corina_90 schreef:Ik heb Anky al vaak zien rijden en heb zelfs n keer les van haar gehaden ik geloof erin dat zei absoluut weet waar ze mee bezig is en dat ze respect voor haar paard heeft. De foto's zien er idd niet egt vriendelijk uit, maar om het egt te veroordelen moet je toch egt eerst een filmpje ervan zien en ik weet zeker dat er dan een heleboel duidelijk wordt.
Ik heb complete filmpjes van Anky en daar wordt je als paard en als mens niet vrolijk van. Verder mis ik volledig bij deze manier van trainen de gymnastische onderbouwing van het skelet en de spieren die ten grondslag behoort te liggen aan de scholing van een paard.
Elke geforceerde manier van trainen die afwijkt en zelfs indruist tegen de natuurlijke bewegingsvorm kan nooit bevorderend werken om de bewegingsvorm te versterken.
Wat met deze manier van trainen bereikt wordt, is niets meer dan dat het paard truukjes in een spastische bewegingsvorm leert die kennelijk voor hoge school dressuuroefeningen moeten doorgaan. Helaas wordt deze geforceerde en spastische bewegingsvorm door het huidige jurycorps hoog beloond.
Geforceerd en daaruit volgt een spastisch bewegingsvorm gespeend van elke natuurlijke schoonheid en gratie.

Klassiek en daaruit volgt een gebalanceerde bewegingsvorm met een natuurlijke schoonheid en gratie zoals door de FEI wordt verlangd.