Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 12.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:54

Maar ik heb toch nog helemaal geen foto geplaatst Verward
En wie zegt dat ik een paardenfoto neem, zo ja kan dat toch een andere foto zijn die niet in mijn profiel of in een topic staat?
Ik neem aan dat als je een foto hebt dus via PB dan naar Rock moet sturen zodat niemand anders die foto ziet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:38

Nee maar je hebt jezelf gemeld dat je een foto wil insturen.

Doel is juist dat niet te achterhalen is waar de foto vandaan komt en van wie hij afkomstig is.

Dit omdat er een paar bokkers zijn dat readers zo listig zijn, dat ze iemand helemaal gaan napluizen voor ze een reading doen Knipoog

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:06

Ohw oke op die manier, maar die foto's worden toch anoniem geplaatst door Rock, geen namen bij enzo.
Nou ja ooit op een dag kan ik een foto PBen naar Rock, niemand kan dan weten waneer ik dat heb gedaan en om welke foto het gaat daar zorg ik dan wel voor Tong uitsteken alleen Rock dan heheh

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:12

toch nog even de foto met het konijntje

Spoiler:
Ik denkdat het konijntje rond de 3 jaar oud is. Heeft iets met het linkervoorpootje gehad. Het is een vrouwtje en haar baasje is een klein kindje. Ze houdt van gras.
Ook krijg ik iets in mijn linkerbeen. Een steek ofzo? Weet niet of het er iets mee te maken heeft?

Ik zal het wel helemaal fout hebben Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:17

Sorry dat ik nog geen nieuwe ronde heb geplaatst, heb het een beetje druk en vergeet het steeds Bloos

Euh... Denk dat het morgen wordt Bloos

Er komt nog een ronde hoor! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 01:30

Ik ben erg benieuwd rock!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 06:53

Niet vergeten dan hoor Knipoog

Ik zat al te wachten op de nieuwe foto's ik dacht al.. die zouden toch een week geleden al komen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 07:16

Bloos Als straks mijn dreumes in bed ligt, dan werk ik even de PB'tjes weg van de mensen waar ik nog niet op heb gereageerd, en zet ik nieuwe foto's online.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:13

ik heb een poging gedaan.. Tong uitsteken Ik heb het topic nog niet uitgelezen.. Maar kan me er niet van weerhouden om toch even mijn bevindingen neer te zetten Tong uitsteken Weet niet of de eigenaren al gepost hebben
foto 1:
Het eerste wat ik ' door (:') )krijg is bang, en gedeisd... Ik den dus dat je vanuit dat kunt concluderen dat hij een beetje terughoudend is.. Verder kwam ik bij ' nieuwsgierig' maar da's vrij algemeen natuurlijk

leuk topic.. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:27

Rock schreef:
Bloos Als straks mijn dreumes in bed ligt, dan werk ik even de PB'tjes weg van de mensen waar ik nog niet op heb gereageerd, en zet ik nieuwe foto's online.

Ligt die kleine nu nog niet op bed Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:35

Menino schreef:
ik heb een poging gedaan.. Tong uitsteken Ik heb het topic nog niet uitgelezen.. Maar kan me er niet van weerhouden om toch even mijn bevindingen neer te zetten Tong uitsteken Weet niet of de eigenaren al gepost hebben
foto 1:
Het eerste wat ik ' door (:') )krijg is bang, en gedeisd... Ik den dus dat je vanuit dat kunt concluderen dat hij een beetje terughoudend is.. Verder kwam ik bij ' nieuwsgierig' maar da's vrij algemeen natuurlijk

leuk topic.. Lachen

uh oh, ik had gewoon even door moeten lezen Haha! Daarnaast klopt er echt niets van... Huilen van het lachen

Ben benieuwd naar nieuwe foto's Haha! ? als diie nog komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:54

Urielle schreef:
Rock schreef:

Ligt die kleine nu nog niet op bed Duivel

Heeft er een half uurtje ingelegen waarin ik heen en weer rende met baby Nagelbijten / Gniffelen
Oh the joy of motherhood! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:00

Speen erin pluggen, slapen kreng! Haha! Haha! Haha!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:04

gewoon een beetje rum in de fles.....Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 00:36

mylittlejoy schreef:
gewoon een beetje rum in de fles.....Clown

Haha! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:42

Laatst bijgewerkt door Mocca op 19-08-08 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto bijgevoegd. Foto's in links veranderd ivm nieuwe ronde.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:22

Ik trap af met foto 3, het meisje in het rode shirt.

Spoiler:
Karakter:
Dit meisje is een vrolijk en sportief meisje. Houdt van gezelligheid en mensen om haar heen, van feesten en uitgaan. Maar heeft ook zeker een serieuze kant, het leven is niet alleen maar lol. Problemen gehad in de puberteit (op sociaal vlak?) die aan die serieuze kant hebben bijgedragen. Op school geen lastige leerling geweest . Dit meisje probeert problemen en stress te verdringen door gezelschap op te zoeken, te gaan feesten. Niet doen, dat breekt je later op.

Bezigheden:
Sportiviteit maar ook creativiteit; dingen maken, knutselen en schrijven? Interesse in fantasy (wellicht alleen om te lezen of films te kijken)?

Familie:
Heeft een oudere broer, komt daar goed mee overeen. Ik denk ook steeds aan grootouders. Zijn die misschien net overleden? Ik denk dat ze een hond heeft, waar ze veel om geeft. Ik hoop dat ik nu geen Shetlander beledig ofzo Huilen van het lachen

Gezondheid:
Toevallig arm of sleutelbeen gebroken of gekneusd gehad? Waak voor oververmoeidheid en aanverwante ziektes, tevens voor problemen op gebied van vertering (maagklachten door stress? eetstoornissen?)

