Bij jou weet iedereen je leeftijd toch wel Es

Jeetje, nou word er net gedaan of er geen ergere belediging is als Penny. Ik vond het wel een eer dat ik die benaming kreeg.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjolein_18 schreef:Dit wordt weer een eindeloos lang topic over wie er nou voor of tegen slachten is. In feite heeft dit geen zin, we h oeven niemands mening af te kraken. Of je nou voor of tegen bent, ik vind het veel leuker dat we het hier gewoon gezellig houden en iemands mening respecteren. En denk er wel aan, er zijn hier ook jonge kinderen die het zielig vinden, maar denk na, jij weet beter. Ga niet tegen hun in en zeggen dat ze penny's zijn, vind ik wel zo kinderachtig.
Marjolein_18 schreef:Dit wordt weer een eindeloos lang topic over wie er nou voor of tegen slachten is. In feite heeft dit geen zin, we h oeven niemands mening af te kraken. Of je nou voor of tegen bent, ik vind het veel leuker dat we het hier gewoon gezellig houden en iemands mening respecteren. En denk er wel aan, er zijn hier ook jonge kinderen die het zielig vinden, maar denk na, jij weet beter. Ga niet tegen hun in en zeggen dat ze penny's zijn, vind ik wel zo kinderachtig.
IKbenEllen schreef:Ik vind het wel gezellig hier hoor![]()
Bij jou weet iedereen je leeftijd toch wel Es![]()
en ik ben even oud.
![]()
Jeetje, nou word er net gedaan of er geen ergere belediging is als Penny. Ik vond het wel een eer dat ik die benaming kreeg.
Perrokai schreef:Marjolein_18 schreef:Dit wordt weer een eindeloos lang topic over wie er nou voor of tegen slachten is. In feite heeft dit geen zin, we h oeven niemands mening af te kraken. Of je nou voor of tegen bent, ik vind het veel leuker dat we het hier gewoon gezellig houden en iemands mening respecteren. En denk er wel aan, er zijn hier ook jonge kinderen die het zielig vinden, maar denk na, jij weet beter. Ga niet tegen hun in en zeggen dat ze penny's zijn, vind ik wel zo kinderachtig.
Als we "kinderen" die alles zielig vinden hier onjuiste denkbeelden laten ten toon spreiden dan ontstaat er straks een totaal verkeerd beeld over slachten wat niet meer op de werkelijkheid gebaseerd is. En het discussieren heeft wel een voordeel namelijk dat je dingen ook eens op een volwassen of andere manier leert te bekijken. Degene die te breekbaar zijn dat je ze niet kunt vertellen dat die biefstuk gisteren nog als koe in de wei liep horen hier niet thuis.....
IKbenEllen schreef:Als kinderen oud genoeg zijn om op de computer naar poep etende jongens te kijken zijn ze ook oud genoeg om te weten dat er paard in frikandel zit. Kunnen ze ZELF beslissen of ze dat nog willen eten. (of toch maar liever poep)
IKbenEllen schreef:Pennybekentenis: ik heb vroeger jaaaaaren geen rosbief gegeten omdat ik mijn moeder NIET geloofde, die zei dat dat van koe was.
Nou ja dan noem je het toch geen rosbief....
Marjolein_18 schreef:IKbenEllen schreef:Als kinderen oud genoeg zijn om op de computer naar poep etende jongens te kijken zijn ze ook oud genoeg om te weten dat er paard in frikandel zit. Kunnen ze ZELF beslissen of ze dat nog willen eten. (of toch maar liever poep)
Broodje poep
Es79 schreef:fricadelle!
Perrokai schreef:O en nog even "off-topic" , is een vegetarier een vegetarier omdat hij het zielig vind voor de dieren of omdat hij geen dier lust of wil eten ? Heb geen idee namelijk. En dragen die ook geen leren schoenen tassen ceintuurs jassen of hebben ook geen lederen bankstel ? Dat komt nml. uit dezelfde vleesindustrie. Of eten ze wel scharreleieren maar geen gewone eieren of helemaal geen eieren, en nemen zo ook geen zuivelproducten ? Gewoon een vraag.....
Binckydenice schreef:Veel mensen hebben er geen idee van wat voor paarden er naar de slager gaan. Veel dieren gaan omdat ze bijvoorbeeld niet snel genoeg worden verkocht door de handelaar, of gewoon niet mooi genoeg zijn.... Of hun hele leven hard hebben gewerkt. Dat is pas afdanken.
Ik ben tegen mensen die paardenvlees eten!
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:Veel mensen hebben er geen idee van wat voor paarden er naar de slager gaan. Veel dieren gaan omdat ze bijvoorbeeld niet snel genoeg worden verkocht door de handelaar, of gewoon niet mooi genoeg zijn.... Of hun hele leven hard hebben gewerkt. Dat is pas afdanken.
Ik ben tegen mensen die paardenvlees eten!
Er zijn mensen van menig dat slachten juist diervriendelijker is. En ben je niet tegen mensen die koeien eten?
Binckydenice schreef:Maar indardaad ik eet wel eieren. maar altijd SCHARRELeieren.
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:Maar indardaad ik eet wel eieren. maar altijd SCHARRELeieren.
De enige garantie op ECHTE scharreleieren heb je als je ze rechtstreeks bij de boer haalt. Scharrelkippen van eieren bij de super hebben vaak maar een paar cm2 meer als hun nog zieligere lotgenoten.
Bovendien sterven er voor jouw schoenen / tas / bank ook dieren.