slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:44

Ik vind het wel gezellig hier hoor Knipoog

Bij jou weet iedereen je leeftijd toch wel Es Haha! Haha! en ik ben even oud. Pling

Jeetje, nou word er net gedaan of er geen ergere belediging is als Penny. Ik vond het wel een eer dat ik die benaming kreeg. Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:45

Maar wel jammer dat dat later weer teruggetrokken werd Boos!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:51

Marjolein_18 schreef:
Dit wordt weer een eindeloos lang topic over wie er nou voor of tegen slachten is. In feite heeft dit geen zin, we h oeven niemands mening af te kraken. Of je nou voor of tegen bent, ik vind het veel leuker dat we het hier gewoon gezellig houden en iemands mening respecteren. En denk er wel aan, er zijn hier ook jonge kinderen die het zielig vinden, maar denk na, jij weet beter. Ga niet tegen hun in en zeggen dat ze penny's zijn, vind ik wel zo kinderachtig.

Als we "kinderen" die alles zielig vinden hier onjuiste denkbeelden laten ten toon spreiden dan ontstaat er straks een totaal verkeerd beeld over slachten wat niet meer op de werkelijkheid gebaseerd is. En het discussieren heeft wel een voordeel namelijk dat je dingen ook eens op een volwassen of andere manier leert te bekijken. Degene die te breekbaar zijn dat je ze niet kunt vertellen dat die biefstuk gisteren nog als koe in de wei liep horen hier niet thuis..... Sigaar

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:09

Marjolein_18 schreef:
Dit wordt weer een eindeloos lang topic over wie er nou voor of tegen slachten is. In feite heeft dit geen zin, we h oeven niemands mening af te kraken. Of je nou voor of tegen bent, ik vind het veel leuker dat we het hier gewoon gezellig houden en iemands mening respecteren. En denk er wel aan, er zijn hier ook jonge kinderen die het zielig vinden, maar denk na, jij weet beter. Ga niet tegen hun in en zeggen dat ze penny's zijn, vind ik wel zo kinderachtig.

Daarom heet het een discussie, als iedereen het met elkaar eens is zijn we zo uitgekletst. Haha!
Dat hebben we de perfecte wereld, als er geen discussie nodig is
OK dan!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:22

IKbenEllen schreef:
Ik vind het wel gezellig hier hoor Knipoog

Bij jou weet iedereen je leeftijd toch wel Es Haha! Haha! en ik ben even oud. Pling

Jeetje, nou word er net gedaan of er geen ergere belediging is als Penny. Ik vond het wel een eer dat ik die benaming kreeg. Haha!

Denk het ook wel!
Lijkt me logisch toch?
Ik ben vroeger ook penny geweest, vond ik helemaal geweldig! Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:23

Perrokai schreef:
Marjolein_18 schreef:

Als we "kinderen" die alles zielig vinden hier onjuiste denkbeelden laten ten toon spreiden dan ontstaat er straks een totaal verkeerd beeld over slachten wat niet meer op de werkelijkheid gebaseerd is. En het discussieren heeft wel een voordeel namelijk dat je dingen ook eens op een volwassen of andere manier leert te bekijken. Degene die te breekbaar zijn dat je ze niet kunt vertellen dat die biefstuk gisteren nog als koe in de wei liep horen hier niet thuis..... Sigaar

Ben ik ook helemaal met je eens Perrokai!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:40

Ik bedoel het ook niet zo dat niemand zijn mening mag zeggen, ik weet dat het een discussie is Knipoog
Zelf ben ik voor slachten, maar goed dat is míjn mening, daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn. (Gelukkig zeg, anders was de wereld zo saai! Haha!)

