Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:41

Mijn ergste? Naja ik stuiterde toen ik klein was weleens van mijn shet af, maar gewoon weer doorgereden. Vorig jaar 2 maanden een welsje hier gehad waar ik ook weleens van af ben gedonderd. (Hij links, ik rechtdoor...) En afgelopen zondag bij een vriendin gereden, stond er een hindernisje (Ik had al een flinke tijd niet meer gesprongen én al helemaal niet meer op een paard gereden) sprong hij in galop en stromde op de hindernis af. Uiteindelijk hong ik op zijn nek en ben ik vervolgens op de grond gegleden... Bloos Vriendin lag van het lachen middenin de bak Bloos

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:59

mijn ergste val was op een 4 jarig manege paard.
we sprongen aan in galop na 2 passen in de bocht glijd het paard met de achterbenen weg en viel en ik vloog over de schouder en had dus mijn arm gebroke Lachen maarja.. paard had gelukkig niks !!

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:04

een dubbele enkelbreuk, toen het paard achter mij in de les er in volle galop overheen ging Huilen gelukkig was ik al verdoofd van je pijn toen ik er af kletterde(was een paard van ruim 1,75) en viel nogal vol op mijn borstkas
ben toen ruim een half jaar uit de routine geweest, moest nog geopereerd worden en in een rolstoel Nagelbijten / Gniffelen

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 17:34

Riejanne1990 schreef:
een dubbele enkelbreuk, toen het paard achter mij in de les er in volle galop overheen ging Huilen gelukkig was ik al verdoofd van je pijn toen ik er af kletterde(was een paard van ruim 1,75) en viel nogal vol op mijn borstkas
ben toen ruim een half jaar uit de routine geweest, moest nog geopereerd worden en in een rolstoel Nagelbijten / Gniffelen

Woow .. Gaaaap
Wat erg

Mz_Lipgloss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:18

Ik rij al byna 10 jaar, En ben nog nooit echt hard gevallen.. (Eigenlijk nooit gevallen, wel een keer eraf gegleden zeg maar. xD )

Alleen een keer in de modder gevallen als beginner (toen was ik 5 fzo)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:43

Mijn ergste val heb ik gehad in Oktober van het jaar 2006. Ik viel van mijn paard, mijn enkel klapte dubbel en dat was de begin van een hele lange lange weg. En die weg is nog niet afgelopen. Na maanden van onderzoek ben ik geopereerd, nu gaat het beter, maar ik heb nog steeds elke dag pijn en ik rijd geen paard meer

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:58

mijn ergste val was samen met mijn paard Sigaar ik reed lekker buiten.. ineens shrikt mijn paard en glijd uit, dus lach ik eronder.. heb 5 maand in coma gelegen en waren bang dat ik mijn benen niet meer kon gebruiken gelukkig was dat niet het geval Bloos Pling

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:03

Een meisje, Inez (18), van bij ons op de manege was in het veld aan het rijden en er komt een tractor aan, haar paard schrikt en begint te steigeren en steigert zo hoog dat het paard achterover valt met haar erop.. haar been was gebroken geloof ik

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:06

Gisteren nog, ben met kar en al omgevallen in het bos.. gevolg: hysterische pony... Daarna maar weer aangespannen...we moesten tenslotte wel weer naar huis. Ging verder allemaal goed Knipoog pony heeft er verder niets aan over gehouden.. ik daarentegen.. had al een gescheurde knieband Tong uitsteken en heb nu echt overal pijn Bloos

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:08

op ponykamp, kreeg een slomme pony.. ben niet geva

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:09

op ponykamp, kreeg een slomme pony.. ben niet gevallen ofzo hoor.. maar..
Benen geven, Benen geven, benen geven, benen geven, ... en dan zo'n dikzakje dus gevolg, pijn aan de beentjes Knipoog

ps examens voor vorig onafgemaakt bericht

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:01

Ik ben een keer heel hard gevallen van de haflinger Merel van mijn oma! Ik reed in de wei net de hoek door toen ze opeens super hard begon te bokken, ik kon haar niet meer houden en ben toen van Merel afgevallen! Ik had mijn ribbenkast gekneust!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:04

