

Nellekeee schreef:
Vind het ook een erg leuk dier en mijn vader zegt altijd; als je iets echt wilt dan kun je het! Weet natuurlijk niet waar het precies misging met jullie maar met goede hulp kom je ver.

Ben er afgevallen en mn arm gebroken. Dit herstel gaat niet goed. Vond het zonde om m te laten staan, doorrijden kost nogal wat per maand. Maar inmiddels oplossing waardoor ik toch vn mn kanjer kan genieten en niet al te veel geld kwijt ben om letterlijk alleen mn paard te poetsen en er naar kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:49

Met gezond verstand kom je een heel eind.

Een 5-6-7 jarige die het goed doet in de sport, braaf is en helemaal in orde komt niet bij een handelsstal terecht voor een prikkie. Die krijg je als particulier zelf wel verkocht.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:46

Vanavond naar Beilen toe met me instructeur. Zou er eigenlijk gisteravond heen gaan, maar toen kon mijn instructeur niet en vanavond wel.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:47

welmoed__ schreef:
Vanavond naar Beilen toe met me instructeur. Zou er eigenlijk gisteravond heen gaan, maar toen kon mijn instructeur niet en vanavond wel.

Succes! :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:47

Dankje!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:51

Succes!
Vannacht vertrekken we en morgen ochtend zijn we in Spanje. Heb er heel veel zin in, hoop mijn nieuwe paard eindelijk te vinden. :D

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:58

Succes Welmoed! ben benieuwd!

Cath_16, jij ook succes, en een fijne vakantie uiteraard!

Tictac007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:02

Hallo,

Ik weet niet of het hier thuishoort, :+
Wij zijn opzoek naar een BRAVE e pony,

Eissen;

Een grote E
Ruin.
Voornamelijk Dressuur, maar moet ook een net parcourtje kunnen springen.
Braaf op concour, in bos, ponyclub.
Minimaal L
Leeftijd liever niet ouder dan 13.
Moet lekker ontspannen en nageeflijk kunnen lopen.

Iemand suggesties? :)
Het liefste in Overijssel

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:03

Dat hoort hier zeker thuis Tictac!

Tictac007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:53

Al een hele tijd aan het zoeken naar een geschikt paardje,
maar nog niks gevonden...

Hopelijk weet een van jullie een maatje voor me!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:54

En wat is je budget?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:06

Romanoff schreef:
Oke. Hm nja :).

Wat mij opvalt trouwens is dat er ineens HEUL veel paarden worden aangeboden; Klik ohz is er niet, dan is hij mij de baas.
Volgens mij zou je als ruiter dan toch even door de zure appel heen moeten, maar dat is mijn mening en ervaring inmiddels :D

Veel ruiters vertikken het om kritisch naar zichzelf te kijken en hebben geen doorzettingsvermogen om zichzelf te verbeteren
dan kopen ze ook nog een paard boven hun kunnen...tja dan gaat het vaak mis en het paard heeft het dan gedaan |o

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:22

TicTac: ik had je laatst pb gestuurd over de pony waar je naar gevraagd had. Heb je daar nog contact mee opgenomen of was dat niks?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:27

@ Burella waar komt dat paard vandaan? Mag ook per pb. Ik ken een paard met dezelfde naam die hier in het noorden heeft rondgelopen of ik ben in de war. Kun je mooi veel van leren.