Maar ik vind het zo jammer dat iemand zo snel de term penny krijgt, als je in je berichtje zet bijv. dat je het zielig vind. Wij als ouderen weten het toch wel beter? Het is voor de kleintjes onder ons gewoon niet te begrijpen waar de paarden heen gaan als ze op 1 of andere dag ineens hun lievenlingspony niet meer op stal staat in de manege. Ik heb die tijd zelf ook gehad.. En trouwens wie niet? Lachen

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:46

Ik heb stage gelopen bij een dierenarts en twee keer werd er een pony ingeslapen. Ze krijgen een prik om duf te worden en daarna de overdosis zeg maar... Ze zijn dan ook behoorlijk snel. Ik heb eens staan praten met een dierenarts toen onze kat ingeslapen werd want dat duurde heel lang. Ze zegt het is nu niet dat het lichaam aan het vechten is want het is gif daar kan je niet tegen vechten maar het lichaam is ziek en zwak daardoor gaat het gif langzamer door het lichaam en duurt het langer. Het zal beslist ook aan het middel dat ze gebruiken liggen idd!

Slachten, ik heb ooit eens van de dierenarts gehoord dat als ze scheef schieten ze gewoon blijven staan de paarden. Je moet recht door de hersens schieten willen ze dood neervallen. Anders hebben ze alleen een hersenbloeding en zijn ze dus niet dood ze blijven zelfs gewoon staan!

Ik zou mijn paardje niet naar de slacht brengen maar als een ander dat wel doet heb ik er niets tegen hoor...! Ik vind het net zo zielig voor een koe schaap en of varken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:03

Als kinderen oud genoeg zijn om op de computer naar poep etende jongens te kijken zijn ze ook oud genoeg om te weten dat er paard in frikandel zit. Kunnen ze ZELF beslissen of ze dat nog willen eten. (of toch maar liever poep)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:04

IKbenEllen schreef:
Als kinderen oud genoeg zijn om op de computer naar poep etende jongens te kijken zijn ze ook oud genoeg om te weten dat er paard in frikandel zit. Kunnen ze ZELF beslissen of ze dat nog willen eten. (of toch maar liever poep)

Broodje poep Vingers aflikken

Vork

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:19

Pennybekentenis: ik heb vroeger jaaaaaren geen rosbief gegeten omdat ik mijn moeder NIET geloofde, die zei dat dat van koe was.
Nou ja dan noem je het toch geen rosbief.... Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:21

IKbenEllen schreef:
Pennybekentenis: ik heb vroeger jaaaaaren geen rosbief gegeten omdat ik mijn moeder NIET geloofde, die zei dat dat van koe was.
Nou ja dan noem je het toch geen rosbief.... Haha!

Clown

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:22

Marjolein_18 schreef:
IKbenEllen schreef:

Broodje poep Vingers aflikken

Vork

fricadelle!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:28

Es79 schreef:
fricadelle!

Wat een Ellende Haha! Haha! Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:34

Perrokai schreef:
O en nog even "off-topic" , is een vegetarier een vegetarier omdat hij het zielig vind voor de dieren of omdat hij geen dier lust of wil eten ? Heb geen idee namelijk. En dragen die ook geen leren schoenen tassen ceintuurs jassen of hebben ook geen lederen bankstel ? Dat komt nml. uit dezelfde vleesindustrie. Of eten ze wel scharreleieren maar geen gewone eieren of helemaal geen eieren, en nemen zo ook geen zuivelproducten ? Gewoon een vraag.....

Veganisme houdt inderdaad in geen vlees eten en geen dierlijke producten gebruiken zoals leren kleding of een leer interieur. Dit "mag" dan niet.

Je hebt vegetariers die wel vis en kip eten en geen vlees.
Je hebt ze ook nog die gewoon helemaal geen vlees eten ook geen kip op vis.
Ik ben inderdaad vegetarier geworden doordat ik het zielig vindt voor de dieren. Als je ziet wat voor een leven een kip bijvoorbeeld heeft... 6 weken lang worden volgespoten en dan opgegeten worden? Lekker leven...

Veel mensen hebben er geen idee van wat voor paarden er naar de slager gaan. Veel dieren gaan omdat ze bijvoorbeeld niet snel genoeg worden verkocht door de handelaar, of gewoon niet mooi genoeg zijn.... Of hun hele leven hard hebben gewerkt. Dat is pas afdanken.