Ik ben wel heel vaak gevallen, maar gelukkig nooit erg *klopt af
Één keer viel ik op de bevroren grond, toen had ik mn bovenarm licht gekneusd, dat is het ergste, en heel vaak op mn rug gevallen zodat de lucht uit je longen slaat maar dat is een kwestie van even rustig blijven liggen en dan is het wel weer over.. Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:13

een paar jaar terug op de manege schrok het hele brave beestje waar ik op reed, en schoot door de bak. Laatste wat ik me herinner is dat als hij nu niet opzij gaat we tegen de bakstenenmuur zouden botsen...

Achteraf is het paardje dus wel opzij gegaan, maar ik ben wel rechtdoor gegaan.... tegen de muur gevallen, en als een pingpong balletje teruggekaatst, kwam weer bij terwijl ik zo'n 4 meter van de muur lag, en ze hadden me niet verplaatst.... Ik ben al met al dus ruim 3 minuten buiten westen geweest, en ook nadat ik was bijgekomen heeft het een paar minuten geduurd voordat ik echt bij was, ik kan me nog goed herinneren dat ik dacht dat ik een film keek ofzo, ik keek naar de andere kant van de bak waar alle mensen met hun paardjes aan de hadn liepen....pas na een paar minuten realiseerde ik me weer wat er was gebeurd, en ook toen pas had ik door dat er allemaal mensen om me heen stonden en mijn naam aan het roepen waren, proberen contact te zoeken Nagelbijten / Gniffelen

Uiteraard naar het ziekenhuis gegaan, ik had mijn rug en een aantal ribben zwaargekneusd, de nodige schaafwonden van de muur en een lichte hersenschudding... ik wil niet weten wat ik gehad zou hebben als ik geen cap op had.... Ik heb uiteindelijk 2 weken lang plat gelegen op bed, met ongelofelijk veel pijn, ik kwam er alleen af om naar de wc te gaan, met erg veel moeite. toen alles weer rustig opgebouwd met lopen enzo, maar ooh wat deed dat zeer....

het heeft nog ruim 3 maanden geduurd voor ik weer op een paardje durfde te stappen, met erg veel hulp en geduld van vriendinnen. Ik wilde zooo graag rijden, ging vol goede moet erheen, maar zodra ik erop stapte wash te helemaal mis.. dan brak de paniek uit. Heeft echt heel lang geduurd voor ik weer langer als 10 minuten erop durfde!

Italia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:23

Nog niet eens zo lang geleden, toen ik met een springwedstrijd aan het losrijden was flapperde er opeens zo'n reclamezeil van de muur los, It werd helemaal gek, remde keihard voor de bakrand en ik viel daar dus lekker keihard tegenaan.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:28

Ik ben er ontelbaar vaak afgevallen.. Bloos

Op de manege reed ik een deugniet en op den duur had ik hem door. Had er al een hele poos niet meer naast gelegen, maar toen gingen we een keer springen en lag ik er uiteindelijk weer naast (niet eens bij een hindernis in de buurt Tong uitsteken )
Ben wel gewoon verder gegaan, want ik vind springen echt geweldig Clown
En 's nachts moest ik overgeven van de pijn.. Toch maar even naar de huisartsenpost.. Waren mn enkel en pols zwaar gekneusd.. Na een half jaar had ik nog last van m'n enkel.

