Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar heb mijn schrik voor een groot deel overwonnen, de reden dus ook dat ik een braaf paard zoek. Maar geen reus, zoals die van zondag 1m80 groot, daar moest ik toch met een bang hartje naar toe gaan.

Niets voor jou mijn pownie?
uryanne schreef:Cath_16 schreef:We hebben haar in moeten laten slapen.. In Utrecht stonden ze ervan te kijken hoe taai ze zich gehouden heeft. Ze begon op het laatst ineens kreupel te lopen. Daar kwamen ze erachter dat ze een bepaald aantal aandoeningen al haar leven heeft gehad...
Dat is natuurlijk heel vervelend, maar in 7(!) jaar kan er natuurlijk van alles gebeuren. Als je wel had laten keuren had het net zo goed mis kunnen gaan, alleen dan aan wat anders.

nathe schreef:ik dacht dat er geinteresseerden waren op bokt.be voor siska?
Cath_16 schreef:k wil ermee zeggen dat je veel niet ziet klinisch.
Ze was dan afgekeurd geweest. Dus ik laat voortaan
altijd keuren.
Arabiertje* schreef:Ik denk dat jij je dringend opnieuw moet informeren, de haflingers zijn niet meer wat ze geweest zijn... Mijn haflinger heeft tal van talenten in springen!

) maar talent... daar kom ik duizenden euro's voor tekort

Al de rest heeft een leuke aanleg maar dat is het ook. Torius16 schreef:Nienke87 en Arabiertje:
Het gaat om het woordje: talent wat hier gebruikt wordt.
Betekenis talent: natuurlijk vermogen om iets goed te doen = aanleg 2: een bepaalde gave hebben.
Dus een paard met talent heeft het vermogen om iets goed te doen (bijv. hoog springen) en dat is een gave.
Een gave die slechts voor een aantal paarden en pony's is weggelegd op welke gebied ook.
Dit geld ook voor mensen.
En één hindernis springen is iets heel anders dan week in week uit een parcours van 14 hindernissen springen en dat goed doen.
Heb je zo'n paard, ja dan kun je met recht van talent spreken....
Sorry dames maar ik kan er niet meer van maken dan dit!