Ik ben tegen mensen die paardenvlees eten!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:42

Niet aanvallend hoor, maar waarom eet je dan wel eieren, die kippen hebben het ook niet best hoor.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:51

Binckydenice schreef:
Veel mensen hebben er geen idee van wat voor paarden er naar de slager gaan. Veel dieren gaan omdat ze bijvoorbeeld niet snel genoeg worden verkocht door de handelaar, of gewoon niet mooi genoeg zijn.... Of hun hele leven hard hebben gewerkt. Dat is pas afdanken.

Er zijn mensen van menig dat slachten juist diervriendelijker is. En ben je niet tegen mensen die koeien eten?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:51

Waar zeg ik dat ik wel eieren eet?

Maar indardaad ik eet wel eieren. maar altijd SCHARRELeieren. Ik heb het een poosje geprobeerd niet te doen, maar mijn lichaam had het al zwaar genoeg zonder vlees laat staan zonder alles. Ik ben nu ook weer begonnen met 1 keer in de maand vis eten, gewoon omdat mijn lichaam het af en toe nodig heeft. En ik ben er geen voorstander van want ik eet het liever allemaal niet maarja.

Een ei is hetzlefde als een embryo, ik ben ook voor het waghalen van kinderen (niet grof bedoeld) dus waarom dit dan niet. Nee flauw, mmmhhh ik vindt dat eigenlijk niet echt vlees. Ik eet ook gewoon kaas en drink melk, hiervoor worden alleen dieren gehouden en niet doodgemaakt...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:52

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

Er zijn mensen van menig dat slachten juist diervriendelijker is. En ben je niet tegen mensen die koeien eten?

Ik vindt dat een paard nog steeds een edel dier is. Hoe krijg je het in gods naam in je botte hoofd om een edel dier te gaan eten?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:56

Wat maakt een paard edeler dan een kip? Heeft een paard meer recht op leven? Rare gedachtengang...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:58

Binckydenice schreef:
Maar indardaad ik eet wel eieren. maar altijd SCHARRELeieren.

De enige garantie op ECHTE scharreleieren heb je als je ze rechtstreeks bij de boer haalt. Scharrelkippen van eieren bij de super hebben vaak maar een paar cm2 meer als hun nog zieligere lotgenoten.
Bovendien sterven er voor jouw schoenen / tas / bank ook dieren.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:59

Heb je nooit opgelet op school? Waarom heeft een kip poten en een paard benen? Er is wel degelijk een verschil hier tussen. (Edel en niet edel)En een dier was vroeger een last dier die werd gebruikt om te werken en nu afgedankt op je boterham...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:00

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:
Maar indardaad ik eet wel eieren. maar altijd SCHARRELeieren.

De enige garantie op ECHTE scharreleieren heb je als je ze rechtstreeks bij de boer haalt. Scharrelkippen van eieren bij de super hebben vaak maar een paar cm2 meer als hun nog zieligere lotgenoten.
Bovendien sterven er voor jouw schoenen / tas / bank ook dieren.

Inderdaad, de boer die verkoopt eieren waar ik ze dan ook vandaan haal....

Dan zou je veganist moeten worden en dat ben ik niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:07

Dus voor je bank is het niet erg als er een dier dood moet. Misschien zelfs wel een paard?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:09

Binckydenice, ik vindt het nogal een rare gedachte, een edel dier mag niet gegeten worden??? Jij zegt dus wel degelijk dat er verschil is tussen de dieren! Dat bedoel ik dus, je geeft het zelf al aan, dat mensen toch ook vlees of iets dergelijks binnen moeten krijgen omdat je anders toch iets mist.
Bij de supermarkt wordt het etiket van scharreleieren erop gemikt terwijl het dus geen scharreleieren zijn!
Dan moet je inderdaad naar de boer gaan, dan weet je dat het echt scharreleieren zijn! Je eet nu ook 1 keer per maand vis, dat vind ik dus hypocriet!