Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aella schreef:Mij viel bijvoorbeeld de instructie op dat handen hoger geplaatst zouden moeten worden. Is dat dan niet in relatie tot de handen van de ruiter op dat moment in de ring? Was dat niet iemand met een voorkeur voor extreem lage handen? Hoe 'hoog' is dus 'hoog'? Idem voor de instructie 'geen been'. Daar ontbreekt gewoon een stuk in het verslag, kan niet anders. Waarom precies werd deze instructie gegeven? Dat soort dingen wil ik nou wel eens weten. Wie kan en wil dieper ingaan op zijn eigen (tegen)argumenten?
Aella schreef:Lengte in de hals geven is niet zo vreemd. Als je paard zich strak maakt of uit elkaar valt laat je hem weer wat vanuit die schoft zakken, plaatst je handen wat naar voren en vult van achter aan. Daarmee herstel je normaliter de ontspanning, activiteit en verbinding van waaruit je weer meer kunt gaan sluiten en verzamelen. Best knap om je paard daarmee juist uit elkaar te laten vallen
Sjuimpje schreef:Van AdB moet je inderdaad je paard uitnodigen om die hals lang te maken,
maar zijn methode werkte bij mij totaal niet.
Ozep liep totaal van het achterbeen af en viel inderdaad uit elkaar.