Ik hoop dat er weer iets van klopt.

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:14

eerste bruine paard;

Spoiler:
karakter;

Het is een vrolijk paard, goed gehumeurd. Heeft meerdere verzorgsters, maar ziet de eigenaresse toch nog als 'leider'. Is braaf op stal, maar durft in de wei nog wel eens een mep te geven.

Hij heeft een ronde achterhand, die hij er niet zo makkelijk meesleept. Zijn specialiteit is de stelling. Hij is actief aan het been en is verkeersmak. Hij kan zich sterk maken. Het is een eerlijk paard, als jij dat ook voor hem bent. Het is een ruin van rond de acht jaar oud?

Zal het wel fout hebben, maar ik probeer het toch.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 09:55

O.k., de vlekkie Haha!

Spoiler:
Staat bij mensen aan huis, in een wei met schuilstal. Er staan geen andere pony's bij.
Is van een meisje van een jaar of 8, 10. Is wel eens heel ondeugend, bokt ruiter er wel eens af. Hij is een ruin van ongeveer 12 jaar.
Als ruiter er af valt wordt ze bang, en moet een ouder meisje (15, 16) de pown weer in het gareel brengen. Dat gaat goed, hij doet het ook alleen uit joligheid, heeft het prima naar zijn zin bij zijn baasje.
Hij is wel eens ongerust over de toekomst, wat gebeurt er met me als ruiter te groot voor me wordt en een paard wil?
Veelzijdige pony, kan beetje dressuren, beetje springen en kan ook ingespannen worden. Wedstrijden vindt ie eng. Op de trailer gaat ie wel goed. Goed gezond, mankeert eigenlijk zelden iets.

Be nice, dit was mijn allereerste keer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:17

Leuk dat jullie meedoen! Haha! En wat ontzettend uitgebreid IkBenEllen!! *applaudiseert*

Misschien vind je me nu neerbuigend overkomen, maar dat bedoel ik niet zo hoor... Als je in details treed heb je natuurlijk veel meer kans om ernaast te zitten, dan als je het oppervlakkig houdt.

Dus vind dit erg leuk om te lezen!

Laat je, als je zo'n uitgebreide lezing geeft, ook niet meteen uit het veld slaan als je bijvoorbeeld maar 80% goed hebt (bij 20% goed is het natuurlijk wat minder haha) want het vergt oefening.

Ook is er een groot verschil in interpretatie.

Ik heb zelf een paar dagen geleden een hele nare ervaring gehad toen ik een foto las. Ik ging er niet voor zitten (het was een foto van een vrouw) maar de informatie kwam zó hard bij me binnen dat ik (letterlijk) een paniekaanval kreeg omdat ik het niet kon stoppen. Kon er totaal geen wijs uit worden, maar het voelde in elk geval érg naar. Ik was niet de enige die dat zo voelde.

Enkele andere mensen zagen juist een heel goed sterk persoon. Degene om wie het ging (die vrouw dus) zei dat wij die naar van haar werden er compleet naast zaten, en diegene die positieve dingen zeiden, zaten volgens maar wél goed.

Er is toen een discussie ontstaan over dat dingen die je binnenkrijgt, altijd nog onderworpen worden aan de manier waarop jij het interpreteert... Je eigen referentiekader. Ben ik snel geïntimideerd door sterke mensen, en degenen die een aardige lezing neerzaten niet?

Zo kan ik ook veel meer vertellen over bijvoorbeeld paarden, katten, honden en ratten, dan over een python of een papegaai, want over het eerste weet ik meer, en kan ik het dus beter plaatsen...

Maar als ik bij het lezen van een foto van een paard pijn in mijn hand krijg, welk gedeelte van het paard is dat dan precies? En zijn het de botten of de pezen? Of de spieren?

Probeer eventueel voor jezelf op te schrijven wat je precies voelt en doorkrijgt, precies ook op die manier... Zie je een donkere stal? Voel je pijn in je schouder? Zit je ineens scheef op je stoel? Misschien dat als je dan feedback krijgt, je de dingen die je doorkrijgt beter kan koppelen aan wat er werkelijk aan de hand is geweest. Er gaat hier een flinke tijd overheen voor je feedback krijgt, dus het kan zijn dat je vergeten bent wat je precies voelde en zag. Dus nogmaals: schrijf het op!

Mensen die meer geïnteresseerd zijn in dit soort dingen, mogen me PB'en voor een foto met directe feedback Knipoog

*bergt zich voor overlopende inbox*

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:45

Rock schreef:
En wat ontzettend uitgebreid IkBenEllen!! *applaudiseert*

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ben niet zo'n fijngevoelig mens Bloos Weet met mijn eigen pijntjes niet eens hoe en wat, laat staan als ik er dan ook nog van buitenaf doorkrijg Haha! Dat kan ik helemaal niet plaatsen Haha!
Heb op dit moment bv spierpijn in rechterschouder, geloof niet dat dat van de pown is Haha!
Weet ook niet of wat ik schrijf mijn eigen fantasie of echt doorkrijgen is, we zullen zien Knipoog

tante_trien

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 04:24

Zodra ik er klaar voor ben, ga ik ook weer een poging wagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:07

Dank je wel Vie Knipoog

tante_trien, leuk dat je het ook weer gaat proberen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:01

Rock schreef:
Als je in details treed heb je natuurlijk veel meer kans om ernaast te zitten, dan als je het oppervlakkig houdt.

Dus vind dit erg leuk om te lezen!

Daarvoor is het experiment toch ook Haha!
Je kunt niet testen als je op safe speelt hoor, dan kan het op iedereen slaan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 08:17

Ja precies!