Toen ik m'n pony ongeveer een week had.. Er stonden merrie's met veulens in het weiland (dat was daar rond de bak) en er gebeurde iets achter mijn pony.. Waardoor hij er dus gigantisch hard vandoor ging.. Uiteindelijk lag ik ernaast.. En hij was met z'n achterbenen nog even over mij heen gerend.
Had ik dus een trap tussen m'n benen gehad Bloos
Je wilt niet weten hoeveel pijn dat deed Clown

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:33

In december 2006 waren we ergens gaan oefenspringen. Vanuit mijn stage mocht ik dan mijn eigen paard meenemen, elke week gingen we er heen om te springen. Die dag gingen die mensen daar een tribune maken. Ik zat net lekker op mijn paard en toen gingen die mensen met een betonboor in de muur boren, dat gaf dus een ongelofelijk lawaai. Mijn paard raakte in paniek, wilde wegrennen, rende weg en sprong zo over de bakrand heen van de grote rijbaan naar de kleine rijbaan. Die bakrand was hoger dan 1 m en precies waar mijn paard doorheen sprong was er een ijzerenkruis, daardoor werd de sprong nog groter.
Ik werd wakker toen ik op de grond lag, cap helemaal kapot, de ambulance kwam, onderweg naar het ziekenhuis ben ik weer weg geweest want voor mijn gevoel reden we bij die manege de oprit af en alweer gelijk bij het ziekenhuis de oprit op (en zou toch zeker kwartier/20 minuten moeten zijn)
Resultaat: 1 nacht int ziekenhuis voor observatie, zware hersenschudding, ik werd om het uur wakker gemaakt snachts. Moest daarna een week rustig op de bank blijven liggen. Verder pijn in mijn benen en rug, maar gelukkig heb ik er niets aan over gehouden en mijn paard had nog geen schrammetje.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:38

vorige week donderdag..
was mijn ergste val Boos!
ik ging mijn pony rijden, maar ze was erg vervelend en begon te bokken en te springen.
ik viel van haar af.
iets later werd ik naar het ziekenhuis gebracht, met ambulance.
ct-scan van mijn nek en rug laten maken, omdat ze dachten dat ik mijn nek gebroken had.
was gelukkig niet zo.
zit nu aan de zware pijnstillers, spierverslappers en slaappile, ivm beschadigde nekwerfel Boos!
mag 2 weken niks doen ..

voor het hele verhaal. lees mijn topic in ondrschrift Clown

DreE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:47

Vorig jaar zomer, paard was een paar weken onder het zadel. En ik was aan het uitstappen, paard springt met 4 benen in de lucht, ik viel er af. Het paard ging ervandoor, maar kwam tijdens het afzetten met zijn achterbeen net boven mijn enkel. Het deed echt verschrikkelijk zeer, maar gelukkig niet gebroken!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:55

Een jaar of 6 geleden, ik reed met mijn toenmalige dressuurpony in de 20-60 bak, een grote volte in galop. onder de X struikelde de pony en ik werd bij het hek wakker doordat de pony met haar neus tegen me aan stond te duwen. mijn moeder en instructrice waren erbij maar ja 20-60 he voordat ze er waren was ik al wakker

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:03

Zo'n 4 jaar geleden reed ik met de manegegroep buiten toen een loslopende hond mijn paard aanviel terwijl we in rengalop over een ruiterpad gingen. Hond mocht daar helemaal niet loslopen, maar ja...
Gelukkig niets gebroken, maar ik was aan 1 kant helemaal bont en blauw en dat leverde heftige discussies met echtgenoot op.
Die heb ik trouwens gewonnen, want ik heb nu bijna 3 jaar een eigen paard, waar ik overigens nog noooit vanaf gevallen ben!

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:17

Wat een enge verhalen zeg!
K ben 1 keer erg hard gevallen buiten in het park. Ik zat zonder zadel en had een paar weken ervoor al mijn arm gebroken dus zat al in het gips. Maar ik ging er eventjes op 5 minuutjes ofzo. Toen kwamen er 2 honden en die sprongen ineens in haar staart waardoor ze er als een gek vandoor ging. Na 100 meter ongeveer deed ze haar hoofd tussen haar benen en vloog ik over haar heen.
Ik proefde bloed in mijn mond en dacht ooh gelukkig alleen een tand door mijn lip.. Maar toen kwam de rest eraan en toen bleek al snel dat heel mijn bovenlip was uitgescheurd. Daarnaast had ik ook nog iets met mijn schouder* hebben ze niet naar gekeken in het ziekenhuis* maar ik kon iig een maand niet bewegen omdat mijn schouder zo'n pijn deed, en een hersenschudding.
Dus ik moest gehecht worden en heb er echt niet uitgezien Schijnheilig Heel mn hoofd was blauw en dik. Denk dat ik op een tak ben gevallen ofzo ik heb echt geen idee?? Het gaat op zo;n moment zo snel!

