Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:41

jahoor, dan gaat er een strik om!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:41

En zo heeft ieder zijn of haar eigen beweegredenen om het wel of niet te doen.
Ik heb zelf nog meer mensen waar ik rekening mee moet houden. Het zou in mijn geval egoistisch zijn om alleen aan mijn eigen geluk te denken terwijl ik weet dat ik met dat geld ook voor andere gezinsleden mogelijkheden kan creeren.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:42

Lastig, maar ja, ik heb wel een band, maar die band is niet intens hij zou wel weg gaan maar dan wil ik weten bij wie hij terecht komt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:05

4 keer de prijs die ze waard is (in euro's, voor een ander).. dat is nog steeds weinig Knipoog Ik denk dat ik haar sowieso niet voor meer dan een slachtprijs zou kunnen verkopen.
Maar ook al zou ik echt een groot bedrag voor haar krijgen, het antwoord is niet moeilijk, ze gaat niet weg.

Ze is mijn eerste paard, al ruim 10 jaar bij mij en ik heb een bijzondere band met haar. Met een ander paard zou ik er wellicht anders over denken.

Lindy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:51

Ik zou het denk ik neit doen als ik een goeie band mee heb..

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:48

Ik zou het zeker wel doen.. Ben echt heel wijs met mijn paarden, maar ik rij ze om ze na een jaartje of 2 of 3 weer te verkopen. Dan komt er weer een nieuw jonkie.. Lachen

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:46

Ik zou het niet weten eigenlijk. Stel dat ik een behoorlijk bedrag kan krijgen zou ik er heel erg over na moeten denken. En ook zou ik willen weten wat voor`n mensen het zijn die het geld bieden. Ik zou zowieso willen dat mijn paard naar een goed tehuis dan zou gaan. Maar aangezien ik hem nu pas hem moet ik er niet over nadenken om hem weg te doen.

Ik kan dus eigenlijk niet zeggen of ik het zou doen. Dat zou ik pas weten als iemand dat tegen mij zou zeggen Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:49

Het paard is van mijn vriend en van mij en we hebben het er toevallig van het weekend over gehad, ik zou er best veel moeite mee hebben maar we zouden hem wel verkopen. Met dat geld kun je zeker weer een nieuw paard kopen en een hoop leuke dingen doen. Al denk ik niet dat er iemand is, die veel geld voor ons paardje over heeft (of diegene moet goed gek zijn) gezien zijn leeftijd en staat van dienst.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:54

Mijn eigen jonge pony zeker wel, dan gaat er een strik omheen Ja

Rest beslis ik niet over maar dat heb ik liever niet Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:56

Geld maakt een mens niet gelukkig...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:24

Buckje schreef:

Maar is soms wel verrekte makkelijk Ja

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:28

Voor mijn paard is al eens een leuk bedrag geboden, maar hij gaat zeker niet weg..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:34

ligt er maar net aan, wie het is, zou die gene er gelukkig(er?) mee zijn, komt ze op een goede plek terecht, kan ik haar nog op zoeken, enz.
En ja, wat is veel? Ze is en blijft in het bezit van mijn ouders.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:35

Ik zal hem inderdaad dan wel verkopen ligt er natuurlijk dan wel aan waar ze terecht komt of het daar een beetje goed is ..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:54

Ik denk dat het begrip 'veel' geld ook erg ruim is.

Als je een paard of pony op de markt koopt voor 500-1000 euro en krijgt er dan 10.000euro voor geboden vind ik dat erg veel geld. De paarden hier thuis gaan voor dat geld echt niet weg

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:37

Buckje schreef:

Maar gelukkig voor de mens maken ze geld!

Het maakt idd ook wel verschil hoeveel paarden je hebt, zoals peanutbutter al zei, als er een stal leeg is, is die ernaast wel gevuld en de lege stal zal binnen de kortste keren ook weer gevuld zijn. Het is maar net met welke instelling je je paard hebt. Als maatje voor het leven, of om na verloop van tijd weer te verkopen en een jong dier op te leiden.

