Die draaien er soms in waar je bijstaat.
Couperen dan maar die handel?

Ik bedoel maar dat komt ook buiten koudbloedland voor hoor.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelike schreef:Die fokker waar ik het laatst over had, heeft gezegd dat hij zich aanmeldt bij Bokt en dan zelf reageert.
Niet elk trekpaard kan zo met de staart zwaaien, er zijn er bij die kunnen het maar ook vele niet.
Ik vind het meer dierenmishandeling als je een trekpaard met lange staart hebt, en die daardoor achter ontstekingen krijgt. Terwijl het met een korte staart voorkomen kan worden
Hoorde zondag in België, dat daar de wet ook nog helemaal niet vast staat. Ze zijn er zelfs over bezig geweest om het weer volledig toe te staan. Omdat hun er toch ook achter zijn gekomen dat het beter is voor het paard.
En daar zijn ze nu nog niet over uit, maar er is daar een kans dat het weer volledig toegepast mag worden.
idje schreef:Tegen dat zwiepen kun je natuurlijk ook nog 'nicken'
Dat wat ze in Amerika met Saddlehorses, E.d. en zelfs met Shetten doen (gruwel, gruwel)
Gewoon de onderste staartspieren doorsnijden. Staartje staat rechtop (blij, blij)
en hij kan er heerlijk niets meer mee.
Ook een oplossing.
Maartje1990 schreef:Evelike schreef:Die fokker waar ik het laatst over had, heeft gezegd dat hij zich aanmeldt bij Bokt en dan zelf reageert.
Niet elk trekpaard kan zo met de staart zwaaien, er zijn er bij die kunnen het maar ook vele niet.
Ik vind het meer dierenmishandeling als je een trekpaard met lange staart hebt, en die daardoor achter ontstekingen krijgt. Terwijl het met een korte staart voorkomen kan worden
Hoorde zondag in België, dat daar de wet ook nog helemaal niet vast staat. Ze zijn er zelfs over bezig geweest om het weer volledig toe te staan. Omdat hun er toch ook achter zijn gekomen dat het beter is voor het paard.
En daar zijn ze nu nog niet over uit, maar er is daar een kans dat het weer volledig toegepast mag worden.
Maak die lange staart dan korter of knip er wat plukken uit. Maar NIET couperen. Want ja dan kunnen ze er inderdaad niet meer mee zwaaien. (beetje lastig met een staartje korter dan 20 cm)
Evelike schreef:Die fokker waar ik het laatst over had, heeft gezegd dat hij zich aanmeldt bij Bokt en dan zelf reageert.
Evelike schreef:Niet elk trekpaard kan zo met de staart zwaaien, er zijn er bij die kunnen het maar ook vele niet.
idje schreef:Tegen dat zwiepen kun je natuurlijk ook nog 'nicken'
Dat wat ze in Amerika met Saddlehorses, E.d. en zelfs met Shetten doen (gruwel, gruwel)
Gewoon de onderste staartspieren doorsnijden. Staartje staat rechtop (blij, blij)
en hij kan er heerlijk niets meer mee.
Ook een oplossing.
Cassidy schreef:Maar nu schiet me iets te binnen: voor trekpaarden die de staart niet omhoog krijgen om te mesten, is het doorsnijden van de onderste staartspieren geen mogelijkheid?
rommulus schreef:nog steeds geen fokker ????
Sunshine1 schreef:rommulus schreef:nog steeds geen fokker ????
geen fokker
Klijntje schreef:<knip>
Ik las dat trekpaarden minder last zouden hebben van vliegen, nou de trekpaarden die ik wel eens zie staan zitten vaak helemaal onder. Waarom zou een trekpaard nou weer minder last hebben van vliegen dan andere paarden? Dat slaat volgens mij echt nergens op.
Vind het hartverscheurend om te zien hoe die stompjes uit instinct toch nog heen en weer bewegen