Loop nu dus met een litteken op mn gezicht en pijnlijke schouder met sporten..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:26

Jeetje, wat een verhalen! Gelukkig valt het bij de meesten nog wel mee Ja

Mijn ergste val was een maand geleden, op de manege. We hadden manegeproeven (F-proeven) - na het inrijden in de binnenbak mochten we de buitenbak in, om onze beurt af te wachten. Ik merkte al wel dat het paard waar ik op reed een beetje opgefokt deed door motoren aan het einde van de straat, maar hij deed niets raars. Toen was ik aan de beurt, en meneer ging los hoor; we hadden net naar de jury gegroet en waren dus nét begonnen, sjeest meneer er bij de H vandoor. Hij ging met een bochtje richting de deur, en ik ging rechtdoor Clown Maargoed, ik had alleen schaafwonden op m'n gezicht en heel even heel erge hoofdpijn (was zo weer weg en voelde me weer goed).
Dus, na een glas water/even op adem komen gingen we het nog een keer proberen hoor Ja Meneer was weer rustig, liep buiten lekker ontspannen (nog beter dan eerst Haha!), maar ze hadden de deur nog niet achter ons dichtgedaan, en weer zet hij het op een lopen - en wéér ga ik rechtdoor, hij rechtsaf.. ben met m'n volle gewicht op m'n pols gekomen en loop nu nog steeds in het gips. Volgende week mag het eraf en maken ze voor de inmiddels 4e keer foto's, om te kijken of er een pinnetje in m'n polsgewricht gezet moet worden (het bot is een stukje gespleten, en in m'n gewricht zelf zit ook een scheur(tje)) .. ik hoop van niet, en dat alles gewoon oke is, maar we zullen zien

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:30

Ik ben kampioen vallen, dus ik moest wel even nadenken. Van de zomer had ik het leuke idee om zonder zadel te gaan rijden, wat meestal redelijk goed gaat. Maar nou was m'n pony een beetje bangig o.i.d. dus nadat ik opgestapt was met een krukje, nou ja eigenlijk voordat ik goed en wel zat ging hij aan de kletter en ben ik er zo via z'n kont gelijk weer afgegaan. Ondanks dat ik mijn cap op had had ik een enorme hoofdpijn en het was toen ook erg warm, dus ik was er helemaal naar van. Paar dagen later deed hij jolig met buitenrit en vloog ik er weer af, weer op datzelfde punt bij m'n hoofd. Toen ben ik er ook een middag helemaal duf en naar van geweest. Er is toen trouwens toen ik zonder zadel reed wel gelijk een ander meisje op gegaan, maar ik heb sindsdien niet meer zonder zadel gereden. Ik ben trouwens ook wel is op 10 cm afstand met m'n hoofd van een schrikdraadje geland Nagelbijten / Gniffelen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:43

Ik ben wel honderd keer gevallen maar heb er eigenlijk vrijwel nooit meer aan over gehouden dan een paar blauwen plekken. Behalve zo'n 6 jaar geleden denk ik. Toen reed ik op een shetlandertje en wilde springen maar de pony niet. Ik viel voorover met mijn tanden op de balk, mijn tanden gingen door mijn lip en ik was de helft van mijn 2 voortanden kwijt. Me lip moest gehecht worden en de tandarts heeft weer netjes mijn voortanden gerepareerd. Dus eigenlijk valt het nog wel mee wanneer je nagaat dat ik er heel vaak af lig.