Als ik San nog eens voor mezelf heb (nu mijn bijrijdpaard) gaat ze nooit weg. De eigenaren zouden haar ook nooit aan iemand anders verkopen, omdat ze zien en weten dat ik echt wat heb met dat paard. Zij heeft me over een hoop angst heen geholpen.
Yme is haar nakomeling en hij zou in principe nooit weggaan, omdat hij mn eerste eigen paard is, maar toch, stel dat hij straks 3 is en het goed doet op de keuring en er wordt flink voor geboden, dan zou ik toch echt even over mn bol moeten krabben of ik hem dan niet beter kan verkopen.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 22-07-08 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 09:41

Nee, ik zou mijn paarden nooit kunnen verkopen.
Tenminste de paarden die ik nu heb.
Ook niet voor een heel goed bod.
Alleen wanneer ik een paard al voor de handel gekocht heb vind ik dat geen probleem.
Dan wordt je alleen maar blij van een heel goed bod Haha!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:59

NEE!!
Ik heb altijd gezegd als ik een paard koop blijft ie bij me tot ie dood gaat of ik 'm dood laat maken. Verkopen is out of question.....

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 10:39

Ik begrijp de personen niet die hier in het topic allemaal zeggen; Nee, wat er ook gebeurd, mijn paard gaat nooit en te nimmer weg.
Ik begrijp de instelling wel, deze heb ik zelf ook, maar je kan toch nooit in de toekomst kijken?
Stel dat je in een zodanige postie komt dat je het onderhoud van je paard gewoonweg niet meer kan betalen?
Ik vind dat als je een paard bezit, je ook alle onderhoudskosten én onverwachte onkosten moet kunnen betalen.
Stel je paard moet opgenomen worden in een kliniek, maar je hebt het geld er niet voor........
Ik zou er niet aan moeten denken!
Als ik in zo'n positie kom en er is iemand die veel geld biedt én een heel goed tehuis kan bieden dan ga ik er toch hard over nadenken.
In dat opzicht denk ik aan mijn paard, en niet aan mezelf......

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:16

Er word niet gevraagd of de eigenaar van het paard het niet meer kan betalen. Nu gaat het erom wanneer je het wel kan betalen en iemand komt naar je toe, wat zou je dan doen.
Zo begrijp ik het tenminste.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:36

Mijn pony gaat niet meer weg, die heb ik al is verkocht en terug gekocht, hij is inmiddels 17 en heeft atrose dus ik zal er nooit meer veel voor krijgen trouwens. Knipoog

Het paard gaat denk ik wel weg met een goed bod en als de mensen ons aanstaan natuurlijk. Nog niet meegemaakt dat er echt een serieus bod op gedaan werd. Dus kan er niet echt goed oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:38

Dat meende ik ook Blackstar.

Een situatie die _Saida_ voorlegt is anders. Zelfs dan zou ik er alles aan doen om mijn paard te kunnen houden (zolang dat niet ten koste gaat van haar uiteraard). Ik zeg nog eerder mijn huis op en verkoop alles wat ik heb voor ik mijn paard wegdoe. Ik zeg nooit nooit, maar in principe heb ik dieren voor het leven en ga ik heel ver om ze te kunnen houden en ze alles te bieden wat ze nodig hebben.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:24

Als ik in zo'n situatie kom, zal ik er ook alles aan doen om haar te kunnen houden. En als dan eenmaal het punt is dat ik haar moet verkopen, dan gaat ze pas na een zeer strenge selectie weg, wanneer ik er zelf een heel goed gevoel bij heb.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:27

Ik heb zo veel problemen gehad met paarden en heb nu eindelijk het perfecte paardje gevonden.
Gaat ook heel goed samen, we hebben het geld ook niet nodig, dus voor het geld zou ik het niet doen.
Ik zou op zo'n moment wel denken oef das wel veel geld, maar als ik dan denk aan al die leuke momenten met mijn paard zou ik dat belangrijker vinden.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:12

Als het VEEL VEEL geld is... JA! ik zal ze dan denk ik zeker verkopen.